Re: Word knettergek van MediaMarkt
Geplaatst: 06 mar 2025 19:42
Het slaat nergens op. Mediamarkt heeft geen enkele kans gegeven, maar stomweg het geld teruggestort.
Het slaat nergens op. Mediamarkt heeft geen enkele kans gegeven, maar stomweg het geld teruggestort.
Nogmaals: MediaMarkt heeft in totaal NUL, ik herhaal NUL keer aangegeven dat ze de HD6563 niet willen of kunnen leveren. Dat de HD6563 niet leverbaar is, is mij niet bekend en is me in mijn zoektocht vooraf ook verder niet opgevallen. Ook in het aanbod de HD6553 voor de HD6563 om te ruilen in de winkel werd dit niet genoemd dus ik moet schijnbaar iets weten wat de klantenservice van MM zelf niet weet??? Dat ik dit zou moeten weten is m.i. dan ook volslagen onzin.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 17:14Verder krijg ik ondertussen een vreemde bijsmaak van dit topic. Het gaat over de webshop van Blokker die al sinds november 2024 gesloten is. De BTW vrije dagen waren 18 t/m 22 juni 2024 en 22 t/m 28 januari 2025. Hoe kunnen die prijzen dan vergeleken worden?
Wanneer is er überhaupt gekocht? De 6563 is al tijden niet meer leverbaar. Is het iets dat al 8 maanden speelt, of is er onlangs iets gekocht dat vergeleken word met een webshop die al 5 maanden dicht is?
Media Markt heeft heel veel franchise ondernemers. Dat zijn lokale ondernemers.GSadventure schreef: ↑07 mar 2025 09:52Man, man, man. Wat leven we toch in een onmenselijke maatschappij. Bestel in het vervolg gewoon bij de lokale ondernemer. Deze zal je er dankbaar voor zijn. Je betaalt wellicht iets meer, maar de service zal vele malen beter zijn en het is stukken beter voor je gezondheid. Sterkte met de verwerking van uw aankoop.
U kunt het blijven herhalen, maar dat is simpelweg hoe een groot onpersoonlijk bedrijf werkt. Die kijken niet verder dan hun schermpje en zien niet dat er een fout in geslopen is.
Bij zo’n beetje elke aanbieder staat niet leverbaar bij. En bij de meeste hits word je van de 6563 naar de 6553 omgezet. Dat u bij Blokker uitgekomen bent zegt ook wel genoeg, daar moet je heel goed voor zoeken. Dan bent u de normale hits van bestaande bedrijven al voor gepasseerd.
De getoonde prijs hoorde bij de getoonde foto. MM kijkt niet verder dan het artikelnummer en ziet daar de prijs bij. Voor de 6553 is dat inderdaad een normale prijs.R-P schreef: ↑07 mar 2025 10:13MM gaf aan dat de normale prijs 60€ was en dat hier de BTW van af ging. Om te kijken of dit een normale prijs was heb ik het typenummer opgezocht en de eerste prijs die ik zag bevestigde dit. Het feit dat dit de Blokker site was maakt hiervoor toch niet uit? Zijn de prijzen sinds november 2024 hard gestegen? Is dat nog iets dat ik ook maar had moeten weten? Ik weet dat de fysieke winkel in het dorp is gesloten maar als de site nog gewoon live is, mag ik het dan niet als referentie gebruiken?
Dat scheelt maar één cijfer, waarbij een 5 en een 6 ook nog eens redelijk op elkaar lijken. Zeker op een scherm. Ik kan me goed voorstellen dat je die verwisseling gewoon niet ziet.NeoDutchio schreef: ↑07 mar 2025 11:34En bij de meeste hits word je van de 6563 naar de 6553 omgezet.
Jij doet namens de verkoper een beroep op de beperkende werking van de redelijkheid en billijkheid en oneigenlijke dwaling, maar voorziet de claims niet van de argumenten die noodzakelijk zijn om dat bij de rechter tot een succes te kunnen maken. Logisch, want die goede argumenten zijn er niet. Het andere product is een beetje duurder en valt daarmee binnen de prijs bandbreedte voor gelijkwaardige producten van hetzelfde soort.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 14:31U doet de harde uitspraken, ik niet. Maar als blijkt dat uw theorie incompleet is, niet overeen komt met de praktijk en zelfs het Otto arrest nog van toepassing kan zijn, dan kunt u natuurlijk ook uw woorden terugnemen. Komt iets professioneler over.
