5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Bert19800
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2024 07:22

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Bert19800 »

Dank allemaal voor de reacties,
Ter aanvulling voor mensen die zeggen dat ik wist dat de snelheid is aangepast maar niet dat daar een flitser staat.

Nee dat wist ik oprecht niet, aan die viaduct zijn ze bijna een jaar mee bezig, dus de werkzaamheden zijn een tijdje gaande. Maar nooit een 70 bord opgevallen dus weet ook niet of die daar stond.

De borden die zijn geplaatst staan op een grote bocht, en op die weg let ik echt op de weg om in dezelfde strook te blijven.
En ca 150 meter verder op voorbereiden op voorsorteren want het is daar vrijwel verwarrend.

Dan komt ook nog bij dat ik met het verkeer meerijd, die hebben. waarschijnlijk ook boetes gehad;)

En die grote bocht staat vanaf het begin vol met gele borden voor andere weg die in aanbouw is richting den haag.
Laatst gewijzigd door Bert19800 op 22 jun 2024 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door witte angora »

Bert19800 schreef:
22 jun 2024 19:02
Nee dat wist ik oprecht niet, aan die viaduct zijn ze bijna een jaar mee bezig, dus de werkzaamheden zijn een tijdje gaande.
Dus je hebt al een jaar de gelegenheid om die borden te zien. Maar niemand ziet iets, niemand past zijn snelheid aan, en 'dus' is men een flitser gaan plaatsen om er nu eens een eind aan te maken. Is dat een goed resumé?

Bert19800
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2024 07:22

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Bert19800 »

witte angora schreef:
22 jun 2024 19:06
Bert19800 schreef:
22 jun 2024 19:02
Nee dat wist ik oprecht niet, aan die viaduct zijn ze bijna een jaar mee bezig, dus de werkzaamheden zijn een tijdje gaande.
Dus je hebt al een jaar de gelegenheid om die borden te zien. Maar niemand ziet iets, niemand past zijn snelheid aan, en 'dus' is men een flitser gaan plaatsen om er nu eens een eind aan te maken. Is dat een goed resumé?
Was het eerder een 70 km weg dan?

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe ben jij ooit geslaagd voor je rijbewijs?
Bert19800 schreef:
21 jun 2024 07:34
Op de A16

Bert19800
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2024 07:22

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Bert19800 »

.
Laatst gewijzigd door Bert19800 op 22 jun 2024 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kan jezelf wel herhalen, maar dat gaat je hier toch echt niet helpen.

Bert19800
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2024 07:22

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Bert19800 »

witte angora schreef:
22 jun 2024 19:27
Je kan jezelf wel herhalen, maar dat gaat je hier toch echt niet helpen.
Duidelijk

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door kuklos »

@Bert19800, in je nieuwe berichten staat eigenlijk niets wat jouw standpunt, dat de boetes onterecht zijn, sterker maakt. Ik, maar dat is slechts één mening, denk dat je geen kans maakt om onder de boetes uit te komen.

angel1978
Berichten: 11133
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door angel1978 »

De borden die zijn geplaatst staan op een grote bocht, en op die weg let ik echt op de weg om in dezelfde strook te blijven.
En ca 150 meter verder op voorbereiden op voorsorteren want het is daar vrijwel verwarrend.
Dit zou ik niet als argument gebruiken. Iemand die niet in staat is om de auto binnen de lijnen te houden en tegelijkertijd de rest te zien , is het de vraag of die in staat is aan het verkeer deel te nemen.

Moneyman
Berichten: 30456
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik rijd exact die route vaak. Als je daar niet in staat bent om de borden te zien, en je moet "voorbereiden op invoegen", lever dan alsjeblieft je rijbewijs in...

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
22 jun 2024 22:55
"voorbereiden op invoegen", lever dan alsjeblieft je rijbewijs in...
Exact dit. Ik kom op sommige plekken ook lastige situaties tegen. Sorry, na twee of drie keer de route te hebben genomen weet je heus wel welke rijbaan je op voorhand al moet pakken om op de juiste plek uit te komen.

