Pagina 3 van 4

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 09:24
door juliomariner
Bij aankoop van kleding (bijv. Smokingjasje) wordt toch ook niet aangegeven of deze hangend is vervoerd of met 5 opgevouwen in een doos!?

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 09:35
door Lowieze
Op de site van Swiss Sense staat:
“Hoe jouw nieuwe matras wordt bezorgd, is afhankelijk van welk matras jij hebt gekozen. In ons assortiment vind je matrassen die vacuümverpakt zijn en in een stevige doos worden bezorgd. Dit staat vermeld op de productpagina. Een aantal matrassen worden standaard via onze bezorgservice geleverd.”

en


- Het matras wordt in een stevige kartonnen doos bij jou thuis bezorgd.
- Haal het matras eenvoudig uit de doos.
- Leg het matras op de grond en knip met een schaar voorzichtig het plastic van het matras.
- Het matras rolt zich nu vanzelf uit.
- Je kunt direct op het matras slapen.
- De tijk (hoes) van jouw nieuwe matras kan gekreukt zijn wanneer je jouw matras uitpakt. Na 24 tot 72 uur bereikt het matras zijn optimale comfort.
- Wij adviseren het matras binnen 2 weken na ontvangst uit de verpakking te halen, om maximaal comfort te behouden en om aanspraak te kunnen maken op de garantie.”

Wat is het probleem nu eigenlijk?

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 09:42
door Moneyman
... waarmee in één keer de klacht van Edith debunked is:
Edith_4 schreef:
16 nov 2022 15:35

Zowel op internet als in de winkel vooraf voldaan aan mijn onderzoeksplicht, daaruit blijkt dat Swiss sense mij niet vooraf geïnformeerd heeft over het oprollen en vacuum zuigen van Topmatras.

Swiss sense heeft tot op heden niet aangetoond dat in de winkel en/of op internet deze informatie vooraf is gegeven.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:07
door Edith_4
J. Deltoer schreef:
17 nov 2022 08:43
Dus Aldi doet dat netjes. Swiss Sense daarentegen niet. En voor de prijs die betaald wordt voor zo'n duur matras mag je er natuurlijk vanuit gaan dat ook aan transport uiterste zorgvuldigheid wordt besteed.
Als ik bij de mac een hamburger haal krijg ik plastic bord en bestek. Nergens op de site van de Librije in Zwolle staat welk bestek je in hun restaurant krijgt, maar wie verwacht daar wegwerp?
Er zit een hele beschrijving bij over het matras, nergens staat dat het in de fabriek vacuum wordt gemaakt en opgerold wordt verpakt.
Het wordt gewoon verzwegen door Swiss Sense

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:09
door Edith_4
Naast de info op internet en in de winkel, zit er een hele beschrijving bij over het matras, nergens staat dat het in de fabriek vacuum wordt gemaakt en opgerold wordt verpakt.
Het is gewoon verzwegen door Swiss Sense.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:19
door Moneyman
Edith_4 schreef:
17 nov 2022 10:09
Het is gewoon verzwegen door Swiss Sense.
Er is je net aangetoond dat dit statement onjuist is. Je hebt gewoon én niet goed genoeg gelezen, én niet gevraagd naar dingen die blijkbaar belangrijk voor je zijn. Maar desondanks stel je wel steeds dat je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.

Nou, succes in de strijd...

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:25
door Edith_4
Moneyman schreef:
17 nov 2022 10:19
Edith_4 schreef:
17 nov 2022 10:09
Het is gewoon verzwegen door Swiss Sense.
Er is je net aangetoond dat dit statement onjuist is. Je hebt gewoon én niet goed genoeg gelezen, én niet gevraagd naar dingen die blijkbaar belangrijk voor je zijn. Maar desondanks stel je wel steeds dat je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.

