Klopt. En daarnaast komt het fenomeen ook vaak voor in gevallen waarin de consument helemaal geen schuldenaar is, maar gewoon klant.
Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Het verhaal van TS is verre van uniek en soortgelijke gevallen zijn al vaker voorbij gekomen hier.
Ook de discussie over mails in spamboxen is vaker voorbij gekomen.
Ook de discussie over mails in spamboxen is vaker voorbij gekomen.
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Dat klopt. En ook Luxplus maakt het, net als veel andere bedrijven, ook allemaal erg onoverzichtelijk om na de mislukte incasso poging direct een andere partij in te schakelen te weten ProCollectNeoDutchio schreef: ↑09 jan 2024 11:16Het verhaal van TS is verre van uniek en soortgelijke gevallen zijn al vaker voorbij gekomen hier.
Ook de discussie over mails in spamboxen is vaker voorbij gekomen.
Bij deze eerste herinnering wordt er dus al gesproken over extra kosten.ProCollect, ons debiteurenbeheer, zal deze leden een mail sturen genaamd; “Pre-incasso voor abonnement Luxplus’’. Hier worden deze leden herinnert aan de kosten en kunnen zij het bedrag alsnog voldoen d.m.v. een iDeal-link. Er zijn extra kosten verbonden aan het niet betalen van de abonnementskosten.
Wordt er dan geen betaling ontvangen, dan schakelt men door naar Collectmasters, die sturen dan de incasso poging kennelijk ook per email. En daar zitten dan kennelijk al incassokosten in
TS heeft dus in korte tijd te maken met drie verschillende partijen. Probeer dat allemaal maar eens goed onder controle te houden in je spambox. Want laten we wel wezen, je spambox zit dagelijks vol met de raarste berichten om je geld af te troggelen.
Besef wel, TS heeft getracht om te betalen via het rekening nummer waarvan de automatische incasso plaatsvond maar dat lukte niet, hij kon naar die rekening geen geld overboeken omdat het Mollie was, een betaalverwerker die voor Luxplus de automatische incasso verzorgt. Maar TS wilde dus wel gewoon betalen.
Luxplus kan het ook anders oplossen door zelf een betalingsmogelijheid op haar site te bieden indien een automatische incasso faalt of tenminste zelf te emailen ipv. direct een andere partij in te schakelen. Dan wordt een hoop verwarring voorkomen. En als dat allemaal teveel moeite is, gewoon betalingsinstructies op haar site zetten waarmee een klant zelf een betaling kan uitvoeren indien een automatische incasso mislukt.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Luxplus stuurt direct incassobureau CollectMasters
Hoe kunt u dat zeker weten? U vermoedt het, meer niet.
Verder zal ik niet meer reageren op dit punt.
-
- Berichten: 12780
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39