LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hamburger-Mannheim
Re: Hamburger-Mannheim
Beste Nicoline,
Als zelfstandig assurantietussenpersoon (atp) moet ik je een samenwerking met HM ten sterkste afraden !!
Dit zeg ik absoluut niet omdat ik concurrentie vrees.
De "levenmaterie" is dermate complex dat je dit beter aan specialisten kunt overlaten. Met name de advisering.
Voor ons als atp, die er dagelijks mee bezig zijn, is het al een waar "mijnenveld".
Wij hebben al moeite om bij te blijven, zowel op het gebied van schade als leven: Wij kunnen al geen specialist zijn in beide.
Je bent of schade- of levenspecialist.
Toevallig ben ik het laatste.
Om dit te worden heb ik 2-jarige (!!) avondopleiding "Branche Leven" gevolgd. Dit is dermate zwaar dat er nog geen 20 % van de deelnemers slaagt !! En dat zijn mensen die er nota bene dagelijks mee werken.
Een goed leven-advies is net als een "maatpak":Iedere persoon is anders en iedere situatie is anders. Het advies moet op een specifieke persoon in een specifieke situatie zijn toegespitst.
Een standaardpakketje past eigenlijk niemand.
LegioLease is het beste voorbeeld van het drama, wanneer leken zich met verzekeringen gaan bezighouden !
Zelfs profis zijn er ingestonken.
Zelf heb ik altijd geweigerd om LegioLease in mijn pakket op te nemen:Wat men beloofde kon gewoon niet. Dit heeft mij menig klant gekost die het toch wilde. Jammer dan. Ik vond echter mijn integriteit als atp zwaarder wegen.
Zie nu het resultaat ! Wat ben ik blij dat ik LegioLease altijd buiten de deur gehouden heb:Gokken, in de vorm van een spaar- levensverzekering op basis van beleggingen, met geleend geld.
Te gek voor woorden.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat JIJ, als adviseur, er door je kennissen en vrienden op aangekeken wordt als er wat mis gaat.
De produkten van HM ken ik niet dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Ik vermoed echter dat het hier meer om een SPAARverzekering dan om een LEVENSverzekering gaat. Deze 2 worden vaak ten onrechte op 1 hoop gegooid maar de fiscus weet het onderscheid feilloos te maken met alle gevolgen van dien.
Mijn advies: BLIJF ER VANAF !!!!!!!
Dat HM de produkten afzet via MLM vind ik persoonlijk geen probleem.
Zelf doe ik namelijk ook aan MLM, maar dan met iets anders.
Men moet op dit gebied echter geen leken gaan inzetten.
Als je hiermee aan de slag wilt ga dan in ieder geval eerst je Assurantie-B halen. Dit is een 1-jarige avondopleiding van 1 avond per week. Maar ook dit is tegenwoordig behoorlijk pittig, met name door het leven-deel!
Ik hoop je hiermede geholpen te hebben.
mvg.
Henny E.
======
Als zelfstandig assurantietussenpersoon (atp) moet ik je een samenwerking met HM ten sterkste afraden !!
Dit zeg ik absoluut niet omdat ik concurrentie vrees.
De "levenmaterie" is dermate complex dat je dit beter aan specialisten kunt overlaten. Met name de advisering.
Voor ons als atp, die er dagelijks mee bezig zijn, is het al een waar "mijnenveld".
Wij hebben al moeite om bij te blijven, zowel op het gebied van schade als leven: Wij kunnen al geen specialist zijn in beide.
Je bent of schade- of levenspecialist.
Toevallig ben ik het laatste.
Om dit te worden heb ik 2-jarige (!!) avondopleiding "Branche Leven" gevolgd. Dit is dermate zwaar dat er nog geen 20 % van de deelnemers slaagt !! En dat zijn mensen die er nota bene dagelijks mee werken.
Een goed leven-advies is net als een "maatpak":Iedere persoon is anders en iedere situatie is anders. Het advies moet op een specifieke persoon in een specifieke situatie zijn toegespitst.
Een standaardpakketje past eigenlijk niemand.
