LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheidszorg

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Gast »

Laten we vooral humanitas als voorbeeld geven. Duidelijk iemand die niet weet waar die het over heeft. Behalve een publiciteitsgeile Hans Bekker staat humanitas vooral voor mooie praatjes die men niet kan waarmaken.

Gast

Laten we vooral humanitas als voorbeeld geven. Duidelijk iemand die niet weet waar die het over heeft. Behalve een publiciteitsgeile Hans Bekker staat humanitas vooral voor mooie praatjes die men niet kan waarmaken.
Nooit zeker daar geweest zeker .En natuurlijk gaat er overal wel eens wat fout .Dat er mensen alles bij het oude willen houden omdat ze hun positie in gevaar zien komen is wel zeker.

Gast

Vera maakt het wel bont
Bij ons in het verpleeghuis is inderdaad Geen bezoekuur, het is altijd bezoek
Vera zal daar zelf ook vast op vaste tijden zijn en dan kennelijk precies als de bewoners + gasten zelf ook een kopje koffie krijgen en de verpleegsters, wij dus, ook even wat drinken en ondertussen de clienten bespreken!
Sorry Vera, in een verpleeghuis of verzorgingshuis is het aanpakken en doorwerken, jij doet het voorkomen alsof we alleen maar koffie drinken, mensen verwaarlozen (geen wasbeurt, geen medicatie) en onzin uitkramen.
Als jou schoonvader zo slecht verzorgd wordt dien dan een klacht in of zorg dat hij overgeplaatst wordt
Maar ga mij of mijn collega's niet zwart maken alsof we een stel luiwammesen zijn :evil:
Dat zijn we namelijk niet, maar misschien besef je dat zelf pas als je of bij ons zou werken of zelf zorg nodig hebt

josje

Ongelezen bericht door josje »

Inderdaad, dien een klacht in, maar daar waar hij hoort te komen, dus via de officiele weg. Ik werk zelf momenteel in de thuiszorg en clienten klagen altijd bij degene die bij hun de zorg uit komen voeren, maar bijna nooit bij leidinggevende of managment. Als je de clienten dat advies geeft doen ze er bijna nooit wat mee, en dat zou voor ons ook prettig zijn omdat als wij zelf aangeven dat de zorg onder de maat is er vaak weinig mee wordt gedaan.Alleen productie is tegenwoordig belangrijk.

Gastvrij

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Vera schreef:
Natuurlijk zijn we bij directie en de eerst verzorgende geweest en begrijpen doen ze het allemaal. Schandalig vinden ze het ook.
Vooral het ontbijt vergeten zeer ernstig! Maar er verandert niks!
Dan is er toch echt structureel iets mis op die afdeling.
Ik kan mij dan ook moeilijk voorstellen dat dit soort zaken alleen bij jouw schoonvader voorkomt. Andere bewoners zullen in dit geval toch ook geregeld vergeten worden? Probeer anders eens familieleden van medebewoners of medebewoners zelf te polsen over wat zij van de kwaliteit van zorg vinden.

Fouten/ongevallen in de zorg of vergeten van medicatie kan gemeld worden via het invullen van een daarvoor bestemd meldingsformulier.
(melding incidenten bij patiënten oftewel MIP-formulier)
Dit komt ook bij de klachtencommissie en mogelijk bij de raad van bestuur.(ligt eraan hoe ernstig de klacht is).

Zou echter jammer zijn wanneer het zo moet verlopen.
Ik zou het nogmaals met praten proberen, vooral wanneer andere betrokkenen de zorgkwaliteit ook als negatief ervaren.

suc6,
S.

Gastvrij

Nog effe:
.Alleen productie is tegenwoordig belangrijk.
Klopt Josje.
Ze moeten de concurrentie met andere zorgaanbieders aangaaan, balen he?
Ik vind het ook moeilijk om daar mijn weg in te vinden.

Gr. van andere thuiszorgcollega,
S.

Gast

Jammer dat er nu opeens niet meer normaal gepraat kan worden.
Ik val niemand aan, constateer hoe het gaat bij mijn schoonvader en ik ben bij iedereen geweest inderdaad. Dank je wel S.
Ook bij maatschappelijk werk in het huis die vervolgens alle medewerking toezegt. Dan wacht je dus af... en dan gebeurd er dus niks.
Wij zijn nu zover dat we denken dat dat tacktiek is. Even sussen.

Mijn schoonvader uit huis plaatsen naar een ander huis is een hele grote stap.
Hij is tenslotte geen postpakketje wat je heen en weer schuift.

