Ik heb nog zo'n gewone fiets, geen haar op mijn hoofd.ZeerPrivé schreef: ↑04 sep 2023 15:48Maar jij valt bij mij dus zeker niet onder de noemer 'lui en gemakzuchtig'. Integendeel, thumbs up! Ik schreef ook niet voor niks dat ik me e-bike kan voorstellen op dergelijke grote afstanden.Dirkie schreef: ↑04 sep 2023 15:03Ik fiets dus 30 km heen en 30 km terug naar mijn werk op mijn EBike. De opmerking dat een EBike niets doet voor de conditie niet helemaal waar. Bij een fiets met trapondersteuning moet je echt zelf nog wel wat doen hoor. En ik fiets ook regelmatig zonder de trapondersteuning en dat bevalt ook goed. Voor mij heeft het dan ook niets te maken met luiheid of gemakzucht. In dat geval kan ik namelijk ook met het OV naar mijn werk. Stap bijna voor mijn deur in en bij mijn werk voor de deur uit. En dat betaald de baas dan ook nog eens. Zou zelfs met de auto kunnen. Ook dat wordt dan nog deels vergoed. Maar toch kies ik voor mijn fiets.ZeerPrivé schreef: ↑04 sep 2023 14:39
Wat een aannames, oftewel onzin. Het heeft alles te maken met luiheid en gemakzucht vd mensen. Zoals veel mensen hun auto pakken voor een ritje van een km heen en terug. Voor je lichamelijke conditie doet een e-bike ook nauwelijks wat. Als je dagelijks 25km heen en 25km terug moet fietsen, kan ik me de aanschaf van een e-bike nog voorstellen.
En vraag maar eens in een fietsenwinkel hoeveel gewone fietsen en hoeveel ebikes ze nog verkopen. Toen ik deze fiets kocht ruim een maand geleden heb ik dit gevraagd in de fietsen winkel en die verkopen heel weinig gewone fietsen. Het grootste deel is ebikes. Een gewone fiets inruilen doen ze al helemaal niet meer. Je kunt alleen nog je oude ebike inruilen.
De opmerking over e-bike en dat het nauwelijks (dus niet: niks!) wat doet voor je lichamelijke conditie, komt uit onderzoeksresultaten die ik ooit heb gelezen daarover.
Al die idioten met alleen maar vooruitkijkend en niet kunnen remmen, daar krijg ik de wip van, levensgevaarlijk.