LegioLease is het beste voorbeeld van het drama, wanneer leken zich met verzekeringen gaan bezighouden !
Zelfs profis zijn er ingestonken.
Zelf heb ik altijd geweigerd om LegioLease in mijn pakket op te nemen:Wat men beloofde kon gewoon niet. Dit heeft mij menig klant gekost die het toch wilde. Jammer dan. Ik vond echter mijn integriteit als atp zwaarder wegen.
Zie nu het resultaat ! Wat ben ik blij dat ik LegioLease altijd buiten de deur gehouden heb:Gokken, in de vorm van een spaar- levensverzekering op basis van beleggingen, met geleend geld.
Te gek voor woorden.
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat JIJ, als adviseur, er door je kennissen en vrienden op aangekeken wordt als er wat mis gaat.
De produkten van HM ken ik niet dus daar kan ik geen oordeel over vellen.
Ik vermoed echter dat het hier meer om een SPAARverzekering dan om een LEVENSverzekering gaat. Deze 2 worden vaak ten onrechte op 1 hoop gegooid maar de fiscus weet het onderscheid feilloos te maken met alle gevolgen van dien.
Mijn advies: BLIJF ER VANAF !!!!!!!
Dat HM de produkten afzet via MLM vind ik persoonlijk geen probleem.
Zelf doe ik namelijk ook aan MLM, maar dan met iets anders.
Men moet op dit gebied echter geen leken gaan inzetten.
Als je hiermee aan de slag wilt ga dan in ieder geval eerst je Assurantie-B halen. Dit is een 1-jarige avondopleiding van 1 avond per week. Maar ook dit is tegenwoordig behoorlijk pittig, met name door het leven-deel!
Ik hoop je hiermede geholpen te hebben.
mvg.
Henny E.
======
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: Hamburger-Mannheim
Hoe weet jij wat ik zal adviseren? Ga je soms beweren dat alle HM distributeurs geen advies zullen geven om tot aankoop over te gaan.Nee, jij adviseert alleen het servicepakket en niet om tot aankoop over te gaan.
Quote:
Ik geef dus wel advies over iets waar ik niets van af weet.
Wat snap je dan niet over het servicepakket ???
Is toch niet zo ingewikkeld volgens mij.
Als ik mijn vrienden ga adviseren, zullen ze denken dat ik een goed advies geef en zullen ze dit dus als een koopadvies beschouwen.
Verder zeg je dat een training nodig is als je in een branche begint waar je niets van af weet.
Heb je gelijk in, maar waarom moet ik daarvoor betalen?
Zij worden er toch beter van als ze een nieuwe distributeur hebben?
Ik heb nog nooit moeten betalen voor een training als ik een nieuwe baan kreeg.
En dan de laatste, je krijgt/betaalt voor een training van 1 weekend.
Daarna weet je genoeg om adviezen te geven over verzekeringen? Daar geloof ik dus ook niet in.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03
Re: Hamburger-Mannheim
Je begint het al te begrijpen !!Ga je soms beweren dat alle HM distributeurs geen advies zullen geven om tot aankoop over te gaan.
Antwoord is JA
Volgens mij heb ik al 2 keer gezegd dat je NIET voor de training betaald , maar voor de hotelkosten !!Heb je gelijk in, maar waarom moet ik daarvoor betalen?
En jij denkt dat het bij dat ene weekendtraininkje blijft ??En dan de laatste, je krijgt/betaalt voor een training van 1 weekend.
Daarna weet je genoeg om adviezen te geven over verzekeringen? Daar geloof ik dus ook niet in.
Dan begint het pas, de hoeveelheid cursussen en trainingen die men kan/moet volgen is groot.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03
Re: Hamburger-Mannheim
Jij kent HM niet , maar je moet een samenwerking met HM afraden ?????Als zelfstandig assurantietussenpersoon (atp) moet ik je een samenwerking met HM ten sterkste afraden !!
Re: Hamburger-Mannheim
Beste Zjeflegrande,
Het antwoord is: Driewerf JAAAAAAAAAA.
Omdat HM kennelijk geen eisen stelt aan haar "adviseurs".
