LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen via ACN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gastje 2

Re: Bellen via ACN

Ongelezen bericht door Gastje 2 »

Lieve Studentjes en ACN vriendjes/bellers,

bij een goed bedrijf krijg je aan het eind van het jaar een bonus. Bij ACN moet je betalen om te mogen blijven aan het eind jaar. Goedkoop BELLUH zeggen ze dan hehe. :roll:

Lang LEVE de LOL.

nog maar een paar bronnen:

http://www.zdnet.be/print.cfm?id=40233
William Visterin
29 oktober 2004
Bron: Smart Business Strategies(BE) en ook geplaatst in de Intermediar(NL)

Geregeld rolt bij ons thuis een uitnodiging binnen voor een of andere home party. U kent ze wel: die feestjes waar cosmetica, nachtkledij, lingerie, huishoudspullen of kinderspeelgoed aan de man (of beter: vrouw) worden gebracht. Niet zelden komen de invitaties van lui waar je een halve eeuw niets meer van hebt gehoord.
Voor mijn huisgenote is het altijd een opgave om aan dergelijke feestjes te ontsnappen. Meestal wijst ze op de onvoorstelbare hoeveelheid rommel die nu al her en der in ons huis zit gestouwd. Of stelt ze dat ze op die producten niet echt zit te wachten. Vooral in dat laatste geval is dat een heksentoer om zoiets diplomatisch te verwoorden. Al zwicht ook zij wel eens voor een toffe vriendin of sympathieke buurvrouw. Een mens mag nu eenmaal niet te principieel zijn in het leven.

Het concept van netwerkmarketing, waarbij vrienden via vrienden promotie maken voor een product, is eigenlijk al zo oud als de straat. Maar het wordt alsmaar populairder. Dat merken we niet alleen aan het soort producten die ervoor worden gebruikt - vroeger vooral plastic Tupperware-doosjes, vandaag al veel meer - maar ook aan de plannen van de fast movers.
Zo richtte Procter & Gamble daarvoor onlangs zelfs een speciale dochteronderneming op. Bij dat filiaal, Tremor genaamd, zijn 280.000 jongeren betrokken, goed voor zowat 1 procent van het Amerikaanse tienerpubliek. Die jongelui geven herhaaldelijk hun mening over producten, namen of logo's. En via mond-tot-mondreclame worden ook producten op het jonge volk losgelaten. Bij Procter ziet men het concept helemaal zitten. Het tienerpubliek is namelijk erg gevoelig voor groepsgedrag. En bovendien moeilijk te bereiken via de traditionele reclame.

Niet enkel de traditionele consumentenbedrijven, maar ook de resellers of doorverkopers in de telecommarkt rekenen vaak op mond-tot-mondreclame. Doorverkopers als Euphony en ACN kopen in het groot belminuten en verkopen deze vervolgens aan een lager tarief dan doorgaans in de markt wordt gehanteerd. Hierbij doen deze bedrijven een beroep op losse en al dan niet professionele verkopers.
Rimpelloos verloopt dat niet altijd. De klachten over agressieve technieken om klanten of verkopers te werven zijn legio. Een paar weken geleden werd het opsporingsbericht vlak voor het laatavondjournaal op televisie nog ingenomen door een waarschuwing voor de kettingverkooppraktijken door ACN Telecom. Normaal krijg je op dat tijdstip wazige robotfoto's van dievenbendes. Maar die zomeravond vond de politie de wanpraktijken van ACN ernstig genoeg, om er het ganse land voor te waarschuwen.
Ook al spelen velen het spel wél eerlijk, de sector van doorverkopers heeft niet altijd een even goede reputatie. Een bedrijf als Euphony werd de voorbije jaren al in beroep veroordeeld voor verboden piramideverkoop. En dat de problemen voortduren, blijkt uit de nieuwe 'alarmrubriek' die Test-Aankoop deze zomer op zijn site opende. Daar kwamen de verkooptechnieken van Euphony en ACN prominent aan bod.
'Het is duidelijk dat hun verkopers vooral hun eigen verkopersnetwerk moeten uitbreiden, om aanspraak te maken op commissiegelden', zo klonk de beschuldiging daar. Verkopers hebben dus meer belang bij het groeien van hun eigen netwerk, dan bij een stijging van de verkoop. Zoiets lijkt niet alleen illegaal, het is ook niet erg klantvriendelijk. Want als het verkoopsysteem belangrijker wordt dan de klant, dan wordt die klant daar ook niet beter van.

