LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
arend k

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door arend k »

Ik snap niet dat er mensen zijn die ervoor zijn om het af te schaffen, wat nou meer belasting voor het mileu...
Is jullie wel eens opgevallen dat bv taxi chauffeurs in hele mooi grote amerikanen rijden, endie hoeven helemaal geen wegenbelasting te betalen, over oneerlijk gesproken, de vrachtauto betaald wel, en veel ook.
Raar allemaal, zo zijn er wel meer dingen.

Rob Dekker

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

AFSCHAFFING GRIJS KENTEKEN.

De plannen waren vóór Prinsjesdag reeds bekend: het kabinet wil het grijze
kenteken afschaffen. Zij probeert dit doel te bereiken door o.a. de
particuliere grijs kentekeneigenaar van oneigenlijk gebruik te betichten.
Mevr. Verhoeven van MKB Nederland heeft het over MISBRUIK. Minister
Brinkhorst durft zelfs van FRAUDE te spreken. Het lijkt erop dat het
complete kabinet niet ter zake kundig is waar het de algemene maatregel van
bestuur inzake de grijs kentekenregeling betreft. Anderen doen er alles aan om de
particuliere gebruiker af te schilderen als misbruiker van deze regeling om
ervoor te zorgen dat de eigen club buiten schot blijft.

Voor alle duidelijkheid: er is GEEN sprake van MISBRUIK, laat staan van FRAUDE.
Het is immers de wetgever en niet de burger die deze wet gemaakt heeft.
Iedereen is vrij om te kiezen voor de aanschaf van een auto met
grijs kenteken. Alle huidige grijs kentekeneigenaren zijn dit volgens de wet
volkomen legaal.

Toch probeert de overheid al sinds 1988 het grijze kenteken voor
particulieren onmogelijk te maken. In 1995 is de
Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren opgericht. Zij heeft destijds met
succes bezwaar aangetekend tegen de nieuwe wet die in 1994 van kracht werd.
Op 17 augustus 1998 oordeelde de Hoge Raad der Nederlanden dat de wetgeving
voor eigenaren die het voertuig al in bezit hadden onrechtmatig en
discriminerend was. De overheid had namelijk voor bezitters die meer dan 100
voertuigen op naam hadden een uitzondering gecreëerd.

De overheid probeert het thans - tien jaar later - opnieuw, maar nu met een fiscaal
trucje waarmee ze de zakelijke grijsrijder tracht te compenseren. Voor de
niet-zakelijke grijsrijder heeft zij geen compenserende maatregel. Buiten
het feit dat je auto dan in één klap geen stuiver meer waard is, mag je in
het vervolg ook zo'n 500 à 600% extra houderschapsbelasting (wegenbelasting)
voor het gele kenteken gaan betalen. Dat kan je, afhankelijk van het gewicht
van je auto, op zo'n 1.300 euro extra kosten per jaar komen te staan. Dat maakt je
paardenhobby, maar ook veel andere hobbies plotseling wel erg duur.

De Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren gaat voor ALLE huidige
grijs kentekenbezitters opnieuw proberen de onrechtvaardige maatregel
tegen te houden, of op z'n minst voor een overgangsregeling te pleiten. Bestaande
bezitters hebben immers geen keuze meer. Zij hebben met hun
mobiliteitsbudget nooit rekening gehouden met een mogelijke lastenverzwaring van meer
dan 500%. De Stichting heeft o.a. voor 30 oktober een grote manifestatie op
het Malieveld in Den Haag georganiseerd. Zij kan dat natuurlijk niet
in haar eentje. De onvermijdelijke kosten worden opgebracht door donateurs
van de stichting. Hoe meer donateurs hoe meer actie er ondernomen kan worden
tot desnoods weer een rechtzaak voor de Hoge Raad. Sluit je aan bij de
Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren op www.sbg-delft.nl Voor 25 euro
kan je wellicht voorkomen dat er op 1 januari 2005 een 500% hogere
houderschapsbelasting op de mat valt. Voor meer actuele informatie kan je
ook terecht op http://kmeerveld.onsadres.nl Besluit nú wat je doet zolang
het nog kan.

