Het probleem van de Ts is juist dat de richtingaanwijzer functioneert zoals Fiat dat bedoeld heeft. De Ts vind dat niet prettig. Maar defect is het geenszins.
De vraag is ook of dit niet gewoon in de instellingen gewoon te wijzigen is naar bijv 1-2-3 x .
Ik vind gewoon info terug dat bij andere merken de instellingen van 1 x aantikken 3 x knipperen naar 5x is veranderd via bijv. vcds kabel, vond hij veiliger/leuker.
Dan kunnen vaak ook andere opties vrijgemaakt worden.
[/quote]
Het probleem van de Ts is juist dat de richtingaanwijzer functioneert zoals Fiat dat bedoeld heeft. De Ts vind dat niet prettig. Maar defect is het geenszins.
[/quote]
Als Fiat dit zo gewild heeft, waarom dan alleen maar naar rechts en niet naar links ? Wat is daar de logica dan achter ?
Het probleem van de Ts is juist dat de richtingaanwijzer functioneert zoals Fiat dat bedoeld heeft. De Ts vind dat niet prettig. Maar defect is het geenszins.
De vraag is ook of dit niet gewoon in de instellingen gewoon te wijzigen is naar bijv 1-2-3 x .
Ik vind gewoon info terug dat bij andere merken de instellingen van 1 x aantikken 3 x knipperen naar 5x is veranderd via bijv. vcds kabel, vond hij veiliger/leuker.
Dan kunnen vaak ook andere opties vrijgemaakt worden.
Uiteraard maakt ook dat deel uit van je richtingaanwijzer en het functioneren ervan.
De vraag is dus of het niet ook gewoon te wijzigen is als het 5x naknippert ; via (verborgen) boordmenu of extern verbonden kabel/ apparaat.
Misschien moet Limlander nog eens expliciet aangeven wat het probleem is, wanneer het zich voordoet (en wanneer niet). Gaat het niet goed bij het aantikken, gaat het niet goed bij het normale gebruik (hendel doorgedrukt, zou uit moeten schakelen bij de rechtuitstand), noem maar op.
Nu blijft het een beetje hangen in invullingen omdat de juiste informatie ontbreekt, net als in het andere topic.
NEE ! De WVW 1994 geeft alleen algemene bepalingen over het verkeer en de voertuigen in het verkeer c q. op de weg. Uw probleem zo mogelijk geregeld "moeten" zijn in het Voertuigreglement. Dat is een Algemene Maatregel van Bestuur die zaken over voertuigen regelt. Meest aansprekend is de APK en waaraan een goed te keuren voertuig moet voldoen. Maar helaas. Ik heb in dat VR geen bepalingen over de duur het het "knipperlichten" gevonden. Wel dat de knipperlichtschakelaar in de NUL-stand moet staan als u niet van richting wilt veranderen. M.a.w. u bent zelf verantwoordelijk voor het goed werken van de knipperlichtinstallatie. Hetzelfde geldt overigens voor de remlichten, de mistlichten en de omtrekverlichting. Het lijkt me dat u dit probleem zelf vervelend vindt. Ga dan naar uw garage. Daar kunnen zij de knipperlichtinstallatie opnieuw goed afstellen.