LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenvoer Whiskas

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
dierengek

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door dierengek »

:
oops: wij hebben4 katten ze zijn stapel op whiskas.zowel droog als blikvoer.maar kotsen zich bij tijd en wijlen een ongeluk als ze dat hebben gegeten. wat moet je anders als ze het lekker vinden.vraag me af wat er voor een troep in zit nu ik dat ook van anderen hoor.
dacht dat het aan mijn katten lag.jammer want zo goedkoop is het niet



afz.dierengek

Nantje

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Nantje »

Katten mogen ABSOLUUT GEEN rauw vlees hebben. Dit moet ALTIJD opgewarmd zijn. Een keer in de week een opgewarmd visje vinden ze heerlijk.


Natuurlijk... nu weten we meteen waar bosbranden door ontstaan, wilde katten maken een kampvuur om hun prooi te grillen.


Gelukkig heb ik katten die natuurlijke voeding heel goed verdragen en alles rauw krijgen, van karkasje tot eendagskuiken tot maagjes, hartjes, levertjes.

Commercieel voer bevat granen en maïs, laten dat nou juist de stoffen zijn waar veel katten overgevoelig op reageren.

Nan

Petruss
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 nov 2004 20:23

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Petruss »

Katten eten het liefst muizen en ander klein kruipwild, vogels, en gras...

Prima dieeet daar doen ze het goed op...

Alleen kotsen ze regelmatig de botjes en veren uit...

Petruss

Titan

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Titan »

Bij mijn katten ook niets dan diaree toen ze nog kittenbrokjes van Whiskas kregen.
Sinds ik ben overgestapt op Xtra Vital (net zo duur als Whiskas, maar grotere zakken) is het steeds beter met ze gegaan. Ze hebben geen diaree meer, zijn ineens enorm gegroeid en hebben een hele mooie vacht.
Onlangs ook overgegaan op volwassen brokken van Xtra Vital en dat gaat nu ook prima.

Miek

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn heel wat katten en honden allergische voor granen.
Voor een fabrikant is het goedkoper om granen in voedsel te stoppen dan echt vlees

In brokjes zitten veel granen. Beter is om over te stappen op voedsel zonder graan.

Het enigste vers vlees wat ik ken zonder granen is carnibest.
http://www.carnibest.nl

Ook moeten er een paar andere merken zijn waar geen granen inzitten.
Helaas weet ik de namen niet.

Ook zou je kunnen barfen. Maar dat is meer voor honden of katten die vrij jong zijn. Barfen is natuurlijk voedsel geven. Echt rauw voedsel.
Niet iedereen wilt dat en het is best moeilijk om een goede maaltijd voor te schrijven.

Je kunt katten af en toe eens wat koolvis geven of gewoon tonijn liefst met olijfolie.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Wat gek, ik ben toevallig een maand of twee geleden over gegaan op Whiskas maaltijd zakjes (senior).
En mijn twee katten doen het er erg goed op.
Een langharige kat van 15 jaar heeft voor het eerst in 2jaar weer een zachte niet klittende vacht.
En ja spugen doen mijn katten al jaren op het te gretig eten, van welk droogvoer dan ook.
Ik gebruik dan ook een voertankje, wat ik van boven bijvul en dat gaat beter dan iedere keer vers voer geven.

groetjes yvon

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Gatverrrr Yvon
tegen de tijd dat het bovenste aan de beurt is is dat alweer oud :shock: :? :(
Mijn katten krijgen voldoende om te zorgen dat hun bakje elke keer leeg is.
Ze krijgen 2 x per dag brokjes, van Purina, en ze krijgen 1x een portie vlees.
Alles op
Geen restjes
Geen gekots
Geen Whiskas

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn katten krijgen wat wij over hebben daarnaast stropen ze buiten nog wat bij.
ze doen het heel goed en zien er ook heel goed uit zijn nooit ziek en zijn nog nooit bij de dierenarts geweest.

Zie al die troep die jullie ze voorzetten niet zitten. droge brokken en kleffe zakje met een of ander onherkenbaar substantie, je moet op het etiket zien wat je ze geeft, en er maar vanuit gaan dat het klopt wat er staat.

Mijn katten doen het goed op wat ze van de pot krijgen.

