LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het verslag van anoniem1 over Legio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door impact »

Joshu, blijf cool en laat je niet op stang jagen door die onbenul! Ik doel uiteraard op BJ.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door aert0001 »

Hahaha, niet alleen de ogen en oren, iedere porie staat open, bij zo'n 90.000 mensen. en dagelijks groeit dit aantal nog

Ton

Michiel Luidens

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Allen, kunnen we de discussies over wie wel en niet mee mag praten achterwege laten ? Dit is een publiek forum en iedereen die iets kan bijdragen is welkom.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door impact »

Kon je op wachten, daar is de volgende liefhebber van Dexia al.

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Dit even terzijde,

Ik denk dat de verkopers van De diverse Legio-producten no geen 25% witen van de hele achterliggende gedachte. Wat ik er tot nu toe van gelezen en gehoord heb zijn ze in twee weken klaargestoomd met uitleg over het product, kennis van de concurrentie en verkooptechnieken.

Ik denk dat men de meeste, de cowboys even buiten beschouwing gelaten, een beetje credit moet geven. Ik heb heel wat telefonische verkopers opgeleid en zien gaan en komen. Het overgrote deel probeerde gewoon een boterham te verdienen en wisten absoluut niets van wat er zich verder afspeelde.

Dat is ook nooit de bedoeling. Zodra een klant binnen is wordt hij afgeschermd van de verkoper die hem binnen heeft gebracht.

ik ken verkopers die zelfs hun familie hebben aangebracht om te gaan speculeren. Dat geeft wel aan hoe een verkoper wordt voorbereid op zijn werk.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door impact »

Anoniem, ik ben ervan overtuigd dat je hierin gelijk hebt. We zitten dan ook niet achter de kleine jongens aan, maar willen de bazen aanpakken!

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door berendjan »

Ik heb de deelnemers aan dit forum niet geteld, maar een ding weet ik zeker: het zijn er geen duizenden maar hooguit enkele tientallen. Het aantal dat een wezenlijke bijdrage levert aan de discussies blijft beperkt tot een enkeling, de rest jammert alleen maar en dicht positief klinkende berichten dezelfde waarde toe als de ene zwaluw. Ook die betekent nog niet dat de lente in aantocht is.

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Ik ben blij dat jij de uitzondering op die regel bent, Berend-Jan.

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door anoniem1 »

En het is de zomer die je bedoelt....

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ik geloof best in de eerlijkheid v.d. verkoper, eerst niet, mijn god wat ben ik boos geweest, later pas drong het tot me door dat ook deze mensen misleid moeten zijn, niemand kan zo rot zijn en gewoon verder gaan met zijn leven, maar toch, waar blijft dan de hulp van deze groep,
zijn ze dan zelfs niet genegen om hun eigen familie te helpen?
ik in mijn geval ben steeds door dezelfde verkoper ( account manager) benaderd, en hoe jammer en dom ook er was vertrouwen, en wat ben ik erin gestonken, nu moet ik lachen, omdat ik nu weet en kan laten zien dat het onrechtmatig was, maar de lessen zijn geleerd, de jongetjes in C&A pakjes komen er niet meer in, en banken en verzekeringsmaatschappijen, ik ..nou ja, u weet wel, sla ze uit je omgeving, net zoals die ene man dat deed 2030 jaar geleden, mep ze de kerk ( nu de maatschappij) uit, gespuis! koppotige, ongedierte,

Ton

anoniem1
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 sep 2004 12:18

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Vraagje aan Santygo,

Je praat over in de handel "zitten". Maak me gek....
Kan je, subtiel, iets meer vertellen zonder herkenbaar te worden?

greetz, amice

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door pluutje »

Beste Anoniem 1,

Petje af, wat heb je nog meer in petto? Volgens mij is uw posting datgene wat er ondermeer ontbrak op dit Forum n.l. de kennis van een ervaringsdeskundige!!
Bravo!

