Pagina 3 van 3

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 13 mei 2025 12:41
door Nevyn
JasenJoch schreef:
12 mei 2025 14:50
Mijn moeder is telefonisch benaderd door een verkoopmedewerker van next energy.
Mijn moeder had aangegeven dat ze goed zat bij essent en niet wou overstappen. De medewerker gaf aan dat ze niet bij essent weg hoefde en hebben haar toch een contract aangesmeerd. Nu betaald ze dubbele energie kosten.
Mijn moeder is geestelijk beperkt.
Next energy is niets meer dan een zwendel die prooit op de zwakkeren in de maatschappij.
Ik lees moeder is geestelijk beperkt.
Is moeder dan ook onder bewind? Zo ja dan kan je stappen ondernemen. Zo nee zou ik dat gaan regelen.

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 13 mei 2025 12:57
door Speedy123
LUO schreef:
30 sep 2022 21:12
Nog niet. Ze lijken goedkoop in de vergelijingssites (500 tegenover 980 euro) Maar ze zeggen dat ze netto prizen berekenen aan klanten. Hoe kan dat? Waar verdienen ze dan aan? En ze geven aan dat ze dynamisch energieprijzen rekenen: citaat uit hun website: “Bij dynamische energieprijzen worden de daadwerkelijke inkoopprijzen per uur doorgerekend aan de consument. Dus de prijzen per uur vermenigvuldigd met het verbruik per uur. Hierdoor loopt een leverancier geen risico’s op fluctuaties van verbruik, opwek of prijsstijgingen. Dat vindt NextEnergy wel zo veilig.”

Is dit betrouwbaar? Heeft iemand hier ervaring mee?
Een nieuwe speler in de markt is altijd zeer risicovol. Ze hebben nu eenmaal hun financierings-, kantoor-, personeel- en management kosten terwijl ze nog nauwelijks klanten hebben. In het begin moet er vaak ook veel geld gespendeerd worden aan extra marketing om de klanten te lokken. End at terwijl de inkomsten zeer laag zijn.

Mochten ze het als start-up niet redden, dan krijgt u te maken met grote problemen. Betaalde voorschotten kunnen verdwijnen als sneeuw voor de zon, bij een faillissement wordt u overgezet naar een andere aanbieder en vaak blijkt dat tegen zeer hoge tarieven te zijn.

Dan rest de vraag, waarom zou u die risico's willen nemen en niet voor een bewezen, betrouwbare partij kiezen?

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 13 mei 2025 13:08
door Consumenneke
JasenJoch schreef:
12 mei 2025 14:50
Mijn moeder is telefonisch benaderd door een verkoopmedewerker van next energy.
Mijn moeder had aangegeven dat ze goed zat bij essent en niet wou overstappen.
Als dit klopt, dan doet (het callcenter van) Next Energy aan cold calling. Dat mag al enkele jaren niet meer als het consumenten en eenmanszaken betreft.

Bij een nieuw energiecontract heeft u 14 dagen bedenktijd. Het is natuurlijk mogelijk dat een zoon/dochter pas later ontdekt dat vader/moeder een nieuw contract heeft. U kunt via eerdergenoemde link bij Consuwijzer ook lezen wat te doen bij vermeende misleiding.

De oprichter van Next Energy is/was actief op dit forum, dus wellicht kan hij reageren.

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 13 mei 2025 13:12
door Consumenneke
Speedy123 schreef:
13 mei 2025 12:57
Een nieuwe speler in de markt is altijd zeer risicovol.
Er komen in deze markten (energie, telecom, banken) steeds nieuwe spelers bij, maar ik ben wel met u eens dat je als koper op je tellen moet letten.

Ik ben sinds afgelopen najaar klant bij Next Energy en heb dit weekend geld verdiend met mijn was. Zondag was de elektriciteitsprijs negatief!

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 13 mei 2025 13:36
door Speedy123
Consumenneke schreef:
13 mei 2025 13:12
Ik ben sinds afgelopen najaar klant bij Next Energy en heb dit weekend geld verdiend met mijn was. Zondag was de elektriciteitsprijs negatief!
Dat is prima zolang u de risico's goed begrijpt en bereidt bent deze te nemen.

NextEnergy is puur een handelaar, ze wekken zelf geen stroom op. Hun klanten kopen de stroom tegen de actuele spotprijs op de markt.

Dan kunt u inderdaad stroom met geld toe krijgen. Echter u kunt ook te maken krijgen met markt verstoringen zoals we zagen na de Russische inval in de Oekraine. De stroomprijs schoot omhoog en bleef lang hoog.

Niemand heeft een glazen bol dus wat de toekomst brengt, wie zal het zeggen. Ik zelf heb gekozen om de tarieven drie jaar vast te zetten. Zo hoop ik goedkoper uit te zijn.

