Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Onkruid71 schreef:
27 aug 2024 13:09
Nou je hoeft het niet uit te leggen hoor. Als zoiets simpels als een goede diepvries afleveren zoveel problemen geeft, dat er 4 keer voor nodig is, dan is er toch iets mis, en dat ligt niet bij de klant dan als de diepvries aantoonbaar niet goed is.
De eerste keer was er een tweede kans product uitgeleverd. Dat hoort niet en die is dan ook terug genomen.

Daarna gaat het om het spiegelen van de deur en dat blijkt bij deze vrieskist of vrieskast nogal complex te zijn. De eigen monteurs van CB kwamen daar niet goed uit, de eerste keer was er zichtbare schade, de tweede poging was ook niet geheel naar wens dus heeft CB op haar kosten een monteur van de fabrikant langsgestuurd om het euvel te verhelpen.

CB heeft elke keer de klachten van TS serieus genomen en actie ondernomen om het probleem op te lossen. Plus een tegoedbon van 50 euro als compensatie voor het ongemak.

Toch vind TS het nodig om te gaan schelden.

Ron5300
Berichten: 413
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Coolblue verkoopt wel tweede kans producten maar alleen als de klant er voor kiest.
Een diepvrieskist op de kop in de verpakking zetten hoe dan! want die past dan niet meer in de verpakking en zo'n diepvrieskist weegt ook nogal wat.
Van een diepvrieskist weet ik dat de klep niet omgedraaid kan worden en dat is ook helemaal niet nodig omdat de achterzijde tegen de muur komt te staan.
Bij een diepvrieskast met een deur is de draairichting veranderen afhankelijk van het model wel mogelijk maar dan blijft het bedieningspaneel op dezelfde plaats alleen de eventuele handgreep wordt aan de andere zijde gemonteerd.
Zelfs bij een standaard bezorging wordt gevraagd of de verpakking voor het binnen brengen verwijderd mag worden en dat heeft als voordeel dat de verpakking gelijk afgevoerd wordt.
Bij de twee witgoedproducten die ik bij Coolblue gekocht heb werd die vraag elke keer gesteld en werd het uitgepakte witgoed zorgvuldig naar binnen gebracht en na de nodige uitleg over het witgoed zelf vertrokken de bezorgers weer naar een volgende klant.
Al met al beide keren een prettige ervaring met de bezorging en snap ik eigenlijk niet waarom het in uw geval zo mis heeft kunnen gaan.
Alhoewel uw communicatieve vaardigheden kunnen mede de oorzaak zijn waarom het zo mis heeft kunnen gaan.

Speedy123
Berichten: 1696
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ron5300 schreef:
27 aug 2024 14:49
Al met al beide keren een prettige ervaring met de bezorging en snap ik eigenlijk niet waarom het in uw geval zo mis heeft kunnen gaan.
Alhoewel uw communicatieve vaardigheden kunnen mede de oorzaak zijn waarom het zo mis heeft kunnen gaan.
Ik keek voor de grap eventjes bij een willekeurige vrieskast van Liebherr, ze hebben best lastige instructies om de draairichting te veranderen (quote komt van hun site):
Open de deur en de plint 1 m.b.v. een schroevendraaier aan de scharnierkant uitklinken en naar voren uittrekken.
- Wip de afdekking 2 met een schroevendraaier los. Sluit de deur.
- Draai schroef M5 3 eruit.
Trek de scharnierbasis 4 en de lagerpen 5 er naar beneden uit, zwenk ze eruit en verwijder ze.
Open de deur, kantel de onderzijde eruit en til de deur weg, let hierbij op de afstandsring 6.
Zet alle lagerdelen naar de andere kant over:
- Afdekkingen 8 met een schroevendraaier naar voren uitklinken en schuin naar beneden verwijderen. Lagerpen 7 uitdraaien en op de andere kant indraaien. Daartoe het inbusgedeelte van de bijgaande steeksleutel (sleutel 5) gebruiken. Afdekkingen 8 opnieuw monteren: achteraan inzetten en vooraan inklinken.
- Onder: met een schroevendraaier het afstandsstuk 9 verwijderen en aan de tegenovergestelde kant monteren.
Deur weer monteren:
- Wip de stopjes uit de lagerbussen van de deur en zet ze naar de andere kant over.
- Hang de deur over de lagerpen 7, let hierbij op de afstandsring 6, sluit de deur.
- Draai de scharnierbasis 4 180°, trek de lagerpen 5 eruit en zet hem omgekeerd weer terug. Monteer beide delen in het scharnier : schuif de pen door het scharnier in het deurlager, zwenk de scharnierbasis erin, schuif hem omhoog en monteer hem met de schroef 3 voor.
Lijn de deur via het sleufgat in het scharnier uit ten opzichte van de behuizing, draai vervolgens de schroef 3 stevig vast.
Schuif de plint 1 erop en druk hem vast. Open de deur en zet afdekking 2 van voren in de plint en druk hem achter vast.
Deurgreep en stopjes van plaats veranderen*. Zet de deur open en klik de drukplaatjes vanvoor voorzichtig uit en schuif ze zijlings weg; schroef de greep eraf.
Bij het monteren omgekeerd te werk gaan: schuif de drukplaatjes eraan en let op een juist inklikken.

