LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alternatief en goedkoop middel voor de senseo koffiepads????

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
het hof

Re: alternatief en goedkoop middel voor de senseo koffiepads????

Ongelezen bericht door het hof »

Mijn ervaring is, dat de Senseo niet meer te openen is na het gebruik van de ECO-pads, maar pas nadat ik een normale pad erin heb gedaan. Na 2 pogingen heb ik gemerkt, dat de ECO-pad wel bruikbaar is, maar je moet de houder steeds heel goed schoon maken. De twee pogingen hebben mij wel een beschadigde houder opgeleverd doordat ik niets beters wist te verzinnen dan de Senseo met een schroevendraaier open te wrikken.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Nooit De senseo openen met een schroevendraaier.
Als u het appie 24 uur van de stroom af heeft kunt u het vrij eenvoudig openen met iets meer kracht als gebruikelijk op de normale mannier.
Ik doe dit dagelijks.
omdat ik reperateur ben.
vrgr Tim

gerrie1

Ongelezen bericht door gerrie1 »

vraagje, bij welke winkels kun je ecopads kopen?lijkt me het proberen waard. Gerrie

noordink

Ongelezen bericht door noordink »

ik heb geen ecopad maar een mellita koffiepad houder die er bijna het zelfde uitziet. maar ik denk dat je koffie wel te vergelijken is met die uit de ecopad even slecht geef mij maar ge gewone pad dan heb je tenminste wel lekkere koffie.

Mevr. van Laar

Ongelezen bericht door Mevr. van Laar »

:D :D

Gebruik wel espressokoffie want de Senseo is een Espresso apparaat. Een goed merk koffie is ILLY. Wanneer je deze espressokoffie gebruikt smaakt het wel goed! Gewoon gemalen koffie geeft uiteraard niet het gewenste effect omdat het niet op de espressomanier gebrand, gemalen en verwerkt is.

Francois van Hintum

Ongelezen bericht door Francois van Hintum »

Ik zie hier heel veel negatieve reacties maar ik ben het daar HELEMAAL niet mee eens. Ik heb zelf zo'n quick-cup gekocht (door vele een nepper genoemd) en het werkt fantastisch!!
Ik ben bang dat vele consumenten dit product niet naar behoren gebruiken terwijl het zo simpel is. De pad moet helemaal gevuld worden voor 1 kop koffie. Het is wel degelijk Eco ( zo,n 4x goedkoper.

gerrie1

maar waar koop ik die nu, wie geeft antwoord????

Gerrie

frédériqeu

Ongelezen bericht door frédériqeu »

:lol: ik heb voor de senseo de plastic houders gekocht voor €6,95 ik heb wel andere koffie gekocht expresso van douwe egbert en is het net zo lekker als met de dure pads
dus gewoon een kwestie van even uitproberen

gerrie1

marskramer is leuk ,maar die is niet in het Gooi, Gerrie

resp00114657

Ongelezen bericht door resp00114657 »

Ook IK dacht voor een duppie op de eerste rang te zitten!!
Zuinigheid met vlijt............óók zo'n plastic pad aangeschaft.
Want: het schuimkraagje zit hem niet in de pads, maar de senseo zélf zorgt door de hoge druk voor het "schuim".......oke, dom dom dom, geloof het óók nog......ammehoela.......is dus gewoonweg niet te drinken inderdaad. Jammer hoor, heb ze nog wel kado gedaan voor sinterklaas, dus sta nog voor schut ook!!!!!

herby

Ongelezen bericht door herby »

ik heb ook van die padfilters gekocht en ik vind de koffie niet te zuipen.
anti groetjes aan de padfilter fabriekanten.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Stop met deze onzin
De senseo zet de lekkerste koffie met de De pads
Al jullie zuinige reageerders moeten gewoon weer terug gaan naar het conventionele koffiezet appie.
DE en PH hebben er jaren aan gewerkt om de beste koffie te produceren uit de senseo en us bunt te zuunig om 18 cent per bakkie te betalen .
Blijf maar lekker smeren met uw ecopads Ik blijf de orginele pads trouw.
Tim

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb me (op de markt) laten verleiden om een set eco-pads te kopen voor 10 euro. Er werd verteld, dat deze (blauwe) versie zowel in de oude als in de nieuwe versie van de Senseo past. Nou niet dus. Deze past alleen in de nieuwe versie. Verder is mijn ervaring ook, dat het verwijderen van de pad een knoeiboeltje is. Ik sluit me dus helemaal aan bij de andere negatieve reacties.

koffieleut

Ongelezen bericht door koffieleut »

Ik ben blij dat ik eerst hier deze topic heb gelezen. Hoef ik mij nu niet meer te laten verleiden om zo,n ding voor de Senseo te kopen.