Rob Dekker

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Rob Dekker »

AFSCHAFFING GRIJS KENTEKEN.

De plannen waren vóór Prinsjesdag reeds bekend: het kabinet wil het grijze
kenteken afschaffen. Zij probeert dit doel te bereiken door o.a. de
particuliere grijs kentekeneigenaar van oneigenlijk gebruik te betichten.
Mevr. Verhoeven van MKB Nederland heeft het over MISBRUIK. Minister
Brinkhorst durft zelfs van FRAUDE te spreken. Het lijkt erop dat het
complete kabinet niet ter zake kundig is waar het de algemene maatregel van
bestuur inzake de grijs kentekenregeling betreft. Anderen doen er alles aan om de
particuliere gebruiker af te schilderen als misbruiker van deze regeling om
ervoor te zorgen dat de eigen club buiten schot blijft.

Voor alle duidelijkheid: er is GEEN sprake van MISBRUIK, laat staan van FRAUDE.
Het is immers de wetgever en niet de burger die deze wet gemaakt heeft.
Iedereen is vrij om te kiezen voor de aanschaf van een auto met
grijs kenteken. Alle huidige grijs kentekeneigenaren zijn dit volgens de wet
volkomen legaal.

Toch probeert de overheid al sinds 1988 het grijze kenteken voor
particulieren onmogelijk te maken. In 1995 is de
Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren opgericht. Zij heeft destijds met
succes bezwaar aangetekend tegen de nieuwe wet die in 1994 van kracht werd.
Op 17 augustus 1998 oordeelde de Hoge Raad der Nederlanden dat de wetgeving
voor eigenaren die het voertuig al in bezit hadden onrechtmatig en
discriminerend was. De overheid had namelijk voor bezitters die meer dan 100
voertuigen op naam hadden een uitzondering gecreëerd.

De overheid probeert het thans - tien jaar later - opnieuw, maar nu met een fiscaal
trucje waarmee ze de zakelijke grijsrijder tracht te compenseren. Voor de
niet-zakelijke grijsrijder heeft zij geen compenserende maatregel. Buiten
het feit dat je auto dan in één klap geen stuiver meer waard is, mag je in
het vervolg ook zo'n 500 à 600% extra houderschapsbelasting (wegenbelasting)
voor het gele kenteken gaan betalen. Dat kan je, afhankelijk van het gewicht
van je auto, op zo'n 1.300 euro extra kosten per jaar komen te staan. Dat maakt je
paardenhobby, maar ook veel andere hobbies plotseling wel erg duur.

De Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren gaat voor ALLE huidige
grijs kentekenbezitters opnieuw proberen de onrechtvaardige maatregel
tegen te houden, of op z'n minst voor een overgangsregeling te pleiten. Bestaande
bezitters hebben immers geen keuze meer. Zij hebben met hun
mobiliteitsbudget nooit rekening gehouden met een mogelijke lastenverzwaring van meer
dan 500%. De Stichting heeft o.a. voor 30 oktober een grote manifestatie op
het Malieveld in Den Haag georganiseerd. Zij kan dat natuurlijk niet
in haar eentje. De onvermijdelijke kosten worden opgebracht door donateurs
van de stichting. Hoe meer donateurs hoe meer actie er ondernomen kan worden
tot desnoods weer een rechtzaak voor de Hoge Raad. Sluit je aan bij de
Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren op www.sbg-delft.nl Voor 25 euro
kan je wellicht voorkomen dat er op 1 januari 2005 een 500% hogere
houderschapsbelasting op de mat valt. Voor meer actuele informatie kan je
ook terecht op http://kmeerveld.onsadres.nl Besluit nú wat je doet zolang
het nog kan.

gast121212121

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door gast121212121 »

ik ben de van partij de 30ste op het malieveld.

