| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UMTS / GSM ziek makende straling
-
Paul Vermeulen
Re: UMTS / GSM ziek makende straling
Ik woon al jaren onder een GSM-Mast maar heb van al die klachten nog nooit iets gemerkt. De vraag is of er daadwerkelijk een portie ziekmakelijke straling van die antenne afkomt. Zijn we niet wat te voorbarig bezig?
-
Gast
eerst verwijzen naar TNO
en vervolgens TNO afdoen als niet onafhankelijk
sorry hoor maar dan ben je niet meer te volgen. en het artikel dat je aanhaalt uit Japan gaat helemaal NIET over GSM-masten maar over mobieltjesgebruik in de trein.
Ben jij ook zo consequent geen mobieltje meer te gebruiken??
het laatste TNO onderzoek toont vreemde
dingen, die niet waren verwacht. (zie onderzoek)
en vervolgens TNO afdoen als niet onafhankelijk
TNO is NIET onafhankelijk, maar produceert rapporten voor
het bedrijfsleven...
sorry hoor maar dan ben je niet meer te volgen. en het artikel dat je aanhaalt uit Japan gaat helemaal NIET over GSM-masten maar over mobieltjesgebruik in de trein.
Ben jij ook zo consequent geen mobieltje meer te gebruiken??
-
Gast
En..Paul Vermeulen, je hebt gelijk, het is gemekker over zaken die nooit bewezen zijn.
pas op voor massa-hysterie!
pas op voor massa-hysterie!
-
Gast
aan degene die beweerde het aantal hersentumoren toegenomen is bij managers in de VS.
laat maar zien waar dat bericht vandaan komt, graag een bron.
laat maar zien waar dat bericht vandaan komt, graag een bron.
-
a.witzel
Mensen,
Er zijn hier personen die velle reachties plaatsen die echter onder verschillende namen van èèn het zelfde IP nummer afkomstig zijn.
Laat dus maar gaan het heeft geen zin om het deze uit te leggen.
Ze zullen altijd tegen spreken.
Bekijk deze informatie: http://www.arjenwitzel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=179
Groeten Arjen
Er zijn hier personen die velle reachties plaatsen die echter onder verschillende namen van èèn het zelfde IP nummer afkomstig zijn.
Laat dus maar gaan het heeft geen zin om het deze uit te leggen.
Ze zullen altijd tegen spreken.
Bekijk deze informatie: http://www.arjenwitzel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=179
Groeten Arjen
-
Gast
Weet je wat jullie met ze alle is een tijdje moeten doen in de bush bush gaan zitten zo'n 1/2 jaartje en dan terug keren in deze onderhand kernenergieke samenleving, nou en of je gaat stuiteren van de stralingen. tijdje soms ook met een T?
-
Rene P.
Dat gezeik over de vermeende UMTS gevaren is, zoals gewoonlijk, typisch Nederlands. Alleen hier worden nieuwe, veelbelovende technologieën door valse geruchten in een kwaad daglicht gesteld.
TNO zo als die nu opereert is een autistisch orgaan, dat kennelijk alleen voor milieugroeperingen opereert.
TNO zo als die nu opereert is een autistisch orgaan, dat kennelijk alleen voor milieugroeperingen opereert.
-
bewoner
Mischien zou je die onderzoeken eens moeten geloven en ophouden met zeuren.....De huisarts is klaar die weet het niet meer. Ben kerngezond volgens alle onderzoeken die ik heb gehad.
-
Gast
Ik kan alles wel aankruisen van A. Witzel.
Ik mis alleen nog jubeltenen, verder klopt het vrij aardig.
Verder als je nek vaak knakt, moet je niet zo vaak naar het hoogste punt van die mast kijken.
Bij broeddruk denk ik aan de kippen van de buurman die van de leg zijn.
Ik lees ook dat de eetlust in orde is.
Dus die mast zorgt er blijkbaar voor dat je gaat eten.
Dat is wel een goede zaak voor de plaatselijke supermarkt.

Ik mis alleen nog jubeltenen, verder klopt het vrij aardig.
Verder als je nek vaak knakt, moet je niet zo vaak naar het hoogste punt van die mast kijken.
Bij broeddruk denk ik aan de kippen van de buurman die van de leg zijn.
