De jaarlijkse prijzenslag bij de zorgverzekeringen
Re: De jaarlijkse prijzenslag bij de zorgverzekeringen
Dan verschil ik van mening met die economen en sommige politici.
En waarom wil iedereen dan loonsverhoging, of een verhoging van de uitkering?
Waar ik het wel mee eens ben, is dat het hele toeslagenstelsel een wangedrocht is geworden.
En waarom wil iedereen dan loonsverhoging, of een verhoging van de uitkering?
Waar ik het wel mee eens ben, is dat het hele toeslagenstelsel een wangedrocht is geworden.
thecure
vindt dit leuk
Zojuist de nieuwe premie zorgverzekering IZA (VGZ) eigen keuze ontvangen en er is mij, na het openen van de enveloppe, spontaan een krachtterm ontschoten.
Premie 2022 : € 131,62 per persoon.
Premie 2023 : € 147,85 per persoon en met z'n tweetjes tikt dat toch aardig door.
Heb er nog nooit over nagedacht om van verzekeraar te veranderen, maar mijn eerste gedachte was nu om nu maar wel, na 53 jaar bij IZA verzekerd te zijn geweest, eens rond te neuzen of het elders wat goedkoper kan.
Uw en advies is van harte welkom
Premie 2022 : € 131,62 per persoon.
Premie 2023 : € 147,85 per persoon en met z'n tweetjes tikt dat toch aardig door.
Heb er nog nooit over nagedacht om van verzekeraar te veranderen, maar mijn eerste gedachte was nu om nu maar wel, na 53 jaar bij IZA verzekerd te zijn geweest, eens rond te neuzen of het elders wat goedkoper kan.
Uw en advies is van harte welkom
Na alles wat ons is overkomen v.w.b. Covid-19 en de nazorg daarvan ben ik echt verbaasd dat mensen nog staan te kijken van een forse premieverhoging. Bovendien worden we met teveel mensen te oud, dat geld moet toch ergens vandaan komen?
@scontra
Waarom niet overschakelen naar een naturapolis?
Waarom niet overschakelen naar een naturapolis?
-
Ik ben beetje boos en teleurgesteld.
De verzekering die ik had bij Zilveren kruis is opgeheven.
Ik ga van 86,25 naar 112,50 E
Ik vind het een groot verschil!
De verzekering die ik had bij Zilveren kruis is opgeheven.
Ik ga van 86,25 naar 112,50 E
Ik vind het een groot verschil!
en ja hoor, het lijkt wel of de zorgverzekeraars een wedstrijdje hebben georganiseerd wie er het meeste bij doet.
FBTO plus 15 procent, en dan werden we een tijdje geleden door de minister blij gemaakt dat de minima er.... jawel hoor 10% erbij kregen, Wauw dachten we toen, maar nu we weer met beide benen op de grond staan beseffen we dat we toch weer beet zijn genomen.
Tja wat wil je ook, al die vluchtelingen krijgen immers gratis zorg, en dat moeten we met zijn alle betalen
FBTO plus 15 procent, en dan werden we een tijdje geleden door de minister blij gemaakt dat de minima er.... jawel hoor 10% erbij kregen, Wauw dachten we toen, maar nu we weer met beide benen op de grond staan beseffen we dat we toch weer beet zijn genomen.
Tja wat wil je ook, al die vluchtelingen krijgen immers gratis zorg, en dat moeten we met zijn alle betalen
De zakkenvullende financiële instituten sluiten zich aan bij de andere, met de overheid voorop.
Ik krijg een fikse verhoging van € 15,50 voor de kiezen. Maar sinds februari 2020 maak ik helaas heel veel gebruik van de gezondheidszorg en dat zal de aankomende tijd niet minder worden. Dus ze hebben werkelijk nog geen cent verdiend aan mij, dus laat het maar zo.
Bij Univé een verhoging van 9 euro en net als Lady1234 maak ik helaas veel gebruik van de zorgverzekering.
Univé bevalt me goed, dus ik verander niet.
Univé bevalt me goed, dus ik verander niet.
vreemd in mijn app staat dat basis nu 110,95 kost en volgend jaar 126,95, dat is toch echt zo goed als 15 % erbij en de tand verzekering plus 7 procent
Heb zelfs een nieuwe motor en nieuwe auto, maar wat heeft dat met de zorgpremie te maken.ZeerPrivé schreef: ↑13 nov 2022 09:35Houd toch eens op met vluchtelingen overal de schuld van te geven! Zolang jij een iPhone 13 Pro Max kan kopen, lijkt het mij dat je weinig te klagen hebt.hoopke schreef: ↑13 nov 2022 09:21en ja hoor, het lijkt wel of de zorgverzekeraars een wedstrijdje hebben georganiseerd wie er het meeste bij doet.
Precies, NIKS!
Maar ik ga dan ook niet met vakantie, uit eten, naar de bioscoop, niet iedere maand naar de winkel voor kleding, naar de sportschool, geen dure abonnementen en zo kan ik wel even doorgaan, allemaal keuzes die we gelukkig zelf mogen bepalen!
Laatst gewijzigd door hoopke op 13 nov 2022 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij VGZ Bewuzt ga ik van 114,90 naar 127,45. Als ik voor het hoogste eigen risico zou kiezen zelfs maar 107,45.
Ze hebben dit jaar met alle zorgverleners in de omgeving een contract; ik moet nog controleren of dat zo blijft. Zo ja, dan heb ik geen reden om over te stappen.
Ze hebben dit jaar met alle zorgverleners in de omgeving een contract; ik moet nog controleren of dat zo blijft. Zo ja, dan heb ik geen reden om over te stappen.
-
Ik kreeg vanmorgen de nieuwe premie binnen. Leek mee te vallen: 130,65 bij Zorg en Zekerheid. Tot ik eens in de afschriften dook: nu betaal ik 117,60. Hmmm....
Hoeveel toeslag krijgen 'we' er bij?
De precieze bedragen van de zorgtoeslag zijn nog niet bekend gemaakt.witte angora schreef: ↑13 nov 2022 11:38Ik kreeg vanmorgen de nieuwe premie binnen. Leek mee te vallen: 130,65 bij Zorg en Zekerheid. Tot ik eens in de afschriften dook: nu betaal ik 117,60. Hmmm....
Vanaf 25 november kunt u in Mijn Toeslagen zien hoeveel toeslag u krijgt in 2023.
De verwachting voor de verhoging is ca. € 35,00 pm, maar dat is voor een stel.