Voor de gast die denkt te weten dat ik vaste tijden bij mijn schoonvader kom, ik zou zeggen lees eens goed en dan weet je dat dat niet waar is.
Ik snap trouwens niet waarom deze gast zich zo aangevallen voelt.
Dat is nergens voor nodig en ook zeker niet mijn bedoeling.
Misschien moet ik inderdaad wel de families en patienten van dit huis gaan organiseren.
Maar ik geloof niet dat dit alleen in dit huis gebeurd daarvoor krijg ik te veel bevestiging. Niet alleen hier maar ook elders.

Vera

Lady_P

Ongelezen bericht door Lady_P »

Voor Vera,
Het gaat mij er echt om dat deze sector zolang "zielig"is gevonden omdat ze zo hard moeten werken.
Voor zo weinig geld.
Hoeveel ze verdienen weet ik niet. Maar hard werken voor zover ik het kan beoordelen doen ze niet.
Als ik het vergelijk met een doorsnee werkdag van mijn man of van mijzelf dan houden ze dat nog geen maand vol.
Maar dat is op dit moment bijna heiligschennis want ze hebben toch een zorg taak. Alleen daar ligt nou net het probleem.
Ze zorgen niet!

Je valt niemand aan durf je te beweren. Nou dit komt anders aardig verkeerd over . Ga eens lekker als je kerstvakantie hebt, je zit tenslotte in het onderwijs, eens 2 of 3 dagen in een ander verpleeghuis vrijwilligerswerk op een afdeling doen.
Van 's morgens 7 tot 12.00uur. En dan wil ik je mening nog eens horen, want weet je hoe bovenstaande overkomt ? Ik zal het je vertellen : Als je geluk hebt is je familielid onder het koffiedrinken 's avonds misschien wel aangekleed.Met dank aan de verzorging. :(

Gast

Dat is een lekkere open deur en ik zat er al op te wachten.
Ja inderdaad het is straks kerstvakantie. En nee ik heb geen officiele diensten tot 12 uur 's nachts. Wel heel veel onbetaalde uren.
Want ook in het onderwijs moet je hart voor de zaak hebben anders hou je het niet vol. Want de kinderen gaan straks niet naar school, maar de juf is net als haar collega's nog wel degelijk een aantal keren op school.
Dus..
En als mijn opmerking die jij aanhaalt jou in het verkeerde keelgat is geschoten dan spijt me dat.
Wat ik bedoelde is dat er zoveel heilige huisjes zijn, ook in het onderwijs,
waar nooit iets over gezegd mag worden dat het misschien tijd wordt dat knuppel er eens in gegooid wordt!
Wat ik me dan afvraag, wie of wat houdt die huisjes in stand en waarom

Vera

Gast

vera

je moet in de zorg kunnen werken
het is namelijk niet voor iedereen weggelegd om volle poepluiers van volwassenen te verschonen, en ook niet om inc. mat. te wisselen, niet om 1000000000x hetzelfde aan te horen en elke keer met een glimlacht te antwoorden
de steken in je rug te voelen omdat ''wendy'' de tillift per ongeluk door een ander in gebruik is terwijl je zelf een patient moet gaan tillen.
mensen die in de zorg werken hebben een hart voor de zieke anders red je het namelijk niet

ga jij jou schoolkindjes nou maar lekker vergelijken met wat zieke,demente en invalide bejaarde/jongere, dan is dat het teken dat je er heel veel van begrijpt.
en bedankt voor je begrip als we de ellende en leed van zoveel bewoners even onder elkaar bespreken met een bak koffie...sorry vera
als jou schoonvader inderdaad de zorg ontzegt wordt die hij moet krijgen en zelfs geen ontbijt krijgt dan moet hij toch maar even voor pakketje spelen, maar dan had ik hem allang overgeplaatst!

Lady_P

Ongelezen bericht door Lady_P »

Misschien moet je de knuppel gooien daar waar het nodig is. Dus daar waar je vader in de verzorging zit.
Weet je wat met artikelen gebeurt zoals jij hier neergezet hebt ? Juist ja, heel de zorg krijgt een nog slechter imago. Ergens is op internet een tevredenheidsonderzoek te lezen. Een onderzoek wat werd gehouden onder bewoners en hun familieleden. Ik kan de url nu niet zo vlug gevonden krijgen want er wacht een afdeling senioren op me tot 23.00 uur. en daarna misschien moeilijk te geloven, ben ik heus echt te moe om het op te zoeken.

Deze url heb ik wel voor je :
http://www.klachtenopvangzorg.nl/
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, want eerlijk is eerlijk, om je pa als een pakketje te behandelen gaat echt erg ver, tis beter ook voor al die andere ouderen dat het probleem daar opgelost wordt.[/url]

Gast

Lady P dank je wel ik ga daar kijken.

En die andere reaktie tja... daar kan ik weinig mee.
Werk ze allemaal.

Vera

Gast

Jij hebt zeker schoolvakantie Vera dat je zo veel reageerd.