Ik lees ook dat de eetlust in orde is.
Dus die mast zorgt er blijkbaar voor dat je gaat eten.
Dat is wel een goede zaak voor de plaatselijke supermarkt.
-
master
Vanavond:
21:10 uur, Zembla, Nederland 3.
ZIEK VAN MOBIEL BELLEN....
Zullen we eens kijken wie er gelijk heeft.
Weg met de huidige digitale draadloze techniek.
-
Gast
Ziek kan je ook worden van mensen die overal spoken zien.

Ik zag dat er rond de 450Mhz zoveel signalen gemeten werden door Arjan geloof ik. Wat wordt er uitgezonden op die frequenties ? Lijkt me echt een frequentie voor de "rampensirene" . UMTS en mobiele telefonie zitten in ieder geval niet op die freq. Tenzij je daarvan wat mengproducten ontvangt.
Toch lijkt het gewapend beton waaronder jij woont mij toch een prima afscherming voor de straling , daar heb je toch geen alufolie meer bij nodig?
Toch lijkt het gewapend beton waaronder jij woont mij toch een prima afscherming voor de straling , daar heb je toch geen alufolie meer bij nodig?
-
Gast
Hallo,
TNO bevestigd dat wij mensen ziek kunnen worden!
Alleen wordt er niks mee gedaan??
TNO bevestigd dat wij mensen ziek kunnen worden!
Alleen wordt er niks mee gedaan??
Ik zag Arjan vanavond op 2Vandaag met z'n alu-slaapkamer. Er hing wel een tv in z'n kooi van Faraday , de gamma? straling die de tv produceert gaat er dus niet uit.
Dat blootstaan aan grote dosis electromagnetische straling gelijk staat aan een magnetron op " slow cook" geloof ik direct. Maar zijn de veldsterktes in de bovenste woonlagen van zijn flat nog dermate hoog dat deze gezondheidsklachten kunnen veroorzaken? En veldsterkte zegt ook nog niets , het is afhankelijk van de frequentie. Hoe hoger de freq. hoe schadelijker. De DECT telefoontjes zorgen wel voor veel straling , dat wist ik al , maar dat mensen er klachten aan overhouden niet. Zelf heb ik hobbymatig met deze materie te maken, ik mag dmv. een licentie gebruik maken van diverse freq. variërend van 3,6 Mhz tot ver in de Ghz-en
Zo weet ik ook dat Agentschap Telecom metingen kan doen naar bepaalde freq. en hun veldsterkte. Als men bv. hinder ondervindt doordat iets in de buurt jouw radio/tv ontvangst stoort, komt men indien nodig langs om de bron van de storing op te sporen. Nu weet ik niet of dit ook het geval is bij jou?
Kan het ook niet zo zijn dat je last hebt van een GSM/UMTS antenne-opstelling van een flat die vlakbij staat? Of wat dacht je van een KPN-straalverbinding die gericht kan staan op jullie vanaf een andere flat . De EMS gaat nu eenmaal moeilijk door gewapend beton en helemaal door 2 lagen zoals bij jouw onderburen. Verder worden zendinstallatie altijd goed afgeschermd , net als de antennekabels, en gebruikt men enigzins richtingsgevoelige antennes. Ik weet niet hoeveel vermogen men gebruikt , heb jij daar gegevens van? Als men nederland nou bomvol zet met antennes ( je weet wel , die dingen die zo nodig door de kabel vervangen moest worden mede uit esthetisch oogpunt , weg met die stormgevoelige schoorsteen brekers die op alum. harken lijken) dan kan het benodigde vermogen drastisch omlaag en hebben de mensen er geen last meer van.
Zo weet ik ook dat Agentschap Telecom metingen kan doen naar bepaalde freq. en hun veldsterkte. Als men bv. hinder ondervindt doordat iets in de buurt jouw radio/tv ontvangst stoort, komt men indien nodig langs om de bron van de storing op te sporen. Nu weet ik niet of dit ook het geval is bij jou?
