Pagina 3 van 4

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 10 mar 2005 16:46
door Bob Schurkjens
@ Cesari:

Mooi om te lezen dat je wat aan de tip hebt gehad. Ook ik heb naar Huisman gemaild om mijn probleem met Tiscali op te lossen.

Wat Intrum Justitia betreft: dit bedrijf heeft geen poot om op te staan omdat je bij de rechter kan bewijzen dat de zaak is opgelost met Tiscali en je daar geen schulden hebt.

Ik ken de nazipraktijken van Intrum Justitia omdat ik helaas klant ben geweest van energiebedrijf Energiebedrijf.com (zie elders op dit forum).

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 10 mar 2005 18:09
door Gast
Beste Bob,

Ik hoop dat je tussen de regels door hebt kunnen lezen dat het in werkelijkheid met die siddering van angst wel meeviel. Ik heb er natuurlijk geen moment over gedacht om te betalen. Ook reageer ik niet naar een incassobureau als ik zeker weet dat de vordering onterecht is. Laat de kosten voor een bedrijf met een hopeloze administratie en een minachtende houding ten opzichte van de klant maar oplopen. Dat geeft tegenwicht voor de ergernis, die ik als klant ervaar.

Inmiddels heb ik Tiscali per e-mail op de hoogte gesteld van mijn reactie op dit item van Tros Radar. Er werd mij uitgelegd dat de tijd voor verwerking van de opdracht van de directeur ruim 10 dagen heeft gekost en dat daarna pas Intrum Justitia op de hoogte is gesteld van de intrekking van de vordering. De onterechte brief was net te vroeg verstuurd om die nog te onderscheppen.

Waarvan akte. Ik ben overigens benieuwd hoe de afsluiting per 16 maart gaat verlopen. Ik heb van Tiscali - met uitzondering van de e-mail van de directeur - nog geen enkel officiëel bericht gehad.

Afwachten maar.

Cesari

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 14 apr 2005 13:44
door Cesari
Na alle ellende met Tiscali, waarover ik in dit item al heb geschreven, heeft de provider zowaar tenslotte toch iets correct gedaan. Exact op 16 maart is mijn adsl-verbinding opgeheven, zoals afgesproken. Bravo. Overigens is elke schriftelijke bevestiging van deze beëindiging van het abonnement uitgebleven. Ik heb alleen een e-mailbericht (21 februari) van de secretaresse van directeur R. Huisman, waarin melding wordt gemaakt van mijn afzegging en waarin wordt meedegedeeld, dat de overeenkomst per 16 maart wordt beëindigd, dat de welgemeende excuses worden aangeboden en dat Intrum Justitia op de hoogte zal worden gesteld.
Als je nu denkt dat daarmee alles achter de rug is moet ik je teleur stellen. Vorige week werd ik tot twee keer toe gebeld door medewerkers van Intrum Justitia. Of ik zo vriendelijk zou willen zijn om uit te leggen waarom ik niet wil betalen.
Nu is vriendelijkheid doorgaans een van mijn sterkste eigenschappen, maar deze keer heb ik toch maar gepast. Als ik driekwart jaar via e-mail mijn probleem bij Tiscali aan de orde stel en daarop alleen wordt gereageerd met het instrueren van een incassohond om te bijten, dan moet Tiscali zelf die hond maar uitleggen waarom er gebeten moet worden. Dat hoef ik toch niet te doen ?

Die Intrum Justitiamedewerkers klonken overigens wel heel wanhopig en zielig. Zou hun grootste probleem wellicht Tiscali zijn ?