Ben een particulier die politiehonden africht, in onze sport rijden veel particulieren die een grijs kenteken hebben.

IK BAAL!!!!!!!!!!!!!! van dit kabinet :evil: :evil: :evil: :evil:

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat Staatssecretaris Wijn van financiën de "wildgroei" van de grijskentekens wil aanpakken. Maar laat hij dat wel met de nodige redelijkheid doen. Luxe belasting heffen op een bedrijfsauto die particulier gebruikt wordt en met 4 of 5 zitplaatsen, dus waarmee je het hele gezin kan vervoeren, dat begrijp ik nog wel. Maar wanneer het om een bedrijfsauto voor particulier gebruik gaat met 2 zitplaatsen, die door heel veel mensen gebruikt wordt voor een hobby o.i.d., slaat dit natuurlijk nergens op!
Deze auto's kan je toch niet "luxe" gebruiken! Wanneer je voor zo'n auto bijv. opeens 180 euro i.p.v. 40 euro per kwartaal aan belasting moet betalen raken de verhoudingen toch wel erg zoek.

Jan

pick-up rijder

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door pick-up rijder »

Ik heb als hobby een americaanse pick-up met alleen maar twee stoelen en een open laadbak en rijdt deze op lpg omdat het op benzine niet te betalen is in nederland en betaal nu 80 euro per 3 maanden als de plannen door gaan wordt dit 480 euro per 3 maanden dit is voor mij einde hobby. :( :(
Ik ben hier dan ook zeer boos over :evil: :evil: omdat ik niets illegaal doe om te kunnen rijden en per 1 januari hier zwaar voor gestaft wordt.
Mensen met dezelfde hobby die een eigen bedrijf hebben mogen dit wel blijven doen omdat men de auto dan maar op de "zaak" zet en dit fiscaal ook allemaal legaal is.
Ik als loonarbeider die al minder verdiend dan de werkgever kan mijn hobby niet meer uitvoeren !
De regering moet de gewoone arbeider nog meer uitmelken en wat mijn opa 30 jaar geleden al zei begint nu wel erg op waarheid te berusten "de rijken worden rijker en de armen worden armer"

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Elke hobby kost geld niet :!: :?:

VW-ardje

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door VW-ardje »

wie o wie gaat nu echt deze zaak in den haag aankaarten:
radar? anwb? bovag? mkb?

ik hoor en zie tot nu toe nog niks, zelfs dat de anwb zich niet meer laat horen valt mij erg tegen.

ik ben best bereid om meer voor mijn grijze bus te betalen, maar 500% vindt ik absurd. bij de aanschaf ben ik ervan uit gegaan van een bepaald legaal tarief, en een dergelijke verhoging is niet normaal. oke ik heb 2 jaar kunnen profiteren van het goedkope tarief, maar was dat dan illegaal? nee. en nu? m'n bus is niks meer waard, en de jaarlijkse kosten zijn ook niert meer op te hoesten.

stel: we voeren een nieuw paspoort in, en die gaat 550 euro's kosten, nu komt de regering met de regeling dat elke nederlander om de 12 maanden een nieuw paspoort moet aanschaffen i.h.k.v. fraude bestrijding. Hoe zou zich dan de hollander voelen?????????

daarom ben ik het niet eens met de huidige plannen.

btw de laatste berichten zijn dat je met een btw-nummer ook grijs kunt blijven rijden, hetgeen enige licht in de duisternis.

mzzl ard e.

rav4

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door rav4 »

btw de laatste berichten zijn dat je met een btw-nummer ook grijs kunt blijven rijden, hetgeen enige licht in de duisternis.
Dan ga je ook daadwerkelijk misbruik maken van de regeling - waar we nu natuurlijk al van beticht worden - en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling!

