LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandt wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door inxsnl »

Nagenoeg hebben alle drogers inductie motoren dus koolborstels zijn niet aan de orde .
In uw geval lijkt het wel of de snaar er af is .
en wat verwarmen betreft er zitten ook meerdere thermostaten in .

expert

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door expert »

Als je droger alleen maar staat te brommen en niet meer wil starten,is deze beveiligt doordat hij het water niet afpomp,het pompje zit aan de achterzijde achter een wit kapje,waarschijnlijk zit het lagertje los ,vervang het pompje of zet het lagertje weer op zijn plaats,LET OP dat je de vlotter weer goed monteert.

succes ermee

ps :ben wel benieuwd wie die ex-brandt monteur is van pagina2

witgoedverkoper

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door witgoedverkoper »

ik heb met verbazing gelezen dat er nog altijd mensen blij zijn met een brandt , ik heb zelf meer dan 20 jaar rondo wasmachines verkocht dit handelsmerk ging over naar blomberg in de eerste jaren niks mis mee daarna heel veel ellende mee gehad echt tientallen klanten met afgebroken schokbreker steunen timers en lageringen die veel te vroeg stuk gingen . daarna is het overgenomen door brandt . neem een goede raad van een vakman die zelf jaren gerepareerd heeft en koop merkapparaten zoals miele aeg marijnen siemens en laat de italiaanse ellende staan blijf er echt vanaf .en koop bij een vakzaak waar de verkopers niet met een stropdas op provisie U iets door de strot duwen waar u achteraf alleen maar ellende mee heeft , WANT WILT U WASSEN OPDE HAND KOOP EEN BRANDT OF NORDLAND. ps als u problemen hebt met brandt HPS in duiven doet nu de service en onderdelen 0900-5550001 heeeel veel succes ermee

ex brandt monteur

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door ex brandt monteur »

bij de brandt drogers is de binnen verlichting een kwaal het lampje gaat kapot dan krijg je sluiting over de switch heen boven de vulmond en als je pech hebt fikt de timer ook uit dat zie je aan de print sporen die los liggen rechts voor aan
de opvoer pomp loopt dan nog wel maar hij start niet meer

ps expert had je kennisen in de monteurs kring van brandt dan ?

expert

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door expert »

Ik ben een ook een ex-brandt monteur (fabrieksservice te eindhoven).

Mup
Berichten: 48
Lid geworden op: 03 jul 2003 19:03

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Mup »

Onze Brandt WFH 1681D is vandaag stuk gegaan!!! :(
Net 3 jaar oud (jong). De display geeft aan:
Foutcode 006. Informeer servicemonteur. :evil:

Groeten,
Mup
Laatst gewijzigd door Mup op 04 apr 2005 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

jizzy

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door jizzy »

Ik heb een vraag.
Heb een Brandt wasmachine nog geen 2 jaar oud. Dus nog garantie. Ik weet dat het bedrijf die de (garantie)reparaties deed failliet is. Ik heb gebeld met Atag Etna Pelgrim Home die vertelde mij dat ik de rekening van de reparatie moet betalen en maar moet verhalen bij het bedrijf die de wasmachine aan mij geleverd heeft. Dit lijkt mij een vreemd verhaal.
Wie kan mij vertellen hoe dit zit?

sjaakie
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 jan 2005 20:11

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door sjaakie »

@ jizzy:
AEP hanteert de normale garantievoorwaarden. Als de garantietermijn nog niet is verstreken en dat is aantoonbaar met de aankoopbon, zal de monteur u niets berekenen.

Waarschijnlijk een misverstand; bel nog eens en laat het even goed uitleggen.

Succes!

Gast

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Gast »

@sjaakie

bedankt voor uw reactie. Ga er zeker nog een keer achteraan..

brandt-klant

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door brandt-klant »

wij hebben nu 4,5 jaar een wasmachine en droger van Brandt. Met droger geen problemen. De wasmachine (WA 3306 opaal) is vorige week kapot gegaan. Na het indrukken van de knop "voorwas" kwam er een vonk vanachter het plastic schermje waar de grote draaiknop en indruktoetsen opzitten. Alsof er iets was doorgebrand. Lampje brandde wel en de machine maakte geluid alsof ie wel warm draaide, maar echt starten deed ie niet. BCC website geraadpleegd: we moesten direct met Brandt bellen. Brandt servicelijn gebeld: we zouden 10 werkdagen moeten wachten op een monteur. Dat vonden we te lang. Omdat garantie toch al verlopen was, een monteur in Amsterdam gebeld. Die kwam, zag en verdween (na € 30,- voorrijkosten te hebben geind). Volgens hem was de printplaat kapot. Na een paar dagen belde hij ons op dat de onderdelen niet leverbaar waren en dat die bovendien meer dan € 300 zouden kosten.
:? WAT NU?! Heeft iemand een tip: ergens toch een nieuwe printplaat vandaan zien te halen? Wat zal dat kosten? Is de machine een dure reparatie waard?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo

Ik denk dat u de Timer bedoeld
Die heb ik misschien nog liggen maar dan heb ik wel het ako nummer nodig staat op de timer

vrgr Tim

Gast

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Gast »

Ik blijf het zeggen,
er zijn maar een paar wasmachine fabrieken en daar worden alle merken gemaakt.
neem als voorbeeld zanussi, electrolux, marynen en aeg,
identiek,
voor de een betaal je 400 euro voor de ander 1400 euro
je wordt in de maling genomen.