Dit is in onze branche hoogst ongebruikelijk, dan wel ondenkbaar.
Er wordt geen opleiding gevraagd, zoals uit de vraag van Nicoline blijkt,terwijl die opleiding onontbeerlijk is om iemand een DEUGDELIJK advies te kunnen geven.
HM en jij denken dat adviseurs dat deugdelijke advies kunnen geven na een paar weekendjes?
Verder ben je wel degelijk verkoper.
Die trainingen zullen ongetwijfeld meer gericht zijn op het verkopen dan op het verzekeringstechnische vlak. HM is hiermee niet de eerste.
Bovendien,als jouw adviezen nooit worden opgevolgd, zul je ook nooit ene cent verdienen. (Indien wel: Waar kan ik mij melden ??)
En dat is WEL gebruikelijk in onze branche.
Duidelijk ?
M.v.g.
Henny E
======
Het antwoord is: Driewerf JAAAAAAAAAA.
Omdat HM kennelijk geen eisen stelt aan haar "adviseurs".
Dit is in onze branche hoogst ongebruikelijk, dan wel ondenkbaar.
Er wordt geen opleiding gevraagd, zoals uit de vraag van Nicoline blijkt,terwijl die opleiding onontbeerlijk is om iemand een DEUGDELIJK advies te kunnen geven.
HM en jij denken dat adviseurs dat deugdelijke advies kunnen geven na een paar weekendjes?
Verder ben je wel degelijk verkoper.
Die trainingen zullen ongetwijfeld meer gericht zijn op het verkopen dan op het verzekeringstechnische vlak. HM is hiermee niet de eerste.
Bovendien,als jouw adviezen nooit worden opgevolgd, zul je ook nooit ene cent verdienen. (Indien wel: Waar kan ik mij melden ??)
En dat is WEL gebruikelijk in onze branche.
Duidelijk ?
M.v.g.
Henny E
======
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: Hamburger-Mannheim
Ik zal het nog een keer uitleggen zodat zelfs zjeflegrande het begrijpt.Volgens mij heb ik al 2 keer gezegd dat je NIET voor de training betaald , maar voor de hotelkosten !!
Het kost mij EUR 150, of EUR 95 of welk bedrag je ook wil invullen.
Die training kost mij geld, waar het geld aan gealloceerd wordt is voor mij niet van belang.
Door die training ben ik geld kwijt.
Ergo, ik moet betalen voor de training.
Als ik voor een bedrijf ga werken en een training moet volgen op een externe locatie, dan worden ALLE kosten voor mij betaald.
Daarna ga ik al wel adviseren aangaande jullie "service pakket".En jij denkt dat het bij dat ene weekendtraininkje blijft ??
Dan begint het pas, de hoeveelheid cursussen en trainingen die men kan/moet volgen is groot.
Na 1 weekend al.
Dat ik later nog meer trainingen volg ik leuk voor latere klanten, maar de eerste klanten krijgen dus een advies wat, als ik jouw woorden goed lees, ook volgens jou ondeskundig is.
Dit had ik al ontkracht:Quote:
Ga je soms beweren dat alle HM distributeurs geen advies zullen geven om tot aankoop over te gaan.
Je begint het al te begrijpen !!
Antwoord is JA
In dit opzicht ben ik het met HennyE eens, HM kan nooit deskundige adviezen geven. Niet als ze op deze manier werken.Als ik mijn vrienden ga adviseren, zullen ze denken dat ik een goed advies geef en zullen ze dit dus als een koopadvies beschouwen.
Re: Hamburger-Mannheim
DOM? JIJ JA.ENORME SUK*KEL ALS JE ZO GRAAG EEN WEBSITE WIL, MAAK DAN EEN ECHT EN NIET MET DIE DOMME ZUINIGHEID VAN JE!!!!!!!!!!Je bent inderdaad wel ONTZETTEND DOM, als je NIET doorhebt dat die advertenties er natuurlijk NIET DOOR MIJ opgezet zijn.
