Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar

Andere onderwerpen over auto en vervoer
NeoDutchio

Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rupo schreef:
06 dec 2024 14:30
Nijogeth schreef:
06 dec 2024 13:42
Onkruid71 schreef:
06 dec 2024 10:19
Maar dan mag toch eigenlijk verklaard worden, waarom wordt het de ene keer wel thuis bezorgt, en de andere keer niet.
Dat ligt aan de chauffeur, als die het druk heeft, zijn route niet haalt of eerder naar huis wil, dan dumpt ie het bij het pakketpunt.
Volgens een medewerker van PostNL doet de planning dit en niet de chauffeur.
Maar als de chauffeur gaat achterlopen op planning door druk verkeer, mensen die niet thuis zijn of ander oponthoud, dan zal er iets moeten gebeuren.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
06 dec 2024 15:13
Rupo schreef:
06 dec 2024 14:30
Nijogeth schreef:
06 dec 2024 13:42

Dat ligt aan de chauffeur, als die het druk heeft, zijn route niet haalt of eerder naar huis wil, dan dumpt ie het bij het pakketpunt.
Volgens een medewerker van PostNL doet de planning dit en niet de chauffeur.
Maar als de chauffeur gaat achterlopen op planning door druk verkeer, mensen die niet thuis zijn of ander oponthoud, dan zal er iets moeten gebeuren.
Wat er moet gebeuren is minder strakke planning, beter de ontvangers informeren en ervan uitgaande dat in die situatie de planning ook gehaald wordt moet de ontvanger thuis zijn. Doch, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik zie hier dat de chauffeurs indringend vragen om alsjeblieft de paketten van de buren aan te nemen. Ze beslissen dat zelf, niet de planning. Ik wil wel altijd eerst de naam van de geadresseerde kunnen lezen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

En de maketten vragen de chauffeurs niet?

NeoDutchio

kuklos schreef:
06 dec 2024 15:21
Wat er moet gebeuren is minder strakke planning, beter de ontvangers informeren en ervan uitgaande dat in die situatie de planning ook gehaald wordt moet de ontvanger thuis zijn. Doch, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
De grotere bezorgdiensten hebben apps waar alles in te zien en te volgen is. Minder plannen is geen optie, de lopende band moet leeg zijn voor de volgende vrachten.
Wanneer wij de bezorger voor de deur zien staan, en weten dat hij voor ons komt, doen wij al de voordeur open. Aan de andere kant zijn de buren nooit thuis, moet daar eerst worden aangebeld om alsnog bij ons aan te bellen. Daar ontstaat dus tijdverlies.

Het hele systeem is goed doordacht. En voor de laatste schakel is ook exact bekend hoe lang een bezorging duurt. Echter kan het systeem geen rekening houden op voorhand met mogelijke vertragende factoren.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dus is het hele systeem niet goed doordacht.

Senso

Ongelezen bericht door Senso »

Ja, het is druk om deze tijd van het jaar. Maar zowel dat als de vraag of het voor de post duidelijk was dat het aan de deur bezorgd moet worden, zijn volkomen irrelevant. Als PostNL bepaalt dat je het op een afhaalpunt moet ophalen, zijn zij er voor verantwoordelijk dat ook minder validen toegang hebben. En dat geldt niet alleen voor officiële postkantoren, maar ook voor agentschappen of afhaalpunten waar "PostNL" op de gevel staat. Het besluit om vanwege bezuinigingen postkantoren te sluiten ontslaat ze niet van die plicht. :(
Natuurlijk is het de vraag of klagen helpt. Mijn ervaring heeft getoond dat afpoeieren de gebruikelijke methode is bij dit bedrijf. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het verzekeren van pakketten naar het buitenland. Daarmee heb ik aan verzekeringskosten veel meer bespaard dan de kosten van vermiste goederen, want uitbetaling bij vermissing is een grote zeldzaamheid en duurt tot 4 maanden vanwege het "onderzoek". Een onderzoek dat meestal eindigt in "Uw zending is bezorgd", iets wat je natuurlijk niet kan controleren.

