DHL heb ik persoonlijk ook niet hoog staan. Op tijd komen is altijd een dingetje bij dit koeriersbedrijf, of het zogenaamde 'u was niet thuis berichtje' terwijl er gewoon iemand thuis zit te wachten maar er vervolgens dikwijls gewoon niet aangebeld wordt, pakket op een ander adres bezorgen/"bij de buren" maar dan niet vermelden om welke straat en huisnummer het gaat, pakket afleveren bij een ander bezorgadres dan wel op dezelfde route en vervolgens weer terug meenemen maar gezien er bij de bezorging al werd getekend door de bewoner was het pakket een week lang zoek. En dit soort situaties gebeuren al sinds ik gebruik maak van hun diensten en helaas zit er nog altijd geen verandering in. Het is dan wel heel makkelijk om vervolgens te gaan roepen om het bij de winkel etc op te halen maar het zijn vaak items die niet in een fysieke winkel liggen, de afstand te ver is, pakketten uit het buitenland die automatisch aan DHL worden overgedragen en ga zo maar door. Het is altijd maar weer de vraag hoe de bezorging zal verlopen als er geen andere koeriersdienst dan DHL gekozen kan worden. En waar dit precies aan ligt is mij onbekend. Ik richt mij dan ook niet enkel op hun bezorgers maar op DHL in het geheel, want ergens gaat er iets mis. Nog altijd respecteer ik iedere pakketbezorger van welk koeriersbedrijf dit ook mag zijn. En waardeer het ook nog altijd dat wij hedendaags van dit soort bezorgdiensten gebruik mogen maken. Maar DHL mag hierin toch wel een keer wat verandering gaan inbrengen. Bellen en/of emailen werd zelden gedaan en ook reviews e.d. zal ik nooit schrijven omdat ik er simpelweg het nut niet van in zie. Gezien het feit er nog altijd geen verbetering in zit en waarschijnlijk ook nooit komen zal.
En ik geloof oprecht dat een ander hun diensten juist als positief ervaren. Daar dit bij mij juist geldt met PostNL. Waar bij het in al die jaren vanaf het moment PostNL tot leven werd geroepen het nog maar 2x mis ging met de aflevering. En dat is inmiddels een aantal jaar geleden. Als de keuze er is kies ik standaard voor PostNL, werkelijk doet die dienst juist het tegenovergestelde van wat DHL tot op heden niet voor elkaar krijgt. Plus de PostNL app is tov de concurrenten beter uitgerold en gebruiksvriendelijker.
GLS wat dat betreft ben ik ook erg over te spreken, helaas kan er niet vaak voor hun diensten worden gekozen. Het is bij GLS namelijk ook prettig dat er tegenwoordig geen handtekening gezet hoeft te worden maar werken hun met codes, dit voornamelijk om fraude e.d. tegen te gaan. Gezien het met een digitale handtekening (die opgeslagen wordt) nog altijd erg gevoelig blijft.
Verder ben ik wat afgedwaald van het onderwerp in dit topic, mijn excuus
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Al heb ik nog wel een tip voor diegene die deze applicatie dienst niet kent, maar met de app 'Aftership' kan je al jouw zendingen volgen zowel binnen als buitenland of beter gezegd van over de hele wereld. Deze app is vrij nauwkeurig en wordt ook steeds verder ontwikkeld. Is zeker een aanrader, met name voor bestellingen uit het buitenland:)