En dat zijn ook vaak illustraties, waarbij het product dat je koopt er anders uitziet.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 14:31Geen idee of u wel eens online koopt, doe het eens. Plaatjes staan er gewoon bij.
Dat is niet nodig. De juridische problemen die jij signaleert bestaan niet.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 14:31Kunt u die jurisprudentie geven waaruit blijkt dat als een verkoper een verkeerde omschrijving bij de juiste foto en de juiste prijs zet deze toch de duurdere moet leveren uit de omschrijving?
Daarom resulteerd het aanhalen van het Otto arrest niet in een steekhoudend argument.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 15:05Beide koffiezetters hebben overal nagenoeg dezelfde prijzen.J. Deltoer schreef: ↑06 mar 2025 14:47Natuurlijk belachelijk om het Otto arrest te gebruiken voor deze casus. (...)
Correct. Het probleem met dit soort discussies is dat wanneer meer als voldoende is betoogd is dat de leverancier in gebreke is dat er dan altijd weer iemand zonodig een posting moet doet van "ik vind dat mediamarkt alles gedaan heeft"
Hieruit volgt dat het product non-conform is.
Het herroepen van een overeenkomst moet ondubbelzinnig gebeuren. Een formulier op een dergelijke wijze invullen heeft dan als gevolg dat je herroepen hebt. Ik denk dat het feit dat hier vooraf over is gesproken maakt dat er desondanks niet herroepen is.R-P schreef: ↑05 mar 2025 17:22Na contact met de klantenservice en op hun verzoek opsturen van foto's van de Senseo Original doos kreeg ik het advies in de winkel de omruiling te regelen (naar een MM winkel is minimaal 10€ benzine en parkeerkosten (lage schatting)) of om retourformulier aan te maken en "omruiling" te kiezen. Echter deze optie is er helemaal niet, ik kan alleen voor "terugbetaling" kiezen.
Formeel gezien moet MM het oude apparaat komen ophalen en aan de deur vervangen, omdat het product daar is op het moment dat je het recht op kosteloze vervanging in roep. Praktisch gezien zou ik naar een PostNL punt toe gaan als dat enigsinds te doen is.R-P schreef: ↑05 mar 2025 17:22Helaas blijkt wanneer ik met de nog steeds dichte doos bij de Primera sta om via DHL terug te sturen dat ik ZELF het verzendlabel had moeten uitprinten of 50 cent bij moet betalen. Volgens mij moet ik een niet-conform artikel GRATIS terug kunnen sturen (volgens medewerker Primera: QR code is gratis verzending, gewone barcode is bijbetalen voor uitprinten label, dus kan wel gewoon gratis maar MM kiest ervoor dit niet te doen).
Niets, ze geven gewoon een reden op. Dit was vast het eerste waar ze aan dachten.
Nee, alleen jij kan dat.
Het verweer van MM zal zijn dat zij per ongeluk de verkeerde tekst bij de verkeerde foto met prijs gezet hebben. De koffiezetter uit de tekst is nergens meer te krijgen en blijft geld terug over. Sta je alsnog met lege handen.alfatrion schreef: ↑07 mar 2025 15:52Jij doet namens de verkoper een beroep op de beperkende werking van de redelijkheid en billijkheid en oneigenlijke dwaling, maar voorziet de claims niet van de argumenten die noodzakelijk zijn om dat bij de rechter tot een succes te kunnen maken. Logisch, want die goede argumenten zijn er niet. Het andere product is een beetje duurder en valt daarmee binnen de prijs bandbreedte voor gelijkwaardige producten van hetzelfde soort.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 14:31U doet de harde uitspraken, ik niet. Maar als blijkt dat uw theorie incompleet is, niet overeen komt met de praktijk en zelfs het Otto arrest nog van toepassing kan zijn, dan kunt u natuurlijk ook uw woorden terugnemen. Komt iets professioneler over.