Na bijna tien jaar liberalisering van de telecomsector mag je verwachten dat de cowboys intussen van het toneel zijn verdwenen. Maar sommigen volharden dus blijkbaar in de boosheid. Stevige concurrentie is goed. Zeker in de telecomwereld, waar de lage tarieven een zege zijn voor de eindgebruiker. Maar dan moet die concurrentiestrijd wel verlopen volgens de regels van het spel. Ironisch genoeg zijn het overigens net partijen als Euphony, die de voorbije jaren meermaals kloegen over de oneerlijke concurrentie van een monopolist als Belgacom.

Los daarvan vraag ik mij tenslotte af of zo'n Tupperware-achtig verkoopkanaal wel zo'n goed idee is in de hectische telecomsector van vandaag. Want naast vaste en mobiele telefonie biedt een partij als Euphony sinds kort ook breedband en inbelinternet aan via hun verkopers. Dat wordt voor zo'n verkoper-na-de-uren op den duur wel behoorlijk ingewikkeld. Mond-tot-mondreclame heeft dan wel zijn troeven, ik zou er toch maar niet mee overdrijven.

SUCKSEX,

Gastje 2

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan stop ik idd ook maar na 5 jaar ACN want volgens ons "gastje2" werkt het niet. Mag ik vragen wat je doet in het dagelijks leven "gastje2" misschien dat jij een "normale" baan voor me kan regelen :lol:

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ondanks al die mensen die beweren dat ACN, en al die andere piramide telefoonsystemen werkenwachten we nog steeds op het bewijs dat ACN snelstgroeiend was.

Netwerker

Ongelezen bericht door Netwerker »

ACN is het snelst groeiend onder de telecom en energy netwerkmarketing-bedrijven.

Gastje 2

Ongelezen bericht door Gastje 2 »

Maarschalk

Geplaatst op 12 Mrt 2005 15:56 door Maarschalk

--------------------------------------------------------------------------------

Ondanks al die mensen die beweren dat ACN, en al die andere piramide telefoonsystemen werkenwachten we nog steeds op het bewijs dat ACN snelstgroeiend was.

Maarschalk das een goeie de ACN'rSS vinden zichzelf zo goed dat ze niks hoeven oh pardon willen bewijzen. Ik lach mij suf om die mensen.

Ps Gast ben uitvinder/kunstenaar/levensgenieter en geniet elke dag van mijn vrijheid hehe :P
En als ik bel dan weet ik het wel.............. http://www.skype.com/ want die zijn goedkoper als ACN.

doei en wel te rustennnnnn :roll:

Gast

En als ik bel dan weet ik het wel..............
Waarom belt 75% van de Nederlander dan nog steeds met de duurste namelijk KPN ? Leg me dat eens uit. Misschien omdat jij als kunstenaar geen cent te makken hebt en liever lui dan moe bent... :shock:

Softline

Ongelezen bericht door Softline »