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 14 apr 2005 14:15
door lon
alleen maar ellende met tiscali. Toen wij in rotterdam woonden hebben we een tiscali adsl aansluiting genomen dat was in april 2003. Maar wij zijn toen in september 2003 terug naar zeeland verhuisd waar je niet eens tiscali kan ontvangen. wij hebben toen contat opgenomen met iemand van de klantenservice en telefonisch ons abonnement opgezegd en de medewerkster aan de telefoon zei dat het in orde was en heeft er niet bij verteld dat er nog een brief geschreven moest worden. maanden later kregen we dus ineens een herrinering binnen dus toen hebben we een mailtje gestuurd om te vragen of het abonnenmt dus daadwerkelijk wel was stopgezet. dit bleek dus niet het geval. toen hebben we meerdere malen brieven geschreven dat het abonnement stopgezet moest worden toen hebben ze een email gestuurd dat het per 7 mei 2005 stopgezet zou worden en dat we daar een schriftelijke bevesting van zouden krijgen, maar die hebben we nooit ontvangen en we hebben nadrukkelijk gezegd dat het abonnement per direct stopgezet moest worden, maar nee hoor de rekeningen stromen nu nog steeds binnen en elke keer dat we naar de klantenservice bellen zeggen ze dat ze het gaan uitzoekn maar ze wimpelen ons elke keer af en dan ligt er een week later weer een factuur in de bus. we wonen al sinds september 2003 niet meer in rotterdam maar we zouden dus nu wel moeten betalen voor diensten waar we al bijna 2 jaar geen gebruik meer van maken dit is gewoon te gek voor woorden we blijven maar brieven schrijven en bellen om het abo stop te zetten maar ze doen gewoon net alof ze van niks weten. Ze spelen daar gewoon met je voeten bij tiscali, en nu lag er van de week een brief van intrum justitia dat er maar in een keer 800 euro betaald moet worden voor tiscali en dan zetten ze er nog in dat uitblijven van betalen kan leiden tot afsluiting van het abonnement terwijl we daar dehele tijd brieven voor schrijven dat we willen dat het stopgezet wordt. Hier wordt je gewoon helemaal gestoord van. Het is gewoon niet normaal hoe tiscali hun klanten behandeld. als er nog meer mensen zijn met zulke problemen stuur me dan een mailtje dan kunnen we kijken of we hier met meer mensen wat tegen tiscali kunnen beginnen [email protected]

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 14 apr 2005 14:45
door Goofy1973
Radolf,

Ik heb exact dezelfde ervaring, maar dan nog uitgebreider, heb dossier dan ook aan rechtsbijstandsverzekeraar uit handen gegeven. Vandaag ontving ik bericht dat een door mij verzonden e-mail ter herinnering domweg is verwijderd door de klantenservice ZONDER te zijn gelezen..
Uw bericht

Aan: [email protected]
Onderwerp:

is verwijderd zonder te zijn gelezen op 14-4-2005 12:12.

Ga er dus maar vanuit dat je andere middelen zult moeten inzetten om Tiscali tot betalen te krijgen van kortingen waar je wel degelijk recht op hebt.

Groetend,

Edwin de Vos

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 14 apr 2005 14:45
door Goofy1973
Radolf,

Ik heb exact dezelfde ervaring, maar dan nog uitgebreider, heb dossier dan ook aan rechtsbijstandsverzekeraar uit handen gegeven. Vandaag ontving ik bericht dat een door mij verzonden e-mail ter herinnering domweg is verwijderd door de klantenservice ZONDER te zijn gelezen..
Uw bericht

Aan: [email protected]
Onderwerp:

is verwijderd zonder te zijn gelezen op 14-4-2005 12:12.

Ga er dus maar vanuit dat je andere middelen zult moeten inzetten om Tiscali tot betalen te krijgen van kortingen waar je wel degelijk recht op hebt.

Groetend,

Edwin de Vos

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 15 apr 2005 09:13
door Goofy1973
Heb de raad van Cesari opgevolgd en gemaild naar [email protected] , wat schetst mijn verbazing, binnen een half uur hangt er een mw aan de telefoon van Tiscali!! :shock: Ze beloofde mij dat het geld van de actie deze week zou worden overgemaakt.... :lol: Helaas voor tiscali heb ik dossier reeds aan rechtsbijstand uit handen gegeven :lol: Hoop dat ze daarvoor flink in de buidel moeten tasten.....