Alhoewel, als de overheid onbehoorlijke maatregelen neemt roept dat natuurlijk wel op tot enige burgelijke ongehoorzaamheid :evil:

Chevy

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Chevy »

Beste grijs rijders in een busje

Het is mischien mogelijk om uw busje om tebouwen naar Camper
Kenteken dan betaalje maar voor 3 maanden houderschaps belasting op geelkenten tarief maar je mag er het hele jaar mee rijden

Groetjes van een Grijs rijder

vw-ardje

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door vw-ardje »

om je bus om te bouwen, moet je een fors bedrag investeren, daarna moet je hem als camper laten keuren, en dan moet je nog een resterend gedeelte bpm bepalen.
in mijn geval (busje van 2000) is dat 44 % van de nieuw waarde.
plus ombouw komt dat op ca 7000 euro, = 7 jaar rijden.

dus ook dat is geen optie. en dan??? wie zegt me dat de camper regeling blijft bestaan?

zet liever de bus op naam van het garage bedrijf, en huur de auto van hen terug. maar ja, de een noemt dat creatief, de ander noemt dat oplichting.

mzzl ae

Tjalf

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Tjalf »

Hallo,

Natuurlijk zijn de particulier grijs rijders gewoon de klos met de afschaffing van de grijs regeling. Als ik eerlijk ben is het natuurlijk ook altijd een kromme regeling geweest.
Behalve de grijze kentekens zijn ook veel gele rijders straks de dupe. De rijders die nu al een grote auto rijden, zien de marktwaarde halveren. In mijn geval rijd ik een landrover op geel. Koste mij twee jaar geleden 45.000 nieuw. Het is een hobby/droom auto, dus 10 jaar sparen. En volgend jaar is de dagwaarde vrijwel niks meer. Omdat de markt wordt overspoeld met dezelfde types op grijs, welke verkocht gaan worden omdat de wegenbelasting niet op te brengen is voor de huidige eigenaren.
Dus gele rijders, kom ook op 30 oktober!~


Tjalf

rav4

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door rav4 »

Je zit wel met de beperking van die 2 zitplaatsen in grijs terwijl je met jouw gele gekentekende wagen veel flexibeler bent. Alleen de afschijving op een ex grijs in een stuk minder maar of je daarmee toch dezelfde doelgroep aanspreekt!?

ted saat

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door ted saat »

:evil: furieus ben ik op de voorgenomen plannen, over het eventueel afschaffen van grijs.
Ik heb mijn bus net 3 mnd na diefstal van mijn 1ste bus die ik ook 3 mnd hadafschrijving €3000.-) en nu wordt ik weer gekonfronteerd met een diefstal(waardevermindering van €12.500)en waarom in mijn ogen worden de automobilisten alleen tegen elkaar opgehitst op de 30% loonsverhoging van het nieuwe kabinet te bekostigen eerst grijs,dan LPG-,Diesel-rijders etc,etc.Een nette regeling zou zijn je gekochte auto op te mogen rijden en voor nieuwe gelden nieuwe dan bekende regels.
Want bij mij stonden op de nota geen kleine lettertjes.Op naar een nieuw kabinet met wel redelijke regels.een C D A kiezer.ted :roll:
kmeerkerk.onsadres.nl

Gast

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door Gast »

Is het enige wat het kabinet in redelijkheid kan doen als ze dan toch grijs willen afschaffen.
Maar ja, die paar duizend kiezers zal ze een zorg zijn als zelfs 200.000 man op een landelijke actiedag tegen de kabinetsplannen al geen indruk maakt :cry:

j&p

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door j&p »

Tot mijn spijt lees ik en hoor ik veel reacties, van mensen die niet op grijs rijden, dat het goed is dat grijs word afgeschaft.
ik wil daar een paar opmerkingen bij maken.
Los van het feit of deze auto's wel of niet zo luxe zijn als een geelkenteken auto, gaan deze mensen voorbij aan het feit dat deze auto's zijn aangeschaft volgens de wettelijke regelgeving. er word niks illegaals gedaan , geen fraude of misbruik.