Feit is wel, dat zie je dus heel goed op de A27, het stuk tussen de A28 en de A12, dat de laatste drie jaar steeds minder mensen in staat zijn fatsoenlijk te weven, oftewel: ruim op tijd laten zien wat je wil door richting aan te geven, plek maken voor degenen die naar jouw rijbaan willen en vice versa, en als je de doorgetrokken streep voorbij bent, gewoon gaan. En met de maximale snelheid van 80 gaat dat prima. Steeds vaker staat op dat punt de boel vast omdat 'bepaalde mensen' denken dat ze het op een andere manier sneller en beter kunnen. Niettemin: als de matrixborden een aangepaste snelheid aangeven zie je dat toch echt wel, om wat te noemen. En als er op de A12 weer eens werkzaamheden zijn zie je de borden toch ook wel.

Maar goed, iemand die mij vraagt of de A16 een 70 kilometer weg is zou ik sowieso een levenslange rijontzegging geven.

de auditu
Berichten: 780
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door de auditu »

Bert19800 schreef:
22 jun 2024 19:02
Dan komt ook nog bij dat ik met het verkeer meerijd, die hebben. waarschijnlijk ook boetes gehad;)
We passen ons dus aan, aan de weggebruikers die massaal de snelheid overtreden? Dat moet toch andersom?

Engeltje87
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2024 09:13

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Engeltje87 »

Op welke dagen heeft u te hard gereden?
Op internet is namelijk te vinden dat er ook boetes zijn kwijtgescholden gedurende een periode en dat er extra borden geplaatst zijn. Zoals je in het artikel kunt lezen.

https://nos.nl/artikel/2522568-overwerk ... k-uitgezet

Je zou denken dat er met het plaatsen van extra borden verondersteld wordt dat het niet duidelijk was aangegeven.
Laatst gewijzigd door Engeltje87 op 23 jun 2024 10:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Ron5300
Berichten: 318
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Resumerend, Ts wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking van toepassing was maar dat de flitspaal weer aangezet was kwam na het ontvangen van de boetes pas het besef dat er herhaaldelijk daadwerkelijk veel te hard gereden is op wegen waar werkzaamheden uitgevoerd worden.
Wat Ts zich nu afvraagt is of vijf boetes in één week op hetzelfde traject oplopen wel terecht is want als Ts staande was gehouden door een politie agent en een snelheidsbekeuring had gekregen had Ts zich wel aan de snelheid gehouden. In een bezwaar zou dat een argument kunnen zijn maar de overige argumenten zoals Ts schrijft zeker niet want die wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking was want de verkeerssituatie was dusdanig gevaarlijk en nodigde niet uit om harder te rijden dan de aangegeven snelheid.

jonis
Berichten: 2784
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door jonis »

Ron5300 schreef:
23 jun 2024 10:30
Resumerend, Ts wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking van toepassing was maar dat de flitspaal weer aangezet was kwam na het ontvangen van de boetes pas het besef dat er herhaaldelijk daadwerkelijk veel te hard gereden is op wegen waar werkzaamheden uitgevoerd worden.
Wat Ts zich nu afvraagt is of vijf boetes in één week op hetzelfde traject oplopen wel terecht is want als Ts staande was gehouden door een politie agent en een snelheidsbekeuring had gekregen had Ts zich wel aan de snelheid gehouden. In een bezwaar zou dat een argument kunnen zijn maar de overige argumenten zoals Ts schrijft zeker niet want die wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking was want de verkeerssituatie was dusdanig gevaarlijk en nodigde niet uit om harder te rijden dan de aangegeven snelheid.
Ik zou in elk geval adviseren ook bezwaar maken; 3500,- is wel een heel erg dure les voor indommelen in dagelijkse routine; misschien is de officier/rechter nog bereid tot wat handjeklap met een probleemloos verleden van ts.
Ts zegt ook mee te rijden met verkeer; dat zou voor justitie in elk geval ook zichtbaar moeten zijn in de aantallen overtredingen ter plekke; dan ontbreekt bijv. nog iets aan waarschuwingen.