Gr

Edwin

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 15 apr 2005 09:43
door katie
Hallo,

Ik ken het verhaal, tiscali denkt gewoon dat je wel op gaat geven en het erbij laat zitten, NOU MOOI NIET!!!!!!
Ik ben er een aantal maanden mee bezig geweest maar heb wat ik wilde bereiken, mijn aansluitkosten terug.
Na tig telefoontjes en bij de laatstse "gedreigd" maatregelen te gaan nemen en plots stond het een paar dagen later op mijn rekening.
Ook het nodige mailtjes met ontevrede uitspraken gestuurd maar ze worden gewoon niet behandeld.
Laats 2 dagen nou mijn geld kreeg ik een mail met de zo'n klantvriendelijkheidsonderzoek, retour gestuurd met een niet echt vriendelijke tekst. Een dag of 2 later kreeg ik dezelfde mail met de vraag of ik hem wilde invullen, uhhhhh vrijblijvend was het toch.
Nou tiscali kan van mij de pot op en een vreselijke koude douche krijgen....maar zeg nou zelf we zitten er allemaal een poosje aan vast.
O ja wat ze wel goed kunnen is maandelijks je kosten automatisch incaseren, toch nog iets positiefs :?
Ik wens iedereen veel succes met het terug krijgen van je geld,
houd vol de aanhouder wint!!!!!!!

Groetjes Katie

PS: Tiscali verander die irritante telefoonmenu!!!!

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 26 apr 2005 12:44
door Cesari
Toch nog even een vervolg op mijn verhaal. Het is nog steeds niet compleet.

Zoals ik in eerdere bijdragen aan dit item heb aangegeven, heb ik in februari een e-mail gehad van de directeur van Tiscali. In die e-mail meldt hij onder meer dat mijn afmelding per 16 maart goed zal worden geregeld. Van de financiële afdeling van het bedrijf hoorde ik echter niets. Je mag toch een net bericht verwachten waarin staat dat je je hebt afgemeld en hoe de beëindiging van het abonnement financiëel wordt geregeld ?

Nee dus, tot in de tweede week van maart taal noch teken van Tiscali vernomen. Door ervaring wijs geworden heb ik toen besloten zelf de financiële afronding te regelen, omdat dat binnen een maand na incassering nog mogelijk is en later niet meer. Ik heb de automatische incasso van 19,95 Euro van half februari (voor de maand maart) laten terugstorten. Vervolgens wilde ik Tiscali niets tekort doen en heb ik 10 Euro betaald voor de periode 1 – 15 maart. Netjes bij de mededelingen gemeld hoe de vork in de steel zit.

Dacht u nu dat ze het snapten ? Nee hoor, ik heb al weer een stapeltje aanmaningen. Op 21 maart rolde de eerste herinnering binnen voor een bedrag van 19,95 Euro. Heel vriendelijk meldt Tiscali dat het uitblijven van betalen kan leiden tot afsluiting en dat heraansluiting dan niet mogelijk is ??!!?? Wat zorgzaam toch, als je vijf dagen daarvoor het abonnement netjes beëindigd hebt.

Op 5 april de volgende brief, nu met de titel “Laatste herinnering”. Opnieuw met de vriendelijke boodschap. Nu echter wordt een bedrag van 9,94 Euro genoemd. Blijkbaar is het doorgedrongen dat ik 10 Euro heb betaald, maar nog steeds vindt men dat ik de periode na beëindiging van het abonnement ook moet betalen. De grapjassen.

De derde herinnering arriveert op 19 april. Deze keer heet het weer gewoon “Herinnering”. Gokje dat de volgende keer onze vrolijke vrienden van Intrum Justitia in de gezellige Tiscali-brief worden genoemd ? Dat kan niet uitblijven.

Ik wacht rustig af en zie uit naar de postbode. This story never ends.

Cesari

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 28 apr 2005 10:41
door Sanne te Meerman
Beste Cesari en andere Tiscali gedupeerden,


