De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Find my phone werkt dus juist prima op een laptop. En mogelijk heb je het ingesteld zonder dat je het wist. Ik was mijn telefoon kwijt en tikte op mijn laptop in google letterlijk in 'waar is mijn telefoon' en zag binnen twee minuten dat hij bij gevonden voorwerpen op Utrecht Centraal lag... En ik had daar nooit iets bijzonders voor ingesteld.
Kan ook hoor, alleen krijg je dan toch een QR code om je product op te halen en gelijk daar te betalen.Speedy123 schreef: ↑29 jan 2025 11:23
Maar die voorbeelden zijn wel te begrijpen, zo is een E-voucher meteen te gebruiken dus wil men betalingszekerheid.
Maar een telefoon zou gewoon betaald moeten kunnen worden bij het afhalen, zie geen reden voor mediamarkt om dat niet toe te staan en dan lost Mediamarkt meteen het probleem op met de verplichte QR code op je mobiel.
Natuurlijk werkt dat prima en dat hoeft zeker niet op een android ( apparaat/telefoon ). Gewoon op een windowslaptop vind je binnen een paar tellen de telefoon zo lang deze nog aan staat en anders de laatst bekende lokatie.Redfloor schreef: ↑29 jan 2025 11:25Find my phone werkt dus juist prima op een laptop. En mogelijk heb je het ingesteld zonder dat je het wist. Ik was mijn telefoon kwijt en tikte op mijn laptop in google letterlijk in 'waar is mijn telefoon' en zag binnen twee minuten dat hij bij gevonden voorwerpen op Utrecht Centraal lag... En ik had daar nooit iets bijzonders voor ingesteld.
-
-
Dan heb je wat anders aangeklikt denk ik. Als ik 'gevonden voorwerpen' intoets kan ik kiezen tussen de NS-site en de landelijke site voor gevonden voorwerpen. Dan zie je inderdaad in één oogopslag wat er allemaal gevonden is.Redfloor schreef: ↑29 jan 2025 11:25Find my phone werkt dus juist prima op een laptop. En mogelijk heb je het ingesteld zonder dat je het wist. Ik was mijn telefoon kwijt en tikte op mijn laptop in google letterlijk in 'waar is mijn telefoon' en zag binnen twee minuten dat hij bij gevonden voorwerpen op Utrecht Centraal lag... En ik had daar nooit iets bijzonders voor ingesteld.
Ik krijg toch echt dit te zien op mijn laptop:
https://www.google.com/android/find/?login
Geen actieve apparaten
Voordat je 'Vind mijn apparaat' kunt gebruiken, heb je een actief Android-apparaat nodig.
Als uw telefoon niet was ingelogd op een Google account zal het vinden van de locatie waarschijnlijk niet lukken.
Dat heeft dus niets te maken met het apparaat waarop je zoekt en alles met het apparaat dat je probeert te vinden.witte angora schreef: ↑29 jan 2025 11:49Dan heb je wat anders aangeklikt denk ik. Als ik 'gevonden voorwerpen' intoets kan ik kiezen tussen de NS-site en de landelijke site voor gevonden voorwerpen. Dan zie je inderdaad in één oogopslag wat er allemaal gevonden is.Redfloor schreef: ↑29 jan 2025 11:25Find my phone werkt dus juist prima op een laptop. En mogelijk heb je het ingesteld zonder dat je het wist. Ik was mijn telefoon kwijt en tikte op mijn laptop in google letterlijk in 'waar is mijn telefoon' en zag binnen twee minuten dat hij bij gevonden voorwerpen op Utrecht Centraal lag... En ik had daar nooit iets bijzonders voor ingesteld.
Ik krijg toch echt dit te zien op mijn laptop:
https://www.google.com/android/find/?login
Geen actieve apparaten
Voordat je 'Vind mijn apparaat' kunt gebruiken, heb je een actief Android-apparaat nodig.
Als je de functie op de telefoon niet aan hebt staan en/of ingelogd bent op een google account, dan zal het op geen enkel apparaat werken.
En als je net zoals ik de locatie standaard uit hebt staan, werkt het ook niet.
Nogmaals de vraag dan maar: hoe is dit risico groter bij een geprinte versie? Of je die code nou afleest van een stukje papier of van een willekeurig scherm maakt niets uit. Vraag dan gewoon legitimatie bij afhalen, ben je er ook.
witte angora
en 16again
vinden dit leuk
-
Die legitimatie moet je dus sowieso meenemen. Denk niet dat er veel zijn met mijn ID of iets dat op mijn ID lijkt. Kun je ook nog naar de geboortedatum vragen en/of het adres. Het is allemaal niet zo moeilijk.
-
De mediamarkt staat nu ook op mijn Excellijst. Dat zal ze leren!
Erthanax
en witte angora
vinden dit leuk
-
J. Deltoer schreef: ↑29 jan 2025 15:10De mediamarkt staat nu ook op mijn Excellijst. Dat zal ze leren!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dank je voor je steun!
Oké...en waarom hiermee wachten?witte angora schreef: ↑29 jan 2025 11:09
En anders nog een keer de winkel bellen waar ik zaterdag ben geweest. Best kans dat het ding toch ergens daar ligt.
-
Omdat ik geen telefoon bij de hand heb. Morgen op het werk eens proberen.Dorfje schreef: ↑29 jan 2025 16:11Oké...en waarom hiermee wachten?witte angora schreef: ↑29 jan 2025 11:09
En anders nog een keer de winkel bellen waar ik zaterdag ben geweest. Best kans dat het ding toch ergens daar ligt.
Tuurlijk handig voor de gebruiker. Maar ook voor big data.
Het kost natuurlijk meer data op de servers omdat het allemaal versleuteld is. Ik krijg daarna op alle apparaten een melding ervan. Het bewijst wel dat het goed beveiligd is. Och die data kan er nog wel ergens bij.
-
Vanzelfsprekend. Mensen met weinig tot geen vrienden moeten elkaar steunen in deze barre eenzame tijden.witte angora schreef: ↑29 jan 2025 15:21J. Deltoer schreef: ↑29 jan 2025 15:10De mediamarkt staat nu ook op mijn Excellijst. Dat zal ze leren!![]()
![]()
![]()
Dank je voor je steun!![]()
witte angora
vindt dit leuk
Het is lullig dat tegenwoordig alles digitaal moet en liefst via je mobiel.
Maar in dit geval zou ik gewoon beginnen met de opmerking:
"Ik kom mijn paarse krokodil ophalen."
Sommige mensen denken dan even iets langer na en accepteren dan die qr code print out.
Maar in dit geval zou ik gewoon beginnen met de opmerking:
"Ik kom mijn paarse krokodil ophalen."
Sommige mensen denken dan even iets langer na en accepteren dan die qr code print out.
witte angora
vindt dit leuk