Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Die krijg je inderdaad bij een no-replyadres, klopt.

Ik heb ook ooit met Flanderijn te maken gehad. Kreeg ook een mail. Heb met een opgelaten onrustig gevoel gebeld. Duurde eventjes maar kreeg iemand aan de telefoon. Nu bleken er wel 2 brieven gestuurd te zijn over een vergeten betaling van de ziekenfonds toen. Maar aangezien ik verhuisd was en vergeten ben in de drukte een adreswijziging te sturen heb ik de brieven gemist. Heb het alsnog doorgegeven. Ik kreeg een betaalregeling van 2 maanden en ik voelde me opgelucht.
Weet niet of TS in eenzelfde situatie zit maar elk incassobureau stuurt eerst fysieke post. Maar TS zegt deze niet gehad te hebben, zegt ermee in zijn maag te zitten en wil antwoorden. Persoonlijk gezien zou ik er een wachttijd van misschien 15-20 minuten voor over hebben om niet nogmaals 4 weken in onzekerheid te zitten.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
20 aug 2021 14:14
Weet niet of TS in eenzelfde situatie zit maar elk incassobureau stuurt eerst fysieke post. Maar TS zegt deze niet gehad te hebben, zegt ermee in zijn maag te zitten en wil antwoorden. Persoonlijk gezien zou ik er een wachttijd van misschien 15-20 minuten voor over hebben om niet nogmaals 4 weken in onzekerheid te zitten.
Dat is ook een prima keus hoor. Uiteindelijk moet iedereen gewoon doen waar je je het beste bij voelt. Flanderijn is gewoon een keurig kantoor, niets mis mee. Het zal dus vast wel goedkomen.

Ik hoop overigens voor TS dat hij naar Flanderijn duidelijker geweest is dan hier op het forum, want het uitblijven van antwoorden kan ook prima te maken hebben met onduidelijkheid van de kant van TS.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Het was best eng om te bellen als je een mail krijgt na 2 aanmaningen. Je voelt je toch onrustig en wanhopig als je niet aan hun verzoek kan voldoen.
Ik snap dat dat mensen tegen houdt, angst voor een boze stem aan de andere kant die geen begrip wil tonen voor je situatie.
Dat begrip wordt natuurlijk alleen maar kleiner zolang een reactie maar uit blijft..dat was althans mijn gedachte. Maar ze komen je niet thuis gijzelen en mishandelen dus kan je er gewoon mee in gesprek. Bij mij waren ze in elk geval begripvol en vriendelijk. Niet geschoten is altijd mis.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sannietje schreef:
20 aug 2021 14:30
Maar ze komen je niet thuis gijzelen en mishandelen...
Gijzelen doen we wel degelijk ;) maar mishandelen inderdaad niet.
Sannietje schreef:
20 aug 2021 14:30
... dus kan je er gewoon mee in gesprek. Bij mij waren ze in elk geval begripvol en vriendelijk.
Klopt. En vrijwel altijd is dat ook de beste oplossing.

Het gebeurt me overigens vaak genoeg dat ik met mensen sta te praten die ik nieuw heb ontmoet, en dat dan na verloop van de tijde de vraag komt wat voor werk ik doe. Als ik dan aangeef dat ik gerechtsdeurwaarder ben, is de reactie niet zelden iets in de trant van "maar je leek zo'n aardig mens" :lol: :lol:

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Ik ken dat. Ik werk dan wel niet voor justitie maar bij de gemeente. Hoewel het heel groot en uitgebreid is met verschillende clusters. Ik hoor regelmatig geklaag over de gemeente dus hou ik me maar stil.😉

Ik weet de tijd nog de tijd zonder computers, zonder mail dus. Ook zonder mobiele telefoons maar een huistelefoon met irritante Snoer die steeds in de knoop zat en draaischijf en zonder nummerherkenning.

Ook toen waren er gezinnen die met incassobureaus te maken hadden. Toen kon je alleen maar bellen. Wat mis ik die tijd😉

Harry Breda
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Een incassobureau mag net zoveel als de aangelijnde en gemuilkorfde Bello de hond: grommen, blaffen, maar krabben of bijten: NIET.
Enkel een deurwaarder, met een vonnis van de rechter in de hand, kan iets doen. En zelfs dan is het invorderingsrecht zo zacht als gesmolten boter: inboedel doet men niets mee, wat oudere auto ook niet, men kan niet dwingen een persoonlijke lening aan te gaan, en zit vast aan een beslagvrije voet.
Zelf zit ik als bewindvoerder in zo'n geval: € 6000 toegewezen door de rechter uit Zutphen bij voorraad = onmiddellijke uitvoering, doch de deurwaarder uit Doetinchem is sinds 7 maart niet verder gekomen dan één e-mailtje.
Ondertussen heb ik GEEN geld voor de tandarts, fysiotherapeut, schoeisel enz van mijn cliënt. Verder "heeft het de betreffende toezichthoudende rechter uit Zutphen niet behaagd zelfs met een kuch noch komma te reageren" om toestemming te geven voor het aangaan van een overwaarde hypotheek ondanks gegevens van o.a. ABN AMRO en Rabo +16 kantjes A4 aan uitleg van verschillende publicaties op Internet ( VEH, Consumentenbond enz ). Mijn cliënt, met een overwaarde van zeker € 350K moet dus de tanden laten verrotten, kan nauwelijks lopen enz.. doch.. de schuldenaar lacht zich een kriek in het rechtvaardige NL. Waarom gaan werken ?