Nou, succes in de strijd...
Mogelijk heeft Swiss Sense ná mijn klacht, juni 2022, de info aangepast op internet?
Echter ik heb de info van internet van juni 2022 als pdf opgeslagen.
Daar staat helemaal niets over vacuum maken en oprollen van mijn matras.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:28
door PGros
Ik heb net even op de website gedaan of ik een nieuw matras wilde. Vragen beantwoord en daar kwamen een paar juiste matrassen uit voor mij. Ik heb de middelste prijs gekozen voor een goed matras en gekeken naar de omschrijving. En wat staat er bij dat ene uitgekozen matras. Dat het vacuüm verpakt thuisbezorgd wordt. Het staat dus gewoon per matras vermeld. Je hoeft niet eens ergens een algemeen stuk op te zoeken.
Edit: Zie verderop wijziging

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:32
door Edith_4
Mogelijk heeft Swiss Sense ná mijn klacht, juni 2022, de info aangepast op internet?
Echter ik heb de info van internet van juni 2022 als pdf opgeslagen.
Voor de goede orde, ik heb de boxspring niet gekocht via internet.
In de verkoopovereenkomst met informatiefolder van mijn matras, staat ondanks uitgebreide handleiding niets over vacuum maken en oprollen.
Daar staat ook helemaal niets over vacuum maken en oprollen van mijn matras en het uitpakken daarvan.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:37
door PGros
Na de opmerking van Edith heb ik dezelfde matras even opgezocht en gevonden in mei 2022. Daar staat inderdaad niets over vacuüm verpakt opsturen. Dus dat het recentelijk is toegevoegd dat klopt.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:45
door Erthanax
Ik heb nog een paar vragen.
Edith_4 schreef:
16 nov 2022 15:49
Nadelen van een matras oprollen en vacuum verpakken:
Vermindering veerkracht matras
Heeft u daar duidelijke en onafhankelijke gegevens over?
Door het comprimeren of platdrukken van een matras beschadig je de structuur van het matras waardoor de veerkracht verloren gaat.
Heeft u daar duidelijke en onafhankelijke gegevens over?
Meestal is de tijd tussen verpakken en het uiteindelijk uit de verpakking halen door de eindconsument veel te lang.
Het matras kan wel een paar uur platgedrukt worden maar wanneer dit te lang is dan is dit slecht voor het matras. Het matras wordt hierdoor niet alleen enkele centimeters dunner maar verliest ook een gedeelte van zijn veerkracht. Hoeveel de veerkracht terugloopt is moeilijk te zeggen.
Heeft u daar duidelijke en onafhankelijke gegevens over?
Een goede veerkracht is noodzakelijk voor een goede ondersteuning tijdens je slaap zodat je goed doorslaapt en uitgerust wakker wordt.
Heeft u daar duidelijke en onafhankelijke gegevens over? In China rolt men vaak nog een kleedje uit op de grond. Matrassen zijn er hard als een plank. Wist u dat?
Het aanpassingsvermogen van het matras wordt minder.
Heeft u daar duidelijke en onafhankelijke gegevens over?
Het is enorm belangrijk dat het matras de contouren van het lichaam volgt waardoor de ruggenwervel recht ligt. Dit is de basis voor een goede en gezonde slaap! Hierdoor kan je ruggenwervel ’s nachts ontspannen en herstellen zodat je fit en uitgerust wakker wordt.
Heeft u daar duidelijke en onafhankelijke gegevens over? Zie mijn eerdere opmerking over slaapgewoonten in China.
Bovendien neemt Vochtregulerend vermogen af
Bij matrassen die zijn opgerold ontbreekt vaak een goede celstructuur. Deze celstructuur is nodig om goed te kunnen ventileren. Hierdoor neemt het vocht absorberende vermogen af en bestaat de kans dat het matras vocht opneemt en niet reguleert. Dit gaat ten kosten van de levensduur van het matras.
Heeft u daar duidelijke en onafhankelijke gegevens over? Wat is precies een kapotte celstructuur en hoe beïnvloedt die de vochthuishouding in de matras?

Zonder enige verklaring wat dingen roepen is niet zo moeilijk. (Dat kan ik ook: Een stevige matras met een vulling van paardehaar en kapok, en met een linnen tijk is altijd het best.) Als u een link heeft naar onafhankelijke onderzoeksresultaten of verklaringen voor uw stellingen, dan zie ik die graag tegemoet.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:53
door Edith_4
PGros schreef:
17 nov 2022 10:28
Ik heb net even op de website gedaan of ik een nieuw matras wilde. Vragen beantwoord en daar kwamen een paar juiste matrassen uit voor mij. Ik heb de middelste prijs gekozen voor een goed matras en gekeken naar de omschrijving. En wat staat er bij dat ene uitgekozen matras. Dat het vacuüm verpakt thuisbezorgd wordt. Het staat dus gewoon per matras vermeld. Je hoeft niet eens ergens een algemeen stuk op te zoeken.
Edit: Zie verderop wijziging
Ik heb geen matras op internet gekocht.
In mijn verkoopovereenkomst van de winkel met uitgebreide folder staat niets over vacuum verpakken en oprollen.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 10:58
door Edith_4
De verkoper van Swiss sense had mij VOORAF moeten informeren dat de matrassen in de fabriek vacuum verpakt en opgerold worden.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 11:00
door Edith_4
Dit is informatieplicht van verkoper.