Zoals je aan de URL kunt zien staat hij namelijk bij Lycos. En Lycos biedt gratis web hosting aan. Onder 1 voorwaarde, namelijk dat ZIJ ER RECLAME OP PLAATSEN. En gut, laten ze daar nou zo "slim" zijn, dat ze aan de hand van woorden die op de website voorkomen, GERICHTE RECLAME plaatsen. Zo simpel, zo makkelijk te beredeneren, maar ja, als je gewend bent om NIET VERDER TE KIJKEN DAN JE NEUS LANG IS, en daardoor verkeerde conclusies trekt, tsja, dan zet je jezelf hier behoorlijk voor paal ja. Hoe bedoel je dom...
KOMT HET OMDAT JE GEEN ROOIE ROT CENT HEBT????DOM DOM DOM.....
WIE IS HIER NOU DOM......EI*KEL!!!!!!!!!!
STUDENTJE WIL EEN WEBSITE, MAAR HET MAG WEER NIKS KOSTEN.....MAG IK EEN BAKKIE? JE BENT ECHT EEN ENORME SUK*KEL...JA FF LEKKER OM DE HOMO SPELEN...DWAAS
Re: Hamburger-Mannheim
Ik heb geen zin om er geld in te gaan steken. En ook geen zin om verder op dit soort inhoudsloze onzin in te gaan.DOM? JIJ JA.ENORME SUK*KEL ALS JE ZO GRAAG EEN WEBSITE WIL, MAAK DAN EEN ECHT EN NIET MET DIE DOMME ZUINIGHEID VAN JE!!!!!!!!!!
Re: Hamburger-Mannheim
Toevallig las ik in dit draadje. Wat mij opvalt is eigenljk dat iedereen zegt dat er zo weinig te vinden is over Duitslands tweede grootste verzekeringsmaatschappij.
De allergrootste in Duitsland is Allianz
De tweede grootste is Münchener Rück en hier hoort Hamburg-Mannheimer bij.
Eigenlijk valt HM onder Müchener Rücks hoofddochter ERGO. Daar vallen ook o.a. de bekende ondernemingen Victoria, DAS en DKV onder.
Bij Hamburg-Mannheimer praten we dus in ieder geval NIET over een klein luguber bedrijfje, maar wel over een bedrijf dat een verschrikkelijk kleine en specifieke doelgroep benaderd. Daar zijn ze dan enorm goed in. Daarom kan de opleiding ook veel minder. Ze verkopen nu eenmaal enkel verzekeringen die maar voor een heel kleine groep geschikt zijn. Die doelgroep leren zien is het hoofddoel van de cursussen.
HM was nooit naar Nederland gekomen als er niet iets verschrikkelijks was gebeurd. Vanaf 1-1-2005 is de premie in Duitsland niet meer aftrekbaar van de belastingen. HM kan in Duitsland zijn polissen dan ook bijna niet meer aan de man brengen. Daarom zijn ze als een gek aan het zoeken naar gebiedsuitbreidingen.
Tot zover het verhaal. Of het een goede firma is? Of het goede producten zijn?
Laten we elkaar niets wijsmaken. Een firma die levensverzekeringen verkoopt doet dat om er rijk van te worden. Een heel eenvoudig rekensommetje leert ons dat als iemand rijk wordt, er een ander iemand armer moet worden. Waarschijnlijk in dit geval dus ook.
Koop je zo'n ding, wordt je per maand armer. Of het een goede investering is (ik persoonlijk zie het gewoon als een soort spaarlening)
kan ik niet beoordelen.
Is dat belangrijk?? Je krijgt misschien ooit wat. Het enige waar ik vraagtekens bij zet is de buitenlandse moeder. Zo'n pakket is geheel op Duitsers ontworpen. Met hun belastingregels, administraties en (zeker niet vergeten) hogere salarissen.
Of zo'n produkt 100% op een Nederlander gekopieerd kan worden weet ik niet, ook weet ik niet wie verantwoordelijk is bij klachten.
Als ik MLM'er was (dat ben ik gelukkig niet) zou ik wel over die vragen nadenken voordat ik andere mensen deze dingen zou verkopen.