Stel nu u koopt volgens, deze zelfde regels, een bromfiets en je moet hier geld voor lenen. Dan besluit de regering om bromfiesten te gaan belasten met wegenbelasting. door deze maatregel worden de maandlasten van de bromfiets ongeveer 560% meer.
Vele zullen dit dan niet meer kunnen betalen, de brommer verkopen is geen optie want niemand wilt hem kopen omdat het gebruik te duur is.Je zit dan met een bromfiets die je niet kan betalen, maar ook niet kwijt kan, en je lening loopt door. de bromfiets handelaar ziet zijn voorraad opeens veel minder waard worden, en hij zal mensen moeten ontslaan omdat hijn niks meer verkoopt. De groothandel zal minder verkopen en er zal ook bij hem minder werkzijn.waardoor ook hier ontslagen zullen vallen. De producenten van helmen zien hun omzet dalen en hun vooraad is veel minder waard.enz enz.
als dit het plan van Het kabinet zou zijn geweest dan stond heel nederland op zijn kop. Nou laat ik u dit zeggen, dit is wat er op het moment gebeurd in de wereld van de grijskenteken eigenaren en handelaren.

Dus wil je hier wat aan doen kom dan op 30 okrober naar Den Haag
voor info zie http://kmeerkerk.onsadres.nl/ www.weetjewel.nl

Naar boven

veen

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door veen »

Gooi de wegenbelasting bij de brandstof op dan betaald de vervuiler pas echt. Dit levert veel meer op. Geen administratieve rompslomp meer.
Want die hele wegen belasting is werkverschaffing en automobilisten pesten en uitmelken.

coen1

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door coen1 »

Ik denk dat de discussie ergens anders over moet gaan. Een wet kan en mag altijd aangepast worden, het gaat erom op wat voor manier de huidige regering dit doet. Er wordt zonder pardon een PC privé regeling afgeschaft. De feestdagen regeling word gewoon door gestreept. En nu dus het grijze kenteken. Heel simpel denken we niet na wat de gevolgen zijn voor de bedrijven en particulieren die hier mee te maken hebben. Er zijn autobedrijven met tientallen grijs kenteken auto,s gebruikt op voorraad, welke nu sterk in waarde verminderen. Zo’n bedrijf kan daar aan failliet gaan. Niemand wil meer zo’n auto met een heel hoog MRB tarief.
Maar wij hebben in Den Haag geld nodig dus zoek het maar uit met je autobedrijf.
Dit geld ook voor bedrijven die nu met Pc’s blijven zitten al zal dat qua voorraad een minder probleem zijn. In ons geval gaat het om de feestdagen regeling, gewoon afschaffen zegt de regering en nu gelijk. Of wij als bedrijf soms geen investeringen en inkopen doen die op een bepaalde omzet gebaseerd zijn. De omzet is hierdoor zeer sterk gedaald en er zijn diverse bedrijven door failliet gegaan. Ja Ja onze regering steunt de economie en houdt rekening met de burger. Niet eens een overgangs regeling !!

Dus dit zijn de normen waarden van de premier?

Nou dan even het grijze kenteken privé, de burger maakt gebruik van een volstrekt legitieme regeling door een auto te kopen die aan bepaalde door de overheid zelf vast gestelde regels voldoet. En hoeft zo minder wegenbelasting te betalen. Dit is geen misbruik!
Ik heb in April dit jaar na heel lang wikken en wegen, rekenen en overleg met diverse mensen een dure grijs kenteken auto gekocht ter waarde van 30.000 € De planning was om deze auto 10 jaar te rijden. De overheid stelt mij nu voor de keus, ik mag per jaar 2000 € meer aan MRB gaan betalen of ik verkoop mijn auto, Alleen deze is nu even 15000 € minder waard want er zijn maar weinig mensen die per maand 200 € aan wegenbelasting willen en kunnen betalen. Een verhoging van 600 %
Even snel uit gerekend kost deze maatregel mij 27.500 €
Burger en bedrijf zoek het maar uit met je auto, daar moet de discussie overgaan!