Kan het ook niet zo zijn dat je last hebt van een GSM/UMTS antenne-opstelling van een flat die vlakbij staat? Of wat dacht je van een KPN-straalverbinding die gericht kan staan op jullie vanaf een andere flat . De EMS gaat nu eenmaal moeilijk door gewapend beton en helemaal door 2 lagen zoals bij jouw onderburen. Verder worden zendinstallatie altijd goed afgeschermd , net als de antennekabels, en gebruikt men enigzins richtingsgevoelige antennes. Ik weet niet hoeveel vermogen men gebruikt , heb jij daar gegevens van? Als men nederland nou bomvol zet met antennes ( je weet wel , die dingen die zo nodig door de kabel vervangen moest worden mede uit esthetisch oogpunt , weg met die stormgevoelige schoorsteen brekers die op alum. harken lijken) dan kan het benodigde vermogen drastisch omlaag en hebben de mensen er geen last meer van.
-
Gast
Precies net zoals het in Zweden en Denemarken geregeld is!
Ik las zojuist een stukje uit de Nota Nationaal Antennebeleid. Daarin stond dat de vermogens die gebruikt mogen worden door de mobiele telefonie aanbieders varieëren van 100 tot wel 250W ! Reken daarbij, via de gebruikte antennes, een verdere versterking van het signaal van min 4 en max 10x ( gokje van Yukkie) . Dan zit je al gauw op een ERP ( Effective Radiated Power ), zoiets als een totaal uitgestraald vermogen, tussen de 400 en 2,5 kW ???? Dan zie je ook wel groene sneeuw .................
-
F. ter Beek
Erg mooi dat er kennelijk veel mensen zijn die 'verstand' hebben van de moderne telecommunicatiefrequentie 'straling'. Vooropgesteld, ik heb er zeker geen verstand van. Wel heb ik gewoon verstand en kan ik daar heel aardig gebruik van maken.
Wat mij erg bevreemd is dat het er op lijkt dat iedereen eraan voorbij gaat dat er mensen zijn wiens kwaliteit van leven duidelijk negatief beïnvloed wordt door deze straling. Ik weet niet hoe u dat zou vinden, maar ik heb er beslist geen behoefte aan zo'n risico te lopen.
Buiten de vele zogenaamde 'niet wetenschappelijk erkende' tests en proeven die keer op keer aantonen dat de straling wel degelijk gevolgen heeft, zijn er gewoon mensen, net als u en ik, die écht last hebben van deze zaken.
De gebruikte terminologie van 'geen blijvende schade' of 'geen onomkeerbaar ziektebeeld' in de officiële rapportages van de bevoegde instanties, geven ook bijzonder duidelijk aan dat er wel degelijk effecten gemeten zijn.
Wat de effecten na zeer langdurige blootstelling (enkele jaren) zullen zijn is niet te voorzien. Men tracht echter krampachtig de stelling vast te houden dat de weegschaal naar de 'positieve' kant zou overhellen... Als na tien jaar de schadelijkheid wordt erkend hebben velen dus tien jaar lichamelijk en/of geestelijk nadeel ondervonden. En wie bepaalt vervolgens wat een acceptabele afname van levenskwaliteit zou kunnen zijn... waarschijnlijk wordt e.e.a. dan alsnog vergoeilijkt en met de mantel der liefde overdekt.
Met het oog op de volksgezondheid zou minimaal een uitstel van het gebruik van UMTS reëel zijn. Natuurlijk kies je als verantwoordelijk bestuurder het zekere voor het onzekere als het om de gezondheid van de Nederlandse bevolking gaat, of is dat erg naïef gesteld?
Helaas zal ook in deze kwestie het grote geld (er is bijna 3 miljard euro door de telecom giganten betaald aan UMTS rechten) het kunnen gaan winnen van het (nog) gezonde verstand.
Natuurlijk maakt positivering van de mogelijke gevolgen van de UMTS straling deel uit van de marketingplannen van de grote investeerders.
Maar laat de betrokken telecom partijen u nou toch niets wijsmaken en haal dat bord voor uw hoofd weg, eenieders levenskwaliteit en mogelijk zelfs de gezondheid van u en uw kinderen kan zeer nadelig worden beïnvloed door deze zendmasten. Verzet u daarom daar waar mogelijk tegen de wildgroei van deze masten in bewoonde gebieden! Er zijn ruim voldoende alternatieve locaties waar geen mensen in de directe omgeving wonen en leven!
