LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fitanova

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Samir

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Samir »

dames en heren ik heb een mededeling voor jullie elke brief of e-mail die je krijgt van fitanova or what ever die zeggen dat je geld gewonnen heb lullen allemaal uit een nek.

Nu heb ik een berg van dat soort post over zie boven.

Ik zal paar voorbeelden opnoemen :
National awards commission .bedrag 840.000
Fitanova . meerdere keer 50.000
air mail australia deze 7000 pas vandaag in de mail gezien
san marco Jewellery deze nooit van gehoord een nieuwe ook 7000

Als ik al deze brieven moet geloven ben ik nu een multimiljoenair.
dus wat moet ik doen.......??????????

venema

Ongelezen bericht door venema »

Ook ik heb post gekregen van Fitanova. In de brief stond duidelijk dat ik 50000 euro had gewonnen. Omdat ik toch een beetje argwanend was heb ik de brief zonder rekeningnummer en handtekening terug gestuurd.
Oja, ik heb alleen aangegeven dat ik belangstelling had in de prijs van 50000 euro en niet in de pillen. Ik dacht hier hoor ik niets meer van, maar na een aantal weken kreeg ik een brief waarin stond dat ze tot hun spijt geconstateerd hadden dat ik mijn rekeningnummer en handtekening niet op het formulier had gezet. Nu konden ze niet overgaan tot uitbetaling van mijn prijs. Want het uitbetalen kunnen ze alleen, ivm de boekhouding, alleen maar doen via bank of giro.
Tevens stond er nog bij, dat als ik het product wilde ontvangen ik dit ook aan moest geven.
Onder aan de brief staat verder dat zodra ze de noodzakelijke gegevens van mij hebben ontvangen de prijs onmiddelijk wordt overgeschreven, zoals beloofd.

Ik heb de brief weer terug gestuurd met erop vermeld mijn rekeningnummer en handtekening. De pillen hoef ik niet.

Nu ik al de stukjes lees over Fitanova, moet ik nog zien of er een prijs is. Ik wacht af.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

je kan wel zeggen ik heb mijn rekening nummer niet ingevuld maar lees dan eens de kleine letters daarin staat duidelijk dat je alleen KANS maakt op de prijs al je alles volledig hebt ingevuld dus bij deze u maakt geen kans meer

maar 1 troost die kans was er nooit

Eend

Ongelezen bericht door Eend »

Dit zou toch serieus verboden moeten worden. Er zijn genoeg mensen die in deze onzin trappen (ikzelf bijna ook) en die lui van Fitanova maar geld van je rekening afhalen, belachelijk.

Ik hoop echt dat hier snel wat aan gedaan word.

:|

Gast

:D :D
jeeh heb ook 60000 euro gewonnen

pieteroostindie

Ongelezen bericht door pieteroostindie »

10-03-2005
M.H
Ook ik ben er een keer ingetrapt met alle gevolgen
vandien.Energie pillen besteld miujn man wou ze
hebben,maar helaas is hij vorig jaar overleden dus
moet het ophouden met het sturen van die pillen
heb al een paar keer geschreven zelfs een aangetekend
pillen terug gestuurd met brieven erbij maar nog steeds
blijven ze komen.Het is niet te geloven wat die mensen
bezield.Er zijn zoveel mensen ingtrapt en allemaal hebben
ze geschreven en toch blijft het door gaan wat je moet
je daar nu mee doen ik weet het niet meer hoor maar
misschien helpt het als we allemaal naar U schrijven
en dat U er misschien iets aan kunt doen ik hoop het
van harte.
Mevr.E.Oostindie.[/url][/i]

MamaDuku

Ongelezen bericht door MamaDuku »

Vandaag ook een mailing van Fitanova gekregen. Het is vrij duidelijk: je krijgt een Seriecode en eindcijfers, maar het middenstuk (het winnummer) ook. De prijs is gevallen op de seriecode en de eindcijfers die hetzelfde zijn als de jouwe, maar het winnummer wordt niet bekend gemaakt.

