Niet, en dus klopt jouw stelling niet.
Aanleg glasvezel
Re: Aanleg glasvezel
WiFi is natuurlijk alleen je thuisnetwerk, dus ná de aansluiting op glasvezel of coax.Bezorgdeburger schreef: ↑16 apr 2023 20:05Maar Wifi is toch veel minder stabiele verbinding dan glasvezel?
Primaire verbinding is toch Coax of glasvezel?
BreejKC
vindt dit leuk
Re: Aanleg glasvezel
Op zich klopt dit, maar volgens een KPN Netwerk medewerker (link) krijgt je adres een speciale status als buiten je schuld om aanleg van glasvezel niet mogelijk is, bijvoorbeeld als de onderbuurman niet wil meewerken als jouw glasvezel via zijn meterkast omhoog moet. In die gevallen wordt het oude koper netwerk niet afgekoppeld. Dit is ook bij mij het geval. Zo lang het werkt, werkt het maar ik kan me niet voorstellen dat ze er nog veel in gaan investeren.Ivo.w schreef: ↑16 apr 2023 17:17Voor uw huidige Tele2 abonnement maakt u gebruik van het koperdraad telefoonnetwerk van KPN. Er is door KPN besloten om dat oude koper netwerk uit te faseren. In plaatsen/wijken waar aan iedereen een glasvezel-aansluiting is aangeboden, zal vroeg of laat het oude koper-netwerk uit gezet worden en dus ook niet meer werken.
Het huurhuis is van de WBV en die wil niet dat de glasvezel buitenom in een kabelgoot tegen de gevel geleid wordt.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#75047230
Re: Aanleg glasvezel
Heel simpel. TS heeft helemaal niet aangeboden om nu tegen betaling, zonder abonnement, een aansluiting te realiseren.
En als een vraag niet is gesteld, en dus evenmin beantwoord, is jouw conclusie dat het niet kan onjuist. Dat weet je immers helemaal niet.
Re: Aanleg glasvezel
Er staat dus dat het niet aangelegd wordt zonder een abonnement te nemen.In mijn gemeente wordt glasvezel gelegd.
Nu wordt er gezegd dat als ik het niet neem dat het dan minimaal 450 Euro kost. (als later aangelegd)
Als ik het nu wel neem moet ik een jaarabonnement bij een ander afsluiten,
Re: Aanleg glasvezel
Exact. En dat is dus niet wat 16again ervan maakt.
Re: Aanleg glasvezel
Zwak argument , het is natuurlijk aan het glasvezelbedrijf om inzicht te geven in alle mogelijke opties. Dat heeft de consument nodig om een weloverwogen besluit te nemen. Informatieplicht.
Re: Aanleg glasvezel
Geen zwak argument, gewoon een feit. Jij poneert een stelling (beter: verzinsel) die niet door de OP wordt ondersteund. Daar verandert wat je nu nog schrijft helemaal niets aan.
Re: Aanleg glasvezel
Dat "verzinsel" is op OP gebaseerd:
En is zelfs op te vatten alsof TS daar WEL tevergeefs naar gevraagd heeft. TS meldt dat er genoeg discussie geweest is.
Je presenteert het als een feit dat TS daar niet naar gevraagd heeft. Verzin je dat , of valt dat ergens te lezen?
Dat laatste biedt geen enkele ruimte om te vragen naar een aansluiting zonder abonnement.
En is zelfs op te vatten alsof TS daar WEL tevergeefs naar gevraagd heeft. TS meldt dat er genoeg discussie geweest is.
Je presenteert het als een feit dat TS daar niet naar gevraagd heeft. Verzin je dat , of valt dat ergens te lezen?
Re: Aanleg glasvezel
En wéér verdraai je wat er gezegd wordt. Lezen blijkt lastig in dit topic.
Het is een feit dat de informatie die jouw stelling correct zou maken niet in de OP staat. Dus nee, ik ben niet degene die iets verzint - dat ben jij.
Re: Aanleg glasvezel
Geen idee maar bij Ziggo komt het signaal (dus ook internet) gewoon via de coax kabel binnen.
Re: Aanleg glasvezel
En dat blijft echt nog wel even zo. Ze gaan die infrastructuur die in miljoenen huizen ligt echt niet aanpassen.Dirkie schreef: ↑18 apr 2023 08:33Geen idee maar bij Ziggo komt het signaal (dus ook internet) gewoon via de coax kabel binnen.
Wat echter wel gebeurt is dat de analoge signalen niet meer doorgegeven worden en dat maakt dat je eigen coax-kabels die wellicht nog in je huis lopen niet meer bruikbaar zijn tenzij je je modem elders wilt plaatsen ( maar dat is sowieso niet aan te bevelen ). Je zult dus vanaf het modem alles via ip moeten gaan doen op termijn.
Re: Aanleg glasvezel
ah een verzinsel ( het staat er niet ) is nu ineens begrijpend lezen.
Over zwakke argumenten gesproken.
