Pagina 3 van 3

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 19 jul 2022 22:24
door Onkruid71
Tja dat is ook weer zo, waarom zou je iets voor je klanten doen, als ze vaak toch afhankelijk zijn van je.
Ik dacht dat het hier om de consument ging.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 19 jul 2022 22:46
door angel1978
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 22:24
Tja dat is ook weer zo, waarom zou je iets voor je klanten doen, als ze vaak toch afhankelijk zijn van je.
Ik dacht dat het hier om de consument ging.
Waarom iets doen dat
-99% van de klanten niet nodig heeft, niet op zit te wachten en niet voor wil betalen
-die 1% die het wel nodig heeft, 99,9% van de tijd niet gebruikt
-niet je business is
-al lang een oplossing heeft

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 19 jul 2022 22:51
door Onkruid71
Dus dan is het te veel als je 1 klant ff wat sneller zou kunnen helpen. Ok.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 19 jul 2022 23:10
door kuklos
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 22:51
Dus dan is het te veel als je 1 klant ff wat sneller zou kunnen helpen. Ok.
Je roept hier dus maar wat zonder ook maar enige inzage in de implicaties, kosten etc. Oké helder.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 19 jul 2022 23:15
door Onkruid71
kuklos schreef:
19 jul 2022 23:10
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 22:51
Dus dan is het te veel als je 1 klant ff wat sneller zou kunnen helpen. Ok.
Je roept hier dus maar wat zonder ook maar enige inzage in de implicaties, kosten etc. Oké helder.
Is dat nodig dan? Wat zijn de extra kosten, monteur moet toch komen. Alleen een beetje voorrang.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 20 jul 2022 00:59
door J. Deltoer
Ik ben het wel met Onkruid eens. Uiteraard kun je van allerlei dingen opwerpen waarom je niet van standaard protocollen wilt afwijken, maar juist de mogelijkheid om in bepaalde situaties een beetje menselijkheid te tonen, je in te leven in de situatie van een ander maakt niet dat je hele bedrijfsmodel gemolesteerd wordt, integendeel zelfs.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 20 jul 2022 06:09
door 16again
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 23:15
kuklos schreef:
19 jul 2022 23:10
Je roept hier dus maar wat zonder ook maar enige inzage in de implicaties, kosten etc. Oké helder.
Is dat nodig dan? Wat zijn de extra kosten, monteur moet toch komen. Alleen een beetje voorrang.
De bestaande planning dient aangepast te worden. Dat is ook mensenwerk, en wordt verdisconteerd in monteurstarief.
En wat is het gevolg van die aangepaste planning? Andere mensen met storing moeten langer wachten doordat afspraken verschuiven of monteur komt helemaal niet opdagen, omdat hij ineens naar oma moest. En dat worden ook weer topics hier.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 20 jul 2022 07:02
door Onkruid71
Dat snap ik allemaal wel, alleen een uitzondering at en toe met een goede reden, zoals in dit geval, gaan ze toch niet failliet aan. Als ze nutteloos monteurs naar mij konden sturen, kunnen ze dit beter doen.
Het gaat maar om een enkele uitzondering, meer niet.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 20 jul 2022 07:22
door NeoDutchio
Nevyn schreef:
19 jul 2022 21:27
Alleen het herstellen van vaste telefoon verbinding voor mensen die kwa gezondheid en val gevaarlijkheid afhankelijk zijn van een vaste telefoon lijn .
Je wilt echt niet meemaken dat je je ouder na 24 uur met een gebroken heup liggend in een koude badruimte vind.
Maar waar leg je die grens dan? Wie houdt er bij wie in aanmerking komt en wie niet? Moet er een database komen van hulpbehoevende mensen waar vreemden in kunnen kijken? Uw gedachte is heel nobel, maar in regeltjesland Nederland is dat niet uitvoerbaar. En waarom zou een eenheidsworstaanbieder daar ongevraagd aan mee moeten werken? Zij worden hierin meegezogen door een bedrijf die schijnbaar zonder overleg zaken aan hun systeem gaat hangen die niet altijd 100% gegarandeerd werken.
Onkruid71 schreef:
19 jul 2022 22:51
Dus dan is het te veel als je 1 klant ff wat sneller zou kunnen helpen. Ok.
Vergelijk het eens met de supermarkt. Op zaterdagmiddag, lekker druk en alle kassa's open. De dame of heer met een rollator botst u aan de kant, want deze persoon kan vallen en wil dus vooraan in de rij staan. Gevolg, de rijen blijven langer omdat er tijd verspilt word aan het uitzoeken wie wel of niet de rij voorbij mag.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 20 jul 2022 07:30
door Onkruid71
Je vergelijking is verkeerd, dat zou dan moeten zijn dat de wielen van de rotator niet goed zijn, en ja, ik zou geduld hebben, en /of helpen. Het is niet dat er een hele groep voor me komt te staan.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 20 jul 2022 09:49
door boshond
Dank aan iedereen die heeft gereageerd. Een aantal oplossingen had ik zelf ook al verzonnen maar er zitten ook een paar voor mij nieuwe en bruikbare tips bij die ik ter harte zal nemen. Het vervelende is dat je eerst zoiets moet meemaken voordat je in dit soort oplossingen gaat denken omdat je ervan uit gaat dat een dienstverlener de juiste service verleent. De essentie van het hele verhaal is namelijk dat ik het onverteerbaar vind dat een groot bedrijf als Ziggo niet in staat is of zelfs wil zijn (!) om in een uitzonderlijk geval ergens een spoedklus van te maken. Alle Ziggo medewerkers hebben hun uiterste best gedaan om dit proces te versnellen maar het bedrijf Ziggo biedt daar geen mogelijkheid voor. Eén medewerker stelde me de vraag: is er sprake van een medische noodzaak, of woorden van gelijke strekking, waarop ik natuurlijk bevestigend op antwoordde. Dan zou je denken dat men wat harder gaat lopen en dat gebeurde m.i. onvoldoende.

Ziggo is geen medisch dienstverlener, nee, zo heb ik daar ook nooit tegenaan gekeken maar als iemand belt met een probleem zoals ik dit topic begonnen ben, moet er toch een snellere oplossing kunnen worden geleverd dan 6 dagen wachten? Zelfs al is dat een kapot modem?
Korte reactie op Snuffel1: het ging hier om een standaard modem met internet. En over de tegenvraag van mijn schoonmoeder: ze vond zelf de afhandeling schandalig en de situatie, zonder enige vorm van communicatie thuis zitten, zeer bedreigend.
Reactie op BL2: bah.
En tenslotte: natuurlijk zijn we bezig een betere oplossing te vinden voor mijn schoonmoeder dan zelfstandig te blijven wonen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zie reactie van Nevyn.

Wat mij betreft kunnen we het topic sluiten. De één is het geheel of gedeeltelijk met me eens, de ander niet. Het zij zo. Zie het ook als een waarschuwing dat dit kan gebeuren en zie de alternatieven in de reacties hierboven.

Re: Ziggo niet in staat in geval van medische noodzaak adequaat op te treden

Geplaatst: 20 jul 2022 10:54
door artilux
Had u in deze nood situatie niet voor een paar daagjes op pas kunnen verzorgen.?
Of in de nacht bij schoon moede slapen?
Inderdaad niet verantwoord om ze alleen te laten