LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Singlewhitefemale

Re: KPN veranderd ongevraagd VOICEMAIL hi prepaid

Ongelezen bericht door Singlewhitefemale »

En ik was al bang dat ik de enige was die zo verontwaardigt zou zijn... :)

Ook ik heb KPN gemaild dat ik dit wel een erg vreemde gang van zaken vond, dat het me meer dan 2 euro heeft gekost om uberhaupt bij het voicemail bericht aan te komen en dat ik mijn geld terugwil. En van die voicemail af wil. Heb dat er jaren terug niet voor niks afgehaald.

Ben benieuwd wat voor reactie ik krijg, maar dat zal wel even duren denk ik, gezien het aantal klachten hierover.

Hopelijk besteedt Radar aandacht aan dit soort ongewenste praktijken.

moni

Ongelezen bericht door moni »

:) Mijn vriendin en een collega van mijn man blij gemaakt met de blokkade van de voicemail.

Het is toch wel een goed gevoel om zo via deze site met andere mensen in contact te komen, je kent elkaar niet maar je hebt toch een band vanwege hetzelfde probleem. En ik vind het ontzettend fijn dat er op deze manier op gereageerd wordt, mensen proberen elkaar te helpen zonder dat er wat tegenover moet staan de wereld is toch zo slecht nog niet.
:wink: groetjes Moni

kellie

Ongelezen bericht door kellie »

Geplaatst op 10 Sep 2004 16:02 door kellie

--------------------------------------------------------------------------------

Beste 3210
Bedankt voor de geweldige tip omtrend
het uitzetten van mijn voicemail.
Nu schrijf je iets dat het mogelijk is om
ook de tijd van het laten overgaan kan
verlengen.
Welke code is dat,want ik vindt het nu wel
erg kort,telkens als ik gebeld wordt moet
ik snel in mijn tas graaien om mijn GSM te
pakken,anders hoeft het al niet meer.
Hopelijk kun je mij en welicht vele andere
mensen blij maken met deze code.
Alvast bedankt,
Kellie

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ben jij de Kellie?

Mellie

Ongelezen bericht door Mellie »

Pfff...teleurgesteld, dat is nog zachtjes uitgedrukt!!!
Zelf altijd alles zelf kunnen instellen dat was zo fijn, en in 1 keer was het anders, dacht ik dat mijn zoontje op een of andere knopje had zitten duwen, en ik kreeg het niet meer goed, opeens was mijn beltegoed op, ik dacht dan maar weer opwaarderen met alvast 10 euro, en opnieuw proberen het uit te schakelen, het ene bericht na het andere bericht volgde, ik had zoiets van dit kan gewoon niet. Ik naar de website van KPN de instructies gevolgd, en kan hem niet uitzetten maar een tekst inspreken. Weer beltegoed op!!! Gebeld met Kpn, ja hoor U krijgt u 3,50 euro terug wat u verbelt heeft, maarja heb veel meer verbelt, ja zegt die meneer dan moet u maar een klacht indienen via internet das goedkoper!!!
Nu zit ik hier een bij radar, het regent klachten, maar de oplossing is er nog steeds niet en mijn beltegoed is alweer op...is dit nu kpn?????????
Sorry maar ik denk dat er veel klanten verdwijnen op deze manier!!!

3210

Ongelezen bericht door 3210 »

Mellie >>

Als je voorgaande berichten doorlees zal je zien dat er wel een oplossing is om je voice-mail uit te schakelen.

"3210" :D

kellie

Ongelezen bericht door kellie »

Naar aanleiding van je opmerking
"ben jij de Kellie"kan ik je meedelen
dat ik dat zeker NIET ben.
Dit is n.l.de eerste keer dat ik vraag
en/of schrijf op dit forum.

resp00126133

Ongelezen bericht door resp00126133 »

Niet TROS Radar (nog altijd met zomervakantie) maar Kassa heeft aandacht besteed aan dit probleem.

Op http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... ber=600837 staat aangegeven hoe je de voicemail kan uitzetten.

De gedupeerde klanten worden gecompenseerd. Alle beltegoed die is besteed aan 333 wordt binnen 2 weken weer toegevoegd aan het beltegoed. :wink:

3210

Overgenomen van de site van KASSA:

De voicemail is uit te zetten via het voicemail menu (333). Compleet uitzetten is niet (meer) mogelijk. Als je geen voicemail wilt ontvangen moet je een boodschap (afwezigheidsmelding) inspreken. Dus de beller kan weliswaar geen boodschap achterlaten, maar betaalt wel voor het afluisteren van de afwezigheidsmelding.

