LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth

Re: DHL levert verkeerd af, jij mag het oplossen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

k2p schreef:
28 dec 2021 01:49
Back on topic. Uiteraard heb ik weinig van doen met de AV van DHL. En zelfs al had de verzender (Wehkamp) er iets over staan in de kleine letters, come on man, je kiest A, maar de kleine letters zeggen het maakt niet uit wat je kiest?
Maar nogmaals, stel de pakketautomaat of het pakketpunt zit vol, iets dat niet vreemd is in deze tijd van het jaar wanneer winkels eerder moesten sluiten en uiteindelijk zelfs helemaal, wat zie je dan als optie B? Hoe had u gewild dat zoiets opgelost wordt? Want ook bij een pakketpunt of pakketautomaat kan deze een paar dagen vol liggen, want die zijn afhankelijk van mensen die het komen ophalen.

Dus, wat als optie A niet mogelijk is, wat moet er dan gebeuren volgens u?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
28 dec 2021 18:03
k2p schreef:
Back on topic. Uiteraard heb ik weinig van doen met de AV van DHL. En zelfs al had de verzender (Wehkamp) er iets over staan in de kleine letters, come on man, je kiest A, maar de kleine letters zeggen het maakt niet uit wat je kiest?
Maar nogmaals, stel de pakketautomaat of het pakketpunt zit vol, iets dat niet vreemd is in deze tijd van het jaar wanneer winkels eerder moesten sluiten en uiteindelijk zelfs helemaal, wat zie je dan als optie B? Hoe had u gewild dat zoiets opgelost wordt? Want ook bij een pakketpunt of pakketautomaat kan deze een paar dagen vol liggen, want die zijn afhankelijk van mensen die het komen ophalen.

Wat moet er volgens jou gebeuren met een pakketje dat niet op de afgesproken plek afgeleverd kan worden?
Daarmee heb je volgens mij je antwoord.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 dec 2021 18:13
Nijogeth schreef:
Wat moet er volgens jou gebeuren met een pakketje dat niet op de afgesproken plek afgeleverd kan worden?
??
TS was niet blij met afleveren op afhaalpunt B.
Een ander zou daar misschien wel blij mee zijn

Nijogeth

angel1978 schreef:
Nijogeth schreef:
k2p schreef:

Ik zou zeggen op een andere plek afleveren, zodat ik het kan ophalen. Maar ja, schijnbaar is dat niet het juiste antwoord.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
28 dec 2021 17:02
alfatrion schreef:
28 dec 2021 15:17
1. Dat is onwaar. Bol.com biedt bijvoorbeeld de algemene voorwaarden niet ter download aan.
Dat is dan bijzonder - ik krijg ze in beeld voordat ik op "bestellen" klik en kan ze printen en downloaden.
Ik kan de algemene voorwaarden alleen raadplegen en tijdens het raadplegen printen. Verder krijg ik twee sets van algemene voorwaarden en moet ik navigeren om bij beiden te komen.

De wetgever heeft het van belang gevonden dat de klant op eenvoudige en doeltreffende wijze kennis kon nemen van de algemene woorden.[1] Volgens de Hoge Raad geldt dit ook voor de kennisneming lang de elektronische weg (HR 11 februari 2011, RvdW 2011, 252, LJN BO7108.[2] Ik zie twee links naar twee sets van algemene voorwaarden en eenmaal daar aangekomen is het zoeken naar welke de andere algemene voorwaarden is. In de parlementaire geschiedenis is in dit kader het 'één klik-vereiste' geïntroduceerd: de wederpartij moet met één klik de algemene voorwaarden kunnen downloaden.[3] Het is niet de bedoeling dat de wederpartij zelf zijn weg naar de algemene voorwaarden moet vinden.[4]