Nog een kleine reactie op de Gemeente Haarlemmermeer, die heeft namelijk toestemming gegeven een nieuwe UMTS zendmast midden in een woonwijk te plaatsen op zeer korte afstand van een kinderdagverblijf en vele woningen. Waaronder inderdaad mijn huis waar ik met mijn gezin in woon.
Haar 'verbod' om soortgelijke masten op daken van flatgebouwen te plaatsen is wat mij betreft dus een wassen neus. Náást je huis is kennelijk geen probleem.
We worden gewoon weer eens zwaar in de maling genomen door de verantwoordelijke dames en heren. (die trouwens zelf beslist niet in de buurt van een mast wonen...)
Wat mij erg bevreemd is dat het er op lijkt dat iedereen eraan voorbij gaat dat er mensen zijn wiens kwaliteit van leven duidelijk negatief beïnvloed wordt door deze straling. Ik weet niet hoe u dat zou vinden, maar ik heb er beslist geen behoefte aan zo'n risico te lopen.
Buiten de vele zogenaamde 'niet wetenschappelijk erkende' tests en proeven die keer op keer aantonen dat de straling wel degelijk gevolgen heeft, zijn er gewoon mensen, net als u en ik, die écht last hebben van deze zaken.
De gebruikte terminologie van 'geen blijvende schade' of 'geen onomkeerbaar ziektebeeld' in de officiële rapportages van de bevoegde instanties, geven ook bijzonder duidelijk aan dat er wel degelijk effecten gemeten zijn.
Wat de effecten na zeer langdurige blootstelling (enkele jaren) zullen zijn is niet te voorzien. Men tracht echter krampachtig de stelling vast te houden dat de weegschaal naar de 'positieve' kant zou overhellen... Als na tien jaar de schadelijkheid wordt erkend hebben velen dus tien jaar lichamelijk en/of geestelijk nadeel ondervonden. En wie bepaalt vervolgens wat een acceptabele afname van levenskwaliteit zou kunnen zijn... waarschijnlijk wordt e.e.a. dan alsnog vergoeilijkt en met de mantel der liefde overdekt.
Met het oog op de volksgezondheid zou minimaal een uitstel van het gebruik van UMTS reëel zijn. Natuurlijk kies je als verantwoordelijk bestuurder het zekere voor het onzekere als het om de gezondheid van de Nederlandse bevolking gaat, of is dat erg naïef gesteld?
Helaas zal ook in deze kwestie het grote geld (er is bijna 3 miljard euro door de telecom giganten betaald aan UMTS rechten) het kunnen gaan winnen van het (nog) gezonde verstand.
Natuurlijk maakt positivering van de mogelijke gevolgen van de UMTS straling deel uit van de marketingplannen van de grote investeerders.
Maar laat de betrokken telecom partijen u nou toch niets wijsmaken en haal dat bord voor uw hoofd weg, eenieders levenskwaliteit en mogelijk zelfs de gezondheid van u en uw kinderen kan zeer nadelig worden beïnvloed door deze zendmasten. Verzet u daarom daar waar mogelijk tegen de wildgroei van deze masten in bewoonde gebieden! Er zijn ruim voldoende alternatieve locaties waar geen mensen in de directe omgeving wonen en leven!
Nog een kleine reactie op de Gemeente Haarlemmermeer, die heeft namelijk toestemming gegeven een nieuwe UMTS zendmast midden in een woonwijk te plaatsen op zeer korte afstand van een kinderdagverblijf en vele woningen. Waaronder inderdaad mijn huis waar ik met mijn gezin in woon.
Haar 'verbod' om soortgelijke masten op daken van flatgebouwen te plaatsen is wat mij betreft dus een wassen neus. Náást je huis is kennelijk geen probleem.
We worden gewoon weer eens zwaar in de maling genomen door de verantwoordelijke dames en heren. (die trouwens zelf beslist niet in de buurt van een mast wonen...)
-
Gast
http://www.omroep.nl/vara/zembla/anavond:
Die is gisteren uitgezonden .
Forum () hierover:
http://info.omroep.nl/vara?nav=zjbuJsHzGHCmHqE
Nog niet voor diegene die het hebben gemist online te bekijken .
Maar dat komt nog wel .