En zo kan je alles recht praten. Volgens de een zou er geen plaatje bij staan en volgens de ander zou het een illustratie kunnen zijn.alfatrion schreef: ↑07 mar 2025 15:52En dat zijn ook vaak illustraties, waarbij het product dat je koopt er anders uitziet.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 14:31Geen idee of u wel eens online koopt, doe het eens. Plaatjes staan er gewoon bij.
Dat lijkt mij wel nodig, hoe kan TS zich anders voorbereiden? Niet iedereen is even bedreven in het voeren van rechtszaken. Maar ik snap het al, het blijft wederom weer eens enkel bij woorden.alfatrion schreef: ↑07 mar 2025 15:52Dat is niet nodig. De juridische problemen die jij signaleert bestaan niet.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 14:31Kunt u die jurisprudentie geven waaruit blijkt dat als een verkoper een verkeerde omschrijving bij de juiste foto en de juiste prijs zet deze toch de duurdere moet leveren uit de omschrijving?
De 6553 kost overal rond hetzelfde bedrag (€60,-) en wat er terug te vinden is kost de 6563 tussen de €79,- en €85,-. Aan de prijs was dus al te zien dat het niet de 6563 kon zijn. En dan claimt TS dat van die €60 nog btw korting af ging. Dat kan dus nooit.alfatrion schreef: ↑07 mar 2025 15:52Daarom resulteerd het aanhalen van het Otto arrest niet in een steekhoudend argument.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 15:05Beide koffiezetters hebben overal nagenoeg dezelfde prijzen.J. Deltoer schreef: ↑06 mar 2025 14:47Natuurlijk belachelijk om het Otto arrest te gebruiken voor deze casus. (...)
Dat is ruim onvoldoende. Die standaard teksten met "onder voorbehoud van druk- en zetfouten" hebben juridisch geen enkele waarde.NeoDutchio schreef: ↑07 mar 2025 20:24Het verweer van MM zal zijn dat zij per ongeluk de verkeerde tekst bij de verkeerde foto met prijs gezet hebben.
Dekkingskoop, van desnoods een andere koffiezetter.NeoDutchio schreef: ↑07 mar 2025 20:24De koffiezetter uit de tekst is nergens meer te krijgen en blijft geld terug over. Sta je alsnog met lege handen.
Contractuele vrijheid. Partijen mogen met elkaar afspraken over onder meer de prijs. Zelf als €60 niet "kan" dan nog mogen partijen dat afspreken.NeoDutchio schreef: ↑07 mar 2025 20:24De 6553 kost overal rond hetzelfde bedrag (€60,-) en wat er terug te vinden is kost de 6563 tussen de €79,- en €85,-. Aan de prijs was dus al te zien dat het niet de 6563 kon zijn. En dan claimt TS dat van die €60 nog btw korting af ging. Dat kan dus nooit.
Wanneer stopt eens met het beschermen van een onderneming die overduidelijk een fout maakt en de schuld steeds bij de consument blijft leggen? U kunt dan wel krokodillentranen gaan huilen dat ik dit steeds naar boven haal en dat de moderatie, volgens u, mij regelmatig gewaarschuwd heeft maar u gaat gewoon door op de ingeslagen weg en zolang ga ik door met het benoemen daarvan.NeoDutchio schreef: ↑07 mar 2025 20:24Het verweer van MM zal zijn dat zij per ongeluk de verkeerde tekst bij de verkeerde foto met prijs gezet hebben. De koffiezetter uit de tekst is nergens meer te krijgen en blijft geld terug over. Sta je alsnog met lege handen.alfatrion schreef: ↑07 mar 2025 15:52Jij doet namens de verkoper een beroep op de beperkende werking van de redelijkheid en billijkheid en oneigenlijke dwaling, maar voorziet de claims niet van de argumenten die noodzakelijk zijn om dat bij de rechter tot een succes te kunnen maken. Logisch, want die goede argumenten zijn er niet. Het andere product is een beetje duurder en valt daarmee binnen de prijs bandbreedte voor gelijkwaardige producten van hetzelfde soort.NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 14:31U doet de harde uitspraken, ik niet. Maar als blijkt dat uw theorie incompleet is, niet overeen komt met de praktijk en zelfs het Otto arrest nog van toepassing kan zijn, dan kunt u natuurlijk ook uw woorden terugnemen. Komt iets professioneler over.