… en juist daarom kan de webcaremedewerker helemaal niet weten of dat wat hij schrijft (“we hebben afgesproken dat…”) überhaupt het geval is.
Rabobank beëindigt Hypotheekkrediet op betaalrekening
Re: Rabobank beëindigt Hypotheekkrediet op betaalrekening
16again
vindt dit leuk
Beste,
Ook wij hebben tijdens onze vakantie in september een brief gekregen van de Rabobank met de opzegging van het hypotheekkrediet op de betaalrekening, reeds afgesloten en beschreven bij de notaris in 1993. In mijn algemene voorwaarden staat niets vermeld van een opzegging vanuit de Rabobank, mits je natuurlijk aan je verplichtingen voldoet.
Ik ben nu al 2 weken aan het wachten op een terugbelverzoek vanuit de Rabobank en heb nog steeds niets vernomen.
Momenteel heb ik geen gebruik gemaakt van het kredit maar wil dit in de toekomst zeker gaan gebruiken.
Nu blijkt dat klanten die wel een negatief saldo hebben een andere brief hebben gekregen dan klanten met een positief saldo.
Ik ben geneigd om dan maar een negatief saldo te gaan gebruiken zodat ze het niet kunnen opheffen.
Belachelijk dat er geen alternatief wordt geboden of een uitsterfconstructie, wat maakt het nu uit voor klanten of het wel of niet van deze tijd is.
Is er iemand die al een oplossing bij de Rabobank heeft aangeboden gekregen?
Ook wij hebben tijdens onze vakantie in september een brief gekregen van de Rabobank met de opzegging van het hypotheekkrediet op de betaalrekening, reeds afgesloten en beschreven bij de notaris in 1993. In mijn algemene voorwaarden staat niets vermeld van een opzegging vanuit de Rabobank, mits je natuurlijk aan je verplichtingen voldoet.
Ik ben nu al 2 weken aan het wachten op een terugbelverzoek vanuit de Rabobank en heb nog steeds niets vernomen.
Momenteel heb ik geen gebruik gemaakt van het kredit maar wil dit in de toekomst zeker gaan gebruiken.
Nu blijkt dat klanten die wel een negatief saldo hebben een andere brief hebben gekregen dan klanten met een positief saldo.
Ik ben geneigd om dan maar een negatief saldo te gaan gebruiken zodat ze het niet kunnen opheffen.
Belachelijk dat er geen alternatief wordt geboden of een uitsterfconstructie, wat maakt het nu uit voor klanten of het wel of niet van deze tijd is.
Is er iemand die al een oplossing bij de Rabobank heeft aangeboden gekregen?
Je hebt er dertig jaar niets mee gedaan. Waarom zou je het in de komende jaren wel gaan gebruiken?
Uit dit soort opmerkingen blijkt vooral dat je je nog totaal niet hebt verdiept in de achterliggende gedachte achter dit soort beslissingen.
waar staat dit? ik lees alleen dat er momenteel geen gebruik van wordt gemaakt, niet dat dat nooit het geval geweest is..
en er staat dat er wel plannen zijn het te gaan gebruiken. Waarvoor dat gaat mi ons overigens niets aan. het enige is dat niet elk gebruik fiscaal aftrekbare (hypotheek) rente oplevert, maar dat is iets om bij alle vormen van lenen te bekijken en je als lener te realiseren.
Er staat niet "ik maak er momenteel geen gebruik van", maar "Ik heb er momenteel geen gebruik van gemaakt". De letterlijke uitleg van wat er staat is dat het tot op heden nooit gebruikt is.
-
30 jaar geleden waren de regels anders dan nu. Een gezien de lange tijd denk ik dat u op een bepaalde leeftijd gekomen bent waarbij de bank extra zorg moet bieden. En dat wil dus zeggen minder lenen uit voorzorg.
witte angora
vindt dit leuk
Hadden die "beslissingen" dan niet in de voorwaarden moeten staan? Lijkt me belangrijker, dan die achterliggende gedachte.