[1] Parl. Gesch. Boek 6 (Inv.), p. 1597
[2] HR 11 februari 2011, RvdW 2011, 252, LJN BO7108 (First Data/Attingo), r.o. 3.4.2.
[3] Kamerstukken II 2007/08, 31 358, nr. 3, p. 9. Zie evenwel reeds Hof Den Haag 22 maart 2005, CR 2005, 43, LJN AT1762, r.o. 12 (HCC/Dell).
[4] Martius 2006, p. 392. Vgl. Rb. Den Bosch 1 augustus 2012, LJN BX3380, r.o. 3.10. Vgl. ook − wat betreft de verplichtingen van art. 6:227b BW − Rb. Zutphen (sector kanton, locatie Zutphen) 31 januari 2006, NJF 2006, 164, LJN AV1459, r.o. 3.5.

De techniek stelt de verkoper in staat om alleen de algemene voorwaarden te laten zien die van toepassing zijn. De gene die niet van toepassing zijn kunnen worden weggefilterd.
Moneyman schreef:
28 dec 2021 17:02
alfatrion schreef:
28 dec 2021 15:17
2. Totdat jij dat met je eigen ogen hebt gezien weet je het niet of dat in de casus van TS wel goed is geregeld.
Bij Wehkamp gaat het proces van toepassen van de AV goed - alleen staan, zoals ik al schreef, de bepalingen waar het in dit topic over gaat er niet in opgenomen.
Dan is het dus niet geregeld. En dus is het ook niet goed geregeld.

angel1978

16again schreef:
28 dec 2021 18:15
angel1978 schreef:
Nijogeth schreef:
??
TS was niet blij met afleveren op afhaalpunt B.
Een ander zou daar misschien wel blij mee zijn
De afspraak kan niet nagekomen worden en dus moet er een nieuwe afspraak worden gemaakt of worden gehouden aan de oude.. Eenzijdig maar even een eigen afspraak maken is daar niet bij. Zelf verzinnen waar de andere partij wel of niet blij mee zou zijn ook niet.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
28 dec 2021 18:59
De afspraak kan niet nagekomen worden en dus moet er een nieuwe afspraak worden gemaakt of worden gehouden aan de oude.. Eenzijdig maar even een eigen afspraak maken is daar niet bij. Zelf verzinnen waar de andere partij wel of niet blij mee zou zijn ook niet.
Dus is er geen algemene werkbare oplossing te vinden als er niet afgeleverd kan worden. Als de ontvangende partij niet thuis is of het afhaalpunt vol of dicht, dan kan het niet afgeleverd worden. Dan kan er dus:
*Terug gestuurd worden. Maar dan worden ontvangers boos omdat ze het nodig hebben;
*In de buurt afleveren. Maar dan worden ontvangers boos omdat ze ergens anders heen moeten;
*Een dag later terugkomen. Maar dan worden ontvangers boos omdat het een dag later is. Of anderen omdat de levertijden oplopen;
*Terug koppelen aan de verzender die een nieuwe afspraak moet maken. maar dan worden ontvangers boos omdat hier weer dagen overheen gaan.

Wat dat betreft kan het dus nooit goed zijn voor iedereen. Dan maar dat hele online kopen afschaffen of accepteren dat zaken zijn zoals ze zijn.

angel1978

Accepteren dat zaken zo moeten worden uitgevoerd zoals afgesproken.. en alle geboden alternatieven zijn eigenlijk zoals afgesproken en dus valide alternatieven.. zelf er een verzinnen is dat niet.

Nijogeth

Maar wat is dan dat valide alternatief?

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Ik had al gebeld met Wehkamp. Ze stonden me goed te woord, maar konden me niet verder helpen. DHL is namelijk geenszins van plan om het pakket nog naar de juiste afhaallocatie te brengen, en het bestelde product is niet meer op voorraad om een andere oplossing te bedenken. Hoewel Wehkamp juridisch mijn aanspreekpunt is, neem ik ze niks kwalijk. Hoewel, Wehkamp er goed aan zou doen om bij DHL af te dwingen om een systeem te bieden waarin real time beschikbare afhaallocaties staan.

