Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Fatsoenlijke kleding en een kapper voor de portier kunnen er in het filiaal Utrecht ook niet meer af.

Maar goed, ze geven zelf al aan dat de doelgroep aan het veranderen is: jong, hip, en dat soort dingen meer. Is niet alleen daar trouwens.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De vraag heeft zelfs de nieuwsbrief gehaald. Komisch.

Lowieze
Berichten: 6712
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
21 aug 2023 13:20
Fatsoenlijke kleding en een kapper voor de portier kunnen er in het filiaal Utrecht ook niet meer af.

Maar goed, ze geven zelf al aan dat de doelgroep aan het veranderen is: jong, hip, en dat soort dingen meer. Is niet alleen daar trouwens.
Hip? Dat is wel erg jaren ‘70 :D

ZeerPrivé
Berichten: 5743
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Doelgroep is vlg mij nog steeds dezelfde, bovenmodaal, ongeacht leeftijd.

ElisabethMaria
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2023 14:14

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ElisabethMaria »

Mijn ervaring is als er twee mensen onder een dekbed slapen dat 1m40 toch te krap is, een persoon ligt dan half zonder dekbed. 1m50 of1m80 bij 2 meter is beter voor 2 mensen. Uiteraard is er geen probleem als er maar 1 persoon onder slaapt.

BL2
Berichten: 4881
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
21 aug 2023 13:41
De vraag heeft zelfs de nieuwsbrief gehaald. Komisch.
Vanzelfsprekend, een top één topic op het forum met veel goede reacties en nuttig voor iedereen welke een hoeslaken gaat kopen (voor het eerst).
En een onderwerp welke niet vaak voorbij komt.....

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Sorry mensen ,ts is een man alleen , dus ik zou voor 240 x 220 lengte gaan .Hij heeft beslist geen ervaring met wassen .Twee maal wassen op 90 graden dan past het perfect toch , of heb ik het mis. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:
21 aug 2023 14:26
Vanzelfsprekend, een top één topic op het forum met veel goede reacties en nuttig voor iedereen welke een hoeslaken gaat kopen (voor het eerst).
En een onderwerp welke niet vaak voorbij komt.....
En we zijn er nog lang niet: er moet nog een dekbed komen plus hoes plus kussen en van welk materiaal :D .
En straks : zal ik een pyjama kopen of een kruik voor in de winter? 8)

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In ieder geval beter dan niet bezorgde pakjes of stelende bezorgers.

Aygulf
Berichten: 390
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Aygulf »

BL2 schreef:
21 aug 2023 13:13
Zelf nog nooit iets gekocht bij de Bijenkorf, maar wel eens rondgelopen in filiaal Amsterdam.
Bijna iedereen betaald de absurde prijzen, T-shirtje E 125,00, contant. En laat topicstarter daar nou juist een flink overschot aan hebben....
Was het met PIN voor de helft?

gosewijn
Berichten: 2897
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door gosewijn »

In de jaren 70 75 kwam ik er vaak, was toen een gezellige winkel

ZeerPrivé
Berichten: 5743
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
21 aug 2023 14:26
Lady1234 schreef:
21 aug 2023 13:41
De vraag heeft zelfs de nieuwsbrief gehaald. Komisch.
Vanzelfsprekend, een top één topic op het forum met veel goede reacties en nuttig voor iedereen welke een hoeslaken gaat kopen (voor het eerst).
En een onderwerp welke niet vaak voorbij komt.....
Niks komisch aan om zo'n achterlijke vraag in een nieuwsbrief te zetten. Kwaliteit vd redactie is ver te zoeken.
Maar ja, misschien heeft een vijfjarige nog wat aan de antwoorden...

angel1978
Berichten: 11113
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
21 aug 2023 15:10
BL2 schreef:
21 aug 2023 14:26
Lady1234 schreef:
21 aug 2023 13:41
De vraag heeft zelfs de nieuwsbrief gehaald. Komisch.
Vanzelfsprekend, een top één topic op het forum met veel goede reacties en nuttig voor iedereen welke een hoeslaken gaat kopen (voor het eerst).
En een onderwerp welke niet vaak voorbij komt.....
Niks komisch aan om zo'n achterlijke vraag in een nieuwsbrief te zetten. Kwaliteit vd redactie is ver te zoeken.
Maar ja, misschien heeft een vijfjarige nog wat aan de antwoorden...
Waar ik me dan weer over verbaas is dat er blijkbaar mensen zijn die die nieuwsbrief krijgen EN lezen :?

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
21 aug 2023 15:10
Maar ja, misschien heeft een vijfjarige nog wat aan de antwoorden...
Gezien het niveau in een aantal facebookgroepen heeft een aantal 'volwassenen' er ook nog wel wat aan. :mrgreen:

ZeerPrivé
Berichten: 5743
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Waar ik me dan weer over verbaas is dat er blijkbaar mensen zijn die die nieuwsbrief krijgen EN lezen
Me too.

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch heeft het topic wel aardig wat weergaves, vergeleken met het aantal vaste bezoekers. Kennelijk is er dus toch behoefte aan het onderwerp.

Om er toch een serieuze twist aan te geven: 140 x 200 is niet altijd 140 x 200. Ooit een dekbedovertrek bij de Ikea gekocht, net als alle andere 140 x 200. Vreemd genoeg zat die van Ikea van meet af aan veel strakker om het dekbed. Hetzelfde zie je bij kleding: De ene XL is de andere XL niet, om wat te noemen. Dus ja, soms is 150 x 200 beter. Maar wanneer dat beter is? Geen idee.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat om een hoeslaken en dat moet strak zitten.

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar ook weer niet te strak. Die heb ik ook wel eens gehad. Dan waren ze gekrompen naar 190 of zo. Daar was mijn matras echt niet blij mee.

Lady1234
Berichten: 27333
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De hoeslakens van Bedsupply krimpen niet. Ik heb ze zelf. Blijven keurig passen.

Ron5300
Berichten: 316
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Welke maat hoeslaken moet ik nemen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

De volgende vraag, kies ik voor deken of een dekbed en als ik voor een dekbed ga moet er dan ook een bijpassend dekbedhoes bij gekocht worden en zo ja welke zou dan passen.
O ja nog een vraag aan hoofdeinde van het bed liggen twee aparte kussens moeten daar ook hoezen over want ik zie bij de dekbedhoes wel twee extra stukken stof en vraag me af of die bedoelt zijn om de dekbedhoes in te bewaren of voor die kussens bedoeld zijn.
@ dagkoers dat je een beetje vreemd bent weet ik maar ik raad je wel aan om eens zelf beslissingen te gaan nemen want je weet de maat van het matras en wellicht is er een lokale Zeeman of andere textiel winkel in de buurt die voor een tientje of iets dergelijks alles verkoopt wat je nodig hebt.
Wat is er nu leuker dan er zelf op uit gaan voor bijvoorbeeld een hoeslaken te kopen en als die dan niet past weet u voor de volgende keer welke wel past.
Alle begin is moeilijk dat is begrijpelijk maar ik zo graag een bericht willen lezen dat u eindelijk geheel zelfstandig het benodigde in een winkel heeft gekocht want geloof het of niet het winkelpersoneel kan u met raad en daad adviseren daar heeft u dit forum niet voor nodig.
Wees niet bang voor een eventuele miskoop want dat overkomt ons allemaal wel eens en hoort bij het leven.

Plaats reactie