Duidelijk zeggen ze wel bij de zorg verzekeraar dat de apotheker nooit, maar dan ook nooit mag declareren van dingen die de apotheek niet uit gegaan zijn. Maar goed daar gaat nog een klacht over naar die link die ik hier heb gehad.
Dit zegt mij dus dat de apotheker zijn factuur dus niet heeft terug gedraaid want ze hebben blijkbaar nog wel een declaratie in het systeem staan van hem.
Toch zegt de verzekeraar dat er een correctie is gedaan. Dus zo kan ik uiteraard naar de apotheek gaan over 2 weken , waarvan ik al bijna zeker weet dat hij het weer ontkend..( zie mail die ik hier geplaatst heb) en dan weer terug verwezen wordt naar de zorgverzekeraar. Cirkeltje rond.
Toch zegt de verzekeraar dat er een correctie is gedaan. Dus zo kan ik uiteraard naar de apotheek gaan over 2 weken , waarvan ik al bijna zeker weet dat hij het weer ontkend..( zie mail die ik hier geplaatst heb) en dan weer terug verwezen wordt naar de zorgverzekeraar. Cirkeltje rond.
U moet wel het bewijs meenemen naar de apotheker dat u betaald heeft en precies waarvoor, maar goed, dat is al eerder gezegd.
Wat nog niet genoemd is: de datum waarop de apotheek het geld teruggestort heeft naar de verzekeraar. De apotheker heeft mss geen credit-factuur gemaakt of is bij de betaling vergeten het factuurnummer te vermelden, en dan kan de verzekeraar het bedrag waar geen (credit-)factuurnummer bij staat, niet aan u koppelen (ook al staat uw naam er bij; het systeem werkt op factuurnummers). Dat bedrag is dan geparkeerd op de grote berg waar alle niet-bestemde bedragen belanden.
Als de apotheek de datum van terugbetaling in juni aan de verzekeraar aan u geeft, dan kunt u of de apotheker zelf - niet de vervanger - de verzekeraar dit bedrag laten terugstorten aan de apotheek en dan wordt het ook op uw eigen risico in mindering gebracht. Onder uw naam zal de apotheek de factuurnummers en zodoende de betaaldatum kunnen vinden.
Als de apotheek dan (alsnog een credit-factuur maakt en) nogmaals het bedrag aan de verzekeraar terugstort met het credit-factuurnummer erbij, dan is de verzekering tevreden.
Wat nog niet genoemd is: de datum waarop de apotheek het geld teruggestort heeft naar de verzekeraar. De apotheker heeft mss geen credit-factuur gemaakt of is bij de betaling vergeten het factuurnummer te vermelden, en dan kan de verzekeraar het bedrag waar geen (credit-)factuurnummer bij staat, niet aan u koppelen (ook al staat uw naam er bij; het systeem werkt op factuurnummers). Dat bedrag is dan geparkeerd op de grote berg waar alle niet-bestemde bedragen belanden.
Als de apotheek de datum van terugbetaling in juni aan de verzekeraar aan u geeft, dan kunt u of de apotheker zelf - niet de vervanger - de verzekeraar dit bedrag laten terugstorten aan de apotheek en dan wordt het ook op uw eigen risico in mindering gebracht. Onder uw naam zal de apotheek de factuurnummers en zodoende de betaaldatum kunnen vinden.
Als de apotheek dan (alsnog een credit-factuur maakt en) nogmaals het bedrag aan de verzekeraar terugstort met het credit-factuurnummer erbij, dan is de verzekering tevreden.
Dit is allemaal niet het probleem van reggie2.
De apotheek moet het gewoon oplossen met de zorgverzekeraar. Hoe en wat is hun probleem. Reggie2 mag gewoon een bedrag van Univé retour verwachten.
Wat nog niet genoemd is: de datum waarop de apotheek het geld teruggestort heeft naar de verzekeraar. De apotheker heeft mss geen credit-factuur gemaakt of is bij de betaling vergeten het factuurnummer te vermelden, en dan kan de verzekeraar het bedrag waar geen (credit-)factuurnummer bij staat, niet aan u koppelen (ook al staat uw naam er bij; het systeem werkt op factuurnummers). Dat bedrag is dan geparkeerd op de grote berg waar alle niet-bestemde bedragen belanden.
Als de apotheek de datum van terugbetaling in juni aan de verzekeraar aan u geeft, dan kunt u of de apotheker zelf - niet de vervanger - de verzekeraar dit bedrag laten terugstorten aan de apotheek en dan wordt het ook op uw eigen risico in mindering gebracht. Onder uw naam zal de apotheek de factuurnummers en zodoende de betaaldatum kunnen vinden.