Ik heb op dit moment ook grote problemen met Tiscali. Het ergste is echter dat ik twee maanden na het afsluiten van het abonnement verhuisd ben. Hierdoor is er een extra complicatie opgetreden. Hier volgt het verhaal:
Maart 2004 heb ik een ADSL start abonnement aangevraagd. Aangezien ik in een studenthuis woonde, leek mij de actie van Tiscali aantrekkelijk. Er werd namelijk voor een gering bedrag zo leek het, een Multi PC modem meegeleverd. Twee maandnen later ben ik verhuisd. Een flinke tijd later werd ik opgebeld door oud-huisgenoten; er waren grote problemen. Wat bleek: het 'cadeautje' van Tiscali -de goedkope MultiPC modem- was slechts te krijgen via een uiterst bedenkelijke constructie: Het volledige bedrag voor de modem werd eerst afgeschreven. En indien er BINNEN TWEE MAANDEN(!) een brief werd gestuurd met o.a. de vermelding van het typenummer van de Modem (weten ze soms zelf niet meer welke modem ze hebben opgestuurd?), zou een gedeelte van het geld worden teruggestort.
Soort van 'NU 2,50 terug via bank of giro!'-actie. Dergelijke constructies overtuigen de consument vaak om iets te kopen, en in de praktijk vergeten ze vaak het geld terug te vragen, dus winst voor de producent. Dat zijn al wat 'bonte' acties, maar Tiscali maakt het nog veel bonter. Het verschil is namelijk dat je voor dergelijke acties in de supermarkt direct betaald, en vervolgens is het aan jezelf om het terug te vragen. Bij Tiscali werd pas 'duidelijk' dat ze deze constructie hanteerden toen het contract al was afgesloten. En waar was het te lezen: je gelooft het niet: in de kleine lettertjes! Er zijn nog bedrijven die het op die manier doen. Bijna zeldzaam, maar ze bestaan! en Tiscali is zo'n bedrijf. (waarschijnlijk ze ook al wel ergens in kleine lettertjes in de algemene voorwaarden, maar toch... onredelijk bezwarend heet dat toch in juridische termen?!?).
Maar er is meer: vervolgens mislukt de automatische incasso. Tiscali schrijft hier zelf over (oa. in dit forum ergens te lezen) dat er dingen zijn misgegaan met deze incasso in April. Vervolgens sturen ze de factuur niet naar het thuisadres, maar naar een door hun in het leven geroepen email. (voor velen het twintigste email adres waar ze username/password van moeten bewaren.). Dat ziet dus geen hond! Had je na een snelle geslaagde incasso nog de kans gehad om alsnog een brief aan Tiscali te sturen om mee te doen aan de voordeelactie, dan was nu de strakke termijn van twee maanden voor de meesten wel bekeken. Voor mijn oud-huisgenoten en voor mij in ieder geval wel.
En als je denkt dat de ellende niet doffer kan. Jawel, ik ga nu de ellende nog wat opdoffen! Mijn oud-huisgenoten baalden natuurlijk als een stekker... dachten een aardige voordeelactie te hebben gevonden, moeten ze alsnog de volle pond betalen. Ze voelden zich echter dusdanig gepakt dat ze weigerden de volle mep te betalen. Dus daar begonnen de dreigementen van Tiscali: 'We sluiten jullie af!' 'we schakelen een incassobureau in!'. En mijn huisgenoten zeiden: 'Graag... sluit ons af! nu! nee, gisteren! Vorige week!'.
Maar ze sloten de boel niet af... dus aan het eind van het jaar belden mijn oud-huisgenoten Tiscali (op tijd) om het abonnement gewoon te beeindigen. Aanvankelijk werd dit toegezegd door de telefonist, maar toen de opzegtermijn verstreken was, kwamen ze hierop terug. Alleen de contractant kon namelijk het abonnement -schriftelijk- beeindigen. Dat die contractant verhuisd was, interesseerde hen blijkbaar niet. (En stel dat die contractant was overleden: hadden mijn oud-huisgenoten me moeten opgraven om een pen in m'n halfvergane graftakken te rossen om me alsnog te laten tekenen?!?). Want inderdaad, die contractant was ik (nog in leven gelukkig, anders zaten mijn arme oud-huisgenoten tot in de eeuwigheid aan Tiscali vast). Terwijl ik dus al 10 maanden niet meer op dat adres woon, en ook de rekeningen niet uit mijn naam zijn betaald, hadden ze mij ineens nodig om de boel stop te zetten. Allerlei andere wijzigingen in het abonnement (waar Tiscali ook om geroemd wordt) kunnen zo maar worden doorgevoerd, maar afsluiten, dat lukt niet.
Hoe dan ook, er zijn nu brieven van Intrum Justitia aan mij gericht, op mijn oude adres, dat ik een behoorlijk bedrag moet betalen (is het nog niet doorgedrongen DAT IK VERHUISD BEN!?!). Niet alleen het volle bedrag voor de Modem, maar ook de verlenging van het contract na maart 2005. Allemaal erg bedenkelijk. Ik ben er achter gekomen dat de consumentenbond een gezamenlijke actie tegen Tiscali onderneemt. Ik ben dus lid geworden, en ben zeer bereidwillig om de extra vijf euro voor deze actie te lappen. Wat bezielt Tiscali?!?

