LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kromme keukenkastdeurtjes

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gastvrij

Re: Kromme keukenkastdeurtjes

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Mr.P. bedankt voor je reactie.
En ik blijf maar hopen op uitblijven van klachten Ha ha :D,
maar mocht het desondanks toch mis gaan dan zal ik daar mijn weg wel in vinden, hoor.
Ik ben wat dat betreft daadkrachtig genoeg.

Rustig hier zeg, de dagen rond de kerst is zeker een kalme tijd in de keukenmarkt? Nou, dat is bij ons (thuiszorg) wel anders.

Allemaal fijne feestdagen.

S.

hennie7863

Ongelezen bericht door hennie7863 »

Hi bedankt iedereen voor de reacties. Hier kan ik wel wat mee. Ik denk dat ik in januari maar eens een brief ga schrijven om het verhaal wat juridisch beter in te kaderen. Ik heb momenteel niets op papier van de keukenverkoper.

Bedankt allen
Hennie

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Graag gedaan

hennie7863

Hi,

Nou maar eens een reactie op mijn post. Ik heb inmiddels een brief gestuurd naar de keukenleverancier. Daarna hebben ze ergste kromme deurtjes opnieuw vervangen waarna ik de deurtjes opnieuw zie kromtrekken. De deurtjes zijn teruggestuurd naar de fabrikant en die heeft teruggeschreven dat de deurtjes binnen de tolerantiegrens van 3 mm per meter valt.

Ik heb foto's van de deuren (koelkastdeur) waarbij aan een kant (bovenkant) van de deur een afwijking is van 5 a 6 mm. De onderkant heb ik nog niet eens meegerekend. Dit betekent aan beide kanten een afwijking van 5 mm. Maar meet je deze in het midden dan is het natuurlijk een afwijking van 5 mm. Met andere woorden hoe worden de tolerantieberekeningen toegepast. Ik neem toch wel aan op de uiteinde van de deurtjes/laden?

Daarnaast zegt de leverancier dat ik de enige ben die deze klacht heeft. De kromming komt door een wisseling in het weer wordt aangegeven. Ze bieden wel een oplossing aan. Alleen de voorwaarden worden niet aangegeven door de leverancier.

Wat nu te doen?

Greetz

Hennie

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Bijna een jaar later.....

Ik ga er van uit dat u in januari een brief heeft gestuurd en de deurtjes medio maart zijn vervangen om vervolgens een half jaartje later weer krom te zijn.

Ik weet niet wat voor deur het is maar denk mdf met folie.
Wat is het voor merk keuken en tupe deur?

Mr.P.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Hennie7863

3mm per meter houdt volgens mij in dat een 60cm deurtje maar ongeveer 2mm mag wijken. Zelfs het deurtje diagonaal is nog minder dan 1 meter.

De genoemde vochtvreter zal altijd onderdoen voor ventileren.

Staat de keuken in zonlicht?

hennie7863

Het zijn volgens mij punto kasten. Ik heb nu dus ook de naam van de fabrikant: Rotpunkt Kuchen en er staat ook bij Rabe&Meyer Kuchen GMBH.

De deuren zijn inderdaad mdf met folie omtrokken.

De keuken leverancier meldt in een voorgaande brief: "Bij ons is het ondertussen ook bekend dat alle met folie of lak beklede deuren iets kunnen kromtrekken."

De deuren die kromtrekken zijn 110 cm hoog.

Keuken staat niet echt in het zonlicht.

het geheel staat op Zuid westen.
Dus vanaf 13:00 staat er zon op de tuin en ook een beetje in de keuken.

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Dit is bij deze fabrikant inderdaad een probleem.
Weliswaar zal het aantal kromme deuren op het totaal verkochte keukens wel meevallen maar zoals uw leverancier al zegt : het is een bekend probleem bij Rotpunkt.

U kunt wederom kijken of u een nieuwe deur kunt krijgen maar wellicht gebeurt het weer.

U geeft aan dat het een lange deur is. Ik neem aan dat de deur bevestigd is aan een koelkast met sleepdeur geleiding of flink ver onder of boven de koelkast uitsteekt.
Voorkomen doet u dit vrijwel niet.

Mr.P.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Misschien is het infresen van deurspanners een oplossing. Deze zijn steeds aan te passen als het probleem terugkomt.

Werking: men freest een draad-eind en de deur (in een aluminium koker) met aan beide kanten een moer. Door het aandraaien van deze moeren wordt de deur weer rechtgetrokken. De spanners worden achter de koelkastdeur geplaatst zodat deze vrijwel onzichtbaar zijn.

mvg

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

senseo

Ongelezen bericht door senseo »

Bij mij liet het folie bij vaatwasser los.
En kastje boven de waterkoker inderdaad laat folie ook los!
Wat voor materiaal is dat?

overigens wel vervangen, deurtje van de vaatwasser door mandemakers1
Dit was na 3 jaar! Hoeveel garantie heb ik dan nu nog? weer 5?
Of nu nog maar 2? Probleem komt vast weer terug!

ronan

Ongelezen bericht door ronan »

wat ook wel eens wil helpen tegen kromtrekken is een extra deurgeleider te bevestigen bij de koelkast kast,want het is meestal de grote deur die kromtrekt
Dit helpt gegarandeerd

hennie7863

Hi, Bedankt voor de posts. Bij alle deuren trekken krom maar bij de langere kasten (koelkast =110 cm, lades = 90 cm en een iets groter kastdeur (ongeveer 130 cm ) zie het goed. Dus een extra deurgeleider zal zeker wel werken bij de koelkast.

MR.P: Ik begrijp dat dit een bekend probleem is van deze fabrikant? Ben je ook een keukenverkoper? Heb jij hier meer ervaring mee? Ik heb een nieuwe brief gehad waarin staat dat ik de enige ben die dit probleem heeft/zo ervaart (natuurlijk!). De deuren zijn al 4 a 5 x vervangen en telkens komt dit probleem terug. Het is dus een structureel probleem en ik doe er dus moeilijk over en blijkbaar andere mensen niet.

Senseo: Ik vind dat je garantie hebt op de kastjes en niet op de aankoopdatum en dus heb je recht opnieuw 5 jaar maar hoe dit juridisch zit..

Keukenleverancier biedt een open oplossing aan. Kortom daar moet ik over gaan onderhandelen. Wat zijn wel goede deuren?

Gesloten