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 13 mei 2025 14:43
door Consumenneke
Speedy123 schreef:
13 mei 2025 13:36
Niemand heeft een glazen bol dus wat de toekomst brengt, wie zal het zeggen. Ik zelf heb gekozen om de tarieven drie jaar vast te zetten. Zo hoop ik goedkoper uit te zijn.
Dat heb ik lang geleden ook met mijn hypotheek gedaan, net voordat de rente een historische duikvlucht maakte. :lol:

Ooit kocht ik veilige aandelen Ahold, voordat daar een boekhoudschandaal boven tafel kwam.

Met mijn karma is het beter om het tegenovergestelde van wat logisch lijkt te doen. : :roll:

Ik blijf ondertussen wel benieuwd naar de verkooptechnieken van NextEnergy: doen ze aan cold calling en zetten ze daarvoor zo'n dubieus callcenter in?

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 24 jul 2025 21:29
door Helpelkaar
Vandaag kreeg ik een jaarafrekening te zien van iemand met zonepanelen. Vorig jaar aangemeld via Energiekiezer. Hij zou ongeveer 18 euro per maand terug krijgen, omdat hij meer teruglevert dan afneemt. Nu heeft hij ruim 2200 kWh meer teruggeleverd dan afgenomen en toch is de jaarafrekening meer dan 500 euro! Nu zie ik dat de terugleververgoeding ruim 1 cent is. Hierover heb ik navraag gedaan. Ik kreeg als reactie dat er alleen is teruggelverd op momenten dat de kWh-prijs erg laag was. Tevens heeft hij een Excel-bestand gestuurd. Het kan niet kloppen! Welke actie kan het beste worden ondernomen?

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 25 jul 2025 09:04
door riddert
Het begint met bewijs leveren dat de afrekening niet klopt.
Dat kan bestaan uit een kompleet overzicht met wanneer hoeveel tegen welke prijs teruggeleverd is.
U stelt dat de afrekening niet klopt, dan zult u dit moeten bewijzen.

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 25 jul 2025 10:18
door Moneyman
Helpelkaar schreef:
24 jul 2025 21:29
Het kan niet kloppen! Welke actie kan het beste worden ondernomen?
Mijn ervaring met het "dat kan toch niet kloppen-argument" is dat het verrassend vaak tóch blijkt te kloppen.

Heb je in je berekening oiok rekening gehouden met een eventuele vaste terugleververgoeding, naast de variabele?

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 25 jul 2025 12:28
door Speedy123
Helpelkaar schreef:
24 jul 2025 21:29
Vandaag kreeg ik een jaarafrekening te zien van iemand met zonepanelen. Vorig jaar aangemeld via Energiekiezer. Hij zou ongeveer 18 euro per maand terug krijgen, omdat hij meer teruglevert dan afneemt. Nu heeft hij ruim 2200 kWh meer teruggeleverd dan afgenomen en toch is de jaarafrekening meer dan 500 euro! Nu zie ik dat de terugleververgoeding ruim 1 cent is. Hierover heb ik navraag gedaan. Ik kreeg als reactie dat er alleen is teruggelverd op momenten dat de kWh-prijs erg laag was. Tevens heeft hij een Excel-bestand gestuurd. Het kan niet kloppen! Welke actie kan het beste worden ondernomen?
De eerste actie, die eerlijk gezegd al eerder genomen had moeten worden, is het aanschaffen van een P1 meter, bijvoorbeeld de https://www.homewizard.com/nl/p1-meter/. Met een P1 meter heeft uw kennis de gedetailleerde cijfers van stroom verbruik, teruglevering van stroom en de momenten waarop het gebeurde zelf in handen en kan die de gegevens gebruiken om de berekeningen van de leverancier na te rekenen.

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 25 jul 2025 13:27
door BarryDeV
  • Denk dat Next Energy zoals alle energieleveranciers zijn goede en minder goede punten heeft. Lees bijvoorbeeld op https://energiebespareninfo.nl/nextenergy-review/ dat je met hun dynamische energie een stuk goedkoper uit kan zijn, maar dat er ook wel wat minpunten zijn.

    Je kan ook afvragen of de berekening in Energiekiezer juist was. Die kan vast een inschatting maken, maar met de terugleverkosten en terugleververgoeding (en wat die je op welk moment) lijkt me het heel lastig om zoiets heel precies in te schatten. NextEnergy zal toch wel een duidelijke jaarrekening bieden? Misschien is ook gewoon het gasverbruik hoger geweest dan ingeschat bij Energiekiezer?

Re: Wie heeft ervaring met NextEnergy?

Geplaatst: 02 aug 2025 11:49
door Maud1977
PAS OP met in zee gaan met Next Energy. In mijn privé netwerk ervaar ik nu dat een afgesloten contract aan de deur door een gladde verkoper, ondanks het wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen ( en ondanks 3 mails EN een aangetekende brief verder) dit bedrijf gewoon de tactiek van "Oost-Indisch zijn" toepast. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus bij deze!