Mijn moeder is telefonisch benaderd door een verkoopmedewerker van next energy.
Mijn moeder had aangegeven dat ze goed zat bij essent en niet wou overstappen. De medewerker gaf aan dat ze niet bij essent weg hoefde en hebben haar toch een contract aangesmeerd. Nu betaald ze dubbele energie kosten.
Mijn moeder is geestelijk beperkt.
Next energy is niets meer dan een zwendel die prooit op de zwakkeren in de maatschappij.
Ik lees moeder is geestelijk beperkt.
Is moeder dan ook onder bewind? Zo ja dan kan je stappen ondernemen. Zo nee zou ik dat gaan regelen.
Nog niet. Ze lijken goedkoop in de vergelijingssites (500 tegenover 980 euro) Maar ze zeggen dat ze netto prizen berekenen aan klanten. Hoe kan dat? Waar verdienen ze dan aan? En ze geven aan dat ze dynamisch energieprijzen rekenen: citaat uit hun website: “Bij dynamische energieprijzen worden de daadwerkelijke inkoopprijzen per uur doorgerekend aan de consument. Dus de prijzen per uur vermenigvuldigd met het verbruik per uur. Hierdoor loopt een leverancier geen risico’s op fluctuaties van verbruik, opwek of prijsstijgingen. Dat vindt NextEnergy wel zo veilig.”
Is dit betrouwbaar? Heeft iemand hier ervaring mee?
Een nieuwe speler in de markt is altijd zeer risicovol. Ze hebben nu eenmaal hun financierings-, kantoor-, personeel- en management kosten terwijl ze nog nauwelijks klanten hebben. In het begin moet er vaak ook veel geld gespendeerd worden aan extra marketing om de klanten te lokken. End at terwijl de inkomsten zeer laag zijn.
Mochten ze het als start-up niet redden, dan krijgt u te maken met grote problemen. Betaalde voorschotten kunnen verdwijnen als sneeuw voor de zon, bij een faillissement wordt u overgezet naar een andere aanbieder en vaak blijkt dat tegen zeer hoge tarieven te zijn.
Dan rest de vraag, waarom zou u die risico's willen nemen en niet voor een bewezen, betrouwbare partij kiezen?
Mijn moeder is telefonisch benaderd door een verkoopmedewerker van next energy.
Mijn moeder had aangegeven dat ze goed zat bij essent en niet wou overstappen.
Als dit klopt, dan doet (het callcenter van) Next Energy aan cold calling. Dat mag al enkele jaren niet meer als het consumenten en eenmanszaken betreft.
Bij een nieuw energiecontract heeft u 14 dagen bedenktijd. Het is natuurlijk mogelijk dat een zoon/dochter pas later ontdekt dat vader/moeder een nieuw contract heeft. U kunt via eerdergenoemde link bij Consuwijzer ook lezen wat te doen bij vermeende misleiding.
De oprichter van Next Energy is/was actief op dit forum, dus wellicht kan hij reageren.
Ik ben sinds afgelopen najaar klant bij Next Energy en heb dit weekend geld verdiend met mijn was. Zondag was de elektriciteitsprijs negatief!
Dat is prima zolang u de risico's goed begrijpt en bereidt bent deze te nemen.
NextEnergy is puur een handelaar, ze wekken zelf geen stroom op. Hun klanten kopen de stroom tegen de actuele spotprijs op de markt.
Dan kunt u inderdaad stroom met geld toe krijgen. Echter u kunt ook te maken krijgen met markt verstoringen zoals we zagen na de Russische inval in de Oekraine. De stroomprijs schoot omhoog en bleef lang hoog.
Niemand heeft een glazen bol dus wat de toekomst brengt, wie zal het zeggen. Ik zelf heb gekozen om de tarieven drie jaar vast te zetten. Zo hoop ik goedkoper uit te zijn.
Niemand heeft een glazen bol dus wat de toekomst brengt, wie zal het zeggen. Ik zelf heb gekozen om de tarieven drie jaar vast te zetten. Zo hoop ik goedkoper uit te zijn.
Dat heb ik lang geleden ook met mijn hypotheek gedaan, net voordat de rente een historische duikvlucht maakte.
Ooit kocht ik veilige aandelen Ahold, voordat daar een boekhoudschandaal boven tafel kwam.
Met mijn karma is het beter om het tegenovergestelde van wat logisch lijkt te doen. :
Ik blijf ondertussen wel benieuwd naar de verkooptechnieken van NextEnergy: doen ze aan cold calling en zetten ze daarvoor zo'n dubieus callcenter in?