Erthanax schreef: ↑28 feb 2023 20:03
Ruud.A schreef: ↑28 feb 2023 18:30
Thaise banken zijn wat huiverig voor klanten uit het buitenland. (...)
U woont toch permanent in Thailand? Dan heeft u daar toch ook uw woonadres? Waarom zou een bank daar huiverig voor zijn? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.
Zoals u hebt gemerkt zijn Nederlandse banken huiverig voor (particuliere) klanten
in het buitenland. Daar kan ik me meer bij voorstellen, vooral gezien de tegenwoordige strenge regels.
U wilt fatsoenlijk behandeld worden door ABN AMRO. Dat wordt u ook. U heeft immers ruim de tijd gekregen een andere bank te zoeken.
Blijf niet hangen in het verleden en zoek een andere bank.
De preciese reden weet ik niet, ik kan het alleen maar constateren.
Maar ik werd bij twee banken geweigerd en bij de derde bank naar een ander filiaal van dezelfde bank verwezen.
Die zouden me wel een rekening geven, maar zij niet.
Waarschijnlijk is het onzekerheid, bang dat ze iets verkeerd zullen doen en problemen te krijgen.
Een paar maanden terug kwamen 3 dames van de bank naar mijn huis omdat ze iets in het Thais op het formulier hadden gezet, dat bij buitenlanders in het Engels moest.
Ik had gezegd dat ik de volgende week wel langs de bank zou gaan, maar dat kon niet, het moest gelijk gecorrigeerd worden.
De regels zijn streng in Thailand, en ontslagen worden kan je zeer snel overkomen.