LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rapportage op Fok! over MLM.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: Rapportage op Fok! over MLM.

Ongelezen bericht door student26 »

er net zoveel te vinden van voorstanders......dus dat kan geen conclusie zijn.
Van voorstanders hoor je alleen hallelujah-verhalen over hoe geweldig veel ze wel verdienen en dergelijken. Het lijkt mij zinniger te kijken naar mensen die gestopt zijn en er niets meer mee te maken hebben, of naar mensen die er nog wel inzitten maar eens een echt inzicht geven in hoe het eraan toegaat (want die zijn er ook genoeg te vinden).
Dus jij gelooft alles wat op internet gezet wordt ,gevaarlijk.
als je het aan mij vraagt ,ik ook niet en ook niet van voorstanders.
Nee ik geloof niet zomaar alles. Ik acht mezelf slim genoeg om zelf te beoordelen of uitspraken betrouwbaar zijn of niet. Dus als iemand een jarenlang onderzoek heeft gedaan en daar bepaalde conclusies uit trekt, waar ik het mee eens ben als ik die vergelijk met mijn eigen ervaringen en ideeen en deze confronteer met de aspecten van het concept, ja, dan gebruik ik argumenten daaruit in deze discussie. En als ik objectief cijfermateriaal kan vinden waaruit conclusies kunnen worden getrokken, ja, dan gebruik ik die hier. Dat is iets anders dan het lukraak napraten van anderen, zoals jij blijkbaar doet.

oud en nieuw

Ongelezen bericht door oud en nieuw »

geeft eens antwoord. overigens zo beter

student26

geeft eens antwoord. overigens zo beter
Waarop moet ik antwoord geven?!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wil meneer OUD en NIEUW een groter stukje tekst plaatsen aub, dan kunnen wij wel aan zijn Nederlands en taalbruik herkennen of hij NIEUW is, of niet......

mensenkenner

Ongelezen bericht door mensenkenner »

Ik denk dat nieuw een tegenstander is van mlm en op deze manier de indruk wekken, dat alle mlm-ers krom en dom schrijven.
Dit geldt ook voor MR GUN. Wel slim bedacht, maar ook wel weer erg doorzichtig.Tegenstanders die zich voordoen als voorstander, bedoelt om mlm belachelijk te maken.Zo zie je maar weer dat dit hele forum fake is en dat je er totaal geen juiste info uit kunt halen.

student26

Ik denk dat nieuw een tegenstander is van mlm en op deze manier de indruk wekken, dat alle mlm-ers krom en dom schrijven.
Dit geldt ook voor MR GUN. Wel slim bedacht, maar ook wel weer erg doorzichtig.Tegenstanders die zich voordoen als voorstander, bedoelt om mlm belachelijk te maken.Zo zie je maar weer dat dit hele forum fake is en dat je er totaal geen juiste info uit kunt halen.
Dit soort redenaties vind ik altijd zo knap. Eerst zeggen "ik denk", dan zeggen dat "het slim bedacht is" en afsluiten alsof het een feit is ("zo zie je maar weer").

Ik weet niet hoelang je de threads al volgt, maar volgens mij is nieuw wel een voorstanders van MLM, gezien zijn berichten uit het verleden.

Als hij het zou willen doen voorkomen dat MLM'ers krom en dom schrijven, en de tegenstanders zouden daarop een aanval baseren, dan zouden de voorstanders toch direct de wind van voren krijgen ("alsof taalkennis iets zegt over intelligentieniveau"). Het zou dus geen enkel nuttig doel dienen.

oud en nieuw

Ongelezen bericht door oud en nieuw »

gevallen ik door de mand.**** jammer.

mensenkenner

Ongelezen bericht door mensenkenner »

Ik weet niet hoelang je de threads al volgt, maar volgens mij is nieuw wel

Ik lees mee sinds 1948. Dus! :shock:

student26

Ik lees mee sinds 1948. Dus!
Tuurlijk. Wel knap zonder pc en zonder Internet.
En die reactie van oud en nieuw is waarschijnlijk wel nep ;)

echte kenner

Ongelezen bericht door echte kenner »

Geplaatst op 10 Aug 2004 20:11 door echte kenner

--------------------------------------------------------------------------------

Oplichting is bij de wet verboden.
Piramidespelen is oplichting, dus verboden.
MLM is niet verboden, dus geen oplichting.
Hierover mekkeren heeft dus geen zin. 8)

student26

Goh, je bent vergeten om het vet te drukken deze keer.

echte kenner

--------------------------------------------------------------------------------

Hierover mekkeren heeft dus geen zin.

Sorry, zal het niet meer doen. 8)

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Oh jee. Mensenkenner laat zich ook weer gelden in deze discussie!

In het algemeen probeer ik iedereen blanco tegemoet te komen maar van Mensenkenner krijg ik kouwe rillingen. 'k heb daarbij een beeld op mijn netvlies van een van de typetjes van Van Kooten en de Bie.

Hij staat zogenaamd boven de materie. Stelt zich quasi onafhankelijk en wijsgerig op. Een argumentatie van likmevestje. Weet niet waar hij over praat. Maar doet dit op een zalvend toontje waar mijn haren van overeind gaan staan.

Mijn intuitie zegt dat deze kerel niet pluis is. Dan 1000 X liever de MLM-ers met gebrekkig Nederlands. Daar weet je van waar ze voor staan.

Jan

Gast

Er werd hier een paar keer geschreven dat mlm slecht zou zijn en dat er veel slachtoffers zouden zijn gevallen.Problemen in gezin, familie e.d.Ik zal dit niet ontkennen, want gezien het systeem zou dit goed mogelijk zijn.Aan de andere kant vraag ik mij af dat als dit op grote schaal gebeurt, de regering niet ingrijpt.Omdat ze dat niet doen, zal het in de praktijk dus erg meevallen.
Alleen zo'n uitspraak al van "Mensenkenner". Om maar weer even Van Kooten & de Bie te citeren: "Mag ik ff ofergeeffuh?!?".

