LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS tarieven te duur!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Ik geloof dat je echt je zin wilt doordrijven :?
Laat ik het zo stellen: voor mij is het gunstiger om met de auto te gaan omdat ik dan een betere reistijd heb en het relatief goedkoper is dan met de trein omdat ik in een oude rammelbak rijd. Overigens onderhoud ik deze rammelbak wel goed, want hij komt elk jaar keurig door de keuring.
Ik had reeds aangeven dat dit een persoonlijke situatie is, maar u generaliseert het. En mijn antwoord was reëel: Ieder heeft een keuze, en die maakt hij/zij zelf.

Gast

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door Gast »

je antwoord was alles behalve reeel, maar helaas wil jij dat zelf niet inzien, omdat jij denkt altijd gelijk te hebben..., klein kindje.

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door MithraMadness »

U luistert/leest niet. Ik heb nu al een paar keer aangegeven dat de situatie voor mij persoonlijk goedkoper is. U maakt er van dat dit voor iedereen zo is. Luister aub want ik zeg het nu nog een keer:

Ik weet uit ervaring dat de auto voor mij persoonlijk goedkoper en sneller is dan het trein verkeer. Voor andere mensen hoeft deze situatie niet te gelden.

klein kindje.
Oh? Mag ik dan gratis mee met de trein? :P

Gast

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet uit ervaring dat de auto voor mij persoonlijk goedkoper en sneller is dan het trein verkeer. Voor andere mensen hoeft deze situatie niet te gelden.
Alleen hou jij geen rekening met bijkomende kosten (behalve de benzine) wanneer je met de auto gaat.
Wanneer je die kosten wel meeneemt kom je met de auto duurder uit.
Alleen schijn jij dat niet te begrijpen.
Dat het sneller is, is absoluut zo, maar niet goedkoper.
Maar goed, je moet het zelf weten.
Oh? Mag ik dan gratis mee met de trein?
Alleen wanneer je onder begeleiding van een volwassene bent.
Aangezien er geen mens zo gek is om met jou mee te geen is het antwoord.... NEE!

Gast

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door Gast »

je antwoord was alles behalve reeel, maar helaas wil jij dat zelf niet inzien, omdat jij denkt altijd gelijk te hebben..., klein kindje.
Volgens mij wil jij gelijk krijgen, maar denk niet dat je het krijgt. Het is nu voor iedereen anders.

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Kennelijk bent u niet in staat om een antwoord te lezen:

Ik ken de vaste kosten van mijn auto, maar ik zal het voor u uitrekenen:
- Jaarlijkse kosten ivm reparaties: +/- 100 euro (en dat is ruim, dit jaar moest ik alleen een nieuwe claxon van 20 euro)
Dat is 100/(356-104)= 0.50 eurocent afgerond per dag
- Onderdelen zijn goed voorradig voor de Polo 1.0 aangezien deze ook in de nieuwe Polo's gebruikt worden.
- Monteur: Mijn buurman zijn eigen garage bedrijf
- Benzine: 25 liter tank >> +/- 35,- euro per volle tank in Duitsland/bij de Makro
- Wegenbelasting: geen. Rammelbak ouder dan 25 jaar.
Mocht ik nog kosten zijn vergeten laat mij deze weten.

Total kosten per dag: +/- 8 euro en ik sta bij mijn werk. Met de trein kost het me 9 euro en moet ik nog ruim 30 minuten lopen.
Alleen wanneer je onder begeleiding van een volwassene bent.
Aangezien er geen mens zo gek is om met jou mee te geen is het antwoord.... NEE!
Wel de splinter zien in mijn oog, maar niet de balk in uw eigen. Als u een puppy was nam ik u mee naar huis.

Gast

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door Gast »

verzekering...
O nee, die zal u niet hebben.
Onverzekerd is namelijk goedkoper rijden (denk je)
Plus de jaarlijkse kosten ivm reparaties kan je noit op een geschat bedrag zetten.
Dit jaar kan je niks met je auto hebben, volgend jaar kan je bijna alles laten vervangen.
Je zult hier dus altijd een ruimer bedrag voor moeten reserrveren.
Maar ja, ook dat snap jij weer niet.

Ik lees wel, maar jij snapt gewoon niet wat een ander bedoeld.
Jammer hoor.

En een balk in mijn oog?
Hoe kom je daar nu weer bij...
Splinter in jouw oog?
Jij ziet echt spookjes he... :roll:

MithraMadness
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:43

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Mijn verzekering is 23 euro per kwartaal dus ik reken nog eens 50 cent per dag erbij. Mijn kosten berekende ik oover de afgelopen 5 jaar zo lang heb ik mijn karretje al. Mijn duurste reparatie was een combi van waterpomp, nieuwe banden en een schokbreker en dat was ongeveer voor 90 euro

Mijn auto koste 200 euro (van een kennis overgekocht), dus dat geld heb ik er wel uitgereden.

Maar goed. Ik heb verder geen zin in een zinloze discussie.

Gast

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door Gast »

jajajaja, jij gelooft nog in sprookjes.
Jammer voor jou, maar ik geloof niet in sprookjes.

supra

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door supra »

De trein is in nederland altijd al relatief duurder geweest Aangezien in nederland voor en engels model is gekozen zal deze nog ca 30% in prijs stijgen. De tarieven worden dan net zo hoog als in het Verenigd Konikrijk. De bevoling pikt het daar ook, dus hier ook. Het zal pas veranderen als er echte concurrentie geboden wordt. Dit zal nog wel enige tijd duren, voorlopig is NS alleenheerser samen met zijn dochterondernemingen.Daarom is er voorlopig ook geen kwaliteit prikkel voor NS alsmede compoetitieve prijsstelling. Kijk maar eens voor de grap op buitenlandse spoorweg sites naar de tariefstellingen.

Gast

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door Gast »

Supra, de auto is ook relatief duur in Nederland en zal ook nog flink in prijs blijven stijgen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: NS tarieven te duur!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je koopt het recht op vervoer niet het recht op een zitplaats, dat is de meestgemaakte vergissing. Als ze iedereen willen laten zitten worden die treinen 10 keer zo lang. Het stata gewoon in de Algemene Voorwaarden van de NS, die zou je een moeten lezen in plaats van als een schaap te gaan blaten over niets.

Gesloten