Re: Aanleg glasvezel
Delta glasvezel komt in Musselkanaal maar met agressief reclame in begin normaal . Hoe langer je nee zegt hoe agressief ze komen zelf aan de deur als je niet mee doet kost je 650 euro om alsnog aan gesloten te worden. En dan via post Constandse aan de bewoners van die en die straat huisnr erbij en ook weer waarschuwing 650 euro om als nog aan gesloten te worden.
Wie garandeert mij dat sneller is moet ik oude computers en wifi ook vernieuwen.
Wie garandeert mij dat sneller is moet ik oude computers en wifi ook vernieuwen.
Re: Aanleg glasvezel
@16again
Ik schreef het al eerder. Het staat er wel maar sommige zijn eigenwijs en lezen hun eigen interpretatie en dan is al het andere fout.
Voor mij heb je gelijk en vind ik niet kunnen dat je verplicht een abonnement moet nemen als je glasvezel laat aanleggen.
Ik schreef het al eerder. Het staat er wel maar sommige zijn eigenwijs en lezen hun eigen interpretatie en dan is al het andere fout.
Voor mij heb je gelijk en vind ik niet kunnen dat je verplicht een abonnement moet nemen als je glasvezel laat aanleggen.
Re: Aanleg glasvezel
Als het er staat, mag jij het citeren.
Feit blijft: het staat er simpelweg niet. Dat jij het erin wilt lezen: be my guest, maar meer dan jouw bedenksel wordt het daar niet mee.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 jan 2013 16:11
Re: Aanleg glasvezel
Ook ik ben er in gestonken bij Delta glasvezel. Wat een ellende!
De2de rekening komt er al aan maar de tv aansluitingen zijn nog steeds niet in orde en werken nog op het gelukkig nog lopende abonnement bij KPN!
Het nummer van de vaste telefoon zou overgenomen worden (stond in m’n ondertekende contract van vorig jaar maart) maar dat moet nog gebeuren.
En internet valt steeds uit!
Ik wilde er alles aan doen om bij m’n oude provider te blijven maar kennelijk gaat het abonnement al in als je ondertekent -dus meer dan een jaar geleden, wanneer er nog niet eens kabels getrokken zijn !
En als je dan op dat moment niet binnen 14 dagen opzegt zit je er aan vast!
Waar is de bescherming van de consument in deze?!
Dan is er nog niets bekend over de kwaliteit van levering!
Op 22-3 j.l. Was de aansluiting maar de monteur kreeg de tv’s niet aan de praat en belde met Delta-zíj moesten een technische handeling verrichten, maar dat gebeurde niet. Pas toen ik dreigde de eerste rekening niet te betalen op 30-03 belde men en beloofde een Delta monteur te sturen in 12 dagen. Die kreeg het ook niet voor elkaar en ook die niet op 14-04. Morgen komt er weer iemand maar ik wíl dit allang niet meer! Ik heb al tig klachtenformulieren ingevuld, heb al uren gebeld en mails gestuurd en van alles geprobeerd maar ik moet ze de kans geven het morgen te herstellen. Ze beloven dat als dit niet lukt, dat ik dan m’n contract kan ontbinden maar ik weet al dat ze dat echt niet gaan doen! Ze houden me een jaar vast! Pure ellende binnengehaald! Mensen: bezint eer ge begint! Want dit wil je echt niet!
De2de rekening komt er al aan maar de tv aansluitingen zijn nog steeds niet in orde en werken nog op het gelukkig nog lopende abonnement bij KPN!
Het nummer van de vaste telefoon zou overgenomen worden (stond in m’n ondertekende contract van vorig jaar maart) maar dat moet nog gebeuren.
En internet valt steeds uit!
Ik wilde er alles aan doen om bij m’n oude provider te blijven maar kennelijk gaat het abonnement al in als je ondertekent -dus meer dan een jaar geleden, wanneer er nog niet eens kabels getrokken zijn !
En als je dan op dat moment niet binnen 14 dagen opzegt zit je er aan vast!
Waar is de bescherming van de consument in deze?!
Dan is er nog niets bekend over de kwaliteit van levering!
Op 22-3 j.l. Was de aansluiting maar de monteur kreeg de tv’s niet aan de praat en belde met Delta-zíj moesten een technische handeling verrichten, maar dat gebeurde niet. Pas toen ik dreigde de eerste rekening niet te betalen op 30-03 belde men en beloofde een Delta monteur te sturen in 12 dagen. Die kreeg het ook niet voor elkaar en ook die niet op 14-04. Morgen komt er weer iemand maar ik wíl dit allang niet meer! Ik heb al tig klachtenformulieren ingevuld, heb al uren gebeld en mails gestuurd en van alles geprobeerd maar ik moet ze de kans geven het morgen te herstellen. Ze beloven dat als dit niet lukt, dat ik dan m’n contract kan ontbinden maar ik weet al dat ze dat echt niet gaan doen! Ze houden me een jaar vast! Pure ellende binnengehaald! Mensen: bezint eer ge begint! Want dit wil je echt niet!