Is dat dan het geval? Op blz1 beroept de bank zich op die voorwaarden , niet op veranderde regelgeving
Dit topic gaat niet over afsluiten van een nieuw doorlopend krediet. Maar over reeds bestaand Hypotheekkrediet , dat de bank eenzijdig opzegt
Dat is mij volledig duidelijk.
Het is mij ook volledig duidelijk dat je niet altijd wat in te brengen hebt als beleid (vanuit afm/overheid) wordt aangepast en dit deels of volledig einde produkt betekent.
Dat zeg ik na 23 jaar hypotheek+ kew bij Rabo.
Het is mij ook volledig duidelijk dat je niet altijd wat in te brengen hebt als beleid (vanuit afm/overheid) wordt aangepast en dit deels of volledig einde produkt betekent.
Dat zeg ik na 23 jaar hypotheek+ kew bij Rabo.
-
Nog steeds is niet concreet gemaakt dat in de voorwaarden zou staan dat de bank zonder vooraf in het contract aangegeven redenen, met 2 maanden opzegtermijn doodleuk eenzijdig het contract kan opzeggen.
Die voorwaarden zouden makkelijk teruggevonden moeten kunnen worden op basis van de periode waarin Ts dit contract heeft afgesloten.
Die voorwaarden zouden makkelijk teruggevonden moeten kunnen worden op basis van de periode waarin Ts dit contract heeft afgesloten.
Ik kan me voorstellen dat klanten die hier tegenaan lopen graag de voorwaarden in zouden willen zien. Deze kunnen altijd per klant bij ons opgevraagd worden.
Tom
Team Webcare - Rabobank Nederland
Tom
Team Webcare - Rabobank Nederland
Het zijn blijkbaar heel geheime voorwaarden.
-
Het zou fijn zijn als Hans37 de door hem opgevraagde Voorwaarden met ons deelt, c.q. met ons deelt of Rabo zonder gldige reden met 2 maanden mag opzeggen
Dat is een cop out. U neemt eerst een stelling in op het forum en kunt die vervolgens niet onderbouwen. Het is ook nog maar de vraag of een beding dat de Rabobank het recht geeft om de overeenkomst tussentijds te beëindigen om haar motiverende redenen wel mag worden opgenomen in de voorwaarden.Tom, Team Webcare - Rabobank Nederland schreef: ↑26 okt 2023 14:42Ik kan me voorstellen dat klanten die hier tegenaan lopen graag de voorwaarden in zouden willen zien. Deze kunnen altijd per klant bij ons opgevraagd worden.
Ik heb pas vandaag bericht via de post gehad dat Rabobank mijn hypotheekkrediet gaat beeindigen met exact dezelfde voorwaarden zoals beschreven in het begin van deze topic. Is de Rabobank nog steeds gerechtigd om 1-zijdig dit te mogen beeindigen onder dezelfde opties? Deze topic loopt al sinds juli 2023, ik ben benieuwd wat de laatste ontwikkelingen zijn. Wie heeft er ervaring?
-
Maar heb je een kopie opgevraagd van de voorwaarden die golden voor het destijds afgesloten contract ?Bruggen66 schreef: ↑22 dec 2023 22:35Ik heb pas vandaag bericht via de post gehad dat Rabobank mijn hypotheekkrediet gaat beeindigen met exact dezelfde voorwaarden zoals beschreven in het begin van deze topic. Is de Rabobank nog steeds gerechtigd om 1-zijdig dit te mogen beeindigen onder dezelfde opties? Deze topic loopt al sinds juli 2023, ik ben benieuwd wat de laatste ontwikkelingen zijn. Wie heeft er ervaring?
Als daar in staat dat Rabo zonder reden het hupotheekkrediet eenzijdig mag opzeggen, dan is de volgende vraag of een dergelijke passage voldoet aan de wettelijke vereisten zoals alfatrion hier boven al stelt.
En heb je juridisch advies ingewonnen (bijvoorbeeld bij et juridisch loket) ?
Bij rechtspraak.nl kan je vergelijkbare casus zoeken waar je verwijzingen naar de wet in kan vinden die op jouw situatie van toepassing zijn.