LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] supervisors en klanten

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: supervisors en klanten

Ongelezen bericht door Gast »

Om een product goed aan de man te kunnen brengen is marktonderzoek nodig. Dat is GEEN marketing. Marketing is de methode die je gebruikt om het product of dienst onder de aandacht van de consument te brengen.
Ergo, multilevelmarketing of netwerkmarketing is wel degelijk marketing.
Dat we er aan verdienen heeft niets te maken met het feit dat het aanbevelen is. Als jij een witte pomp aanbeveelt, doe je die pomphouder een dienst. Wij doen hetzelfde, maar krijgen er voor betaald. Immers, als je in de dienstensectorMLM zit, dan beveel je niet de dienst aan, maar de aanbieder; de dienst koopt de klant al, alleen bij een andere aanbieder.
Als je het nou nog niet snapt.......

Gast

Wat ik niet snap is oe je dan de vergelijking trekken tussen een restaurant of film aanbevelen en mlm aanbevelen.
Om een restaurant aan te mogen bevelen hoef ik immers niet te betalen.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

En voordat je me beschuldigd dat ik mensen dom noem; ook dat is een reactie op de uitingen van de tegenstanders.
Gemakkelijk om je achter te verschuilen, niet?
Neem je nooit zelf verantwoordelijkheid?

Gast

Marketing is onderzoeken wat de behoefte van de klant is, tenslotte is klant koning. Met marketing onderzoek je ook óf er een behoefte is voor een bepaald produkt dat je zou willen verkopen. Marketing is beslist geen verkoop van produkten, dat doet de afdeling verkoop.

Daarnaast wordt marketing gebruikt om mogelijke klanten te beïnvloeden een bepaalt produkt te kopen, middels advertenties of reclamecampagnes.

Hier kunnen we nog eindeloos over discussiëren, maar één ding weet ik wel zeker dat als jij solliciteert bij een regulier bedrijf op de afdeling marketing en je ervaring is Multilevel Marketing, je dus nooit een baan krijgt aangeboden op deze marketing-ervaring omdat het niets met marketing te maken heeft.

Gast

Een discussie is helemaal niet nodig, want jullie houden toch zo van feiten?!
Marketing is een engels woord dat volgens Merriam-Webster dictionary betekend:
the act or process of selling or purchasing in a market b : the process or technique of promoting, selling, and distributing a product or service
Tja, en dan is het toch wel duidelijk dat netwerkmarketing wel degelijk onder marketing valt.
En die laatste opmerking van je is weer zo'n pracht van een onderbouwde opmerking. Frappant hoe je de regeltjes waaraan je de voorstanders probeert te houden niet op jezelf toepast. :wink:

Gast

Het is een mooi begrip, Multi Level Marketing. Waar het om gaat, dat dit vroeger colportage of deur aan deur-verkoop heette. Wie wil er nog zeggen dat hij colporteur is? Nee, wij doen aan marketing. Klinkt een stuk beter. De mooie naam dekt gewoon dezelfde lading.

Kristina

Ongelezen bericht door Kristina »

Waar het om gaat, dat dit vroeger colportage of deur aan deur-verkoop heette.
Zie mijn reactie van 12:02u

Gast

En die laatste opmerking van je is weer zo'n pracht van een onderbouwde opmerking. Frappant hoe je de regeltjes waaraan je de voorstanders probeert te houden niet op jezelf toepast.
Laten we eerlijk zijn, het is toch zo? Heb jij nu marketing ervaring opgedaan? Weet jij iets van de marktwerking? Zou jij een functie op de afdeling marketing van een bedrijf kunnen vervullen? Jullie profileren jullie als marketingexperts maar dat is onzin. Net zoals het onzin is dat als ik een film of restaurant aanbeveel bij vrienden ik ineens een marketingexpert ben of bezig ben met marketing.

