Speedy123 schreef: ↑09 aug 2024 12:30
Knap dat jullie het allemaal goed op orde hebben. De cijfers zijn wel schrikbarend hoog, jullie weigeren 1 op de 15 pakketten omdat er iets mis mee is.
Het is natuurlijk slechts een enkel voorbeeld dus kan je die niet zomaar extrapoleren maar toch, 1 op de 15 keer gaat er dus nog altijd iets mis wat niet zou moeten terwijl de meeste vervoerders die bij jullie afleveren inmiddels wel weten hoe streng jullie de zendingen controleren.
Het gaat om serieus geld en dan is ook een deel van wat binnenkomt niet van ons maar van klanten van ons.
We nemen, na diverse problemen, geen pakketten meer aan als ze zichtbaar gedeukt zijn (geweest) en dat hoeft niet erg te zijn maar als iets met een hoek op de grond is gevallen kan het beschadigd zijn dus accepteren we dat pakket niet.
Idem voor dozen die met verschillende soorten plakband zijn dichtgemaakt.
Dozen die nat zijn geweest of erg vies gaan ook retour.
Dat lijkt streng en de meeste bezorgers weten het ook maar zij moeten van hun baas toch pakketten aanbieden waarvan ze zelf al weten dat die geweigerd worden. Zal iets in het administratief systeem zijn waardoor het zo gaat.
En 1 op 15 is niet eens zo extreem. Bedenk eens voor jezelf van alle pakketten die je hebt ontvangen hoeveel er absoluut onbeschadigd waren aan de buitenkant. Er is maar heel snel een beschadiging waarbij de inhoud helemaal gaaf is gebleven. Een deukje in het midden of een hoekje, allemaal geen ramp maar neem je dat risico als de inhoud in de duizenden euro's loopt?