Verdacht ook de uitspraak van hem "Ik zal dit niet ontkennen". Hoezo ontkennen? Wie heeft Mensenkenner hier dan op aangesproken?

Mensenkenner bewijst zijn mede MLM-ers geen dienst door hier de dominee uit te gaan hangen.

Jan

echte kenner

Hierover mekkeren heeft dus geen zin. 8)

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Piramidespelen hebben gezorgd dat mlm een slechte naam heeft gekregen.
MLM heeft nooit een goede naam gehad. Veel mensen kennen MLM niet. Vervolgens vragen ze een uitleg over wat MLM is. Als reactie volgt dan: "O, dat is een pyramidespel". Die algemene opinie na uitleg over wat MLM is zegt genoeg over het imago van alles wat op een pyramidespel lijkt. MLM heeft tevens een negatief imago vanwege het vage gedoe erom heen. Dubieuze bijeenkomsten waar mensen door sociale druk in euforie van een bijeenkomst een contract onder de neus krijgen geduwd. Dat MLM een negatief imago heeft is te wijten aan het gedrag van MLM'ers.
Het enige echte verschil is imho dat er bij MLM tenminste nog sprake is van een reeel product.
Dat er een "reëel" product is maakt MLM niet minder een vorm van oplichterij dan wat men een pyramidespel noemt. Bij MLM blijf je hooguit met wat meer concrete rotzooi op zolder zitten dan bij een pyramidespel. Overigens zijn er ook zat pyramidespelen die ook werken met concrete producten. Die twee zijn gewoon in het beginsel precies hetzelfde, alleen het product verschilt. Dat is geen noemenswaardig verschil. Troep is troep. Of het nu concreet vuilnis is of abstract een luchtkasteel.
Dit zijn dus mensen die meewerken aan een negatief beeld van mlm.
MLM is WERKEN met mensen.
Leuk verhaal, maar je hekelt de mensen die meedoen door sociale druk, terwijl men bij MLM aan de andere kant juist zelf deze mensen onder druk zet om mee te doen. Nieuwe deelnemers krijgen is namelijk de enige manier om het systeem draaiende te houden. Het blijft tegenstrijdig allemaal.
Mensen die bij voorbaat al gedoemd zijn te mislukken, heb je overal.Je kunt wel zoveel mogelijk proberen om die mensen niet te laten instappen.
Sure, maar het wordt verdomme wel gedaan. Daar draait heel MLM om. Op zo'n manier rechtvaardigen is alleen geloofwaardig als je er zelf niet hypocriet aan meewerkt.

echte kenner

Hierover mekkeren heeft dus geen zin 8)

Gast

Dat er een "reëel" product is maakt MLM niet minder een vorm van oplichterij dan wat men een pyramidespel noemt. Bij MLM blijf je hooguit met wat meer concrete rotzooi op zolder zitten dan bij een pyramidespel. Overigens zijn er ook zat pyramidespelen die ook werken met concrete producten. Die twee zijn gewoon in het beginsel precies hetzelfde, alleen het product verschilt. Dat is geen noemenswaardig verschil. Troep is troep. Of het nu concreet vuilnis is of abstract een luchtkasteel.

Er is al een keer uitgelegt WAAROM er mensen met hun spullen blijven zitten op hun zoldertje. Maar onze Kees kan niet goed lezen, blijkt weer.Jij bent zoiemand die zo dom is geweest om je groot in te kopen. Dat zie je duidelijk aan je kwaaie schrijfwijzen.Als jij zegt dat troep troep is, is het toch wel knap dat alle mlm bedrijven jaarlijks voor 100miljard aan troep verkopen.De consument van vandaag komt geen troep,gefrustreerde kikker!
Jij bent een voorbeeld van iemand die bij voorbaad al gedoemd is te mislukken.En wat doen mensen, die dachten even snel rijk te worden? Schoppen en slaan, schelden, noem maar op . Maar kijk eerst eens naar jezelf! Jouw oesoonlijkheid heeft een knou gehkregen bij je familie en vriendjes, ze vinden je dom, je schaamt je en nu probeer je met een grote mond je eigen domigheid recht te praten. Nou, het zal je niet lukken, Keesje.
En maak nu niet de domme fout om te zeggen dat je nooit aan mlm heb gedaan en dat jouw zolder leeg is, want het druipt ervan af.Dit forum is voor jouw de enige manier om je frustratie te uiten, maar wees eens flink door te zeggen dat je die fout zelf hebt gemaakt.
Bah, wat ben jij een misselijk ventje!

Gast

Om je toch wat voer te geven heb ik er een paar foutjes in verwerkt.
Zoek en vindt, Keesje....heb je toch nog een beetje lol is je mislukte leventje.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Er is al een keer uitgelegt WAAROM er mensen met hun spullen blijven zitten op hun zoldertje.
Ik heb geen interesse in mooie praatjes als rechtvaardiging. Je kan alle ellende ter wereld wel rechtvaardigen. Dat doet niet ter zake. Feit is: mensen blijven ermee zitten. Of het nu concreet vuilnis is of niet: het principe blijft gelijk.
Jouw oesoonlijkheid heeft een knou gehkregen bij je familie en vriendjes
Nee hoor, want ik heb alleen echte vrienden. Mensen die zonder onderbouwing beweringen doen zijn meteen exit bij mij. Zo simpel ligt dat. Houd je aan de algemene discussieregels en kap nou eens met het op de man spelen. Anders kan je beter vertrekken.

Gesloten