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 28 apr 2005 19:15
door Gast
Sinds April ben ik geabonneerd op tiscali en sinds die ge UPDATED is op 12 April valt mijn internet elke keer uit en het doet echt traag,heb gebeld en als antwoord krijg ik WORDT AAN GEWERKT,maar er is weinig of geen verbetering .Ik hoop dat Tiscali dit leest

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 28 apr 2005 20:51
door 1233
ik heb in jan dut jaar een pc gekocht ik maakte zoveelop aan belt dat dat voor mij voordeliger zou zijn
ik sloot ok meteen de tiscali abonement af
die van die actie 20 euro per maand dubble snelheid tot einde van jaar en gratis modem en aansluitkosten
de kosten werden eerst afgeschreven
de reden hier voor was me moeder had gebeld(moet wel ik ben 17mag dat niet eens afsluiten) dat er veel mesne ander4s wat afsluiten en tussen tijds opzegen en de modem dan houden
als je er over na denkt dat je moet opzegen 2maanden einde van cotract is tog raar al sje ok tussen tijdig kan opzegen
maar wij wachten nog steeds op ons geld terug de aansluitkosten en modem
maar wat ok erg raar was dat je wel administratie kosten moet betalen van 10euro het is dan niet veel maar tog staat nergens vermeld en voor mij dat wel veel geld omdat ik met een partime baantje moet rond komen en die 20euro ok moet betalen
maar ik wil dus graag eens weten of nog meer mensen geld nog niet gehad hebben?

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 28 apr 2005 21:14
door lind@
Jaa daar ben ik weer!
ik heb dus op 8 april een mail gestuurd naar tiscali vanwege de geld-terug-actie,
op 12 april heb ik gebeld om te vragen of mijn aanvraag binnen was gekomen en dat was zo zei de vriendelijke meneer,hij zei: op 5 april is mijn aanvraag in behandeling genomen dus 30 werkdagen later staat het geld op mijn rekening zegt ie!
nu kreeg ik vandaag een mail
Geachte heer/mevrouw,

U heeft op 12-04-2005 om 10:35:52 een vraag aan ons gesteld,
Wij hebben uw verzoek tot terugstorting van de eenmalige modem- en/of installatiekosten in goede staat ontvangen.

Uw verzoek is inmiddels in behandeling genomen. Zodra het verzoek is goedgekeurd door onze financiële afdeling zal het bedrag binnen 30 werkdagen op uw rekening worden teruggestort.

dus nu afwachten moet een dezer dagen erop staan!!
zo niet hang ik weer aan de bel en email!!

wordt vervolgd...........

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 29 apr 2005 00:44
door Tevreden
Ik heb op 20-4 tiscali adsl-special met telefonie aangevraagd.
op 26-4 ontving ik het pakket, en op 28-4 was ik online, terwijl 29-4 genoemd stond in de papieren die ik erbij kreeg.
Dat is dus 3 tot 5 weken eerder dan de genoemde 4 tot 6 weken.
Met deze gouden start verdient Tiscali een grote pluim als je het mij vraagt.
Bij de gegevens van mijn bakrekening voor de automatische incasso zag ik dat daar de verkeerde achternaam stond, namelijk vries in plaats van vos. 1 telefoontje van maximaal 2 minuten, en het was opgelost!
Tot nu toe dus tevreden over tiscali, ik hoop dat ze zo volhouden!

Wel jammer dat je het telefonie gedeelte apart moet aanvragen...