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door witte angora »

Engeltje87 schreef:
23 jun 2024 09:18
Op welke dagen heeft u te hard gereden?
Op internet is namelijk te vinden dat er ook boetes zijn kwijtgescholden gedurende een periode en dat er extra borden geplaatst zijn. Zoals je in het artikel kunt lezen.

https://nos.nl/artikel/2522568-overwerk ... k-uitgezet

Je zou denken dat er met het plaatsen van extra borden verondersteld wordt dat het niet duidelijk was aangegeven.
Eigenlijk staat alle info al in de link. De boetes van de eerste serie worden kwijtgescholden. Maar na het plaatsen van extra borden en het opnieuw aanzetten van de flitser zullen mensen toch echt moeten dokken. Of het eerst wel of niet duidelijk genoeg was is niet eens belangrijk; dat heeft verder geen gevolgen.

jonis
Berichten: 2784
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door jonis »

In die link staat ook:
Na een update is de 'flexflitser' maandag weer aangezet. Rijkswaterstaat gaat de komende tijd extra verkeersborden neerzetten om mensen te wijzen op de nieuwe maximumsnelheid
Dus 1st beboeten daarna pas extra waarschuwingsborden.
Persoonlijk verwacht ik dan wat handjeklap bij de ovj/rechter bij 5 opeenvolgende boetes voor "onschuldige 100km/h" , schoon verleden en meerijden met verkeer.

Nijogeth
Berichten: 10203
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ron5300 schreef:
23 jun 2024 10:30
Resumerend, Ts wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking van toepassing was maar dat de flitspaal weer aangezet was kwam na het ontvangen van de boetes pas het besef dat er herhaaldelijk daadwerkelijk veel te hard gereden is op wegen waar werkzaamheden uitgevoerd worden.
Wat Ts zich nu afvraagt is of vijf boetes in één week op hetzelfde traject oplopen wel terecht is want als Ts staande was gehouden door een politie agent en een snelheidsbekeuring had gekregen had Ts zich wel aan de snelheid gehouden. In een bezwaar zou dat een argument kunnen zijn maar de overige argumenten zoals Ts schrijft zeker niet want die wist of kon weten dat er een snelheidsbeperking was want de verkeerssituatie was dusdanig gevaarlijk en nodigde niet uit om harder te rijden dan de aangegeven snelheid.
Ik heb ook eens 4 boetes gekregen, in 2013. Dit nadat er een nieuwsbericht naar buiten werd gebracht dat de trajectcontrole vanaf maandag in gebruik genomen zou worden en dat de maximumsnelheid snachts naar 130 zou gaan. Bleek later dat die maximumsnelheid pas in december omhoog zou gaan, maar dat werd in het korte nieuwsbericht niet gezegd. Ondertussen was ik 4x snachts gepakt met 130, denkende dat ze natuurlijk niet in een paar dagen de borden al hadden kunnen vervangen.

Engeltje87
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2024 09:13

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Engeltje87 »

jonis schreef:
23 jun 2024 12:59
In die link staat ook:
Na een update is de 'flexflitser' maandag weer aangezet. Rijkswaterstaat gaat de komende tijd extra verkeersborden neerzetten om mensen te wijzen op de nieuwe maximumsnelheid
Dus 1st beboeten daarna pas extra waarschuwingsborden.
Persoonlijk verwacht ik dan wat handjeklap bij de ovj/rechter bij 5 opeenvolgende boetes voor "onschuldige 100km/h" , schoon verleden en meerijden met verkeer.
Ik rijd het stuk ook dagelijks en na een zwangerschapsverlof de 27e mei (helaas) weer voor het eerst. Het is mij de eerste keer ook niet opgevallen dus zal er ook wel eentje krijgen. Normaal ben ik zeer oplettend en heb in alle jaren dat ik al een rijbewijs heb nog nooit een bekeuring gehad. De week erop stonden er opeens niet te missen borden van zowel maximum snelheid als aankondiging van een flitser. Als er hier eentje op de mat valt ga ik daarom zeker een verweerschrift schrijven.
Vandaar ook de vraag op welke dagen TS boetes heeft gekregen. Als die borden er allemaal al stonden is de verdediging denk ik wat matig.

Moneyman
Berichten: 30456
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 5x hoge boete bij wegwerkzaamheden op zelfde flitspaal

Ongelezen bericht door Moneyman »

Engeltje87 schreef:
23 jun 2024 09:18
Je zou denken dat er met het plaatsen van extra borden verondersteld wordt dat het niet duidelijk was aangegeven.
Het was al aangegeven op een niet mis te verstane wijze. Nu is het alleen nóg duidelijker gemaakt.

Veel "te hard rijders" kijken vooruit of ze flitspalen zien staan. Deze flitser staat echter in (of beter: nét na) een bocht, aan de linkerzijde van de weg. Veel mensen die te hard rijder zien 'm dus te laat en daardoor werden er veel bekeuringen uitgedeeld.

Plaats reactie