Pagina 3 van 3
Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07
Geplaatst: 27 jun 2026 09:16
door PGros
"Geen interesse" en dan * klik *.
Die klik doe ik nooit meteen na geen interesse.
Ze zeggen dan "u weet niet eens wat ik wil aanbieden"
Dan reageer ik met "je mag het uitleggen en dan heb ik nog steeds geen interesse"
Dan laat ik ze alles uitleggen en dan valt er een stilte.
"Hallo? Meneer?"
"Geen interesse"
(Nu gaan ze stoppen of het nog eens uitleggen alsof ik het dan wel zal willen)
"Geen interesse"
klik
Hoe langer ze bezig zijn, hoe minder mensen ze kunnen bellen.
Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07
Geplaatst: 27 jun 2026 10:56
door J. Deltoer
PGros schreef: ↑27 jun 2026 09:16
Hoe langer ze bezig zijn, hoe minder mensen ze kunnen bellen.
Prima systeem als u er zin en tijd voor hebt. Maar hoe ver gaat u daarin? Woensdag kreeg ik een telefoontje van de nationale recherche. Ik zou een ernstig strafbaar feit hebben gepleegd en het zou niet zomaar afgekocht kunnen worden. Zou u deze rechercheur ook bezig gaan houden? In het Engels overigens.
Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07
Geplaatst: 27 jun 2026 11:01
door De Posthoorn
Maar waarom zou je als privé persoon onbekende nrs. opnemen? Sinds de Odido hack (ik zat bij BEN) word ik regelmatig door allerlei onbekende nrs. gebeld. Ik neem niet op, als ze me echt willen spreken kunnen ze m'n voicemail inspreken. En sws blokkeer ik bekende spamnrs. meteen.
Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07
Geplaatst: 27 jun 2026 11:10
door J. Deltoer
De Posthoorn schreef: ↑27 jun 2026 11:01
Maar waarom zou je als privé persoon onbekende nrs. opnemen? Sinds de Odido hack (ik zat bij BEN) word ik regelmatig door allerlei onbekende nrs. gebeld. Ik neem niet op, als ze me echt willen spreken kunnen ze m'n voicemail inspreken. En sws blokkeer ik bekende spamnrs. meteen.
Spammers blokkeer ik ook meteen, maar verder, waarom zo'n angst om op te nemen. Als ik door een voor mij onbekend nummer gebeld is dat regelmatig in orde.
Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07
Geplaatst: 27 jun 2026 11:39
door De Posthoorn
J. Deltoer schreef: ↑27 jun 2026 11:10
De Posthoorn schreef: ↑27 jun 2026 11:01
Maar waarom zou je als privé persoon onbekende nrs. opnemen? Sinds de Odido hack (ik zat bij BEN) word ik regelmatig door allerlei onbekende nrs. gebeld. Ik neem niet op, als ze me echt willen spreken kunnen ze m'n voicemail inspreken. En sws blokkeer ik bekende spamnrs. meteen.
Spammers blokkeer ik ook meteen, maar verder, waarom zo'n angst om op te nemen. Als ik door een voor mij onbekend nummer gebeld is dat regelmatig in orde.
Hoe kom je erbij dat het met angst te maken heeft? Vreemde aanname. In 95% vd gevallen is het helemaal geen serieus telefoontje. Dus waarom zou ik aannemen?
Re: Strengere regels voor telemarketeers per 01-07
Geplaatst: 27 jun 2026 11:59
door J. Deltoer
Sommige mensen hebben een soort telefoonangst, dat had het bij u ook kunnen zijn.
Ik neem op vanwege die 5%, die bij mij overigens 50% is. Ben ook nieuwsgierig.