De allergrootste in Duitsland is Allianz
De tweede grootste is Münchener Rück en hier hoort Hamburg-Mannheimer bij.
Eigenlijk valt HM onder Müchener Rücks hoofddochter ERGO. Daar vallen ook o.a. de bekende ondernemingen Victoria, DAS en DKV onder.
Bij Hamburg-Mannheimer praten we dus in ieder geval NIET over een klein luguber bedrijfje, maar wel over een bedrijf dat een verschrikkelijk kleine en specifieke doelgroep benaderd. Daar zijn ze dan enorm goed in. Daarom kan de opleiding ook veel minder. Ze verkopen nu eenmaal enkel verzekeringen die maar voor een heel kleine groep geschikt zijn. Die doelgroep leren zien is het hoofddoel van de cursussen.
HM was nooit naar Nederland gekomen als er niet iets verschrikkelijks was gebeurd. Vanaf 1-1-2005 is de premie in Duitsland niet meer aftrekbaar van de belastingen. HM kan in Duitsland zijn polissen dan ook bijna niet meer aan de man brengen. Daarom zijn ze als een gek aan het zoeken naar gebiedsuitbreidingen.
Tot zover het verhaal. Of het een goede firma is? Of het goede producten zijn?
Laten we elkaar niets wijsmaken. Een firma die levensverzekeringen verkoopt doet dat om er rijk van te worden. Een heel eenvoudig rekensommetje leert ons dat als iemand rijk wordt, er een ander iemand armer moet worden. Waarschijnlijk in dit geval dus ook.
Koop je zo'n ding, wordt je per maand armer. Of het een goede investering is (ik persoonlijk zie het gewoon als een soort spaarlening)
kan ik niet beoordelen.
Is dat belangrijk?? Je krijgt misschien ooit wat. Het enige waar ik vraagtekens bij zet is de buitenlandse moeder. Zo'n pakket is geheel op Duitsers ontworpen. Met hun belastingregels, administraties en (zeker niet vergeten) hogere salarissen.
Of zo'n produkt 100% op een Nederlander gekopieerd kan worden weet ik niet, ook weet ik niet wie verantwoordelijk is bij klachten.
Als ik MLM'er was (dat ben ik gelukkig niet) zou ik wel over die vragen nadenken voordat ik andere mensen deze dingen zou verkopen.
Re: Hamburger-Mannheim
Er worden dingen aangeven in dit forum die zeker niet kloppen. Ik spaar nu al meer als 8 jaar en alles wat mij is verteld komt de maatschappij ook na. Ik weet waarom mensen zoveel slechte dingen over deze maatschappij de wereld in brengen omdat het gewoon andere verzekering maatschappijen zijn die niet dit produkt in de kas hebben liggen. Dit wilt gewoon aangeven dat het produkt van hamburg mannheimer zo sterk is en dat het conccurentieloos is en daarom komt er bij de concurrent een jaloers gevoel naar boven. Mijn hele familie heeft een polis van hamburg en voelen zich daar erg mee op hun gemak. Er is zelfs al geld vrij gekomen bij invaliditeit. Dus alles wat er wordt gegarandeerd krijg je dus ook daad werkelijk. Van andere maatschappijen zijn de mensen afhankelijk van het rendement die men maakt op de beurs. Dan maken ze je lekker met 11% rendement terwijl die rendement never en nooit niet wordt behaald.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03
Re: Hamburger-Mannheim
Leg eens uit dan op welke manier er gewerkt wordt ??In dit opzicht ben ik het met HennyE eens, HM kan nooit deskundige adviezen geven. Niet als ze op deze manier werken.
Verder wil ik alle mensen adviseren om nooit met EurExcel in zee te gaan.
Deze organisatie gebruikt ongeschoolde mensen, die geen verstand hebben van verzekeringen, om telefoon-abonnementen te verkopen.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03
Re: Hamburger-Mannheim
De tweede grootste is Hamburg Mannheimer.De tweede grootste is Münchener Rück en hier hoort Hamburg-Mannheimer bij.
De Münchener Rück is een herverzekeraar, nl de grootste ter wereld.
