Probleem met retour

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rentenier80
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jul 2022 11:31

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door Rentenier80 »

Mijn zusje gaat naar het JL.
Ik denk dat het verstandiger is om haar verlies te nemen.
Of denken jullie dat het het waard is om een rechtszaak te beginnen voor kleding TWV 116E?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou in ieder geval een stevige brief sturen. JE verlies nemen kan altijd nog.

ZeerPrivé
Berichten: 6065
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

breien schreef:
15 sep 2022 11:43
Ik weet niet wanner de buren op vakantie zijn.
In dat geval is het verstandig gewoon geen pakketten aan te nemen.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PGros schreef:
15 sep 2022 11:12
Of ze zet het zondag klaar en zegt tegen zus: doe jij deze morgen even op de post?
Als je zus, in het gunstige geval, in de buurt woont. Mijn zus zal echt niet bijna 2 uur rijden om hier een pakje op te halen.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door kuklos »

Rentenier80 schreef:
15 sep 2022 11:47
Of denken jullie dat het het waard is om een rechtszaak te beginnen voor kleding TWV 116E?
Dat kan alleen je zusje bepalen. Mijn ervaring met rechtszaken is dat de uitkomst nooit gegarandeerd is, en dat je bij verlies veroordeeld kan worden om de proceskosten te betalen. Dus in het ergste geval zit je zusje met nog hogere kosten.

Ik zou inderdaad ook mijn verlies nemen en de kleding proberen door te verkopen op een marktplaats of een vinted.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is een simpel rekensommetje. Als je de kleertjes voor 50% van de prijs kan doorverkopen heb je een schade van €58,-. Wegen die €58,- op tegen het werk dat je hebt om de verkoper voor de rechter te krijgen? Met inderdaad geen garantie op winst.
In feite is de enige klacht dat er niet de volgende dag al geleverd is. Het is de eigen keuze geweest om op vakantie te gaan, om niet tegen de buren te zeggen dat ze niets hoeven aan te nemen (ze wist immers dat er iets onderweg is), om iemand in te schakelen om het terug te sturen, of om contact op te nemen met de verkoper om het probleem uit te leggen wat ontstaan is.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 12:34
In feite is de enige klacht dat er niet de volgende dag al geleverd is.
Nou nee, het andere deel is dat het herroepingsrecht niet wordt toegepast.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 sep 2022 12:39
NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 12:34
In feite is de enige klacht dat er niet de volgende dag al geleverd is.
Nou nee, het andere deel is dat het herroepingsrecht niet wordt toegepast.
Ik lees nergens dat er binnen de herroepingstijd is aangegeven te willen herroepen. Dus hoezo word het herroepingsrecht niet toegepast?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 12:55
Moneyman schreef:
15 sep 2022 12:39
NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 12:34
In feite is de enige klacht dat er niet de volgende dag al geleverd is.
Nou nee, het andere deel is dat het herroepingsrecht niet wordt toegepast.
Ik lees nergens dat er binnen de herroepingstijd is aangegeven te willen herroepen. Dus hoezo word het herroepingsrecht niet toegepast?
Ik zou bijna denken dat je het topic niet hebt gelezen. Als je dat wel doet, is het direct duidelijk dat het kernissue van dit topic het herroepingsrecht is. En juist daarin ligt de oplossing met de grootste kans op succes.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
15 sep 2022 13:15
NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 12:55
Moneyman schreef:
15 sep 2022 12:39

Nou nee, het andere deel is dat het herroepingsrecht niet wordt toegepast.
Ik lees nergens dat er binnen de herroepingstijd is aangegeven te willen herroepen. Dus hoezo word het herroepingsrecht niet toegepast?
Ik zou bijna denken dat je het topic niet hebt gelezen. Als je dat wel doet, is het direct duidelijk dat het kernissue van dit topic het herroepingsrecht is. En juist daarin ligt de oplossing met de grootste kans op succes.
Die grootste kans op succes zou ik niet durven te zeggen. Laat eerst een rechter maar eens bepalen of het afleveren bij de buren als nog niet ontvangen gezien word. En na 3 weken nog zeggen dat je op vakantie was, terwijl nagenoeg iedereen wel een telefoon met internet heeft en dus al eerder had kunnen reageren, is niet bepaald iets dat in het voordeel van de klant werkt.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 14:02
Die grootste kans op succes zou ik niet durven te zeggen. Laat eerst een rechter maar eens bepalen of het afleveren bij de buren als nog niet ontvangen gezien word.
Ik durf dat wel te zeggen, en ik doe dat met de actuele stand van de jurisprudentie en ontwikkelingen op het gebied van consumentenbescherming in mijn achterhoofd.