Dat geknoei hoeft voor mij dan ook niet hoor! Betaal wel iets meer. Ach, en als je goed oplet, zijn die padjes heel vaak ergens in de aanbieding.

Als je zo,n apparaat wilt/kunt kopen, kun je ook die padjes wel kopen, is mijn mening. En inderdaad zoals iemand hier al zei, blijf anders lekker gewoon koffie zetten in je vertrouwde apparaat.

Gast

typisch hollands weer dit dilemma, lachen echt. eerst allemaal een 'duur' en god wat een handig apparaat kopen, kijk mij nou ik heb ook een senseo! en dan gaan mekkeren over de prijs van de koffie. Ongelooflijk en dan ook nog iets aanschaffen dat helemaal niet werkt en een hoop rommel geeft.
Ik persoonlijk heb vele bakkies senseo bij kennissen gehad en kan maar 1 ding zeggen, het is geen koffie wat er uitkomt, het ziet er leuk uit met dat cremige laagje maar t smaakt echt nergens naar. Alleen die DE pads met smaakje geven dat smaakje dat op de verpakking vermeld staat maar nog steeds geen koffie smaak.( moet je er trouwens ook geen twee van drinken want dan wordt je misselijk van dat smaakje, en ik niet alleen, veel gehoorde opmerking). Over die goedkope pads maar niet te spreken, is geen koffie.
Senseo is gemaakt om zak van Philips te spekken, die DE pads om DE te spekken en niet om lekkere koffie te maken. Ze gokten bij Philips en DE op t gemak van t koffiezetten en dat is gelukt. Ik houd van koffie, drink m sterk en zwart, proef t verschil tussen koffie en koffie en daar hoort senseo met pads echt niet tussen. Waardeloos artikel en inmiddels hoor ik om mij heen dat mensen toch weer vaker teruggrijpen naar ons 'ouderwetse' koffiezetapparaatje.

phelsuma

Ongelezen bericht door phelsuma »

Kijk eigenlijk is het heel gewoon dat die plastic dingen niet werken. Het filterpapier laat het water over het gehele oppervlakte door waardoor alle oplosbare bestandelen uit de koffie (speciale maling!) gehaald worden.
Iedereen weet dat plastig geen water doorlaat dus plastic (of metaal) kan nooit een goede vervanger zijn voor filterpapier. Ook de maling is niet hetzelde waardoor het nóg erger wordt.

Als iets niet werkt heb je volgens mij het wettelijke recht om de koop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Gewoon doen!

Gast

Nederlanders zouden geen Hollanders zijn, wanneer ze niet zouden proberen om iets goedkoper te krijgen.

Maar ik bespaar juist op mijn koffiekosten door die senseo te gebruiken. Let op hoe dat kan: gewoon omdat ik doorgaans veel te veel koffie zet voor mij alleen. Ik drink het uiteindelijk wel op, hoor. Daar gaat het niet om. Maar als ik zie wat ik per week aan filterkoffie kwijt was, en nu met de senseo: mijn kosten zijn 2/3 van wat ik voor filterkoffie kwijt ben.

Ik bespaar nog meer, nu ik ontdekt heb dat de huismerken niet onderdoen voor het origineel.

phelsuma

Ongelezen bericht door phelsuma »

De pads van de Aldi zijn prima te gebruiken. Ook die van Aro (makro) voldoen prima. Nogmaals technisch kan een plastic filter niet eens werken.
Ik vraag me ook af of er geen gezondheidsrisico's zitten aan de plastic houder. Er gaan vaste koffiebestanddelen doorheen die anders door een filter worden tegengehouden. Koffie wordt gebrand en ik denk dat de vetoplosbare (kankerverwekkend?) stoffen normaal in het filter achterblijven.
Mensen met een zwakke maag raad ik ze in ieder geval niet aan.

silfer

Ongelezen bericht door silfer »

Hallo,

Zelf gebruik ik de eco pad en de andere nepper al 2 maanden en altijd zonder problemen.
Ik gebruk ze met gewone koffie (snelfiltermaling) en heb nooit problemen.
Wel 1 eco pad per grote kop of 2 kleine kopjes.
Of 1 eco pad voor 2 grote bekers met gekookte (ge-magnetron-eerde :wink: ) melk.

Altijd goed, altijd lekker.
Heb ook een klein afvalemmertje op de aanrecht en daar tik ik hem in leeg en daarna gewoon goed afspoelen en laten drogen.
Ook de padhouder voor twee koppen even goed afspoelen en 1 maal per week alles in de vaatwasser.

Groetjes,

Silfer

Gesloten