Holiday420

Ongelezen bericht door Holiday420 »

Ik woon in een buitengebied en hier gebeurt het regelmatig dat de pakketten niet afgeleverd worden, berichten van we konden het niet afleveren, terwijl je gewoon thuis bent is bekend, of de pakketten zijn te zwaar, beschadigd dan brengen ze het ook naar een afleverpunt. Klagen helpt ook niets soms gooien ze het pakket gewoon achter het hek zonder aan te bellen en ik denk dat als ze te ver om moeten rijden voor 1 pakket ze dan ook niet langs komen. Alleen de UPS levert hier prima zijn pakjes tot aan de deur.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat je het verschil tussen post en pakket even vergeet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
06 dec 2024 16:31
Dus is het hele systeem niet goed doordacht.
Het meest effectieve systeem is alles direct naar een pakketpunt. Alle andere systemen hebben factoren die onberekenbaar zijn.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het systeem is waardeloos.
Veel te strakke planning, veel te veel stops, en een volkomen onvoorspelbaar element, de klant. Thuis of niet?
Er zijn gemiddelde cijfers/inschattingen van pakketten die in ontvangst worden genomen, maar dat zijn cijfers. De realiteit is toch vaak anders.
Daarnaast heb je te maken met bezorgers die op centenbasis werken, en alleen geïnteresseerd zijn in afleveren en lak hebben aan de klant.

NeoDutchio

Ik_weet_niet_alles schreef:
06 dec 2024 19:27
Dat u de tijd hebt om de hele dag voor het raam te staan kijken wil niet zeggen dat uw buren die tijd ook hebben. Misschien hebben zij wel ander belangrijke zaken te regelen.
Klopt, zij werken de hele dag buiten de deur. Maar ze laten desondanks wel van alles thuis bezorgen. Dat geeft nodeloze vertraging.
En maakt u zich maar geen zorgen, PostNL geeft netjes een tijdindicatie waardoor je niet de hele dag voor het raam hoeft te staan. Een simpel stel oren is al voldoende. Hier hebben we een goede bezorger die binnen 30 minuten van het tijdvenster komt. Voor morgen is het tijdvenster 14:00-16:30u, dat wil zeggen dat rond 14:30 hij hier de straat in rijdt. En aangezien deze straat enkel voor lokaal verkeer is en enkel een paar huizen kent valt het geluid van een dieselbus direct op waardoor wij al richting de deur kunnen lopen. En mocht deze bezorger ooit elektrisch gaan rijden, zijn muziekkeuze verraad ook dat hij er aan komt.
Ik_weet_niet_alles schreef:
06 dec 2024 19:27
U spreekt wederom voor de ondernemer. U vergeet dat klanten pas de volgende dag weten hoe laat een pakket bezorgt wordt en achteraf pas waar het pakket bezorgt wordt. U doet net of de klanten de oorzaak zijn van alle vertragingen omdat zij niet doen wat u meent dat zij wel moeten doen, 24 uur per dag klaar staan voor het in ontvangst nemen van hun pakket.
Vreemd dat ik nu al weet hoe laat PostNL hier morgen de straat komt inrijden. Die framing kunt u dus weglaten. Nu dat ik weet hoe laat ze komen kan ik zelf nog ingrijpen mocht ik morgen toch niet thuis blijken te zijn. Dat scheelt voor de ondernemer onnodig voor een dichte deur gaan staan en op zoek te gaan naar oplossingen. En voor de ontvanger scheelt het weer zoeken bij welke buur het is afgegeven of bij welk afhaalpunt. Dubbel winst dus.
En ja, als oud DHL punt kan ik zeggen dat de grootste vertraging echt de ontvanger is die vraagt om iets thuis te laten bezorgen maar er zelf niet is om het in ontvangst te nemen en niets regelt om dat te regelen. En vervolgens staan ze wel te klagen bij het ophalen.
24 uur per dag thuis te zijn hoeft echt niet, maar als je nu gewoon thuis bent als je weet dat er een bezorger komt, of als je netjes aangeeft waar het afgeleverd kan worden als je niet thuis bent, dan zou de bezorger wel gewoon zijn rit kunnen afmaken.