Hallo allemaal,

Ik heb reeds eerder een reactie gegeven op ACN. In de tussentijd ben ik al iets wijzer erover geworden. ACN doet volgens de letter van de wet niets illegaal, maar om nu te zeggen dat ze open en eerlijk zijn naar hun klanten... Nee dus. Tuurlijk krijgen klanten gespecificeerde rekeningen, maar zoals al eerder in dit forum te lezen: tarieven wijzigen frequent. (Dit betekent dus ook naar beneden hoor!) Feit is dus dat klanten echt niet weten of ze goedkoper of duurder uit zijn.
Er storen mij 2 zaken echt ongeloofelijk aan: ten eerste, als ik een abbonement afsluit (en jawel onafhankelijke ACN adviseurs, het is een abbonement tot wederopzegging!!) wil ik graag weten wat het tarief is. Dit krijg je nooit te horen, het gaat altijd op basis van vrienden dienst etc. Ten tweede, als ACN zichzelf als een echt bedrijf zou zien en haar adviseurs echt zou willen ondersteunen in verkoop activiteiten zou men aan gerichte marketings en reclame activiteiten doen. Niets van dit alles: men hoort pas van ACN als iemand in je naaste omgeving hier mee aan de slag gaat. Niet echt professioneel dus. Reden hiervoor? Geen idee. Als je aan ACN'ers vraagt zegt men je dat dit niet gebeurt om de kosten laag te houden en dit terug te geven aan de klant. ACN is een commerciele instelling, voor mij is zo'n verhaal dus onzin. Ieder commerciel bedrijf wil een zo'n groot mogelijk marktaandeel en grijpt alle (legale) middelen om deze doelstelling te halen. Ik ben er dus nog niet uit, maar wie het weet mag het zeggen.

Tot vlug, groeten Softline :shock:

ACN klant

Ongelezen bericht door ACN klant »

Mensen mensen zeg, wat is dit toch allemaal? De halve wereld maakt zich druk om een bedrij wat niet illegaal bezig is??!! Laat iedereen toch lekker zijn gang gaan, als iemand via ACN (of tele2 of EurExcel whatever) wil bellen, laat diegene dat lekker doen. Hebben jullie niets beters te doen dan dit forum volpraten over een bedrijf wat de meesten niet eens kennen. Men hoort Multi Level Marketing en denkt aan een pyramide spel.... onzin.... leer eerst je definities even! MLM is zeer lucratief voor, in dit geval, ACN, erg slim dus. Jullie hadden het niet kunnen bedenken en, belangrijker nog, uitwerken.

Ik hoop dat dit het laatste berichtje over dit onderwerp is want alles is wel gezegd lijkt me.

ACN rep's, heel veel succes

KPN klanten, blijf lekker waar je bent, maar wij besparen tegenwoordig...

Groeten!

Gast

Ja hoor. Weer eentje. We mogen ons er niet over druk maken.
Ik heb me verdiept in mlm: OPLICHTING.
Waarom ik bij KPN blijf, volgens jou dan, minder crimineel dan ACN, euphony, eurexce en al die andere oplichtingstoko's.
Misschien moet je eens gaan nadenken over het feit dat iedere vaste beller bij kpn klant is.

Gast

Flush :lol:

Zuchtend persoon

Ongelezen bericht door Zuchtend persoon »

Ik heb me verdiept in mlm: OPLICHTING
Plz explain. Wie wordt door wie opgelicht en hoe?

Misschien moet je eens gaan nadenken over het feit dat iedere vaste beller bij kpn klant is.

Je hebt de infrastructuur en er is de gebruiker van die infrastructuur (denk aan de spoowegen). Het is dus logisch dat iedereen klant is van KPN (of UPC), maar het is verre van logisch dat iedereen kpn gebruikt voor het belverkeer. Daar zijn dus inmiddels meerdere spelers bij gekomen op de geliberaliseerde telecommarkt. ACH maakt gebruik van het MLM principe om haar diensten aan te bieden. Just another way of doing business. Niets mis mee en al helemaal niets om je druk om te maken.