Er staat: je hebt gegarandeerd een geldprijs gewonnen. Lees je de rode lettertjes onder aan de brief (waarom rood? oh ja, moeilijk te lezen) dan lees je dat als je alles invuld je gegarandeerd een geldprijs wint van minimaal 1 euro. Oftewel, als je iets besteld dat vijftien euro duurder is dan in de winkel (zie http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... 6599]kassa) dan krijg je 1 euro van ze terug ... haha.

Niemand deelt kadootjes uit per post, trap er toch niet in ...

MamaDuku

Ongelezen bericht door MamaDuku »

Sjanny

Ongelezen bericht door Sjanny »

Echt niej normaal ik was dr bijna ingetrapt tot ik hier keek toen heb ik ze opgebeld en uitgescholden. Triest eigenlijk maar ik vind niej normaal stelletje amateurs

Herbie1971

Ongelezen bericht door Herbie1971 »

Hey....goeden dag allemaal.
Ook ik kreeg gisteren een brief van Fitanova met de melding dat ik 60000 euro gewonnen had.Ha....lekker dacht ik eerst. Maar later dacht ik: "Hier kan iets niet kloppen,ik heb nooit aan een loterij van hun mee gedaan". Dus ging bij mij deze brief de prullebak in en vanmorgen zie ik op dit forum waarom ik daar goed aan gedaan heb.
Nu alleen maar hopen dat ze deze Harmen Janssen ( zogenaamd commercieel directeur) een keertje in de kraag vatten.

tet

Ongelezen bericht door tet »

Vandaag ontving ik net als zo vele andere een brief van Fitanova, met daarin een gewonnen prijs van maar liefs 60.000.00 euro. Bovenaan de brief staat dat ze ten 1e al contact per post met mij hadden opgenomen, contact 2, ze hebben mij geprobeerd te bellen, contact 3 weer per post, contact 4 per post, dit is de laatste oproep(heb nooit eerder wat ontvangen). Als ik niet binnen 48 uur reageer gaat mijn prijs naar de reserve winnaar Meneer Wouter Dankers........wat jammer nou.Als ik niet reageer doe ik afstand van mijn prijs. Mijn dochter was helemaal enthousiast, zo mam wij gaan lekker op vakantie. Ik vertrouwde het toch niet echt. Probeerde dat 0900 nummer, krijg je alleen een bandje. Gelukkig zag ik deze verhalen op internet, het staat er zo mooi, en gevaarlijk. Ik snap niet dat dit mag in Nederland, dat dit juridisch mogelijk is. :(

Sabine2005

Ongelezen bericht door Sabine2005 »

Ook ik kreeg gister een brief van fitanova, nadat ik vorige week de een na laatste brief afzender retour gedaan had, vandaag kreeg ik van mensen die op ons oude adres wonen een brief van fitanova!!

Dit is toch niet meer normaal, hoe komen hen aan gegevens van mijn oude adres terwijl ik op dat adres nooit post van hen heb ontvangen!!!
Het is gewoon een inbreuk op je privacy!

tyson regius

Ongelezen bericht door tyson regius »

Beste mensen,
Ik heb als vele van jullie ook de brief ontvangen dat ik 60.000,00 € heb gewonnen. Ik heb alles eens goed doorgelezen en dit document zit wonderbaarlijk goed in elkaar.
Als jullie al misschien gezien/gelezen hebben staat onder de foto een lange tekst met kleine lettertjes. Als laatste staat vermeld: "Deelname aan deze SWEEPSTAKE aktie betekend automatische akkoordverklaring met alle bepalingen van dit regelement"
Ik had er geen idee van wat een zogenaamde sweepstake aktie betekende dus ben meteen op zoek gegaan.
Bij justitie.nl heb ik mijn antwoord gevonden, daar stond het volgende vermeld:
"Een sweepstake, ook wel prijzenfestival genoemd, is een promotionele actie, waarbij door bedrijven prijzen gratis ter beschikking worden gesteld. De toekenning van de prijzen is afhankelijk van een door trekking vooraf toegekend nummer. De uitkering van de prijzen hangt af van de reactie van de ontvanger. Vaak wordt de toekenning van de prijzen gekoppeld aan een verplichting tot bestelling van een bepaald artikel bij het bedrijf. De Hoge Raad heeft in 1994 bepaald dat een dergelijke actie in strijd is met artikel 1, eerste lid, onder a, Wet op de kansspelen; het is dus niet toegestaan een sweepstake te organiseren.
Na dit gelezen te hebben ben ik in de veronderstelling dat deze oplichters gewoon illigaal bezig zijn.

