LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAO en legio

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Albert

Re: WAO en legio

Ongelezen bericht door Albert »

Dank je Natasja valt wel mee hoor. Een kennis van mij heeft ook een WAO-uitkering en had voor zijn oude dag 4 contracten afgesloten bij LL de hoofdsom was destijds meer dan f 100.000,00 boven dit bedrag had LL hem op zijn financiële zaken moeten toetsen. Hebben ze niet gedaan dus gaat Dexia in zo'n geval de boot in.

Ik ben wel blij dat je fantasie getallen hebt gebruikt.

Groet,

Albert.

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Goed zo Natasja

Ralph

Ongelezen bericht door Ralph »

Meld ook maar ff dat ik ook ten tijde van al mijn contracten, het afsluiten e.d. Of deels in de WAO zat of nadien, korte tijd gewerkt, als WAO-er gezien ben en momenteel weer deels in de WAO zit.

Maar ik heb daar nooit iets over gehoord.
Geloof overigens niet dat Legio/Dexia daar van op de hoogte zijn of waren, daar men hier nooit naar ingeformeerd heeft en ik hun dit ook niet, zou niet weten hoe, heb (kunnen) medegedeelt.

kees

Ongelezen bericht door kees »

ja ik zat ook tijdens het afsluiten in de w.a.o met psychische klachten.
heb vorig jaar nog een oberen af te sluiten maar werd afgewezen

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Kees,

Ik begrijp dat jij er nog een hebt proberen af te sluiten?
Die werd afgewezen? Mag ik vragen naar de reden. Was dat doordat je in de WAO zit?

Groetjes,
Natasja

mbrant

Ongelezen bericht door mbrant »

Ik zit al heel lang in de WAO (reuma patiente) en heb ook een winstverdriedubbelaar afgesloten bij Legio en heb derhalve zelf te weinig inkomen om eind dit jaar de restschuld te voldoen.
Mijn man heeft niet meegetekekend, en inmiddels heeft hij een
-aangetekende- vernietigingsbrief (eegalease) gestuurd naar Dexia, met de bekende afwijzing van die kant.
Vraag rijst op: telt het inkomen van de echtgenoot mee bij een dergelijke "lease aanvraag"?
Als blijkt dat een WAO-er geen effectenlease mag afsluiten in verband met de financiele situatie dan heb je hier nog een voorbeeld!

d.v

Ongelezen bericht door d.v »

Hoezo wat extra spaarcentjes verdienen? Je doet een belleging, waar dus ook een risico aan vast zit. Als het beter was gegaan met de beurs was er waarschijnlijk niemand geweest om te klagen....

Frija

Ongelezen bericht door Frija »

Ik zat ten tijde van het afsluiten van het contract ook in de WAO en sta ook geregistreerd bij de BKR in Tiel. Ik heb halverwege de looptijd aangetekende brieven gestuurd aan de Autoriteit Financiele Markten en aan Dexia. De enoge reacties die ik heb ontvangen waren dat de Autoriteit FM niet kan bemiddelen en voor Dexia maakte het allemaal niks uit. Zij gaan gewoon door met het versturen van "prachtige" aanbiedingen. Mijn contract loopt af in mei en ik heb inmiddels meer dan 11.000 Euro schuld aan Dexia. Ik heb niets getekend verder, maar vraag me af wat ik moet doen.

kees

natasja
ja ik heb gebrobeert een lening af te sluiten maar daar moest ook een verzekering bij afgeslotern worden,en dat kon niet omdat ik in wao zit, het kon daarom alleen maar op de naam van mijn echtgenoot.
trouwens ik heb hier ergens op het forum gelezen dat als je aan psychise klachten lijd helemaal geen overeenkomst aangegaan mag worden. sorry dat ik zo laat reageer maar ik was effe naar buiten mooi weer he
groeten kees

Frija

Dat van die psychische klachten gaat volgens mij alleen maar op als je onder curatele bent gesteld. Ik weet van mensen die lijden aan Manische Depressie en in een manie grote schulden hebben gemaakt, deze gewoon moeten afbetalen.