DHL heeft mij niet te woord gestaan. Ze hebben niet eens een telefoonnummer dat ik kon bellen. En de chat, zoals je in het openingsbericht kon lezen, is nogal bot.

Maar goed, voor mij is het wel een beetje einde verhaal. Dank voor het meedenken, allen.

angel1978

Nijogeth schreef:
28 dec 2021 20:02
Volgens mij ( maar als jij andere info hebt mag je die natuurlijk delen ) is het zo dat overeengekomen is dat op de afgesproken plek wordt afgeleverd. Als dat niet kan, dan wordt een dag later alsnog een poging gedaan en lukt dat ook niet, dan gaat het product terug. Ook de klant vragen wat een alternatieve oplossing zou zijn is al heel gebruikelijk bij een mislukte afleverpoging en dus ook prima.

Ideaal, nee.. maar altijd binnen de afgesproken mogelijkheden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
28 dec 2021 20:28
Nijogeth schreef:
28 dec 2021 20:02
Volgens mij ( maar als jij andere info hebt mag je die natuurlijk delen ) is het zo dat overeengekomen is dat op de afgesproken plek wordt afgeleverd. Als dat niet kan, dan wordt een dag later alsnog een poging gedaan en lukt dat ook niet, dan gaat het product terug. Ook de klant vragen wat een alternatieve oplossing zou zijn is al heel gebruikelijk bij een mislukte afleverpoging en dus ook prima.

Ideaal, nee.. maar altijd binnen de afgesproken mogelijkheden.
Een dag later terug komen is geen onderdeel van de overeenkomst. En overleggen met de klant is ook geen optie aangezien DHL dit moet terug koppelen met Wehkamp, DHL moet de zending ergens opslaan en Wehkamp moet contact zoeken met de klant. Dat lukt niet binnen een paar uur waardoor de vertraging alleen maar zal oplopen.
Er zijn veel meer mogelijkheden, maar niet die in uw straatje passen. Maar dat wil niet zeggen dat uw idee het ei van Columbus is of dat andere mogelijkheden niet zouden kunnen. Dat is nu net het hele probleem, iedereen zal het anders opgelost willen hebben. Maar de oplossing van de een is tegen het zere been van de ander.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
28 dec 2021 20:19
Hoewel, Wehkamp er goed aan zou doen om bij DHL af te dwingen om een systeem te bieden waarin real time beschikbare afhaallocaties staan.
Even serieus: hoe stel je je dit voor? Logistiek is dat volkomen onwerkbaar.

Los daarvan denk ik persoonlijk dat de meeste mensen blijer worden als hun pakket een winkel verderop in hetzelfde winkelcentrum bezorgd wordt dan wanneer het retour afzender gaat.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

k2p schreef:
28 dec 2021 20:19
Ik had al gebeld met Wehkamp. Ze stonden me goed te woord, maar konden me niet verder helpen. DHL is namelijk geenszins van plan om het pakket nog naar de juiste afhaallocatie te brengen, en het bestelde product is niet meer op voorraad om een andere oplossing te bedenken. Hoewel Wehkamp juridisch mijn aanspreekpunt is, neem ik ze niks kwalijk. Hoewel, Wehkamp er goed aan zou doen om bij DHL af te dwingen om een systeem te bieden waarin real time beschikbare afhaallocaties staan.

DHL heeft mij niet te woord gestaan. Ze hebben niet eens een telefoonnummer dat ik kon bellen. En de chat, zoals je in het openingsbericht kon lezen, is nogal bot.

Maar goed, voor mij is het wel een beetje einde verhaal. Dank voor het meedenken, allen.
U zou Wehkamo aansprakelijk kunnen stellen voor het prijsverschil waarvoor u het gekocht hebt bij Wehkamp en de prijs die u moet betalen als het product elders koopt.

