Speedy123 schreef: ↑23 mar 2024 18:35
Als je trouwens even googled op 'kpn ongevraagd aan de deur glasvezel' dan zie je dat de KPN forums vol staan van mensen die zich beklagen dat er onverwachts een man namens de KPN op de stoep stond.
Maar is dat dan inderdaad ongevraagd, of hebben ze simpelweg de brief maanden eerder gelezen en zijn ze dat alweer vergeten? Neemt natuurlijk niet weg dat die mensen netjes moeten blijven. Ik zie met jouw exacte Google search maar een paar resultaten die trouwens daadwerkelijk gaan over aanleg glasvezel en in ieder van die topics wordt ook aangegeven dat er eerst schriftelijke communicatie is geweest voorafgaand aan het bezoek, de meeste resultaten gaan over 'verkopers' die ongevraagd aan de deur komen. Dat is natuurlijk een ander issue.
Als mensen dan die schriftelijke communicatie negeren (of niet doorgeven aan de verhuurder, als ze huurder zijn), dan snap ik inderdaad wel dat zo'n bezoek 'onverwacht' is, terwijl dat eigenlijk natuurlijk dan gewoon vooraf aangekondigd is dat er iemand zal komen op enig moment. Vaak kun je ook via de brief je keuze al vooraf kenbaar maken uit meerdere opties, zodat men niet aan de deur hoeft te komen op moment van aanleg.
Hier op privé gebied trouwens ook met KPN geen enkel probleem. Is nu denk ik een jaar of 15 geleden aangesloten, netjes vooraf op de hoogte gebracht destijds van de opties, waaronder gratis tot de meterkast, gratis tot de deur als je niemand binnen wilde, tot de stoep wanneer je het helemaal niet wilde. Nette monteurs ook, waren hier mensen uit eigen regio, en allemaal in dienst van de netbeheerder.
Zakelijk ook alleen maar lof voor de mensen van KPN Netwerk waar ik mee gewerkt heb, allemaal zeer professioneel, maar goed, als je geen zaken doet met KPN zelf, maar met een onderaannemer die bijvoorbeeld weer een paar ZZPérs uitzet kan er natuurlijk altijd een rotte appel tussen zitten.
Later nog een 2de aanbieder erbij gekregen hier, ook daar geen last van. Na aanleg daarvan een brief om een abonnement te nemen en verder niets.