Geplaatst op 04 Nov 2004 17:32 door berendjan
--------------------------------------------------------------------------------
Gast, ben ik blij dat ik nog net op tijd jouw bijdrage aan dit forum heb gelezen. Ik stond op het punt een Rolls Roye te kopen en een Ferrari voor mijn partner. toch nog altijd royaal over een miljoen bij elkaar. Na het lezen van jouw bijdrage heb ik twee Lada's gekocht en ga straks eisen dat die exact hetzelfde bieden als de Rolls Rpyce en de Ferrari. En ik zal hem wijzen op uw boerenwijsheid dat de prijs niks met de kwaliteit te maken heeft. Heb trouwens net al de grootste herrie gehad bij een tuinder die aan huis appels verkoopt. Ik eiste van hem, omdat u dat zeft, ongeschonden appels voor dezelfde prijs waarvoor hij appelen aanbood die een beetje gekneusd zijn. Heb de grootste herrie met hem gehad. Heeft geen internet kan hem dus niet naar uw bijdrage verwijzen.
Hij is leuk bedacht, maar u vergelijk ook al appels met peren. U haalt LUXE, service en kwaliteit door elkaar.
U wilt een bepaalde luxe, maar bent niet bereidt daarvoor te betalen of kunt dat bedrag niet "ophoesten". Dus kiest u minder luxe, kost u minder dan aanvankelijk het uitgangspunt was, maar boet u nu in op service en kwaliteit? Ik denk het niet, anders moet u een andere garage/autodealer uitkiezen.
Dan het voorbeeld van de appels. Wanneer ik appels koop (zelf uitzoek), koop ik altijd ongeschoonden appels. "Bevlekte" en minder goed uitziende appels kosten hetzelfde als "gezonde" goed-ogende appels. Dus waarom zou ik dan "bevlekte" appels kiezen??
Een ander verhaal wordt het wanneer er
verschillende prijzen worden gehanteerd voor
hetzelfde product, en dát gebeurt ook, maar dat is hier niet aan de orde.