Wut? Decathlon is juist hartstikke bekend. Ik denk dat jij de uitzondering bent.witte angora schreef: ↑24 jun 2025 17:28Waarbij Kruidvat zo ongeveer op iedere straathoek zit, terwijl Declathon - denk dat veel mensen daar zelfs nog nooit van gehoord hebben.
Olijfolie tegen zonnebrand?
-
Methusalah
Re: Olijfolie tegen zonnebrand?
Consumenneke
en rwolters
vinden dit leuk
De Consumentenbond laat maar weer zien er niet voor de consument te zijn. Je moet lid zijn om de resultaten te bekijken. Dus nu weet ik niet hoe de zonnebrandcrème die ik smeer het doet. Als ik dus een vervelende huidziekte krijg, dan is dat duidelijk de schuld van de Consumentenbond, doordat ze deze belangrijke info achterhouden voor de consument.
-
juliomariner
Tis een schande.Nijogeth schreef: ↑24 jun 2025 18:00De Consumentenbond laat maar weer zien er niet voor de consument te zijn. Je moet lid zijn om de resultaten te bekijken. Dus nu weet ik niet hoe de zonnebrandcrème die ik smeer het doet. Als ik dus een vervelende huidziekte krijg, dan is dat duidelijk de schuld van de Consumentenbond, doordat ze deze belangrijke info achterhouden voor de consument.
-
Consumenneke
EenVandaag had een tijdje terug een item over het gebruik van beschermende smeersels tegen zonnebrand.
Is goedkopere zonnebrand net zo goed als duurdere merken?
"In bescherming wel. SPF 50 is, ongeacht of een zonnebrand duur of goedkoop is, altijd SPF 50, mits je er genoeg van smeert, namelijk 2 milliliter voor je gezicht", antwoordt scheikundige Heleen Kibbelaar. "Dat is zo omdat de SPF van alle zonnebrandcrèmes moet worden getest volgens bepaalde standaarden die door de Europese Commissie zijn opgesteld."
Als een fabrikant een zonnebrandcrème ontwikkelt, moet die zich dus houden aan wettelijke protocollen, legt ze uit. "Daarin staat bijvoorbeeld hoe de testen uitgevoerd moeten worden. En er is een beperkt aantal instituten dat over die apparatuur beschikt en dus die tests kan uitvoeren."
"Het prijsverschil komt door de merkbeleving - soms is een product heel sterk gepromoot en daardoor duurder", zegt dermatoloog Daniel Kadouch. "En het prijsverschil kan ook te maken hebben met de keuze in ingrediënten, die bijvoorbeeld leiden tot verschillen in hoe de zonnebrand smeert. Daar hebben mensen dan een vrije keuze in waar ze de voorkeur aan geven."
Echt interresant, maar daar hoef je dus geen afgestudeerd dermatoloog voor te zijn om dit te bedenken.
Consumenneke
vindt dit leuk
Een open deur nog verder intrappen komt meer in de richting maar het topic komt wel weer onder de aandacht."Het prijsverschil komt door de merkbeleving - soms is een product heel sterk gepromoot en daardoor duurder", zegt dermatoloog Daniel Kadouch. "En het prijsverschil kan ook te maken hebben met de keuze in ingrediënten, die bijvoorbeeld leiden tot verschillen in hoe de zonnebrand smeert. Daar hebben mensen dan een vrije keuze in waar ze de voorkeur aan geven."
Het zal je gebeuren met een kruidvatmerk zonnebrandcrème op het toch al Onbetaalbare strand gaan liggen waar iedereen het merk kan zien dat moet je echt niet willen want dan hoor je er niet bij.
Mijn tip koop in het winterseizoen een populair merk en als die op is vul de flacon bij met een goedkoop merk want zowel duur als goedkoop die middelen beschermen ook tegen de zon.
Doe er naar wens olijfolie met citroensap in of nog beter een smeersel dat een nare lucht heeft die andere strandgangers op afstand houdt.
witte angora
vindt dit leuk