Je hebt iets ontvangen als jij het in jouw macht hebt. Zolang het bewuste pakket nog ergens bij de buurvrouw ligt, terwijl jij daar géén opdracht voor hebt gegeven, heb je iets niet ontvangen. Dat de verzender zal zeggen dat het pakket wel is afgeleverd, maakt niet dat de geadresseerde het ook heeft ontvangen.

En ik zie geen enkel logisch argument in dit topic op basis waarvan deze uitleg onlogisch of onredelijk zou zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb 777 argumenten om e.e.a. in twijfel te trekken.

PGros
Berichten: 1203
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
15 sep 2022 15:59
En ik zie geen enkel logisch argument in dit topic op basis waarvan deze uitleg onlogisch of onredelijk zou zijn.
Nou ik zie ze wel, maar ga er niet meer tegenin bij jou.
Als dit wel normaal gevonden gaat worden dan is straks niemand meer thuis en heeft altijd de buurvrouw het ontvangen en heeft iedereen dus veeeeel langer dan 14 dagen de tijd.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door henk51 »

J.Deltoer jij zegt het ik dacht het.Ridderlijke opmerking

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
15 sep 2022 19:13
Moneyman schreef:
15 sep 2022 15:59
En ik zie geen enkel logisch argument in dit topic op basis waarvan deze uitleg onlogisch of onredelijk zou zijn.
Nou ik zie ze wel, maar ga er niet meer tegenin bij jou.
Als dit wel normaal gevonden gaat worden dan is straks niemand meer thuis en heeft altijd de buurvrouw het ontvangen en heeft iedereen dus veeeeel langer dan 14 dagen de tijd.
Tsja, dat klinkt misschien leuk, tot je er iets langer over nadenkt. Probeer eens te bedenken hoe waarschijnlijk het door jou geschetste scenario nou écht is (want: wat win je ermee?).

Ik lees in ieder geval geen argumenten die de gegeven toelichting weerleggen.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
15 sep 2022 20:32
PGros schreef:
15 sep 2022 19:13
Moneyman schreef:
15 sep 2022 15:59
En ik zie geen enkel logisch argument in dit topic op basis waarvan deze uitleg onlogisch of onredelijk zou zijn.
Nou ik zie ze wel, maar ga er niet meer tegenin bij jou.
Als dit wel normaal gevonden gaat worden dan is straks niemand meer thuis en heeft altijd de buurvrouw het ontvangen en heeft iedereen dus veeeeel langer dan 14 dagen de tijd.
Tsja, dat klinkt misschien leuk, tot je er iets langer over nadenkt. Probeer eens te bedenken hoe waarschijnlijk het door jou geschetste scenario nou écht is (want: wat win je ermee?).
Het scenario is zéér waarschijnlijk. Zo fatsoenlijk en eerlijk is de mensheid - helaas - niet.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik snap het niet. 3 weken op vakantie en het had binnen 4 weken geretourneerd moeten zijn? Na ontvangst (in mijn ogen wanneer PostNL het op afgeleverd heeft staan, want dat is het enige punt dat te verifiëren is) had de zus van TS toch genoeg tijd om even bij het bedrijf te melden dat ze van haar herroepingsrecht gebruik maakt, had dat op dag 14 kunnen doen. Dan had ze vervolgens nog 14 dagen om het bij het bedrijf terug te krijgen. Had ze na terugkomst van vakantie nog een week.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rentenier80 schreef:
15 sep 2022 11:47
Mijn zusje gaat naar het JL.
Ik denk dat het verstandiger is om haar verlies te nemen.
Of denken jullie dat het het waard is om een rechtszaak te beginnen voor kleding TWV 116E?
Er is toch nog niet betaald? Wat je doet is je stuurt een brief, waarin je aangeeft dat de koop herroepen is. Hierna bestaat de betalingsverplichting niet meer. Je hoeft geen rechtszaak te starten, omdat je niet betaald hebt.

De herroepingstermijn loopt tot veertien dagen nadat je de goederen hebt ontvangen. Als de dag het pakket wordt bezorgt bij de buurvrouw dag 0 is, de dag waarop je zusje het pakket van de buurvrouw krijgt dag 21 is, dan heeft je zusje tot dag 35 om de herroepingsverklaring uit te brengen. De betalingsverplichting vervalt op het moment dat de herroepingsverklaring is ontvangen door de verkoper.

NeoDutchio
Berichten: 12649
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mogen we stilletjes aan concluderen dat de zus van TS kan afgaan op het advies van 2 personen aangezien diezelfde personen instaan voor het resultaat? Immers word hard benoemd dat afleveren bij de buren zeker tot niet ontvangen beschouwd mag worden en dat de herroepingstijd dus pas 3 weken later begonnen is.
Kan TS dan wel even melden hoe het afgelopen is?

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Probleem met retour

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
15 sep 2022 21:19
Kan TS dan wel even melden hoe het afgelopen is?
Wees maar niet bang .. :D

Plaats reactie