Onverwachte rekening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Lookaround223

Re: Onverwachte rekening

Ongelezen bericht door Lookaround223 »

Ik heb contact gezocht met een hulpverlener. Misschien dat hij of zij het wel voor elkaar krijgt om ook voor de oude rekeningen die wel zijn betaald een gespecificeerde onderbouwing te krijgen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is, denk ik, een goed begin.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
04 mar 2025 03:24
Moneyman schreef:
03 mar 2025 21:30
Verstandig. Daarom heb ik die in dit topic al gemaakt.
Heel fijn. Je zal erkennen dat veel belangrijke info ontbreekt.
Natuurlijk. Vandaar dat ik een heel aantal aanvullende vragen heb gesteld. Maar het verhaal van TS blijft onduidelijk.

Gelukkig is er nu hulp ingeschakeld, top!

Lookaround223

Ik ben een betalingsregeling met ze aangegaan en een gespecificeerde onderbouwing krijg ik ergens volgende week. Ben ik toch wel blij mee dat dit zo word opgelost. En het is me toch gelukt om een betalingsregeling met ze te treffen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Je hebt dus een betalingsregeling getroffen voor een bedrag waarvan je niet weet of het correct is?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Beter een betalingsregeling dan met het mes op de keel het gehele bedrag betalen, of niet dan?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zijn het niet 2 zaken? Waarbij er dus eentje afbetaald is en de ander (omdat het bedrag erop lijkt) steeds weggewuifd werd, omdat er een betalingsregeling is, maar die voor iets anders bleek te zijn. Dat zou ik denken.

Lookaround223

Ik moest wel een betalingsregeling met ze aangaan omdat er anders kosten bij komen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Wellicht dat Moneyman het met me oneens is, maar nu heb je volgens mij dus impliciet ook gelijk ja gezegd tegen de rekening en wordt het moeilijker (wellicht zelfs onmogelijk) om deze nog te betwisten.

Ik zit toch echt met mijn ogen te knipperen. Ze komen zeer dreigend bij je, jij gaat er achteraan, maar ondanks al die dreigende taal hebben ze gevraagde specificatie niet eens, en hebben ze er nog minimaal een week voor nodig om deze te kunnen leveren? Het is nu dinsdag. Ergens volgende week kan ook gewoon vrijdagmiddag 17.00 uur worden. Dat is dus nog gewoon anderhalve week.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Schakel toch die hulpverlener in want u handelt m.i. eerder uit noodzaak om er maar vanaf te wezen en nog niet kunt overzien welke financiële consequenties de regeling tot gevolg gaat hebben.

Moneyman

kuklos schreef:
04 mar 2025 16:37
Wellicht dat Moneyman het met me oneens is, maar nu heb je volgens mij dus impliciet ook gelijk ja gezegd tegen de rekening en wordt het moeilijker (wellicht zelfs onmogelijk) om deze nog te betwisten.
Gelukkig is dat niet zo. Zeker omdat de specificatie en onderbouwing nog verstrekt moet worden, kan dit aanbod wat ter voorkoming van kosten wordt gedaan, niet als erkenning uitgelegd worden.

Maar ik ben het uiteraard wel met je eens: verstandiger was geweest om het andersom te doen. Als je je bereid verklaart te betalen zodra zij hebben aangetoond dat er überhaupt een vordering is, mogen er geen extra kosten in rekening gebracht worden.

Ze hebben TS dus overbluft. En dat terwijl er al iemand ingeschakeld was voor hulp...

Lookaround223

Tja, het leven is hard. Ze hadden het bedrag zo weer verhoogd. En ik hou er rekening mee dat de gespecificeerde onderbouwing niks uit gaat maken.

Moneyman

Lookaround223 schreef:
04 mar 2025 19:38
Tja, het leven is hard. Ze hadden het bedrag zo weer verhoogd. En ik hou er rekening mee dat de gespecificeerde onderbouwing niks uit gaat maken.
Het enige wat je had gehoeven zeggen was: “toon me dat ik moet betalen en ik ga betalen”. Je bent overblufd.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Lookaround223 schreef:
04 mar 2025 19:38
Hopelijk heb je de hulp nog niet afgebeld, want die heb je nu meer nodig dan ooit. Je hebt geen idee wat je eerder hebt afgesproken (waar je voor betaalde) en je hebt ook nu geen benul. Voor iemand die een beetje kan rekenen en een beetje kan praten is het heel simpel om vast te stellen of hun vorderingen kloppen.

Gewoon doen, want je kunt ook achteraf bezwaar maken tegen onredelijke eisen. :roll:

Moneyman

Ik hoop dat je eerste betaling sowieso pas doet nádat je bewijs hebt ontvangen.

Plaats reactie