Inmiddels heb ik reactie van Innova op de brief die de rechtsbijstand namens mij heeft gestuurd. Ze geven wederom aan het spijtig te vinden, maar het enige wat ze doen is uitleggen hoe de berekening tot stand is gekomen.
Ik verwacht dat de rechtsbijstand het hier niet bij zal laten zitten. Het lijkt er op dat ze bij iedereen waarbij dit speelt gewoon doorgaan tot een rechter of geschillencommissie de gedupeerde in het gelijk stelt.
Wordt vervolgd...
Heb inderdaad dezelfde ondervinding , een hele mooie uitleg over hoe ze aan het bedrag komen alle andere punten gaan ze niet op in. Ik vraag me ook nog steeds af of ze het recht hebben om na alle eindafrekeningen na weken of hoor zelfs dus maanden nog even een automatisch incasso eruitgooien betreft het terughalen van een (deel) bonus die ze allang uitgekeerd hebben dus toegekend hebben.
(P.S het misverstand 1 dag te vroeg het contract stoppen heeft hier niets mee te maken)
Ik vraag me ook nog steeds af of ze het recht hebben om na alle eindafrekeningen na weken of hoor zelfs dus maanden nog even een automatisch incasso eruitgooien betreft het terughalen van een (deel) bonus die ze allang uitgekeerd hebben dus toegekend hebben.
Volgens hun eigen voorwaarden dient de beoordeling te gebeuren bij de eindafrekening.
En als daar de juiste verbruikgegevens beschikbaar waren, zie ik geen enkele aanleiding waarom Innova maanden later een herbeoordeling zou mogen uitvoeren.
Ook hier na 4 maanden na uitbetaling van de € 490 ‘loyaliteitsbonus’ een terugvordering wegens ‘minder afname van gas’. Het lijkt wel of de terugvordering volkomen uit de lucht gegrepen is want de berekeningswijze was ten tijde van het contract niet bekend en ook niet overeengekomen.
Ik ga dit voor de Geschillencommissie Energie brengen en daarna evt voor de Rechter. Wat een gezeik daar bij Innova.