Als de apotheek dan (alsnog een credit-factuur maakt en) nogmaals het bedrag aan de verzekeraar terugstort met het credit-factuurnummer erbij, dan is de verzekering tevreden.
Dit is allemaal niet het probleem van reggie2.
De apotheek moet het gewoon oplossen met de zorgverzekeraar. Hoe en wat is hun probleem. Reggie2 mag gewoon een bedrag van Univé retour verwachten.
Dat is helemaal waar. De apotheek ervaart echter helaas geen probleem en Unive ook niet.
Ts wordt van het kastje naar de muur gestuurd en daarmee is het voor Ts een probleem geworden.
Het benoemen van mogelijke fouten brengt het oplossen mss dichterbij.
Dat is helemaal waar. De apotheek ervaart echter helaas geen probleem en Unive ook niet.
Ts wordt van het kastje naar de muur gestuurd en daarmee is het voor Ts een probleem geworden.
Het benoemen van mogelijke fouten brengt het oplossen mss dichterbij.
Zoals Reggie2 al eerder zei:
“Ik heb de apotheek gebeld , ze weigeren hier op in te gaan. De apotheker is op vakantie , dan moet ik maar over 2 weken terugbellen.”
Dat is helemaal waar. De apotheek ervaart echter helaas geen probleem en Unive ook niet.
Ts wordt van het kastje naar de muur gestuurd en daarmee is het voor Ts een probleem geworden.
Het benoemen van mogelijke fouten brengt het oplossen mss dichterbij.
Zoals Reggie2 al eerder zei:
“Ik heb de apotheek gebeld , ze weigeren hier op in te gaan. De apotheker is op vakantie , dan moet ik maar over 2 weken terugbellen.”
Inderdaad, niet de vervanger maar de apotheker zelf (die zal niet vanaf juni op vakantie zijn, en heeft aanvankelijk onvoldoende gedaan om het op te lossen).
Dat is helemaal waar. De apotheek ervaart echter helaas geen probleem en Unive ook niet.
Ts wordt van het kastje naar de muur gestuurd en daarmee is het voor Ts een probleem geworden.
Het benoemen van mogelijke fouten brengt het oplossen mss dichterbij.
Klopt en ik baal hier ook stevig van , wat een probleem is van een ander mag ik achter aan.
Inderdaad, niet de vervanger maar de apotheker zelf (die zal niet vanaf juni op vakantie zijn, en heeft aanvankelijk onvoldoende gedaan om het op te lossen).
Ook dat klopt , de apotheker zelf heeft deze fout gemaakt, maar het is niet het type persoon wat zijn fouten graag inziet.
Duidelijk zeggen ze wel bij de zorg verzekeraar dat de apotheker nooit, maar dan ook nooit mag declareren van dingen die de apotheek niet uit gegaan zijn. Maar goed daar gaat nog een klacht over naar die link die ik hier heb gehad.
Dit zegt mij dus dat de apotheker zijn factuur dus niet heeft terug gedraaid want ze hebben blijkbaar nog wel een declaratie in het systeem staan van hem.
Toch zegt de verzekeraar dat er een correctie is gedaan. Dus zo kan ik uiteraard naar de apotheek gaan over 2 weken , waarvan ik al bijna zeker weet dat hij het weer ontkend..( zie mail die ik hier geplaatst heb) en dan weer terug verwezen wordt naar de zorgverzekeraar. Cirkeltje rond.
Ik snap er niks meer van, de apotheker heeft volgens uw bericht van 12/8 15.13 uur geschreven dat in juni het bedrag is terugbetaald. Wat ontkent de apotheker dan ??
Ik heb de apotheek gebeld , ze weigeren hier op in te gaan. De apotheker is op vakantie , dan moet ik maar over 2 weken terugbellen.
Dus ik ben al vanaf juni bezig mijn geld terug te krijgen en moet dan nog langer wachten.
Dit is gewoon fraude van de apotheek.
Dank voor je antwoord.
Apotheek kan niks meer ontkennen, ik heb de mail nog dat ze te veel hebben gerekend voor iets wat niet is opgehaald , is afgezegd zelfs. Had ik het niet nagekeken hadden ze gewoon geld gehad voor iets wat ik niet gebruik.
u heeft in een "stenen" winkel iets besteld dan moet u ook afnemen! is het online besteld ligt het net even anders.
Feit dat u het "niet ophaalt en afzegt" doet hier niets aan af!!!!