Een fijne dag aan allen gewenst. Het is tenslotte erg mooi weer vandaag (in Eindhoven in ieder geval)

Lachend persoon

Ongelezen bericht door Lachend persoon »

Correctie:

ACH = ACN :lol:

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

ACH maakt gebruik van het MLM principe om haar diensten aan te bieden. Just another way of doing business. Niets mis mee en al helemaal niets om je druk om te maken.
Daar denken veel mensen anders over. Het is niet voor niets dal mlm een slechte naam heeft.
Puur naar de letter van de tekst blijkt de stelling dat KPN klanten verliest, en ACN en andere bedrijven die winnen dus niet te kloppen. :wink:

ACN Vertegenwoordiger

Ongelezen bericht door ACN Vertegenwoordiger »

Ik hou het graag even anoniem omdat ik er nog niet zeker van ben dat dit een scam is..

Ben sinds 4 maanden geleden begonnen met ACN door middel van een "lekker makend" gesprek over enorme hoge inkomens.
Op dit moment heb ik er spijt van dat ik met ACN in zee ben gegaan, maar het heeft me niets gekost gelukkig, omdat een andere vertegenwoordiger er zeker van was dat ik het zou halen dus schoot hij die 470 Euro voor.
Je moet dan 20 klanten werven om je bonus te halen , maar dat is voor velen onmogelijk.
Het lompe is dat je oude vrienden, of te wel "koude contacten" moet benaderen over het goedkoop bellen met ACN. Dat heb ik niet gedaan omdat ik ze nooit spreek en dan in 1 keer zou ik ze op moeten bellen over het goedkoop bellen met ACN?
Je belt inderdaad goedkoop met ACN, maar op dit moment bieden meerdere telecom bedrijven het "gratis bellen" aan, dus staat ACN niet bovenaan de lijst voor goedkoop bellen.

Na een paar klantjes gewerft ga je naar een Conventie of een training..
Daar gaan de hoge pieten met hun psychologische praatjes JOUW lekker maken en ervan zeker te zijn dat jij ACN geweldig gaat vinden om zo ook ANDERE mensen dit werk te laten doen en ze meeneemt naar zulk soort SEKTE bijeenkomsten. En die worden dan ook weer gemanipuleerd. Ga zo maar door!!!!!

Ik heb op dit moment 3 maanden niks gedaan omdat ik precies wil weten wat ik met mijn kleine aantal klantjes kan verdienen. Dus wacht ik ff af hoeveel er op mijn afschrift komt te staan.

Hetgene wat mij in de war schopte was het lezen van forums net als deze, en hetgene wat iemand tegen me zei op een conventie. Die persoon zei tegen mij Fake it till you make it !!!!!
Ik ben GEEN bedrieger, maar ik denk dat als je met ACN in zee gaat als vertegenwoordiger, dan word je er 1!!!

Laatst ben ik naar een persoon gegaan die ik benaderd heb via de telefoon die klant wou worden. Bij haar thuis had ze veel vragen over dit werk en was geintereseerd hierin. Ik heb afgesproken om iemand mee te nemen de volgende keer die het beter kan uitleggen dan ikzelf omdat hij dit werk al langer doet, beter gezegd "Een gladdere babbel".
Wat hij zei was PRECIES HETZELFDE als wat er mij verteld was toen ik mijn krabbeltje zette die avond toen ik begon!!!!!!! Net alsof het ingeprogrammeerd was bij die gasten. Alleen maar psychologische praatjes over hoge inkomens. Het lullige was dat hij haar niet heeft verteld over die 470 euro. Dus heb ik haar later opgebeld en gezegd dat ze dit niet moest doen! Ik vertelde haar hoe ik erover dacht en dat ik eerst wilde weten wat ik ermee kon verdienen en dan haar opnieuw zou opbellen over hoe en wat.

Tot op de dag vandaag heb ik nog geen inkomens van ACN gehad en heb ik die VERTEGENWOORDIGER nog niet terugbetaald!!!!

Ik zal hem ook niet terugbetalen totdat ik zekerheid heb.

Ik waarschuw mensen die met ACN in contact zijn gekomen DOE HET NIET!!! Pas als je zekerheid hebt!!!!