Klein ??Bij Hamburg-Mannheimer praten we dus in ieder geval NIET over een klein luguber bedrijfje, maar wel over een bedrijf dat een verschrikkelijk kleine en specifieke doelgroep benaderd.
7000.000 klanten ??
Noem mij eens een Nederlandse maatschappij , die de helft van dit aantal heeft voor een pensioens verzekering ??
HM is al 20 jaar aktief in Belgie en is daar ook nr 2.HM was nooit naar Nederland gekomen als er niet iets verschrikkelijks was gebeurd. Vanaf 1-1-2005 is de premie in Duitsland niet meer aftrekbaar van de belastingen. HM kan in Duitsland zijn polissen dan ook bijna niet meer aan de man brengen. Daarom zijn ze als een gek aan het zoeken naar gebiedsuitbreidingen.
HM zit al bijna 10 jaar in Nederland.
Het juiste verhaal is dus, dat HM Europa in is gegaan , toen de Europeesche eenwording een feit was geworden.
Helaas, het pakket is specifiek voor de Nederlanders ontworpen.Is dat belangrijk?? Je krijgt misschien ooit wat. Het enige waar ik vraagtekens bij zet is de buitenlandse moeder. Zo'n pakket is geheel op Duitsers ontworpen. Met hun belastingregels, administraties en (zeker niet vergeten) hogere salarissen.
Probeer maar eens een verzekering op de markt te brengen, die niet voldoet aan de Nederlandse regelgeving !! Ik wens je er veel succes mee !!
Re: Hamburger-Mannheim
Als ik voor een bedrijf ga werken en een training moet volgen op een externe locatie, dan worden ALLE kosten voor mij betaald.
Inmderdaad, als je voor een bedrijf gaat werken wel,
NIET als je een eigen bedrijf begint en een training gaat volgen!!!!!
Ik leidt hieruit af, dat je mlm niet ziet als het hebben van een eigen bedrijf, terwijl dit als discussiepunt al tig keer is bewezen.
hoezo halsstarrig???
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: Hamburger-Mannheim
Mensen zonder opleiding of scholing aangaande verzekeringen en financiele planning gaan adviseren aangaande verzekeringen.Leg eens uit dan op welke manier er gewerkt wordt ??
Klopt, je hebt ook geen eigen bedrijf.Ik leidt hieruit af, dat je mlm niet ziet als het hebben van een eigen bedrijf, terwijl dit als discussiepunt al tig keer is bewezen.
hoezo halsstarrig???
En nee, het is NIET al tig keer bewezen.
Re: Hamburger-Mannheim
En iemand met een dergelijke simplistische visie moet na een paar weekendjes (verkoop)training levensverzekeringen gaan adviseren ?Verder wil ik alle mensen adviseren om nooit met EurExcel in zee te gaan.
Deze organisatie gebruikt ongeschoolde mensen, die geen verstand hebben van verzekeringen, om telefoon-abonnementen te verkopen.
Gelukkig heb ik na:
- een studie fiscaal recht,
- diploma Branche Leven,
- diploma Assurantie A,
- diploma Pensioen Praktijk 1 en 2,
- diploma Financieel Planner,
- 7 jaar fiscaal- juridische buitendienst bij één der grootste maatschappijen en
- 18 jaar als zelfstandig tussenpersoon (met 14 man personeel)
nog steeds geen verstand van verzekeringen
Hiervoor moet je bij de "adviseurs" van HM zijn, die dit wel hebben na een paar weekendjes (verkoop) training !
Arme klanten !
Henny E
======
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 28 mei 2004 13:03
Re: Hamburger-Mannheim
Je bedoeld mensen met minimaal MBO nivo D , en minimaal 23 jaarMensen zonder opleiding of scholing aangaande verzekeringen en financiele planning gaan adviseren aangaande verzekeringen.
oud, worden geacht een Servicepakket gaan adviseren, waar je bepaald geen Einstein voor hoeft te zijn.
Misschien is dat te hoog gegrepen voor jou, maar onze medewerkers kunnen dat perfect.