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 03 mei 2005 11:32
door V.H. Boham
Mijn zoon heeft in november 2003 bij Tiscali gemeld en ik had geen adsl en vond ten eerste vervelend dat de telefoon aldoor in gesprek was voor komende berichten. En de helpdesk van Tiscali duurde een eeuwigheid. Na een week of 2 en na het gedoe met telefoontjes over en weer heb ik Tiscali geschreven dat ik toch niet hun verder wil gaan.
Na een paar maanden hebben zij zonder mijn toestemming geld van mijn rekening afgehaald terwijl ik geen contract met hun heb. Want volgens de helpdesk was het eerste 3 maanden gratis. Later kreeg ik een brief van Interum Justitia dat ik moest betalen. Kunnen jullie mij hiervan advies geven.
Vera Boham

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 05 mei 2005 00:33
door Intrum
Intrum Justitia,..die naam alleen al, ze hebben totaal niets met justitie te maken en hopen door deze naam angst in te boezemen.
Zij zijn op dit moment het meest active en misschien wel grootste incassobureau van Nederland.
Zij nemen elke klus/kluif aan omdat ze bekent staan om hun zeer agressieve handels wijze.
Ook bedrijven zoals Canal+, Planet en de NS maken gebruik van hun diensten.
Echter komen ze niet in actie nadat je een zeer dreigend bezoek aan hun adres in Den Haag hebt gebracht.
De gevallen waar zij van denken snel aan te kunnen verdienen gaan voor,..uiteraard.
Kijk eens op hun site intrum.nl en zie hoe commercieel dynamisch ze zijn ingesteld.

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 07 mei 2005 16:07
door Cesari
Volgende bijdrage op dit item – voor niet ingewijden, lees eerst mijn eerdere bijdragen vanaf 17 februari.

Vorige week heb ik alweer een aanmaning gekregen van Intrum Justitia, nu met de belofte dat er een deurwaarder langs zal komen om mij à 500 Euro een dagvaarding te overhandigen als ik niet terstond 208,62 Euro betaal. Op 3 mei krijg ik van Tiscali de zoveelste laatste herinnering voor de betaling van het abonnementsgeld voor de tweede helft van maart, toen ik dus geen abonnee meer was.
Tijd voor een berichtje aan Tiscali, want het moet toch eens een keer ophouden. Mevrouw Strietman van Tiscali heeft mij op 9 maart een e-mail gestuurd met de volgende inhoud :

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mail kan ik u het volgende mededelen.
Mijn collega heeft inderdaad een creditering aangevraagd voor de modem- en aansluitkosten. Deze creditering is op 28 februari j.l. goedgekeurd en uitgevoerd. Mijn collega heeft daarnaast contact opgenomen met Intrum Justitia en hen gevraagd om de maningen stop te zetten. Op 1 maart hebben wij van hen de bevestiging gekregen dat de maning is stopgezet. Waarschijnlijk heeft dit de brief richting u gekruist.
In ieder geval staat er momenteel niks meer open. U kunt de laatste brief van Intrum Justitia dus als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Thera Strietman
Tiscali b.v


Het lijkt zinvol om mevrouw Strietman maar eens te benaderen, die reageert tenminste en nog netjes ook. Vandaar dat ik gisteren de volgende e-mail heb gestuurd.

Geachte mevrouw Strietman,

Leuk u nog eens te kunnen schrijven. U reageert niet alleen - een hoge uitzondering voor Tiscali-medewerkers - maar u reageert nog vriendelijk en inhoudelijk ook. Heel prettig voor mij als ex-klant.

