Hebbe !!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hebbe !!
Dat zullen dan paaltjes met een ijzerdraad worden.
Maar dat betekent niet dat dat de kosten zijn voor de schutting die u wilt. Als de andere eigenaar hooguit wil meebetalen voor paaltjes met een draad ertussen, zult u alsnog de rest moeten ophoesten.
Ik herinner me nog als klein jochie dat we gingen verhuizen naar een nieuwbouwwoning. 2 onder 1 kap was dat. Die buren in de andere woning, daar komen we nu 25 jaar na verhuizen uit die woning nog steeds over de vloer.
Lees dit eens, uit dezelfde link. Het is de zin die direct voor de door u geciteerde passage staat:Geip Suusje schreef: ↑14 okt 2022 20:01@Missivo
In plaats van een schutting kunt U een scheidsmuur plaatsen voor gezamenlijke rekening.
Lees dit eens: https://wetenschap.infonu.nl/recht-en-w ... smuur.html
"Het verschil tussen een schutting en een scheidsmuur is dat de scheidsmuur gezamenlijk eigendom van beiden buren is."
{...)
Ik zie geen verschil met de eerder gegeven adviezen.De schutting kan geplaatst worden op uw eigen grond, maar ook op de erfgrens. Bij plaatsing op de erfgrens spreken echter niet meer van een schatting, maar van een scheidsmuur.
Het verschil zit in de naam. En wat er juridisch aan vast zit.
Maar dan is het toch simpel? Als de buurvrouw niet mee kan/wil betalen heeft ze ook niks over de schutting te zeggen. Dan zet je dus gaas met klimop, want dat kun je blijkbaar wél betalen. Dat zij daar niet blij mee is, is haar probleem.
Betekent dat dan dat als je een hekel hebt aan je buren dat je ze financieel kunt aanpakken door een hele dure schutting neer te zetten waar ze voor de helft aan moeten mee betalen?Moneyman schreef: ↑13 okt 2022 20:53Lees mijn eerste bijdrage nog eens.
Concreet: lees titel 4 van boek 5 BW eens, en dan vooral art. 49.
.Artikel 5:49 BW
1 Ieder der eigenaars van aangrenzende erven in een aaneengebouwd gedeelte van een gemeente kan te allen tijde vorderen dat de andere eigenaar ertoe meewerkt, dat op de grens van de erven een scheidsmuur van twee meter hoogte wordt opgericht, voor zover een verordening of een plaatselijke gewoonte de wijze of de hoogte der afscheiding niet anders regelt. De eigenaars dragen in de kosten van de afscheiding voor gelijke delen bij.
Ik denk dat TS Missivo nu ook helemaal niets meer kan betalenwitte angora schreef: ↑14 okt 2022 21:56Dan zet je dus gaas met klimop, want dat kun je blijkbaar wél betalen. Dat zij daar niet blij mee is, is haar probleem.
Recht haal je bij de rechter, niet op een forum.Missivo schreef: ↑14 okt 2022 15:44Weten dat het een voormalige huurwoning betreft klopt. Maar dat maakt nog niet dat daarmee de eigenaar van zijn plicht ontslaan is. Ikk heb net geleerd dat ik recht heb op het delen van de kosten met de andere eigenaar, niet met huurder. En 19 jaar geleden was de schutting absoluut niet rot.