Dan zou je met je superopleiding inmiddels toch wel moeten hebben begrepen, dat wij helemaal geen verzekeringen adviseren.En iemand met een dergelijke simplistische visie moet na een paar weekendjes (verkoop)training levensverzekeringen gaan adviseren ?
Gelukkig heb ik na:
- een studie fiscaal recht,
- diploma Branche Leven,
- diploma Assurantie A,
- diploma Pensioen Praktijk 1 en 2,
- diploma Financieel Planner,
- 7 jaar fiscaal- juridische buitendienst bij één der grootste maatschappijen en
- 18 jaar als zelfstandig tussenpersoon (met 14 man personeel)
nog steeds geen verstand van verzekeringen Laughing Laughing
Hiervoor moet je bij de "adviseurs" van HM zijn, die dit wel hebben na een paar weekendjes (verkoop) training !
Arme klanten !
Henny E
======
Dat mogen wij tijdens de opleiding ook niet want wij zij geen agenten.
Mocht je dat nog steeds niet begrijpen, dan twijfel ik toch wel sterk of je deze opleidingen wel hebt gevolgd.
Ter info: HMI is opgesplitst in 2 delen nl;
Klantenwinning en Klantenbinding.
Klantenwinning bestaat alleen uit het adviseren van het servicepakket, en er wordt evt een afspraak gemaakt tussen de klant en de agent.
Wat wel wordt gedaan is het bewust maken van de klant dat er wellicht een pensioensgat aan het ontstaan is. Daar hoef je echt het wiel niet voor uitgevonden te hebben.
That's it, niet meer en niet minder.
Tijdens dit traject worden diversen management opleidingen ter ondersteuning aangeboden. (Gratis en verplicht)
Klantenbinding ( De Care organisatie) bestaat uit een netwerk van agenten, die tevens het alleenrecht op HM produkten hebben.
Deze agenten zijn volledig gecertificeerd en bekijken samen met de klant of er de noodzaak is om evt het al dan niet aanwezige pensioensgat af te dekken.
Er zijn ook medewerkers die in de klantenwinning hebben gezeten, die liever de Care organisatie ingaan.
Deze worden intern opgeleid middels de Basis Intermediair en Ass B particulieren en MKB opleidingen.
Dus kort samengevat zijn er twee richtingen die men kan kiezen :
Management en Care.
Re: Hamburger-Mannheim
En vervolgens ga je dus met telefoon-abonnementjes langs de deur !!Gelukkig heb ik na:
- een studie fiscaal recht,
- diploma Branche Leven,
- diploma Assurantie A,
- diploma Pensioen Praktijk 1 en 2,
- diploma Financieel Planner,
- 7 jaar fiscaal- juridische buitendienst bij één der grootste maatschappijen en
- 18 jaar als zelfstandig tussenpersoon (met 14 man personeel)
nog steeds geen verstand van verzekeringen Laughing Laughing
Hiervoor moet je bij de "adviseurs" van HM zijn, die dit wel hebben na een paar weekendjes (verkoop) training !
Arme klanten !
Henny E
======
HAHAHAHAHAHAHA
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: Hamburger-Mannheim
Oh, jullie worden dus opgeleid om mensen bang te maken.Klantenwinning bestaat alleen uit het adviseren van het servicepakket, en er wordt evt een afspraak gemaakt tussen de klant en de agent.
Wat wel wordt gedaan is het bewust maken van de klant dat er wellicht een pensioensgat aan het ontstaan is. Daar hoef je echt het wiel niet voor uitgevonden te hebben.
That's it, niet meer en niet minder.
Want ik heb nog steeds niets gezien dat jullie tot gekwalificeerde pensioenadviseurs, financieel planners of vermogensadviseurs maakt.
En ook niets dat jullie tot verzekeringsspecialisten maakt.
Waarom dan mlm?
Voor dit soort werk kan ik ook een call center inschakelen.
Re: Hamburger-Mannheim
Je verkoopt dus geen verzekeringen maar je moet het servicepakket adviseren.Zjeflegrande
Geplaatst op 04 Nov 2004 17:14 door Zjeflegrande
Dit klopt niet, je moet het servicepakket adviseren, jij mag helemaal geen verzekeringen verkopen !!!