Het uitzetten van de voicemail en aanzetten van de afwezigheidsmelding gaat als volgt:

- bel 333
- kies in het hoofdmenu optie 2, 'welkomstboodschappen'
- kies vervolgens optie 4, 'afwezigheidsmelding'
- spreek een tekst in waarin u aangeeft dat uw voicemail uitstaat. Bellers krijgen niet meer een piep na dit bericht en kunnen geen voicemail-bericht achterlaten
- toets 2 om de afwezigheidsmelding aan te zetten

Het aanzetten van de afwezigheidsmelding kost de nodige euro’s aan beltegoed. Alleen mondige klanten die hierover gingen klagen bij KPN kregen dit geld teruggestort. Kassa heeft hierover contact opgenomen met KPN en KPN heeft inmiddels toegezegd alle PrePay klanten die geen voicemail willen de gemaakte / te maken kosten te vergoeden. De vergoeding zal binnen twee weken automatisch worden teruggeboekt op het PrePay beltegoed.

"einde tekst van VARA-site"

Wij lezers van het RADAR-forum weten inmiddels dat dit NIET werkt, want hij staat NIET UIT.

EN WE WETEN OOK HOE HET WEL KAN !

Maar er is nu wel een heel groot plus punt dan zij de bemoeienis van KASSA:

Zij die geprobeerd hebben om hun voice-mail uit te zetten gaan dat geld terugkrijgen van KPN !!

"Jullie zullen begrijpen dat ik e.e.a. scherp in de gaten zal houden"

Gast

Ook is ben heel boos :x over de actie van KPN om ongevraagd de voice mail in te schakelen. Ik heb de KPN ook beschuldigd van oplichterij. Hopenlijk kan RADAR hier iets voor ons doen, :?:

JH

Ongelezen bericht door JH »

Dit is zaterdag 11-9 in Kassa behandeld. Kijk voor meer info op de site van Kassa :!:
http://kassa.vara.nl/portal

Ronnie geeft raad

Ongelezen bericht door Ronnie geeft raad »

Tarief KPN VoiceMail met PrePay.

piekuren € 0,27 inclusief BTW per minuut (ma t/m vrijdag van 08:00 - 20:00). In het weekend € 0,12 inclusief BTW per minuut (za 00:00 t/m zo 24:00). Voor de overige uren geldt het daltarief van € 0,20 inclusief BTW per minuut. Per gesprek wordt een starttarief van € 0,05 inclusief BTW in rekening gebracht.
:oops: :evil:

Tarief Telfort Voicemail met Prepay.
Alleen bij Telfort bel je gratis naar je voicemail binnen Nederland. :D

3210

Mensen maak je niet zo druk.

KPN heeft toegezegd dat ze de door ons gemaakte kosten zullen vergoeden (aldus het Vara programma Kassa)

Het onderwerp is afgelopen zaterdag dan wel behandeld maar een oplossing is er niet gegeven !
Ja we kunnen een 'afwezigheidsmelding' instellen, alleen dan maakt de beller ONnodige kosten !

Lees deze hele thread nog eens door en je zal zien dat erwel een oplossing is zonder dat er kosten gemaakt worden als je de telefoon niet op wil/kan nemen. Kortom je kunt je voice-mail gewoon echt uitzetten !

verre 010

Ongelezen bericht door verre 010 »

hoi daar bij Radar.

Ook ik ben het slachtoffer van de achterlijke verplichtingen die mijn opgelegt worden door KPN!.
Ik ben verhuizer dus als ik met een kast of piano in mijn handen staat kan ik niet binnen 30 seconden opnemen, en dat weten de klanten ook wel en houden dan ook aan tot dat ik opneem.
Dat kan nu niet meer?ZONDER DAT IK DAAROM GEVRAAGD HEB,gaat nu die voicemail aan en ik kan hem niet meer uitschakelen,dus dat kost geld veel geld ik verlies mijn klanten "dit kan niet en mag niet".
Ik heb KPN ook aangeschreven en kreeg dit als antwoord.
Voor een aantal Klanten die Voicemail niet in gebruik hadden is om technische redenen (welke technische redenen!!??,het zal wel redenen voor eigen belang zijn)de voicemail op 1 september aangezet.Dit in verband met verbeterde en uitgebreide dienstverlening van Voicemail,LAAT ME NIET LAGGEN,het is niet mogelijk om uw voicemail volledig uit te schakelen,EN NU KOMT HET.
Uit coulance is er 5.00 euro beltegoed bij u bijgeschreven,nou u en dan ik. P.S. Ik heb ondertussen uitgezocht dat andere aanbieders zoals Vodafone en telfort wel een voicemail hebben die je uit kunt schakelen,dat kost je 15 euro en je kan je eigen nummer behouden en je krijg ook nog 5 of 10 euro beltegoed.nou ik hoop dat voor ik overstap naar een andere aanbieder, KPN terug komt op zijn achtelijke besluit,Groeten ED uit Rotterdam.

