Re: Ouderen telefonisch door energieleverancier benaderd
Geplaatst: 20 nov 2020 19:31
Als men zich laat registreren op belmenietregister zal je niet meer benaderd worden.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Dat komt omdat u hetzelfde doet als mijn ouders en dezelfde insteek heeft.A.Wagenaar schreef: ↑21 nov 2020 12:33Nou ik ben pas 79,5 En elke week weer dat gedonder met die gasten.
Had u maar voor de helft zekerheid.jmfmeijers schreef: ↑20 nov 2020 19:31Als men zich laat registreren op belmenietregister zal je niet meer benaderd worden.
U haalt mij de woorden uit de mond.NeoDutchio schreef: ↑15 nov 2020 16:01En nogmaals, het zijn niet alleen de ouderen die blind ja zeggen op een ongevraagde verkoper die met hele leugens en halve waarheden je een aanbieding doet. Je kan daar geen verplichte leeftijdsgrens aan hangen.
De overheid is niet onze vader en moeder. Als mensen om wat voor reden dan ook niet goed met verkooptelefoontjes of internet om kunnen gaan, dan moet de naaste familie deze mensen beschermen. Niet altijd maar verwachten dat "ze" het in orde maken, verbieden, beschermen enz. Als uw schoonvader al 4x (!) benaderd is dan had u toch wel eerder in kunnen grijpen. Mijn vader is bijna 90 geworden maar zou nog eerder van drift gestorven zijn als de overheid had besloten dat hij na zijn pensioenleeftijd bevoogd zou moeten worden.rpechler schreef: ↑15 nov 2020 12:41Mijn schoonvader is 82 jr. Binnen 1 jaar is hij benaderd door meerdere (4x) energieleveranciers om over te stappen. Ze zeggen dat ze de boete voor hem zullen afhandelen. Dat is nooit gebeurd en hij kan dit op internet niet zelf terugvorderen. Deze mensen kunnen moeilijk met websites omgaan. Niet alle energieleveranciers betalen de opzegboete. Zonder dat hij begrijpt dat het hem alleen maar geld kost dan dat hij voordelig uit is. Hij heeft bijna 1000 euro boete moeten betalen.
Ouderen zijn vaak het slachtoffer van mooie praatjes om over te stappen naar een andere energieleverancier.
Ik vind dat de overheid deze mensen moet beschermen met een leeftijdsgrens van bv. de pensioenleeftijd tegen deze praktijken.
Dat komt omdat u niet doet wat ik eerder al schreef:Veenhuysen schreef: ↑18 jan 2021 10:28Zelf vind ik het ook altijd lastig om zo'n telefoongesprek af te breken. Ze blijven maar doorvragen.
kuklos schreef: ↑21 nov 2020 14:44U probeert vriendelijk te blijven en netjes nee te zeggen en ze te overtuigen dat u geen interesse heeft. Niet doen. Het enige dat u moet doen is voortaan: "Geen interesse" en klik (oftewel direct ophangen). Elke keer weer.
Diegenen die u bellen, dat zijn geen mensen. Dat is ongedierte. Behandel ze dus ook zo. En laat ze niet uw huis binnen (via de telefoon).
"Nee. Geen interesse." En daarna direct ophangen. En dat elke keer weer.
Zodra eenmaal bekend wordt dat u direct ophangt en geen enkele beller een kans geeft gaat u vanzelf van de telefoonlijsten die ze gebruiken verdwijnen.
Die bellers zijn misschien assertiever dan u. Niet omdat ze zo welbespraakt zijn (u kunt ook prima uit de voeten met woorden) maar zij hebben een script voor zich liggen die een antwoord geeft op alles wat u zegt.Veenhuysen schreef: ↑18 jan 2021 10:28Erg vervelend dat energiebedrijven deze oude mensen benaderen. Zelf vind ik het ook altijd lastig om zo'n telefoongesprek af te breken. Ze blijven maar doorvragen. Natuurlijk kun je de hoorn erop knallen maar ik denk dat het ook belangrijk is om oude mensen te leren om zich wat assertiever op te stellen. Een meningsverschil (of soms een conflict) is misschien niet zo leuk, maar het is ook iets natuurlijks.