Dat servicepakket bestaat toch uit één of meerdere verzekeringen ?
Idem.Zjeflegrande
Geplaatst op 04 Nov 2004 21:06 door Zjeflegrande
Nee, jij adviseert alleen het servicepakket en niet om tot aankoop over te gaan.
Zonder verdere opleiding een servicepakket adviseren?Zjeflegrande
Geplaatst op 08 Nov 2004 20:49 door Zjeflegrande
Je bedoeld mensen met minimaal MBO nivo D , en minimaal 23 jaar
oud, worden geacht een Servicepakket gaan adviseren, waar je bepaald geen Einstein voor hoeft te zijn.Misschien is dat te hoog gegrepen voor jou, maar onze medewerkers kunnen dat perfect.
Dus zonder te weten of er dan wellicht een dubbele cq. overdekking kan gaan onstaan ?
Daar kan ik inderdaad met mijn pet niet bij.
Heeeee, nu adviseer je plotseling GEEN verzekeringen !!Dan zou je met je superopleiding inmiddels toch wel moeten hebben begrepen, dat wij helemaal geen verzekeringen adviseren.
O, sorry, je adviseert het servicepakket. Wat voor servicepakket??? Voor
onderhoud van de auto ??
Ik begrijp het inderdaad niet. Wellicht moet ik daar minimaal MBO D nivo voor hebben en minimaal 23 jaar oud zijn.Mocht je dat nog steeds niet begrijpen, dan twijfel ik toch wel sterk of je deze opleidingen wel hebt gevolgd.
Nu adviseer je weer wel verzek............ sorry.....het servicepakket.Klantenwinning bestaat alleen uit het adviseren van het servicepakket, en er wordt evt een afspraak gemaakt tussen de klant en de agent.
Dan komt er event. een agent. Wat doet hij dan ?? Ook adviseren en/of verkopen ?? Kan hij net zo goed meteen komen. Dan ben jij toch overbodig ???
Onstaan van een pensioengat ??? Dat kun jij zondere verdere opleiding bepalen ?? Pet je af hoor !!!!Wat wel wordt gedaan is het bewust maken van de klant dat er wellicht een pensioensgat aan het ontstaan is. Daar hoef je echt het wiel niet voor uitgevonden te hebben.
Jij weet,zonder opleiding op dit gebied, dat er diverse soorten pensioensystemen zijn, dat er vaak sprake is van vermenging van 2 systemen, dat er wellicht een hiaat zit in het nabestaandenpensioen,dat men vanuit privé heel moeilijk de backservice kan financieren ?
Weet je überhaupt wel wat backservice is ??
Je weet ook perfect het verschil tussen pensioengat en pensioenbreuk ??
Dat zit allemaal in het servicepakket dat bij HM wordt geadviseerd door mensen van minimaal 23 jaar oud en minimaal MBO D nivo ???
Deze mensen kunnen dus perfect jullie servicepakket in opgebouwde pensioenrechten implementeren ??
Ook toetsing aan de fiscale haalbaarheid kunnen jullie perfect ?
Ik vraag mij af waar ik mijn studies voor heb gevolgd.
Pensioenen, beste vriend, is de meest ingewikkelde materie van het zo schone. maar o zo ingewikkelde, Levenvak !!!!!!
Begin eerst eens met begrafenispolisjes !! Zelfs daar zitten al fiscale haken en ogen aan.
Nu doen die agenten plotseling het werk weer !!!Deze agenten zijn volledig gecertificeerd en bekijken samen met de klant of er de noodzaak is om evt het al dan niet aanwezige pensioensgat af te dekken.
Wat doe JIJ nu eigenlijk ??? Alleen maar aanwezig zijn ??
Deze dicussie is dermate zinloos dat ik hiermede mijn verdere bijdrage aan deze discussie staak.
Ik kan mijn tijd echt beter gebruiken: Ik ga MBO op D-nivo volgen !!!
Henny E.
======