ZeerPrivé

@Neodutchio: gaan we hier nou voor de 100ste keer eenzelfde discussie voeren? En blijkbaar ben je ook alle reacties vergeten dat het vaak helemaal niet zo gaat zoals jij het beschrijft! Mooi dat het in jouw dorp blijkbaar wel vlekkeloos verloopt, maar 1 zwaluw maakt geen zomer!

NeoDutchio

Stad. Het gaat er om dat er veel in eigen bereik ligt. Excessen en uitzonderingen hou je altijd. Maar dat neemt niet weg dat er een eigen verantwoording ligt bij de ontvanger.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

wikop schreef:
05 dec 2024 19:44
Jullie hebben allemaal natuurlijk gelijk
En er is 400 meter een afhaalpunt zonder trappen.
Bij veel webshops/bezorgdiensten kun je aangeven dat je liever een afhaalpunt (in de buurt) kiest dan thuisbezorging.
Ik doe dat tegenwoordig vrijwel altijd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
06 dec 2024 21:47
Bij veel webshops/bezorgdiensten kun je aangeven dat je liever een afhaalpunt (in de buurt) kiest dan thuisbezorging.
Maar dat is nog steeds geen garantie dat het daar ook bezorgd wordt. Het kan net zo makkelijk bij een ander afhaalpunt bezorgd worden.

ZeerPrivé

Moneyman schreef:
06 dec 2024 21:49
Consumenneke schreef:
Maar dat is nog steeds geen garantie dat het daar ook bezorgd wordt. Het kan net zo makkelijk bij een ander afhaalpunt bezorgd worden.
Precies. Zogenaamd dan omdat het gekozen Postnl punt vol is, maar de werkelijkheid is dat de bezorger het liever aflevert op een pakketpunt waar hij 100 pakketten tegelijk kan afleveren i.p.v. een paar pakketten op het gekozen afhaalpunt.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
06 dec 2024 20:08
Stad. Het gaat er om dat er veel in eigen bereik ligt. Excessen en uitzonderingen hou je altijd. Maar dat neemt niet weg dat er een eigen verantwoording ligt bij de ontvanger.
Uiteraard ligt er een eigen verantwoording bij de ontvanger. Maar dat wil niet zeggen dat alle verantwoording bij de ontvanger ligt en de bezorger geen blaam treft. Vaak zijn de zaken veel genuanceerder.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
06 dec 2024 21:59
Moneyman schreef:
06 dec 2024 21:49
Consumenneke schreef:
Precies. Zogenaamd dan omdat het gekozen Postnl punt vol is, maar de werkelijkheid is dat de bezorger het liever aflevert op een pakketpunt waar hij 100 pakketten tegelijk kan afleveren i.p.v. een paar pakketten op het gekozen afhaalpunt.
Exact dat. Concreet voorbeeld uit jouw hoek: een (groot/ zwaar) pakket wat in de Keizerstraat in Scheveningen bezorgd moest worden, zou afgegeven worden bij een pakketpunt in diezelfde Keizerstraat omdat er niemand op het adres aanwezig zou zijn. Waar werd het bezorgd? Bij het pakketpunt in de Promenade aan de Boulevard (de welbekende toko/ supermarkt aldaar). Juist, waar je dus niet kunt komen met de auto…

Kom je daar, laat die supermarktmedewerker het magazijn zien: stampvol. Had een bezorger z’n complete bus geleegd… :roll: Die was niet blij, want de enige reden dat ze überhaupt pakketpunt zijn is omdat ze hopen wat te verdienen doordat ze de mensen in hun winkel krijgen. Maar die sacherijnige klanten kopen echt niks…

ZeerPrivé

Niet te geloven toch, ben je lekker mee, not. En dergelijke fratsen komen echt regelmatig voor.

Plaats reactie