Achteraf heb ik hier niets aan.

Als ik dit bij aangaan van koopovereenkomst had geweten, had ik dit niet gekocht bij Swiss Sense

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 11:06
door Lowieze
Edith_4 schreef:
17 nov 2022 10:32

(…)
Voor de goede orde, ik heb de boxspring niet gekocht via internet.
(….)
Huh, nu is het ineens een boxspring? Het was toch een Topmatras?

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 11:18
door Moneyman
Edith_4 schreef:
17 nov 2022 10:53
Ik heb geen matras op internet gekocht.
In mijn verkoopovereenkomst van de winkel met uitgebreide folder staat niets over vacuum verpakken en oprollen.
Zelfs als we het hele internet buiten beschouwing laten, blijft nog steeds staan dat je het blijkbaar niet belangrijk genoeg vond om er een vraag over te stellen. En aangezien er geen verplichting bestaat om iets dergelijks proactief te melden, blijft er ngo steeds niet over van je klacht.
Edith_4 schreef:
17 nov 2022 10:58
De verkoper van Swiss sense had mij VOORAF moeten informeren dat de matrassen in de fabriek vacuum verpakt en opgerold worden.
Nogmaals dan maar: onderbouw nu eindelijk eens waar die verplichting op gebaseerd is...

... en wat het probleem eigenlijk is....

... en wat je nu eigenlijk wilt...
Lowieze schreef:
17 nov 2022 11:06
Huh, nu is het ineens een boxspring? Het was toch een Topmatras?
Het wordt vager en vager...

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 11:26
door Edith_4
Moneyman schreef:
17 nov 2022 10:19
[quote=Edith_4 post_id=2910390 time=<a href="tel:1668676198">1668676198</a> user_id=429466]
Het is gewoon verzwegen door Swiss Sense.
Er is je net aangetoond dat dit statement onjuist is. Je hebt gewoon én niet goed genoeg gelezen, én niet gevraagd naar dingen die blijkbaar belangrijk voor je zijn. Maar desondanks stel je wel steeds dat je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan.

Nou, succes in de strijd...
[/quote]
PGros schreef:
17 nov 2022 10:37
Na de opmerking van Edith heb ik dezelfde matras even opgezocht en gevonden in mei 2022. Daar staat inderdaad niets over vacuüm verpakt opsturen. Dus dat het recentelijk is toegevoegd dat klopt.
Inderdaad.
Bovendien heb ik geen internetaankoop maar is een getekende koopovereenkomst in de winkel met informatie over de matras van toepassing

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 11:28
door Edith_4
Achteraf heeft medewerker van Swiss Sense schriftelijk vermeld dat vacuum oprollen schuine randen veroorzaakt

En dat had ik dus geconstateerd

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 11:51
door J. Deltoer
Edith_4 schreef:
17 nov 2022 11:28
Achteraf heeft medewerker van Swiss Sense schriftelijk vermeld dat vacuum oprollen schuine randen veroorzaakt
Dat hadden ze dus vooraf moeten doen. U hoeft dit achteraf niet te accepteren.

Re: Swiss sense drama!

Geplaatst: 17 nov 2022 11:56
door Edith_4
Ik heb de klacht dus meteen schriftelijk gemeld bij Swiss Sense toen ik de schuine randen constateerde.

Toen werd geschreven dat oprollen schuine randen veroorzaakt.
En dat staat nergens in koopovereenkomst, garantievoorwaarden en zelfs niet in de aanvullende, specifieke garantievoorwaarden voor dit matras.

Dus ik blijf van mening dat verkoper niet heeft voldaan aan wettelijke informatieplicht, temeer hij daar wèl van op de hoogte was.