Dag lezers,
Ook ik heb een geschiedenis van buitennissige problemen met Selektvracht. Hieronder plak ik mijn brief van vandaag aan dat bedrijf. Het is erg snel en met enige irritatie opgeschreven, dus stijlmatig wat minder. De boodschap liegt er echter niet om. Namen heb ik weggelaten natuurlijk. Leest en huivert.
Geachte mevrouw/heer,
Wederom is een pakketje geadresseerd aan mij retour afzender gegaan, zonder dat ik kans heb gekregen het zelf op te halen in Diemen. Ik heb al jaren (na vele nare ervaringen met natgeregende, over mijn schutting gegooide pakketjes!) een bordje op mijn schutting, waarop ik aangeef dat ik bij onbestelbaarheid volkomen bereid ben zelf een pakket op depot op te halen.
Ik werk zes dagen in de week en ben dus gewoon niet thuis overdag. Dat is bepaald niet iets om me voor te schamen. Er zijn twee manieren waarop het steeds misgaat. 1: ik krijg na enige pogingen tot bezorging een briefje in de bus dat het pakketje onbestelbaar blijkt (omdat ik niet thuis ben; lees: op mijn werk) met de mededeling ‘het pakje is terug naar de afzender’. Einde verhaal dus voor mij. 2: ik krijg wel een briefje dat ik het kan ophalen in Diemen, maar die vestiging (of Selektvracht) eist dat je van tevoren een afspraak maakt, omdat anders het pakket nog bij een bezorger kan liggen en je voor niets komt. MAAR Diemen neemt de telefoon haast nooit (!!!) op. Probeert u het vooral anoniem zelf eens. De dame die daar werkt heeft dat beaamd: ze heeft het te druk om de telefoon op te nemen. Toch heb ik gezien toen ik daar was hoe ze de telefoon laat overgaan terwijl ze met vriendinnen zit te beppen. Enfin, ik kan hen niet bereiken, dus geen afspraak maken. En wederom als ik langs ga is het pakket al retour afzender. Einde verhaal dus voor mij als klant van Selektvracht.
Recent heb ik bij Selektvracht geklaagd dat wederom een pakketje over de schutting was gezet en natgeregend. Selektvracht heeft inderdaad de bezorger daar op aangesproken. Het resultaat? Een zeer onvriendelijk briefje in de bus. De tekst geciteerd: ‘Geachte heer ___________. Als ik drie keer voor niets kom terwijl u kaartjes heeft gekregen en het zelf niet komt halen leg ik hem netjes achter de schutting. U bent diegene met bordjes ophangen maar zelf ophalen doet u niet. En zeker niet bellen om u beklag te doen!! Kost mij ook me geld die u door me neus boort door dat u net doet alsof u nergens van weet. Erg onbeschoft. MvG, ___________’. Ten eerste doe ik niet alsof. Waarom zou ik? Ten tweede heb ik bovenstaand geschetst dat ik geen gelegenheid KRIJG mijn pakje op te halen. Ten derde neigt dit briefje naar een bedreiging en dat neem ik zeer serieus!!!! Ik heb met meerdere telefoonnummers van personen met de naam van de bezorger(ster) in Amsterdam gebeld of geprobeerd te bellen om tot een dialoog te komen met de bewuste bezorger(ster), zonder resultaat. Vervolgens is op 19/6 een geel briefje bezorgd voor een ander pakketje van ‘Indicator’ met de boodschap ‘wij komen weer langs op 20/6 tussen 10 en 17’. Bij ‘konden wij voor de x’e keer niet bezorgen…’ stond geen getal ingevuld. Op 20/6 een soortgelijk briefje met de boodschap ‘3e keer onbezorgbaar’, komen weer langs op 21/6 tussen 10 en 15. Op 24/06 staat op het briefje ‘4e keer onbezorgbaar’ en ‘terug naar afzender’. Nogmaals: ik werk zes dagen en ben vaak pas laat thuis van mijn werk.
Wat ik wil is het volgende: ik wil Dhr. of mevrouw _________ spreken, want ik geloof stellig dat iemand die een dergelijk briefje in mijn bus doet in staat is om na dit huidige klachtbericht het niet bij een briefje te laten. Die persoon lijkt verbolgen over het feit dat ik niet iedere dag tussen 10 en 17 uur thuis braaf zit te wachten op de postbezorger. Ook lijkt de persoon geïrriteerd over de bordjes op mijn schutting die verwijzen naar de vele keren dat ik natgeregende, over mijn schutting gegooide pakjes (vaak met glazen inhoud) aan heb getroffen. Met blijkbaar als onvoorstelbaar gevolg dat de bewuste bezorger(ster) dat feit dan maar nog eens dunnetjes overdoet.
Wat ik verder wil is dat ik een eerlijke kans krijg zelf mijn pakketjes (mijn eigendom, NB!) af te halen op het depot en dat ik daarvoor niet, zoals nu voor het pakketje van Indicator, bot vang omdat er op depot geen telefoon wordt opgenomen.
Ter suggestie: laat uw directie eens heel goed kijken naar de volgende weblink (TROS Radar):
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 9f1e5c1769 . Ik vermoed dat het schaamrood ze op de wangen zal staan.
Met vriendelijke groet,