Tot dusver hartelijk dank en welterusten,
Pluutje

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door rust »

een ding weet ik zeker, er zijn maar een handjevol onruststokers of dexia honden aanwezig op dit forum. berend jan bokkepoot, michiel klokkeluider en dick bruneel, jammer voor hun, het moreel van de gedupeerden is zo groot dat deze farizeeërs geen enkele invloed op ons hebben.
wij gaan de strijd winnen, de dexia honden gaan eraan.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door impact »

Goedemorgen Rust. Je vergat in dit rijtje onruststokers te noemen: Kwast, HvdB en A. Tolboom!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door Dubio »

Wat de gedupeerden hier aan hebben is het feit dat er niet met hun geld is omgegaan zoals beloofd en omschreven in de contracten door Legio. Misleiding dus.
Anoniem 1: legio heeft niets illegaals met de inleg van klanten gedaan, de klanten betaalde alleen rente (staat in alle folders). Legio heeft dus alleen met dat geleende geld dingen gedaan.
Dat er daar geld mee verdient is door afrondingsverschillen voor de handelaren (dus misschien niet eens Dexia zelf) is aannemelijk, vgl. Erasmus-onderzoek, echter zeer moeilijk te bewijzen, vgl. beursgorilla.
En die verschillen behelsen misschien zo'n 50E per contract, dus niet die duizenden restschuld door de sluimerende beurskrach die de ware oorzaak is en waarvan iedereen het in iemands schoenen wil schuiven.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door impact »

Dubio, dit is mijn allerlaatste reactie op jou want ik kan mijn tijd beter besteden dan aan einde- en oeverloze discussies met Dexia-vrienden.

Dexia moet eerst maar eens in Arnhem aantonen dat zij zich strikt aan de contractbepalingen van de WVD heeft gehouden. Dus BEWIJZEN dat er (zoals is het contract wordt gesteld) op de eveneens in het contract genoemde data inderdaad de onderliggende aandelen zijn gekocht en ten name van de lessee zijn geregistreerd.

Dat bewijs lijkt mij voor Dexia heel erg moeilijk te leveren! Is dat soms de reden van het uitstel dat door die rovers voortdurend wordt gevraagd?

Tevens zijn veel gedupeerden, waaronder ikzelf, erg belangstellend hoe Dexia gaat reageren op de verzoeken om inlichtingen over verwerkte persoonsgegevens (in mijn geval: die van mijn vrouw), waarbij uitdrukkelijk is gevraagd om de bewijzen van aankoop van de op naam gestelde effecten.

Ik wacht af... en slijp ondertussen mijn messen.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door santygo »

mogguh,
anoniem, gezien je reactie bedriegt mijn gevoel me niet.
Leuk je nog eens tegen te komen. Zo zie je hoe klein de wereld is. In de handel zitten is misschien verkeerd uitgedrukt. Toen je me een paar jaar geleden wat keren belde heb ik gezegd niet thuis te zijn in de valuta's, en gezien de bedragen die er mee gemoeid zijn wil ik zelf een vinger aan de pols houden. Wel handelde ik toen af en toe in opties en fti-tjes (index-werk ) en dat heb ik inmiddels uitgebouwd tot een dagtaak.
Wat je toen deed valt onder de noemer cold calling maar er zijn geen hard feelings, je hebt me zelfs nieuwsgierig gemaakt. Ik heb me er wat in verdiept, toen eerst wat maanden droogzwemmen in een demo-account en daarna live handelen via GFT. Beslissingen uitsluitend TA gebaseerd. Steeds met 5 lots. Ging eerst goed ( beginnersgeluk ), toen slecht en dan weer een paar keer heel erg goed. Toch liggen de valuta's mij niet en ik concentreer me weer op mijn fti-tjes, voelt wat relaxter.

Dat dorpje in mijn vorige posting, is dat misschien "Immensee"?

gr. René

dewaal
Berichten: 116
Lid geworden op: 08 sep 2004 17:48

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door dewaal »

ik vermoed ook dat dexia niet met de gevraagde documenten op tafel zal komen.

Geïnteresseerde
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:16

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door Geïnteresseerde »

Anoniem1,

Als ik je verhaal lees hoe het e.e.a. m.b.t. GTM in Duitsland verliep dan vraag ik me af of je wilt suggereren dat Legio ook op die manier tewerk is gegaan.

Gegroet.

geldweg
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2004 12:41

Re: Het verslag van anoniem1 over Legio

Ongelezen bericht door geldweg »

Ik sprak van het weekend een trader van Kempen en deze heeft de orders van aankoop en verkoop van aandelen voor Leasecontracten uitgevoerd en diverse malen voorbij zien komen.
De aandelen zijn per dag uitgevoerd, het aantal gesloten contracten x aantal aandelen werd in 1 keer gekocht en later intern verdeeld over de contracten.

Gesloten