[/b]

Student_G

Ongelezen bericht door Student_G »

Hoi vertegenwoordiger,

Ik las je stukje en herken er wel een paar elementen in. Ik ben ook sinds een paar maanden ACN vertegenwoordiger. Ik heb mijzelf verdiept in de materie en ben tot de conclusie gekomen dat het voor mij een leuke kans is die ik aan wil grijpen. Wat mij ook tegen de borst stoot is de manier warop gezegd wordt dat het concept gevolgd moet worden om zo successvol mogelijk te zijn. Dat is klinklare onzin. Er zijn ALTIJD meerdere wegenb die naar Rome leiden en de meest succesvolle weg voor mij is de weg waarbij ik me het prettigst voelt. Daarom heb ik ook geen oude kennissen gebeld om ACN aan te bieden. Mocht ik ze tegen komen en het gesprek komt er op dan misschien wel, maar zeker niet zoals zij het voorstellen.

Wat doe ik dan wel. Ik denk goed na over hoe ik het wil doen en doe het om mijn manier. Ik ken mezelf en weet dat ik zelf overtuigd moet zijn van iets om het geloofwaardig over te brengen. Ik ben dus zeker overtuigd van de mogelijkheden van ACN, maar niet perse de manier waarop zij het roepen. Het zal vast werken voor sommigen, maar niet voor mij. Ik trek mijn eigen plan en zal proberen te bewijzen dat het ook op mijn manier kan. Misschien moet ik over een poosje toegeven dat mijn manier niet werkt, maar dat zie ik dan wel weer. Wat het geval ook is, ik zal het hier melden. Voorlopig ga ik ervoor!

Vriendelijke groet

Een andere (nieuwe) ACN vertegenwoordiger.

Gast

Fake it till you make it !!!!!
Daar sla je de spijker precies op de kop

dondonest

Ongelezen bericht door dondonest »

Hallo mensen
ik ben sinds kort een acn vertegenwoordiger en ik had een vraag.
Ik heb gehoord dat 399 euro moet gaan betalen.
maar stel ik wil tog niet doorgaan met ACN moet ik alsnog die 399 euro gaan betalen of hoeft het dan niet meer?

Gast

Hallo mensen
ik ben sinds kort een acn vertegenwoordiger en ik had een vraag.
Ik heb gehoord dat 399 euro moet gaan betalen.
maar stel ik wil tog niet doorgaan met ACN moet ik alsnog die 399 euro gaan betalen of hoeft het dan niet meer?

Naar boven
Onzin post ! Als je al onafhankelijk ACN vertegenwoordiger bent had je het bedrag al betaald. Je denkt erover om het tedoen. Mijn advies vooral niet doen, jij gaat het toch niet halen !

Een onafhankelijk ACN vertegenwoordiger.

ACN Vertegenwoordiger

Ongelezen bericht door ACN Vertegenwoordiger »

Nadat je je krabbeltje hebt gezet gaan ze na 3 weken die 399 euro automatisch van je banrekening afschrijven.
Ik raad jou aan om vanaf nu 4 maanden lang geen geld op je rekening te laten staan en geen klanten te werven. Als het goed is word je na 4 maanden uitgeschreven (werd mij verteld) dan word je ook geen vertegenwoordiger.

GA NIET MET ACN IN ZEE!!!!!!!!!!!

Die 399 euro is eenmalig gelukkig , maar elk jaar is er een verlenging en die kost rond de 100 euro!! En dat is mij verteld NADAT ik een paar klantjes had binnengehaald...

Gast

Je bent geen ACN vertegenwoordiger maar onafhankelijk vertegenwoordiger van het bedrijf ACN !

ACN is niets voor twijfelaars! Blijf lekker doen wat je nu doet je zult nimmer slagen met ACN.

Als je binnen een jaar nog geen 400 euro + 177 euro verlengingskosten verdient moet je je echt afvragen of dit iets voor je is. Je start toch geen eigen bedrijf om je geld terug te verdienen. Dan heb je in mijn ogen geen visie.

Gesloten