3210

ED >>

Nogmaals hij is WEL uit te schakelen (middels een eerder door mij gegeven code), lees even eerdere berichtgevingen terug.

SterkeYerke

Ongelezen bericht door SterkeYerke »

Je krijgt die voicemail ongevraagd op je dak en spreek je een afwezigheidsboodschap in, d.w.z. dat er dus geen voicemail berichten worden aangenomen dan moet de beller alsnog betalen voor de nutteloze boodschap !
Laat die telefoon overgaan en er wordt opgenomen of niet en niet so wie so een of andere boodschap waar ten alle tijde voor betaald moet worden, slaat nergens op.
Op dit nummer worden geen voicemail berichten aangenomen, bla bla bla en de beller betaald er gewoon voor, slaat nergens op !
gewoon uit en ik bedoel ook UIT :!:

3210

Ik post nog maar een keer de wijze waarop je je voice-mail uit kunt zetten:

"Dat de voice-mail bij HI en KPN-pp automatisch is aangezet en is op de normale weg niet uit te schakelen dat weten we.

KPN en HI geven je de mogelijkheid om je voice-mail met een standaard of 'n persoonlijke welkomsttekst te voorzien of in het 'beste' geval een afwezigheidsvermelding waarbij geen boodschappen kunnen worden achtergelaten.

Middels **004*33306# kan je je mobiele telefoon wel zo instellen (cq. de voice-mail uitschakelen dus) dat de oproeper na een bepaalde tijd de zgn. opschakeltonen te horen krijgt van KPN.

De oproeper heeft danwel geen verbinding met je gekregen maar heeft ook geen kosten gemaakt door naar de 'afwezigheidsmelding' (of welke andere melding dan ook) van je voice-mail te luisteren. "

SterkeYerke

Ongelezen bericht door SterkeYerke »

Dat is een goeie optie om de voicemail uit te zetten, maar het gaat mij er maar even om dat ze de boel daar zitten te flessen bij KPN.
Hoeveel mensen zijn er niet die dit gewoon laten gaan en die weet ik het niet hoe vaak zo'n bericht horen en dus betalen :!:
Het klopt gewoonweg niet en er wordt de miljoenen klanten geld uit de zak geklopt en dat gaat met al die gebruikers en op jaarbasis om een flink pak geld.
Zo krijgt KPN weer wat geld binnen, want ze moesten met het SMS tarief naar 9 cent onder druk van de andere aanbieders, maar nu hebben ze weer een andere geldbron aangeboord en dat compenseert weer wat, helaas....... :twisted:

Gast

De oplssong voor jullie probleem ligt heel voor de hand.
Vergeet al dat gedoe rond die instllingen van de voice-mail of telefoon!

De oplossing van jullie probleem is Telfort!
Ik was eerst ook klant van KPN-Prepay, maar ik ben overgestapt op Telfort... een van de redenen hiervan was dat ik bij Telfort niks hoefde te betalen voor de Voicemail en dat ik voor iedere 3e minuut bellen niks betaalde!

Zo'n simpakket kost slechts 10 euro en je krijgt er 15 euro beltegoed voor terug! dus jou winst is 5 euro.

MR

Ongelezen bericht door MR »

Hallo,

ook ik heb inmiddels de **004*33306# methode toegepast op mijn prepay-telefoon. Het is beter dan de "afwezigheidsmelding" maar in plaats van de melding "dit toestel is niet bereikbaar, probeer het later nog eens" krijg je nu wel te horen "dit nummer is niet in gebruik" en dat betekent meestal zoveel als "u hebt het verkeerder nummer gedraaid, dit nummer bestaat niet..." Bovendien blijft de tijd om de telefoon op te nemen veel te kort, zeker als hij op trilstand staat. Binnen 30 seconden krijg je dan dezelfde melding als wanneer de telefoon uitstaat. Die tijd om op te nemen is echt een probleem op zich en niet alleen irritant maar soms ook gevaarlijk als je in een situatie zit waar je eerst een rustiger of (bijvoorbeeld op de weg) veiliger plek moet vinden om de telefoon aan te nemen. Heeft iemand een suggestie om dit laatste probleem op te lossen???
Eigenlijk vind ik trouwens dat de KPN alles zou moeten terugzetten naar de oude situatie Nu zit iedereeen met tips en trucs een situatie half op te lossen waar niemand op zat te wachten. Ik hoop dat Tros Radar het werk van Kassa afmaakt en er voor zorgt dat ik weer tijd heb om mijn telefoon te "vinden" en rustig te kunnen opnemen voordat hij ophoudt met rinkelen.....

Gesloten