Gast

Het antwoord is ja, ik heb zat marketingervaring (niet alleen MLM) en ik weet echt wel waar ik het over heb.
Overigens, waar is nou dat bewijs van Maarschalk's marketingopleiding. Of is dat weer een geval van roepen om het roepen, om je eigen woorden te gebruiken.
En elke marketing expert weet dat de beste verkopers kleine kinderen zijn en dat dat de reden is dat zoveel marketing op die kinderen gericht is: Het zijn namelijk marketingexperts pur sang. Enige verschil met volwassenen is dat de volwassenen zo geconditioneerd zijn dat ze vergeten zijn dat we allemaal marketingexperts (mond-tot-mond) zijn, zoals jij op een brilliante maar onbewuste manier aantoont.

Gast

en wat ook al zo eigenaardig is, is hoe wij ons geen marketingexperts mogen noemen, maar jullie je wel experts op het gebied van MLM mogen noemen.
Alweer een regeltje dat je toepast op ons maar niet op jezelf.
Laten we nou eerlijk zijn, zo is het toch (helaas, mijn opmerking is wel op feiten gebaseerd.)

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Overigens is je uitspraak dat Maarschalk marketing heeft gestudeerd ook al weer zo'n oncontroleerbaar gegeven.
Is ook niet waar. Ik ben afgestudeerd in de marketing. Dat stond er.

De gast die quote uit het woordenboek, daar moet ik je dus gelijk ingeven. Maar als ik kijk naar alle bedrijven dan zijn marketing en sales gescheiden.
Dus dat mensen hier een onderscheid in maken is begrijpelijk.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat voor bewijs wil hebben van mijn afstuderen in de marketing?
Mijn diploma laat ik je niet zien, daar ik hier al genoeg bedreigd ben.
Mijn verslag is vertrouwelijk, op last mijn afstudeerbedrijf, en jou vertrwou ik ook voor geen meter.

Gast

Ik zou natuurlijk de manier van de tegenstanders kunnen gebruiken: Op basis van je taalgebruik geloof ik er geen snars van dat dit een hogere opleiding is geweest.
Maar dat is flauw (helemaal flauw is het natuurlijk dat ik nu doe alsof ik die tactiek niet toepas terwijl ik dat eigenlijk juist wel doe). Wat ik wel zou willen weten is wat voor opleiding het eigenlijk is geweest, wat het onderwerp van je afstuderen was, etc.
Vertrouwen doe ik jou ook totaal niet, da's dus wederzijds. Alleen heb jij al tal van keren getoond niet te vertrouwen te zijn, door te tonen dat het je gaat om het gelijk krijgen in plaats van hebben. Mijn argumenten worden tenminste onderbouwt door middel van feiten, iets wat in jouw argumentatie schromelijk ontbreekt.

ondernemer_2004

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Marketing heeft alles te maken met marktonderzoek. Is er behoefte aan een nieuw produkt en hoeveel kunnen we omzetten
moet je eens met Henny van der Most gaan praten (ja, die van 100% ondernemer). Hij laat niets onderzoeken, hij heeft een idee, praat met wat mensen, zet zijn mensen aan het werk en DOET gewoon. Kijkt het vervolgens een aantal weken of maanden aan. Werkt het wat hij bedacht heeft, dan gaat ie er mee door. Werkt het niet, stopt ie er weer mee.

Ondernemen is DOEN en heeft niets met MARKETING te maken. Zowiezo is marketing verspilde tijd en geld!

Gast

Sterker nog Henny doet ook MLM :lol: Tja wij ondernemers zullen er wel niets van snappen.

Ondernemen is doen , de rest kost tijd en dus geld.

Gast

bij welk(e) bedrij(f)(ven) is Henny actief?!

Bart1999

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Hij is o.a. van Kernwasserwunderland!

Gast

netwerkbedrijven, oen!

Bart1999

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Meteen weer schelden... Reageer toch eens normaal!
Het kan best zijn dat ik iets doms zeg, maar dat doe
jij ook zo vaak.

Gast

Wederom een prachtgeneralisatie. Ik noem het beestje een keer bij zijn naam en hij gooit me meteen op de grote hoop van schelders, terwijl hij zelf juist het meeste beledigd. En bovendien aangegeven heeft zelf vooral eerst aan zichzelf te denken en er vijf jaar over moet doen voor zijn geweten hem opspeelt. Gaat het hier ook zo lang duren? Want ik ben het gemekker van die egotrippers een beetje zat.

Gesloten