Ik_weet_niet_alles

Nijogeth schreef:
k2p schreef:

Dan nog moet de webshop met een oplossing komen. Desnoods aan TS vragen of het pakket eventueel op een ander adres mag worden afgeleverd. Nu wordt TS door de webshop en DHL van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteraard heeft DHL geen boodschap aan TS, die is immers geen klant van DHL.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een juridische vraag: als TS Wehkamp laat weten dat door het handelen van DHL het pakket niet aan hem is afgeleverd, blijft de oorspronkelijke overeenkomst dan in stand en moet Wehkamp dan alsnog haar deel van de overeenkomst nakomen en het bestelde product leveren? TS is zijn deel (de betaling) immers wel nagekomen.

Ik_weet_niet_alles

NeoDutchio schreef:
28 dec 2021 19:51
angel1978 schreef:
28 dec 2021 18:59
Dus is er geen algemene werkbare oplossing te vinden als er niet afgeleverd kan worden. Als de ontvangende partij niet thuis is of het afhaalpunt vol of dicht, dan kan het niet afgeleverd worden. Dan kan er dus:
*Terug gestuurd worden. Maar dan worden ontvangers boos omdat ze het nodig hebben;
*In de buurt afleveren. Maar dan worden ontvangers boos omdat ze ergens anders heen moeten;
*Een dag later terugkomen. Maar dan worden ontvangers boos omdat het een dag later is. Of anderen omdat de levertijden oplopen;
*Terug koppelen aan de verzender die een nieuwe afspraak moet maken. maar dan worden ontvangers boos omdat hier weer dagen overheen gaan.

Wat dat betreft kan het dus nooit goed zijn voor iedereen. Dan maar dat hele online kopen afschaffen of accepteren dat zaken zijn zoals ze zijn.
En wat heeft een klant met bovenstaande opmerkingen van doen? Helemaal niets. De klant hoeft de problemen van een webshop niet op te lossen, al haalt u 1000 argumenten aan.
TS heeft een overeenkomst met de webwinkel en hoe de webwinkel het voor elkaar krijgt dat het product op de juiste plek wordt bezorgt is niet het probleem van de klant, al zou u dat nog zo graag willen. De klant heeft de wet aan zijn kant en daar zult het mee moeten doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Softwarematig kun je daar toch aardig eind komen. Je kan op basis van de capaciteit en door de gemaakte bezorging in te boeken ingeplande aangegeven wanneer een locatie vol zit. Dit kan nog aangevuld worden met een neurologisch netwerk om het gat op te vullen dat ontstaat als een deel niet ingevuld wordt.
Erthanax schreef:
28 dec 2021 22:49
Een juridische vraag: als TS Wehkamp laat weten dat door het handelen van DHL het pakket niet aan hem is afgeleverd, blijft de oorspronkelijke overeenkomst dan in stand en moet Wehkamp dan alsnog haar deel van de overeenkomst nakomen en het bestelde product leveren? TS is zijn deel (de betaling) immers wel nagekomen.
Ja. DHL is een hulppersoon van Wehkamp.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
28 dec 2021 22:55
Moneyman schreef:
28 dec 2021 21:23
Softwarematig kun je daar toch aardig eind komen. Je kan op basis van de capaciteit en door de gemaakte bezorging in te boeken ingeplande aangegeven wanneer een locatie vol zit. Dit kan nog aangevuld worden met een neurologisch netwerk om het gat op te vullen dat ontstaat als een deel niet ingevuld wordt.
O ja. En dat op basis van de afmetingen van de beschikbare kast, de afmetingen van de te verwachten pakketten, en dat met allerlei verschillende partijen en verschillende werkwijzen? Een wel héél hoog theoretisch gehalte.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de ene keer is iedereen thuis, en de volgende dag niemand. Wat een gedoe. En dat alles omdat een pakje op een andere locatie is bezorgd, dan gepland.

Gesloten