Cro
Berichten: 2136
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
27 aug 2024 13:09
Nou je hoeft het niet uit te leggen hoor. Als zoiets simpels als een goede diepvries afleveren zoveel problemen geeft, dat er 4 keer voor nodig is, dan is er toch iets mis, en dat ligt niet bij de klant dan als de diepvries aantoonbaar niet goed is.
Ik denk dat je hier de vraag al wel kan stellen of er überhaupt wel iets misgegaan is, laat staat 4x, of dat TS niet gewoon loopt te trollen of als er wel echt iets misgegaan is en TS het verhaal niet uit zijn dikke duim haalt dat TS de tokkie loopt uit te hangen richting het personeel van Coolblue in plaats van dat Coolblue klant onvriendelijk is.

Arizonakid
Berichten: 1232
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je klinkt als een akelig mannetje, en als je klant van mij was zou ik ook je account verwijderen na zo’n respectloze racistische “grap”

FunlolaO
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 aug 2024 15:19

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door FunlolaO »

Mijn wasmachine, wasdroger, vriezer en andere kleine dingen komen bij Coolblue vandaan. Van verkoop tot bezorging en installatie geen klachten. Ze adviseren soms ook om dingen niet aan te schaffen of een goedkoper alternatief aan te bieden. Ik vind het een eerlijke en servicegerichte organisatie. Soms zijn ze iets duurder, maar dat mag ook met het advies en de service.
Ik heb je berichten gelezen en ik kan me goed voorstellen dat Coolblue haar grens aangeeft. Toch netjes dat ze ondanks het blokkeren van je account hun beloftes zijn nagekomen, nietwaar?

ruudtes
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:04

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door ruudtes »

na het doorploegen van heel dit forum ben ik tot de ontdekking gekomen, dat er nogal wat mensen zijn die er schijnbaar een dagtaak aan hebben om op een hele lading geplaatste ervaringen door heel het forum heen te reageren met hun "wijsheid"

nou, nou, je kunt het er maar druk mee hebben

best wel zielig, vooral als je weet, dat elke geplaatste ervaring er één is die telt
de opmerkingen daarna, tja

ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken, dat er mensen tussen zitten die wel héél erg door dik en dun gaan om een bedrijf (waarvoor ze misschien werken?) te BLIJVEN verdedigen

tip voor de moderator: zou het iets zijn om eens door heel het forum na te gaan of sommige mensen opvallend vaak het opnemen voor - bijvoorbeeld - Coolblue ?
en werkelijk ALLE kritiek proberen te weerleggen?

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tips aan een nieuwe reaguurder:
Gebruik geen dooddoeners als "u zult wel voor dat bedrijf werken"
Reageer niet als door een wesp gestoken als een reactie u niet aanstaat.

Thijs124
Berichten: 1270
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Liebherr diepvrieskist van Coolblue

Ongelezen bericht door Thijs124 »

We werken voor alle bedrijven, als ze maar goed betalen, wijsneus.
Wat erg dat je dat ontdekt hebt.

Plaats reactie