In vervolg op uw e-mail van 9 maart wil ik u melden, dat de toestroom van aanmaningen en dreigementen van Intrum Justitia nog rustig voortgaat. Aangezien dit incassobureau haar activiteiten ongetwijfeld niet Pro Deo verricht, kan uw werkgever dus nog een declaratie tegemoet zien. Ik heb alle aanmaningen zorgvuldig bewaard, als u het aantal wilt verifiëren stuurt u maar een e-mail.
Ondertussen ben ik ook enkele keren door Intrum Justitia gebeld met de vraag om te overleggen. Ik heb medegedeeld dat ik formeel niet op de hoogte ben gesteld van de inschakeling van Intrum Justitia, dat ik dus geen enkele reden zie om haar medewerkers te woord te staan of op hun brieven te reageren, dat ik er met Tiscali al lang uit ben en dat mevrouw Musters van Tiscali Klantenservice in februari al haar welgemeende excuses namens Tiscali heeft aangeboden. Hooglijk verbaasd en verward werd daarop gereageerd.
Bij het laatste telefoontje vroeg de geïrriteerde Intrum-meneer mij om hem toch eens uit te leggen waarom ik niet betaalde. Dat heb ik geweigerd. Ik heb 9 maanden mijn uiterste best gedaan om dit Tiscali uit te leggen, zonder reactie, en nu moet Intrum Justitia dat van mij horen ? Ik heb de morrende geldknijper terugverwezen naar zijn opdrachtgever.
Vorige week ontving ik opnieuw een schriftelijk bericht. Nu wordt gemeld dat de deurwaarder (ongevraagd, ik weet van niets) langs zal komen als hij toevallig in de buurt is. Aardig om te horen, zeker als het een vriendelijk persoon is, maar er worden kosten genoemd van 500 Euro voor zijn bezoek. Als ik dat niet betaal - en dat doe ik niet, er staat zoals u in uw e-mail stelt, niets meer open - zal Tiscali zelf moeten opdraaien voor de kosten. Zo'n deurwaarder komt niet voor niets, daar moet ook brood op de plank komen. Het lijkt mij daarom nuttig u hiervan op de hoogte te stellen, zodat u uw communicatie richting Intrum Justitia kunt verbeteren en uw werkgever onnodige kosten kunt besparen.

Een tweede punt betreft het abonnementsgeld voor de maand maart. In de e-mail van mevrouw Musters van 18 februari bevestigt zij mijn opzegging per 16 maart. Medio februari was echter al het abonnementsgeld voor de gehele maand maart geïncasseerd. Een goed functionerende financiële afdeling heeft aan een periode van ruim 3 weken voldoende om mijn abonnementsbeëindiging ook schriftelijk aan mij te melden en aan te geven hoe mijn teveel betaalde abonnementsgeld zal worden terugbetaald. Ik vreesde, gezien de eerdere ervaringen, dat er mogelijk iets mis zou gaan. Toen ik op 13 maart nog steeds niets had gehoord of ontvangen, heb ik besloten de automatische incasso van 17 februari terug te laten boeken bij de Postbank. Tegelijkertijd heb ik zelf 10 Euro overgeboekt, zijnde de helft van het maandelijkse abonnementsgeld. Zo heeft Tiscali waar het recht op heeft en weet ik zeker dat ik niet naar mijn teveel betaalde geld kan fluiten.
Op 21 maart, een week na de terugboeking, kreeg ik van uw organisatie al een herinnering tot betaling, inclusief dreigement van definitieve afsluiting. Grappig, de afsluiting was inmiddels al gerealiseerd, precies op 16 maart. Die technische afdeling van Tiscali heeft zijn zaakjes goed voor elkaar ! Het te betalen bedrag was het volledige abonnementsgeld van 19,95 Euro.
Uiteraard heb ik hierop niet gereageerd. De kosten van een telefoontje aan telefoon- en eigen tijd zijn een veelvoud van het genoemde bedrag en bovendien, wie garandeert mij dat ik dan met een ter zake kundige en geïnteresseerde medewerker in contact zal komen ? Per e-mail was het mij per slot van rekening in 9 maanden niet gelukt.
Soortgelijke brieven als die van 21 maart bereikten mij vervolgens op 5 april, op 19 april en op 3 mei, nu echter met een genoemd bedrag van 9,95 Euro. Blijkbaar is het doorgedrongen dat ik de eerste helft van maart heb betaald, maar niet dat ik als ex-abonnee niet meer hoef te betalen. Toch is dat heel logisch hoor, gebeurt elders ook.
Ik kom tot de conclusie dat de financiële administratie bij uw bedrijf en de contacten met de klanten en met organisaties als het incassobureau Intrum Justitia nog steeds een onmetelijke puinhoop is. Mijn eigen ervaringen en die van vele andere welwillende mensen (zie website Tros - Tros Radar - Forum - Internet - Tiscali ADSL) overtuigen mij van de grote kansen van Tiscali voor opname in het Guinness Book of Records op het onderwerp klantnegering en -frustrering.
Als ik van Intrum Justitia niets meer hoor en op 17 mei uw veertiendaagse herinnering dan wel laatste herinnering niet ontvang, ga ik er van uit dat de kwartjes zijn gevallen. En anders blijft de voorraad aangevuld worden.