Als de overheid nu zou zeggen vanaf nu gelden andere regels voor iedereen die nog zo,n auto koopt, dan weet je waar je aan toe bent, maar op deze manier daalt het vertrouwen in de overheid bij mij heel sterk. Bovendien word ik er erg boos over!! Daar kan ik niet op bouwen en daar is een regering toch voor. Hier zou eens aandacht aan besteed moeten worden, de media!!

Als wij er nou van op aankonden dat ze dit geld efficiënt en economisch besteden, maar moeten ze van mijn geld het UWV kantoor duur verbouwen? En te denken aan de Betuwe lijn etc. en zo kunnen wij nog talloze voor beelden noemen.

Ik hoop van ganse harte dat radar en de media hier eens aandacht aan besteden.
Het gaat hier tenslotte ook om consumenten belangen. Ben bereid om dit toe te lichten.

coen1

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door coen1 »

Ik denk dat de discussie ergens anders over moet gaan. Een wet kan en mag altijd aangepast worden, het gaat erom op wat voor manier de huidige regering dit doet. Er wordt zonder pardon een PC privé regeling afgeschaft. De feestdagen regeling word gewoon door gestreept. En nu dus het grijze kenteken. Heel simpel denken we niet na wat de gevolgen zijn voor de bedrijven en particulieren die hier mee te maken hebben. Er zijn autobedrijven met tientallen grijs kenteken auto,s gebruikt op voorraad, welke nu sterk in waarde verminderen. Zo’n bedrijf kan daar aan failliet gaan. Niemand wil meer zo’n auto met een heel hoog MRB tarief.
Maar wij hebben in Den Haag geld nodig dus zoek het maar uit met je autobedrijf.
Dit geld ook voor bedrijven die nu met Pc’s blijven zitten al zal dat qua voorraad een minder probleem zijn. In ons geval gaat het om de feestdagen regeling, gewoon afschaffen zegt de regering en nu gelijk. Of wij als bedrijf soms geen investeringen en inkopen doen die op een bepaalde omzet gebaseerd zijn. De omzet is hierdoor zeer sterk gedaald en er zijn diverse bedrijven door failliet gegaan. Ja Ja onze regering steunt de economie en houdt rekening met de burger. Niet eens een overgangs regeling !!

Dus dit zijn de normen waarden van de premier?

Nou dan even het grijze kenteken privé, de burger maakt gebruik van een volstrekt legitieme regeling door een auto te kopen die aan bepaalde door de overheid zelf vast gestelde regels voldoet. En hoeft zo minder wegenbelasting te betalen. Dit is geen misbruik!
Ik heb in April dit jaar na heel lang wikken en wegen, rekenen en overleg met diverse mensen een dure grijs kenteken auto gekocht ter waarde van 30.000 € De planning was om deze auto 10 jaar te rijden. De overheid stelt mij nu voor de keus, ik mag per jaar 2000 € meer aan MRB gaan betalen of ik verkoop mijn auto, Alleen deze is nu even 15000 € minder waard want er zijn maar weinig mensen die per maand 200 € aan wegenbelasting willen en kunnen betalen. Een verhoging van 600 %
Even snel uit gerekend kost deze maatregel mij 27.500 €
Burger en bedrijf zoek het maar uit met je auto, daar moet de discussie overgaan!

Als de overheid nu zou zeggen vanaf nu gelden andere regels voor iedereen die nog zo,n auto koopt, dan weet je waar je aan toe bent, maar op deze manier daalt het vertrouwen in de overheid bij mij heel sterk. Bovendien word ik er erg boos over!! Daar kan ik niet op bouwen en daar is een regering toch voor. Hier zou eens aandacht aan besteed moeten worden, de media!!