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

gel en gif
dat zit erin :cry:

Maximonster

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Maximonster »

Ik geef al een tijd geen whiskas meer vanwege het hoge zoutgehalte en het feit dat mijn kat er diarree van kreeg. Ik heb inderdaad ook sensitive van royal canin geprobeerd, hielp bij mijn kat niet, en zit nu op Hill's light. Daar gaat hij goed op, op Purina Pro ook trouwens...

yvett037

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door yvett037 »

ik gebruik ook whiskas maaltijdzakjes.
weten jullie evt een ander merk die ook maaltijdzakjes heeft??
(behalve felix??)

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

kijk eens bij AH die heeft ze van eigen merk. Nog een stuk voordeliger ook

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

en net zo slecht :lol:

yvette037

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door yvette037 »

Mijn kat eet inderdaad het voer van AH niet.
ze lust bijna alles maar het voer van AH laat ze echt staan.
Weet iemand anders misschien nog een merk die ook maaltijdzakjes verkopen??

diesel

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door diesel »

hoi
Mij drie katten eten alles van whiskat, droogvoer, natvoer, snoepjes ect. Ze zijn allen gezond!

Gast

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door Gast »

vroeger kreeg mijn kat enken kattenvoer, van 1 merk
ze was om de haverklap aan de poeperij en overgeven
toen wij op vakantie waren heeft onze oppas de kat verwend met allerlei andere dingetjes.
we waren daar niet zo blij mee omdat ze toen ging pikken en bedelen.
maar eerlijk is eerlijk, doordat ze van alles ging eten was de diarree verledentijd, en ook het overgeven was voorbij.
hij eet nu echt van alles.

bianca 72

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door bianca 72 »

Ik heb zelf vier katten en mijn ervaring met het voer van Whiskas is goed. De klachten die door sommigen worden genoemd, zoals diarree, herken ik niet. De katten eten het graag (mits ze het niet dagelijks voorgezet krijgen), maar ik zorg wel voor afwisseling en koop dus ook regelmatig andere merken. Vroeger gebruikte ik altijd IAMS, maar toen waren de katten om de haverklap aan de diarree. Volgens mij is het voor (gezonde) katten beter om regelmatig te wisselen van merk.

eveline

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door eveline »

Hallo,

Mijn katten krijgen geen wiskas!!!
Waarom? In overleg met mijn dierenwinkel overgestapt naar een andere brok.
Mijn jongste aanwinst ( nu ruim 2 jaar). Kon er niet tegen, veel winden laten (en die roken echt niet naar rozen). Ook meer ontlasting, dus vaker de bak verschonen dus meer kattenbak stenen en dus duurder uit. Verder raakte geen van de drie katten verzadigt van wiskas. Ze aten veel meer, werden dik en de vacht dof.
Nu krijgen mijn katten een brok (knabbels) van mijn dierenwinkel. Het is gelijkewaardig aan het voer van Iams/ Hills etc etc. De duurdere voeding dus. Dit is net even goedkoper omdat het niet in een mooie zak zit, maar in een blanko zak.
Het is goed tegen blaasgruis etc.
Het kost toch nog 25,- voor 5 kilo. Maar met drie katten (volwassen) doe ik er zeker een maand mee. De katten blijven mooi op gewicht, hun vacht glanst en hun ontlasting ruikt minder en is ook een stuk minder. ook is hun ontlasting droger.
Wiskas voor katten is alsfriet en andere vette troep voor ons.

sari

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door sari »

Is hetgeen wat je nu geeft een naamloos merk of heet het gewoon knabbels? Na blaasgruisproblemen van mijn oudste gecastreerde kater, ben ik gestopt met blikvoer en droge brok die in de plaatselijke supermarkt te koop is. Nu eten alledrie de gecastreerde katers Prins (struvite) . Zak van 2 kilo kost € 14,95.

Ze zijn en zien er allemaal erg gezond uit, het kost wat meer maar bespaart me wel dierenartskosten!
Blaasgruis komt veel voor bij katers, het is erg pijnlijk voor de beestjes, en de medicijnen en het consult bij de dierenarts kost enorm veel.
Beter voorkomen dan genezen toch.

m1983

Re: Kattenvoer Whiskas

Ongelezen bericht door m1983 »

mijn kitten kan alleen tegen whiskas junior, ik denk dat het per kat verschilt...

Gesloten