Ik zou één keer reageren, liefst per e-mail met een C.c. aan mijzelf, want dan heeft u een onweerlegbaar bewijs van verzending inclusief de exacte tekst van het bericht. Veel beter dus dan een aangetekende brief, want dat bewijst alleen, dat er een envelop is weggestuurd, doch NUL aan inhoud.
De rest aan het incassobureau om met een bewijs te komen.
Tweede keer weer zonder bewijs = aanklacht bij de politie wegens poging tot oplichting. U zult versteld staan van de snelheid, waarmee men dan reageert.
Laatst gewijzigd door Harry Breda op 20 aug 2021 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zucht. Dat verhaal kenden we al uit eerder topics. Ga je nou in ieder topic over incasso je eigen rampenverhaal posten? Voegt weinig toe, want is totaal niet representatief, en dus offtopic.

criticus2
Berichten: 1108
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door criticus2 »

de schuldenaar lacht zich een kriek in het rechtvaardige NL.
zal wel mee vallen met rotte tanden denk ik dan...

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Even een tussendoortje en ontopic, ook vandaag geen ontvangstbevestiging van mijn aangeleverde e-mail aan Flanderijn. Het adres is 100% ok.

Maakt mij verder niet meer uit, ik weet genoeg en ga er verder niet meer achter na lopen. Per slot van rekening heb ik meer geld van de bank tegoed als andersom. 15 jaar woekerrente hakt er lekker in en claimservice is er volop mee bezig.

Jammer, ik dacht het even op te lossen met Flanderijn...maar als ze geen sjoege geven dan houdt het voor mij op.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u kunt het één niet tegen het andere wegstrepen.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
20 aug 2021 21:55
Maar u kunt het één niet tegen het andere wegstrepen.
Als TS daadwerkelijk een opeisbare vordering heeft, kan dat wel degelijk. Dan kan hij immers verrekenen. Moet hij daar wel een beroep op doen, natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar niet zomaar. En de Ts beweert dat hij nog steeds netjes op zijn lening aflost.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Dan zou Kifid een uitspraak gedaan moeten hebben. Heeft deze partij de betreffende bank al benaderd dat TS het betreffende bedrag van de teveel betaalde rente daadwerkelijk moet terug ontvangen? Zolang er alleen nog maar een onderzoek hiernaar is kan TS niet zelf beslissen nu maar niet te betalen. Vreemd dat de bank het gehele restbedrag nu opeist.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts stelt dat hij netjes zijn verplichtingen nakomt, maar dat kan dus niet kloppen.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Lady1234 schreef:
20 aug 2021 23:52
De Ts stelt dat hij netjes zijn verplichtingen nakomt, maar dat kan dus niet kloppen.
Hij heeft aangegeven bij incassobureau dat hij nu niet betaald.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
20 aug 2021 23:26
Maar niet zomaar. En de Ts beweert dat hij nog steeds netjes op zijn lening aflost.
Dat kan natuurlijk gewoon. Enerzijds netjes aflossen en anderzijds verrekenen.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Dan kan hij immers verrekenen. Moet hij daar wel een beroep op doen, natuurlijk.
Reeds gedaan in mijn tweede mail, heb nu 4 mails verstuurd.

Claimservice is na gesprek met de bank van start gegaan om de bank te dwingen om te compenseren, er zijn gesprekken gevoerd en afgerond. Jammer van de bank dat deze het niet zoals de Rabo het zelf wilt doen, ondanks positief en bindend advies van KIFID.
Ik ben lid van claimservice en heb toegestemd om mee te doen, bij resultaat betaal ik 10% en bij juridische strijd 20% van het uitgekeerde bedrag. Dit heb ik dus ook aangegeven bij Flanderijn, alleen nog iets duidelijker, dat ik rechtstreeks gecompenseerd wilt worden door de bank via verrekening.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Volgens mij hebben betreffende partijen 6 weken de tijd om in verweer te gaan tegen de uitspraak.

zakagenda
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 aug 2021 10:49

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door zakagenda »

Sannietje schreef:
21 aug 2021 12:11
Volgens mij hebben betreffende partijen 6 weken de tijd om in verweer te gaan tegen de uitspraak.
Als het goed is komt er geen rechter aan te pas, ze proberen er samen uit te komen natuurlijk, er is al onderhandeld in de afgelopen maanden.
Het wordt een miljoenen claim van 80.000 benadeelden, dus het slimme piekerwerk kan ik beter over laten aan de experts van claimservice consumentenbond.

h[url]ttps://www.consumentenbond.nl/nieuws/2021/voor ... rrente-abn[/url]

Dus dat zal de reden zijn waarom Flanderijn niet reageert, omdat de bank met mijn vragen en dossier zit te stoeien. Blijft wel overeind dat Flanderijn gewoon een ontvangstbevestiging had kunnen geven van mijn 4 verzonden mails maar dat zal zeker niet aan de vakantietijd kunnen liggen, een baliemedewerkster zit er altijd.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Responstijd incassopersoon, hoelang moet ik wachten?

Ongelezen bericht door Sannietje »

Stond er nergens in de mail iets over hoe je bezwaar maakt? Dat gaat vaak niet met een reply op de mail.

Hier in de link staat een mailadres waar je he bezwaar naartoe kan sturen. Zet het dossiernummer in het onderwerp en "bezwaar betaalverzoek".
Het e-mailadres is: [email protected]

https://www.flanderijn.nl/betalen/advie ... -sommatie/

Gesloten