Als wij er nou van op aankonden dat ze dit geld efficiënt en economisch besteden, maar moeten ze van mijn geld het UWV kantoor duur verbouwen? En te denken aan de Betuwe lijn etc. en zo kunnen wij nog talloze voor beelden noemen.

Ik hoop van ganse harte dat radar en de media hier eens aandacht aan besteden.
Het gaat hier tenslotte ook om consumenten belangen. Ben bereid om dit toe te lichten.

coen1

Re: ACTIEDAG BEKEND GRIJSKENTEKEN

Ongelezen bericht door coen1 »

Ik denk dat de discussie ergens anders over moet gaan. Een wet kan en mag altijd aangepast worden, het gaat erom op wat voor manier de huidige regering dit doet. Er wordt zonder pardon een PC privé regeling afgeschaft. De feestdagen regeling word gewoon door gestreept. En nu dus het grijze kenteken. Heel simpel denken we niet na wat de gevolgen zijn voor de bedrijven en particulieren die hier mee te maken hebben. Er zijn autobedrijven met tientallen grijs kenteken auto,s gebruikt op voorraad, welke nu sterk in waarde verminderen. Zo’n bedrijf kan daar aan failliet gaan. Niemand wil meer zo’n auto met een heel hoog MRB tarief.
Maar wij hebben in Den Haag geld nodig dus zoek het maar uit met je autobedrijf.
Dit geld ook voor bedrijven die nu met Pc’s blijven zitten al zal dat qua voorraad een minder probleem zijn. In ons geval gaat het om de feestdagen regeling, gewoon afschaffen zegt de regering en nu gelijk. Of wij als bedrijf soms geen investeringen en inkopen doen die op een bepaalde omzet gebaseerd zijn. De omzet is hierdoor zeer sterk gedaald en er zijn diverse bedrijven door failliet gegaan. Ja Ja onze regering steunt de economie en houdt rekening met de burger. Niet eens een overgangs regeling !!

Dus dit zijn de normen waarden van de premier?

Nou dan even het grijze kenteken privé, de burger maakt gebruik van een volstrekt legitieme regeling door een auto te kopen die aan bepaalde door de overheid zelf vast gestelde regels voldoet. En hoeft zo minder wegenbelasting te betalen. Dit is geen misbruik!
Ik heb in April dit jaar na heel lang wikken en wegen, rekenen en overleg met diverse mensen een dure grijs kenteken auto gekocht ter waarde van 30.000 € De planning was om deze auto 10 jaar te rijden. De overheid stelt mij nu voor de keus, ik mag per jaar 2000 € meer aan MRB gaan betalen of ik verkoop mijn auto, Alleen deze is nu even 15000 € minder waard want er zijn maar weinig mensen die per maand 200 € aan wegenbelasting willen en kunnen betalen. Een verhoging van 600 %
Even snel uit gerekend kost deze maatregel mij 27.500 €
Burger en bedrijf zoek het maar uit met je auto, daar moet de discussie overgaan!

Als de overheid nu zou zeggen vanaf nu gelden andere regels voor iedereen die nog zo,n auto koopt, dan weet je waar je aan toe bent, maar op deze manier daalt het vertrouwen in de overheid bij mij heel sterk. Bovendien word ik er erg boos over!! Daar kan ik niet op bouwen en daar is een regering toch voor. Hier zou eens aandacht aan besteed moeten worden, de media!!

Als wij er nou van op aankonden dat ze dit geld efficiënt en economisch besteden, maar moeten ze van mijn geld het UWV kantoor duur verbouwen? En te denken aan de Betuwe lijn etc. en zo kunnen wij nog talloze voor beelden noemen.

Ik hoop van ganse harte dat radar en de media hier eens aandacht aan besteden.
Het gaat hier tenslotte ook om consumenten belangen. Ben bereid om dit toe te lichten.

Gesloten