kees

Frija
ik wil het ook niet echt gebruiken om er van af te komen
maar als z toendertijd eerlijk waren geweest en mij het afgesproken contract 1 dus i.p.v 4 had ik nu niet 1000 euro per maand hoeven te betalen.
maar 250 euro en dan was ik er mee akkoord gegaan.
stel je voor je besluit een lening aan te gaan van 1000 euro in de maand met een inkomen van toen 1300 euro per maand en je hebt kinderen en je moet dan ook nog eens je andere woonlasten betalen geen bank die daar mee akkoord gaat, weet je wat ze dan zeggen ,meneer dat kunt u toch nooit opbrengen, en zo een groot risico mogen wij niet aangaan is bij wet verboden, ga het maar eens proberen.
heb ik ook gedaan kreeg het niet voorelkaar.
maar bij dexia kan het dus wel waar uit blijkt dat ze geen onderzoek naar mijn financieele mogelijkheden hebben gedaan,
ze dachten verkocht is verkocht, opstrijken die provisie.
maar wij zitten er nu maar mee, ik vind dan ook dat er als nog een onderzoek moet plaats vinden achteraf. en als daaruit blijkt dat het afsluiten van het contract niet bij die persoon past finaceel gezien moet het zo spoedig mogelijk onbonden worden ook al ben je op het aanbod ingegaan want daar word je gewoon toe verplicht.en dat kan toch nooit goed zijn
wij kunnen toch ook niet iemand iets verplichten

Frija

Wat je daar noemt komt mij heel bekend voor Kees. Ook ik kon moeiteloos het contract aangaan ondanks dat ik bij de BKR geregistreerd sta en een WAO uitkering van 1000 Euro in de maand heb. De restschuld kan ik uiteraard niet betalen. Voor de maandelijkse betalingen heb ik al moeten lenen. Van enige zorgplicht naar de consument toe is bij Dexia geen enkele sprake. Elke gek die ze konden strikken was er weer een.

Frija

Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik mijn verlies geslikt zou hebben als duidelijk was gemaakt voor hoeveel geld je de mist in kon gaan. Mijn eigen geld kwijt, logisch dat is je eigen risico bij een belegging. Maar nergens werd in de folder duidelijk gemaakt dat je met een enorme restschuld kon blijven zitten. Ik heb de folder eerst nog aan anderen laten lezen en dit werd nergens duidelijk beschreven.

kees

ja ik zou nu dan ook 250 euro per maand willen betalen, dat is dan je plicht, maar als het 4 keer zoveel is.kan het gewoon niet, en wil ik het ook niet omdat ik destijds gewoon belazerd ben.
en dat weten ze heus wel bij dexia maar het zijn net kleine kinderen, als die iets verkeerd hebben gedaan ontkennen ze ook eerst altijd,een crimineel trouwens ook,maar er komt een tijd dat dexia het niet langer kan ontkennen,want als er word uitgezocht of die contracten die ons zijn verkocht op een verantwoorde manier bij ons pasten,dan zal blijken dat er veel contracten onterecht zijn afgesloten.
want er is hoop ik, toch wel een rechter te vinden die het lef heeft en inziet dat we naar nu blijkt twee keer een lening af moeten sluiten en dat het dan alleen nog maar moeilijker word om dan nog rond te komen,
ik vind dat iedereen die nog maandtermijnen moet betalen
het recht zou moeten hebben om te stoppen tot de rechter een uitspraak heeft gedaan.
dexia zou dat ons aan moeten bieden als ze het werkelijk zo goed met ons voor hebben.
maar ze zijn zo star en volhardend gewoon niet menselijk meer.
1 contract telefonisch aan bieden 4 verkopen
dat betekend 4 x zoveel provisie voor die verkoper.
en vier x zo veel schuld voor mij
BELACHELIJK DAT ER NIKS AAN WORD GEDAAN EN DAT ZE NIET IN WILLEN ZIEN DAT HET ALS EEN PAAL BOVEN WATER STAAT DAT WE BEDONDERD ZIJN
zo ik ga nu effe een eindje fietsen
groetjes
kees

Henry

Ongelezen bericht door Henry »

Welke Kees ?

Gesloten