Ik zal dan ook voorstellen dat wij onze mening laten horen bij de justitie of andere meldpunten, zodat deze oplichters z.s.m met hun vervelend werk gestopt kunnen worden.

Zie graag jullie reactie hierop tegemoed komen.

MVG Tyson reguis

elpromo

Ongelezen bericht door elpromo »

Pak Fitanova en al die andere zogenaamde bedrijven aan, die van onschuldige mensen plukken.
Het is een schandaal dat mensen, met deze praktijken, zeer royale inkomens kunnen generen.

:idea: Een advies: maak overal kopieen van
Geef je bank/giro schriftelijk opdracht om de rekening en eventuele andere rekeningen die men gebruikt of gaat gebruiken te blokkeren en die volhouden tot men ophoud.

:idea: Is er een faxnummer, altijd alle correspondentie faxen.
Geen 0900 nummers bellen, dit kost geld

:idea: Dreigen met Radar, Kassa of gerechtelijke stappen.

Tyson Regius

Ongelezen bericht door Tyson Regius »

Daar ben ik weer,

Na gisteravond het berichtje achtergelaten te hebben ben ik naar het politiebureau gegaan op advies van het 0900-8844 meldpunt. Ik ben van deze oplichters een melding gaan doen en heb bevestigd gekregen dat wat deze mensen doen (nl. Sweepstke aktie organiseren) niet mag in nederland.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere verloop hiervan en hoop dat de justitie grote maatregelen neemt en deze mensen straft voor het plunderen van geld, van onschullige mensen.

Er zijn inderdaad meer bedrijven en organisaties die zich met deze praktijken bezighouden. Ik hoop dan ook dat mensen die hiermee in aanraking komen zich laten horen en een begin maken van het einde van deze bedrijven.

Vriendelijke groet Tyson regius.

Erazer

Ongelezen bericht door Erazer »

das niet eerlijk hoor, ik zou een prijs van maar 50.000 krijgen en de meeste mensen hier hebben een prijs van 60,000, ik ga klagen bij FitaNova :P

frog

Ongelezen bericht door frog »

Hoi allemaal,

ook ik ben hierin getrapt, ik kreeg vorig week donderdag zo'n brief met daarin dat ik 60 duizend pleuries gewonnen had. Net als Tet.(zie eerdere berichtgeving) in eerste instantie kon ik nergens vinden dat dit om een of andere stomme reclame is. dus bij navraag bij de buren bleek dat ik de enige met dit !@#$ reclame was op mijn verdieping met 16 bewoners dus ik dacht dit is geen ongein en als arme student kan ik dit bedrag goed gebruiken. Ik heb mijn rekeningnummer genoteerd en een handtekening geplaats maar dit betekend toch niet dat ze de machtiging hebben om het geld van mijn rekening af te halen voor eigen gebruik terwijl ik om niks gevraagd heb. ik wacht wel af en anders ga ik echt die mensen hard aanpakken voor dit soort smerigheid......

Frog

c.f.maier

Ongelezen bericht door c.f.maier »

In februari is er geld van mijn rekening gehaald voor een bestelling
die ik tot op heden nog niet heb ontvangen.
Hoe kan dat????????????????????? :cry:

carla kip

Ongelezen bericht door carla kip »

ik heb ook een bedrag gewonnen,niets besteld maar er is nu wel 49,90 van mijn rekening gehaald.nu kan ik dat nog terug boeken maar ik hoorde van de bank dat er deze week verschillende mensen het zelfde is gebeurd.kan dit nu zomaar?ze hebben waarschijnlijk zelf het hokje ja ingevuld.

Gast

het zou niet moeten en het is bij mij ook niet gebeurd, ik heb al een reactie geplaatst waarin stond dat in mijn geval het formulier terug naar mij stuurden om aan te geven dat ik het vergeten ben in te vullen met ja dus dat hebben ze niet gedaan bij mij.

ik moet wel zeggen dat het nu wel 2 maanden geleden is of zo lijkt het en ik heb niets meer van ze vernomen. jammer he ? :P

Gesloten