Vanmorgen reeds – op zaterdag dus - ontving ik de reactie van mevrouw Strietman met de volgende inhoud :

Geachte heer,

Nogmaals willen wij u onze excuses aanbieden voor de ontstane situatie. Mevrouw Musters heeft ons incassobureau in februari reeds op de hoogte gesteld van het feit dat er op dat moment niks meer open stond. Helaas is dit blijkbaar niet goed doorgekomen of verwerkt waardoor u nog steeds aanmaningen van hen ontvangt. Zojuist heb ik heb nogmaals gevraagd dit te stoppen aangezien de gegevens inmiddels gewijzigd zijn.
Wat betreft de abonnementskosten van de maand maart kunnen wij u mededelen dat u inderdaad gelijk heeft. Aangezien uw abonnement op 16 maart 2005 is beëindigd en u heeft betaald tot en met 31 maart 2005, zullen wij het nog openstaande bedrag crediteren. Helaas kan het doorvoeren van deze creditering enkele dagen duren waardoor het kan gebeuren dat u nog een herinnering ontvangt. Deze kunt u dan ook als niet verzonden beschouwen.
Wat ons betreft staat er niks meer open nadat wij de creditering hebben uitgevoerd. Wij betreuren de ontstane situatie ten zeerste en bieden u hiervoor onze excuses aan.
Met vriendelijke groet,

Thera Strietman
Tiscali b.v.


Zou dit nu betekenen dat er echt een einde gaat komen aan de aanmaningen en dreigementen ? Geen idee, ik durf er niet op te rekenen, ik wacht het maar rustig af.

Cesari

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 09 mei 2005 15:50
door charlenepower
Ik ben eind Februari 2005 overgestapt naar Tiscali ADSL.
Ik had het modem e.d. vrij snel binnen en kreeg daarna ook vrij snel de brief met de inlogcodes enz... Helaas lukte het niet na instalatie van alles om te internetten, dus ik bellen, en na een paar dagen was het geregeld terwijl ze zeiden dat het 10 werkdagen! zou gaan duren, maar daar was ik het natuurlijk niet mee eens, dus toen kon het ineens wel sneller...dit was het wat minder goede nieuws. Daarna het aansluitkosten en modem bedrag gestort op hun rekening en dezelfde dag nog de factuur naar hun opgestuurd. Binnen 6 weken zou het weer op m'n rekening staan... Natuurlijk heb ik goed bijgehouden wanneer die verliepen...Toen we 6 weken en 4 dagen verder waren heb ik een mail gestuurd, waar het bleef enz enz...Drie dagen later stond het erop! Ik weet niet of het nou aan die mail heeft gelegen of niet, maar met een beetje aandringen is het toch allemaal vrij goed opgeslost door Tiscali!

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 12 mei 2005 14:00
door Gast
Tiscali hanteert een leuk systeem, d\facturering geschiedt via email.
Leuk in oktober 2004 aansluiting gekregen en keurig nota's betaald per incasso voor de maandelijkse termijnen, nu 22 april komt er een herinnering voor een nota dd 05.11.2004 die niet in de mailbox stond, geen specificatie na bellen met de helpdesk zeiden ze koudweg:
U had de nota zelf in de gaten moeten houden en ons moeten bellen als deze niet was betaald???????????
Nee dus.... het is inmiddels meer dan 6 maanden geleden dus wat mij betreft strepen ze de boel maar tegen elkaar weg ....

Re: Tiscali ADSL

Geplaatst: 12 mei 2005 19:20
door lind@
jaaaaa.... daar zijn we weer

Nou even een vervolg op mijn eerdere posts
Nog geen geld terug gehad
Weer even gebeld (werd wederom snel geholpen)
de mevr.vertelde mij dat het tussen 10 en 20 mei erop moet staan.
dus we wachten weer af pffff ...zucht

wordt vervolgd....