Er is maar 1 goede wasmachine te koop en dat is een miele, sorry voor de anderen, maar het is toch echt zo.
Een oud witgoedverkoper..

Qwenn
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2005 23:11

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Qwenn »

Hallo allemaal,

Kan iemand ons helpen?
Onze wasmachine geeft sinds 2 weken een error namelijk ER02
in het display.

Mijn man heeft direct het boekje gelezen en het verontreinigingsfilter schoongemaakt.

Hij deed het daarna ongeveer een week en eergisteren kwam hetzelfde probleem naar boven. Het filter weer schoongemaakt alle slangen schoongemaakt en ga zo maar door alles is inmiddels schoon maar het defect blijft bestaan.
Wij hebben de machine Brandt WFH 1673D z'n 2 jaar geleden gekocht bij BCC en hebben ook 5 jaar garantie afgesloten maar nu merk ik op de site dat ze failliet zijn en dat er nare berichten over brandt zijn dus hou ik me hart vast als morgenochtend een monteur ga bellen.

Kan ik beter een andere machine eissen van een ander merk of is het zo dat ie nog gemaakt kan worden?

Wie kan ons helpen

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Laat de machine draaien op 95 graden met een flinke schep SODA.


Dit is overigens elk kwartaal aan te raden te doen.

Door de lage temperaturen koekt er nogal wat zeepresten aan in de machine.

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door marcimarc »

bij jou is de pomp kapot is zelf makelijk te vervangen achter plaat er af en dan zit er rechts achter in een pomp met 3 schroefjes vast en een stekkertje deze er uit halen naar de plaatselijke onderdelen zaak gaan een nieuwe kost hier 22,50 die er weer in schroeven en hij draait weer


groetjes marc

jamesbuik
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2005 12:41

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door jamesbuik »

Ook wij hebben zo Brandt machine die eigenlijk vanaf dag een problemen gaf. Voor de duidelijk we hebben een gezin van 3 personen.
De storingen aan de machine die 5 jaar oud is geworden en nu 26-10-2005 is overleden waren.
Het drukvaatje verstopt elke 3 maanden, dus niet meer centrifugeren. De monteur zei u wast met vloeibaar wasmiddel zeker, de andere zei u gebruikt poeder zeker. kortom het licht altijd aan de gebruiker maar het is gewoon een fout in de machine.
Het verwarmingselement is doorgebrand als gevolg van bovenstaand probleem; de parameters gaven aan dat er water in de machine zat.
Dit was echter niet het geval hierdoor is deze doorgebrand.
Twee keer nieuwe koolborstels vervangen in de motor.
1 keer een nieuwe motor.
Vast gelopen afvoerpomp.
Op 26-10-2005 is de gehele printplaat boven in de machine uitgebrand.
Kosten 300 euro plus plaatsen.
We hebben de brandt nu ritueel verbrand(t).
Nog nooit zo een slechte machine en service gehad, altijd alles moeten betalen, Daar voor 20 jaar een Miele gehad en die hebben we nu weer aangeschaft.

hallo25
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2005 18:39

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door hallo25 »

Wij hebben ook een bradt wasmachine nog nooit problemen gehad. Hij is nu 3.5 jaar oud.

Arjen1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:54

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door Arjen1984 »

Ik heb begrepen dat Brandt failliet is. Klopt dit?

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door flepp »

Ja de consument krijgt altijd de schuld.
Vier jaar geleden een hollandia wasmachine gekocht €725.
Al gauw bleef het deurtje niet meer zitten door speling op het scharnier,
u zal wel op het deurtje gehangen hebben mevrouw of dat je achterlijk bent. Ook binnen een paar maanden een nieuwe printplaat erin gezet.
Wassen ging wel goed maar centrifugeren was een puinhoop, door dat in eerst instantie ze toch alles in je schoen schuiven heb ik het er bij gelaten had geen zin meer in ergernis daarover.
Nog kort geleden gevraagd daar waar ik hem gekocht heeft of ze een korting op een nieuwe wilden geven en duidelijk aangegeven heb dat ik geen vertrouwen meer had in deze wasmachine, geven ze een telfnr. u kunt kontakt opnemen met de techische dienst van hollandia het was geen antwoord op mijn vraag, had nog wel een jaar garantie maar het vertrouwen was er niet meer .
Af gelopen week een nieuwe gekocht enook al in gebruik hoop daar meer geluk mee te hebben, Weet iemand wat en waar hollandia gemaakt wordt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Brandt wasmachine

Ongelezen bericht door bot321 »

Doe wat Fritz The Cat zegt alleen bij
twee wasbeurten in de week 1 maal
per mnd.eens per kwartaal is een
beetje weinig.Kan eventueel
ook een scheut schoonmaak azijn in.

Gesloten