Even iets waar je wel wat vrolijker van zal worden

In Tilburg is een verpleeghuis onder toezicht geplaatst
bewoners kregen laat ontbijt en worden niet gedouched

Maar weet je?
De oorzaak is TE WEINIG PERSONEEL, door de bezuinigingen!
De zusters lopen hun benen onder hun lijf uit en dan zijn er mensen als
JIJ vera, die ook nog eens gaan lopen zeuren dat we te weinig doen :evil:

Gast

nee een reactie die verteld dat alleen menslievende personen in de zorg kunnen werken, daar kan vera niks mee
vera kan alleen maar klagen

Gastvrij

Hallo allemaal,

Maak het probleem nou niet groter dan het is; Vera uit een reële klacht.
Op de afdeling waar haar schoonvader woont is echt iets mis.
De problemen die zij tegenkomt nou niet op de hele gezondheidszorg gaan betrekken, maar vrees gezien de nogal felle reacties dat er best veel onvrede is onder personeel en zorgvragers.

Wat voor mij wel een feit is, is dat er een steeds grotere kloof komt tussen uitvoerenden in de zorg en het management. Alleen al in salaris :roll:

Gast

Hoe weet jij dat er echt iets mis is op die afdeling?
Weet je dat 9 van de 10 verpleeghuizen door gebrek aan personeel 1 of 2 x per week douchebeurten geven? meer kan nou eenmaal niet!
En als vera dan collega's ziet zitten dan denkt ze meteen dat ze geen flikker uitvoeren :evil: bah

Gast

Vera moet niet klagen over de verzorgende
Ze moet klagen over de hoge pieten
Laat vera lekker een brief aan balkenende schrijven, en vragen of er nog meer bezuinigd kan worden in de zorg :!:

Gast

Hallo,

Ik werk zelf ook in een verpleeghuis in de Drechtsteden
Ik weet duvels goed dat de bejaarden en zieken meer verdienen dan wij kunnen geven.
Misschien raakt de reactie van Vera mij daarom ook zo.
We lopen de benen onder ons lijf uit, en dan nog zijn er mensen die niet tevreden zijn over de manier waarop het gaat.
En dat maakt mij dan best wel moedeloos.
Door de bezuinigingen hebben we minder personeel.
We zijn dolblij als er familieleden zijn die af&toe een handje helpen, hoewel we dat natuurlijk niet van iedereen kunnen vragen.
We proberen zoveel mogelijk mensen enkele keren per week te douchen, maar gezien de hoeveelheid bewoners en het aantal douches is dat gewoon, echt, onmogelijk!
Gelukkig werk ik zelf vaak dagen achter elkaar, maar soms zijn er ook collega's die maar een paar dagen in de week werken, dan gaat het aantrekken van bv schone sokken langs elkaar heen.
Ik geloof ook niet dat sokken een prioriteit heeft.
Vergeten ontbijtjes vindt ik een sterk verhaal, er is als het goed is een kar met medicijnen van de bewoners van DIE afdeling.
Iedereen krijgt zijn medicijnen op het goede tijdstip.
Als dat niet zo is dan kan Vera altijd een klacht indienen, maar beste Vera, niemand wil het op zijn geweten hebben dat iemand zijn medicijnen TE laat krijgt, of TE snel op de medicijnen van 12 uur.
Dus doen we allemaal ons best om voor 10 uur alles geregeld te hebben.
Daarna, als alle bewoners dan aan hun drinken zitten en wij na deze ochtendspits aan ons kopje koffie, waarbij we ook werkbespreking hebben, dan moet die bewoner die 5 minuten eerder zijn drinken weigerde even een kwartiertje wachten.
Is dat een misdaad?
Gezien de werkdruk waar Vera niet veel begrip voor heeft, kan ik voor vera ook niet veel sympathie opbrengen.
Het is beter als je je klacht hoger plaatst, maar val niet de verzorgende aan die toch aardig wat druk achter zich hebben.

Naomi van Daalen[/b]

Gast

Wat voor mij wel een feit is, is dat er een steeds grotere kloof komt tussen uitvoerenden in de zorg en het management. Alleen al in salaris
Weer iemand die erg zijn best doet het buiten zichzelf neer te leggen. Jammer. Het wij- en zijverhaal in mijn organisatie is allang doorbroken. Uitvoerende en management werken prima samen. Dit wordt soms nog lastig gemaakt door types als gastvrij, maar die gaan vanzelf ergens anders werken waar ze wel nog de slachtofferrol kunnen spelen!

Gast

tuurlijk,

ik heb geen probleem met mijn management,
ik heb problemen met types als Vera en Gastvrij
die gewoon geen begrip hebben voor de werkdruk in de thuiszorg

Gesloten