Re: Wettelijke garantie 2 hands auto
Geplaatst: 12 nov 2022 15:54
Dan hoop ik voor u dat u dit per mail of whatsapp hebt gemeld, want als u dat alleen mondeling hebt aangegeven, dan acht ik het zeer waarschijnlijk dat er niks gaat gebeuren, u kunt namelijk niks aantonen!ihalfweeg schreef: ↑10 nov 2022 16:03Het is geen lekke band maar een cilinder die niet werkt en heb dat al vanaf het begin gemeld aan de verkoper. Maar deze zegt dat hij een andere auto voor ons regelt maar dat regelen en contacten duurt nu al 2 maanden en de garantiemaanden zijn voorbij. Maar goed ik heb dat al na een maand gemeld aan de garage alleen word niks mee gedaan.Nijogeth schreef: ↑10 nov 2022 15:57Om zeker te zijn dat ik geen verkeerd advies geef, hou ik het bij zekerheid. U dient aan te kloppen bij een garage (u mag zelf kiezen welke) om het probleem te laten verhelpen. Deze zal u helpen en vervolgens een rekening sturen. Betaal deze rekening op tijd en alles komt goed.
Kijk hier kan ik gewoon op antwoorden. Ik heb 9 februari een Volvo V70 gekocht bij Autohoeve in Achterveld, 297000 km van 2011. 31 januari hebben wij een proefrit gemaakt. Op zich was al een raar gebeuren toen we daar aankwamen om een proefrit te maken want hij stond helemaal ergens achter op een plekje, maar goed auto is er tussenuit gehaald en wij hebben een proefrit gemaakt. Naar ons idee was het in orde. 9 februari hebben we de auto gekocht en we waren het met 9500 euro eens ,met 6 maanden garantie. Er moesten nog wel wat dingetjes aan de auto gebeuren, nakijken en er moest voor de zekerheid een nieuwe LPG injector in (achteraf hoorde ik dat dat niet waar was)snuffel1 schreef: ↑13 nov 2022 08:28Om de vordering te berekenen zal toch een overzicht van die kosten gemaakt moeten worden en dat kan middels een offerte, zomaar uit de losse pols een bedrag vorderen is geen optie omdat dat bedrag betwistbaar is. De meest gebruikelijke gang is om eerst zelf actie te ondernemen komt daar niets uit een incassotraject in gang te zetten komt daar ook niets uit dan komt een deurwaarder pas in beeld die de kantonrechter kan verzoeken om een uitspraak te doen. Het incassotraject overslaan en direct een deurwaarder inschakelen die een rechtszaak aan gaat spannen is mijns inziens geen optie omdat de verkoper de kans wordt ontnomen om tot een voortijdige oplossing te komen en meer kosten in rekening gaat brengen omdat die deurwaarder als eerste een incassoprocedure op moet gaan starten.
Wat een rare reactie. Thecure geeft gewoon aan waarom verzekeraars dit niet verzekeren. Verzekeraars maken een risicoanalyse en baseren daar een premie op. Als blijkt dat bepaalde categorien veel meer dan gemiddeld problemen hebben, dan verzekeren ze dat niet. Het is geen helpdesk die alle problemen in het leven oplost.ihalfweeg schreef: ↑10 nov 2022 20:12Bepaal jij dat! Wat een vervelende mannetjes zitten hier op het forum zeg, stel een simpele vraag en daar wil ik graag antwoord op. Daar is dit forum voor, ik zit niet te wachten op afzeik antwoorden. Gewoon antwoord wat ik vraag en als je geen antwoord heb hou je dan stil